TURBO

Bu alt bölümde, özellikle sadece dizel araçlarla ilgili bakım konuları yer alır.

Re: TURBO

İleti Devrim » 03 Ocak 2011 21:05

oguz1 demiş ki:...motorun ve akasamının 2 katı yıpranma olasılığı, olasılık diyorum bu konuda net bir bilgi yok, ne kadar güç o kadar aktarmalara yük...

İletindekilere katılıyorum normalde. Yalnız, alıntıladığım nokta için soruyorum; Diyelim ki bu mod'u aracımıza uygulattırdık. Ama sürekli olarak tüm beygir gücünü istemesek araçtan (yani biz yine normal kullanacağız), yalnızca ihtiyaç olduğunda yüklensek sisteme..?.. Bu durumda yıpranma payı (riski) yüksek mi seyreder acaba?

Yani "bu mod'u 'nasıl' ve 'ne şekilde' kullanacağını bilen adam, aracına zarar vermez" şeklinde bir düşünce var aklımda. Bilmem haksız mıyım...

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: TURBO

İleti Sani » 03 Ocak 2011 23:02

Turbo, 1750-2000 devir arası maksimuma ulaşıyor. Yani siz ne kadar basmak istemesenizde 1750'de turbo çoktan 10-15bin rpm'e ulaşmış olacak.

Ben yaptırmam açıkçası.

Ayrıca, sissil, o kırmızı kablo ve bağlı olan metal şey ne? Sakın sözde yakıt ekonomosi demeyin lütfen...
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: TURBO

İleti sissil » 03 Ocak 2011 23:18

hocam o anfiye giden elektrik kablosu metal şeyde sigorta
sissil
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 21 Ağustos 2010 23:18
Marka & Model: ClioIII extreme 3k
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65hp
Kilometre: 118000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: Brdg Turanza Er300
İsim ve Şehir: orhan kızmaz istanbul

Re: TURBO

İleti oguz1 » 06 Ocak 2011 18:08

Devrim demiş ki:

oguz1 demiş ki:...motorun ve akasamının 2 katı yıpranma olasılığı, olasılık diyorum bu konuda net bir bilgi yok, ne kadar güç o kadar aktarmalara yük...

İletindekilere katılıyorum normalde. Yalnız, alıntıladığım nokta için soruyorum; Diyelim ki bu mod'u aracımıza uygulattırdık. Ama sürekli olarak tüm beygir gücünü istemesek araçtan (yani biz yine normal kullanacağız), yalnızca ihtiyaç olduğunda yüklensek sisteme..?.. Bu durumda yıpranma payı (riski) yüksek mi seyreder acaba?

Yani "bu mod'u 'nasıl' ve 'ne şekilde' kullanacağını bilen adam, aracına zarar vermez" şeklinde bir düşünce var aklımda. Bilmem haksız mıyım...


Devrim geçen senelerde yaptırmayı kafaya koyduğumda bahsettiğin konuda bir bilgiye raslamadım. Bizim araçlarda uygulanamaz diye düşünüyorum . Yapılan sadece motorun ve enjektörlerin çalışma ayarlarına yazılımsal bir müdahaleden bahsediyorum. Buda turbonun dk daki dönüş hızını etkileyerek motora turbonun bastığı soğuk havayı etkiliyor. 65 lik motorların turbosunu 85 e kadar çıkarabiliyorlar. 85 liklerinse 105 e kadar çıkarabiliyorlar. Burada yazılımı uyguladıktan sonra heerhangi bir şekilde yazılıma müdahale etmeden eski sisteme dönmüyor. Bu müdahalede zannedersem dizüstü bilgisayardan aracın veri girişinden yapılıyor.

Senin bahsettiğini belki benzinli motorda yapılabilir motora ek donanımlarla nitro basılıyor ve araç birden drak aracı olabiliyor buda patlaması yüksek olduğu için hiç güvenli değil ve pahalı.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: TURBO

İleti stops78 » 06 Nisan 2011 22:34

Şimdiye kadar mesajlarda 65 ve 70 bg araçlarda intercooler olmadığı yazılıyordu.benim araç 70 bg ve intercooler var gibi.Tanıdğım bir arkadaşta 70 bg araç aldı.Ustası bu 70 bg lerde intercooler var demiş.
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
stops78
ER
ER
 
İleti: 7
Kayıt: 10 Kasım 2009 21:58
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 70hp
Kilometre: 22500
Yakıt: Opet
İsim ve Şehir: Kocaeli

Re: TURBO

İleti Sani » 06 Nisan 2011 22:43

sissil demiş ki:65 standart turbo
85 standart turbo+intercooler+yazılım
105 daha buyuk turbo +intercooler+yazılım


Tüm araçlarımızda yazılım var.
Ayrıca şanzıman zamanlarını da unutmamak gerekir.
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: TURBO

İleti stops78 » 06 Nisan 2011 22:56

İlk resimdeki benim araç ve 85 bg ile aynı.
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
stops78
ER
ER
 
İleti: 7
Kayıt: 10 Kasım 2009 21:58
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 70hp
Kilometre: 22500
Yakıt: Opet
İsim ve Şehir: Kocaeli


Önceki

Dizel Periyodik Bakımı

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir