Devrim » 01 Ekim 2009 23:57
Aslında her ikisi de. :)
Bende;
sağ (yolcu) silecek, silecek kolundaki bir çıkıntı çektik sebebiyle kalkmıyor (ki bu bilerek yapılmış),
sol (sürücü) silecek ise sonuna kadar kalkabiliyor ama motor kaputuna sürttüğü için kaldırılamıyor (Şu yüzyılda bu nasıl bir tasarımdır?! Gramy, Emmy, Nobel, Pulitzer ne varsa verelim Renault'a!). Yani sonuna kadar çekerseniz tam kalkıyor ama son bir kaç santimlik açı boyunca kaputun kenarına sürtüyor ve boyayı derinden çiziyor.
Şehirler arası yolculuklarda mola yerlerinde, cama hep "YIKAMAYINIZ!" yazılı kağıtlar bırakırdım. Son kısa bir zaman, yazıcıdan çıkarttığım o yazıyı PVC kaplattırmıştım ve torpidoda taşıyordum, sileceklere iliştiririm diye. Bu çok işe yaradı uzun süre.
Fakat artık son zamanlarda bu tip mola yerlerine gelip motoru stop ettikten sonra, şunları çok kısa zamanda yapıyorum: Silecekleri çalıştırıyorum. Tam 90 derece pozisyonuna gediklerinde kontağı tamamen kapatıyorum. Dediğim gibi silecekler tam dik pozisyonda kalıyor. Ön camın ortasına denk gelen yolcu sileceğini kimse kaldırmıyor zaten (hoş zorlasa da birşey olmaz). Camın en sol kenarına gelen sürücü sileceği de çok rahatça kaldırılabiliyor, kaputa temas etmiyor...
Aslında bunu da bana bir arkadaşım önerdi. Fakat bu yöntemi, silecekleri daha da gömülü olan başka model araçlarda kullanıyorlarmış daha çok...
Neyse. Bunu tavsiye ederim. Gözünüz arkada kalmaz en azından... :)