Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

?

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti Oguz » 21 Ağustos 2008 22:14

Tolga demiş ki:
Murat demiş ki:Bide şöyle bir avantaj var aracınız önden darbe aldığında çamurluklar plastik olduğu için kırılıyor ve oluşan hasar ön kapılara kadar devam edemiyor. Ama çamurluklar sac olmuş olsa bişekilde kırılmıyacak ve kapıların sıkışmasına sebep olucak böylelikle diğer parçalarda boya ve kaporta hasarı oluşacak ama plastik olduğu için böyle bir dezavantaj söz konusu olmuyor...

dogru mantıklı


bir de ek olarak benım FR. fuarda öğrendığim birşey aynı soruya karşılık u yanıtı verdıler. Diyelim ki araç önden kaza yaptı ve darbe anında çamurluklar direk diye tabir edilen ön yan camların çercevelerine darbeyi iletiyormus ve bu darbenın şiddetli ve ani olduğunda direkte yapılan guvenlik testlerıne göre zarar verıyor ve bu da doğrudan onde oturan yada surucuye risk taşıyormus.şimdi plastık olduğunda darbeden dolayı plastık zora geldiğinden esnıyor kırılma noktasında da kırılıyor.

Yanı boyle bır şeyde durum özetle demir ve plastiğin esnemelerının en ıyı şekılde kullanımı. tabii plastık + olarak maddi anlamda işlerine geliyor pek tabiiki sonuçta maliyet ne kadar az ise kar o derece de çok. :)
Oguz
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 25
Kayıt: 10 Haziran 2008 19:02


Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti filip34 » 24 Eylül 2008 07:33

Benim araba evin önünde iken çarptılar çarpan araç çekildiğinde ezilen tampon be çamurluk direk yerine geldi . Saç olsaydı yamuk bir şekilde kalırdı. Servis sadece çizilen yerlere kısmi boya uygulaması yaptı. Birde bizim ön çamurluklarda boya olsada makina boyandığını görmüyor. Sadece saç olan yerlerdeki boya kalınlığını ölçüyor.

Bilginize..
Ferdi
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti oguz1 » 25 Eylül 2008 20:10

filip34 demiş ki:Benim araba evin önünde iken çarptılar çarpan araç çekildiğinde ezilen tampon be çamurluk direk yerine geldi . Saç olsaydı yamuk bir şekilde kalırdı. Servis sadece çizilen yerlere kısmi boya uygulaması yaptı. Birde bizim ön çamurluklarda boya olsada makina boyandığını görmüyor. Sadece saç olan yerlerdeki boya kalınlığını ölçüyor.

Bilginize..
Ferdi


Güvenlikten sonra en önemli avantajı plastik çamurluğun, boya kalınlık testi saç olan yerlerde ölçüyor kalınlığı bizim araçların 115-145 mikron aralığında. Ne yapın yapın kaza yapacaksanız çamurluktan vurun ama hafif olsun mümkünse. :) Aman dikkat şaka.şaka. Kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti filip34 » 02 Ocak 2009 09:48

Abi onun işçiliği çok 200 ylt falan tutar gerhalde.
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti filip34 » 02 Ocak 2009 14:37

Banada birkaç kez arkadan çarptılar gerçekten sağlammış Allah nazarlardan korusun.
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti dessas » 03 Ocak 2009 19:46

gecen gun benım clıoma arkadan carptılar bende kotu manzara beklıodum ındıgımde gordumkı bıtek tampon hasar gormus tabı alt travers emıyor darbeyı asıl hasar orda oluyor,ancak vuran araba corsaydı ve grmenız lazımdkı kaput tampon maafolmustu arabanın :( bırde servıste daha once servıste calıstıgmdan bılıyorum plastık camurlugun ınanınkı yararı baya cok surtmelerde dokundurmalarda hıc masraf cıkarmazz uzmez sahıbını :)
dessas
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 2
Kayıt: 01 Ocak 2009 19:26
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ozkan -istanbul

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti Devrim » 24 Ocak 2009 22:11

Alp_o demiş ki:...Kaza sonrasında eğer çamurluklarınız metal ise geriye doğru kayma yapacak ve buda kapıların açılmasına engel olacaktır... ...fakat çamurluklarınız plastik olduğunda kırılır ve kapılar çok şiddetli yani şase yamulması olmadığı sürece sorunsuz açılır...

