Merhabalar arkadaşlar,
9 ay önce kızkardeşime acemiliğini atması için almış olduğum 2011 model clio 3 1.2 quickshift extreme de aldığımız ilk haftadan itibaren titreme / rölanti dengesizliği , gaz yememe, beklemede stop etme, 20lt/100km civarı benzin yakışı, vites aralarında sert vuruntu, ani frende stop etme / otomatik vitesten çıkma / boşa atma , çok fazla geri kaydırma, şanzıman harareti, yük çekmeme , vites yarım debriyajda kalmış gibi tam kavrayamama, yüksek devirlere kadar vites değiştirmeme problemi yaşıyorduk.
Bunların bazılarının çözümüne bobin ve buji değişimi, yağ bakımıyla çözüm bulduk fakat asıl yukarıda problemlerinin %95 nin nedenini bu forumda bir arkadaşın yorumu sayesinde buldum ; boğaz kelebeği !
Bu modellerde boğaz kelebeğinin içindeki potansiyometreler , devre ve sensörler hem rölanti hemde hava akışı benzin oranı vb. ayarlamaları yapıyor.
Zamanla kirlenen sensörler rölantiyi dengeleyememeye , değerleri düzgün okuyamamaya başlıyor.Clip programında da yarı mekanik olan parçalarından dolayı arıza vermiyor!
Sensörler eskimeden ve kirlenmeden sapıtınca diğer sensörler ile entegrasyonu bozuluyor araba sapıtıyormuş.
1 gün önce sipariş ettiğim boğaz kelebiğini 300 tl ye aldım , 100 tl de entegrasyon ve montajı için verdim. Şu anda araba 0 gibi , yukarıdaki problemlerin hiçbiri kalmadı şükür.
Elektrik ve ateşleme aksamında bir problem yoksa bu clio 3 lerde ilk işiniz boğaz kelebiğini temizletmek / değiştirmek olsun.