Doğrudur Alp. Servisteki ilgili usta ile konuşmuştuk bu konuyu. Onlar tamamen "plastik" demiyorlar ama. Güçlendirilmiş plastik (FRC mi ne). Uzay mekiklerinde de bu ürün kullanılıyormuş.

Normalde, metal (saç) kaporta, çarpışma esnasında geriye doğru (deyim yerindeyse) patlıyor ve geride kalan tüm kaporta yapıyı sıkıştırıyor. Bu araçlardaki maddenin çarpışmayı yumuşatma özelliği bana göre zayıf. Ama yüksek esneme özelliğinden dolayı kolayca parçalanmıyor. Sanıyorum ki Renault, araç iskeletinin ön kısmındaki "programlı deforme olma özelliği taşıyan çelik" yapıya güveniyor.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti Devrim » 31 Ocak 2009 18:22

Yani, önden gelen çarpışmalarda, hangi metalin "ne tarafa" "nasıl" büküleceği, motorun ne zaman aşağı düşeceği gibi programlar. Çarpışmada metaller kafasına göre bükülmüyor. Dizayn edilirken -emin değilim ama belki moleküler- yapısal olarak belli yerleri zayıf ve belli yerleri de güçlü tutularak gelen basınca göre, daha onceden onlara öğretilen tepkileri veriyorlar.

Bu sayede araç ezilip kalmak yerine, sürücü bölgesindeki güvenliği yükseltecek şekilde deforme oluyorlar.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti filip34 » 02 Şubat 2009 16:56

Boyandığı zaman belli olmuyor. Ve tarbe almasına rağmen kendi formuna geri dönüyor.
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti Devrim » 03 Şubat 2009 03:58

Ben ayın sorusunu sorayım; "Opak" ne? :mrgreen: 8-)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti filip34 » 03 Şubat 2009 09:11

Plastik ile metal boyaması arasında fark olduğunu ve görüntü farkı olduğunu bende duymuştum. Fakat boya uyumlandırması için bişey yapılıyor diye biliyorum.
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti Kenancelik » 03 Şubat 2009 14:43

Devrim demiş ki:Ben ayın sorusunu sorayım; "Opak" ne? :mrgreen: 8-)


Bu bir kamera şakası galiba...(Devrim yazdığına göre)
Kenancelik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 275
Kayıt: 09 Kasım 2008 00:37
Marka & Model: EXTREME 2009
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 Valf
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Kenan/OSMANİYE

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti Kenancelik » 03 Şubat 2009 21:15

Plastiğin saçtan daha pahalı olduğunu duymuştum.Birisi sakın Renault malzemeden çalıyor geyiğine girmesin
Kenancelik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 275
Kayıt: 09 Kasım 2008 00:37
Marka & Model: EXTREME 2009
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 Valf
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Kenan/OSMANİYE

Re: Renault Neden Plastik Çamurluk Kullanıyor ???

İleti berkalpberk » 08 Şubat 2009 02:24

NCAP Araç içindekileri düşündüğü kadar yayalarada önem vermekte, baktığımızda araçlarımızın ön düzenin büyük kısmı plastik veya metal-plastik karışımı, bunlar yayalarla aracın teması halinde yayayı ileri itme değilde üstüne alma eğilimi içinde olmasını sağlıyor araçların çizimleride bu nedenlere dayandırılarak önden eğimli olmakta sonucu tek bir örmekle inceleyelim opel neden hep 3-4 yıldızda kalmakta bu bağlamda düşünürsek cevabı bulacağımıza eminim ...
berkalpberk
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 63
Kayıt: 28 Kasım 2008 19:14
Marka & Model: ClıoIII StılPack
Motor Tipi & Gücü: dci65
Kilometre: 70000
Yakıt: GTL
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: Berk - Ankara


Sonraki

Diğer Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir