Sert Vites Geçişleri

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti AII » 16 Eylül 2008 21:09

Arkadaşlar daha önce tofaş şahin ve skoda favorit araçlarım oldu zaman zaman bir süre reno da kullandım yukarıda yazdığınız şeyler benim aracımdada var (1,2) yani bunlar reno nun klasik durumu kısacası aracın uygun devrini buldurmak önemli bence ayrıca dişliler belli bir hızı alınca yeni vitesi kabul etmekte zorlanıyor gibime geliyor sakin kullanımlarda denediğimde olumlu sonuç aldım. reno vitesleri sert bu bir gerçek geri viteste bir boşluk mevcut onunda anlamlı bir açıklamsı vardır herhalde,
AII
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 31 Temmuz 2008 14:32
Konum: Maliye - Muhasebe Şefi
Marka & Model: CLIOIII 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2. V. Extreme
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İsmail ARKAN/KONYA


Re: Sert Vites Geçişleri

İleti dci65 » 17 Eylül 2008 00:45

benim farkettiğim bir durum var; ben ilk kez düz vitesli bi araba kullanıyorum. 3000 km kadar oldu. bundan önce hep triptronik veya otomatik kullandım. benim de farkettiğim nokta, aracımda mesela 80le giderken debriyaja basıp vitesi 1e takmak neredeyse imkansız. sanırım acemiler şanzımanı dağıtmasın diye böyle bir önlem alınmış. ayrıca benim başıma 2 defa şöyle bi olay geldi, geri vitese takıyorum, aracı hareket ettiriyorum ve vites kendiliğinden boşa geçiveriyor. onu da anlayamamıştm.
dci65
 

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti Devrim » 17 Eylül 2008 02:39

dci65 demiş ki:...benim de farkettiğim nokta, aracımda mesela 80le giderken debriyaja basıp vitesi 1e takmak neredeyse imkansız...
Arkadaşım valla iyi cesaret. :) Aklımda olan bir merak ama denemeye asla cesaret edemem. Tıpkı 5'te giderken geri'ye takmak gibi olsa gerek. Ama öğrendiğimiz iyi oldu. Ben de bir ara tesadüfen farkettim (tıpkı 3'ten 4'e çekivermek gibi) 5'ten direkt geriye çekince takılıp kalıyor geri vitese geçmemesi için olsa gerek; veya geri vitese atarken izlediğimiz yola girmiyordur. Ama durur hâlde baktım buna. Seyir esnasında olası bir dişli dağıtma olayından çekinirim. :)

dci65 demiş ki:...ayrıca benim başıma 2 defa şöyle bi olay geldi, geri vitese takıyorum, aracı hareket ettiriyorum ve vites kendiliğinden boşa geçiveriyor. onu da anlayamamıştm.
Abi, o acaba geri vitese iyi yerleştirmediğinden olabilir mi? Ya da bu sence problem mi yoksa iki kez denk gelmiş kötü bir tesadüf mü acaba?
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti dci65 » 17 Eylül 2008 14:35

arkadaşlar, ben de şanzımanı dağıtacak kadar salak değilim. olay şöyle başıma geldi, mesela 80le gidiyorum ve ileride kırmızı ışık yanmış oluyor. bendeki düşünce, debriyaja basayım, mesafe olduğu için fren kullanmadan durayım. o sırada ayağım debriyajdayken 1. vitese takıyorum(takamıyorum) ve ayağımı debriyajdan tabikide kaldırmıyorum. sadece sorduğum şey, vitesler kilitleme falan tarzı bişey mi yapıyor? mesela 60'dan sonra 1. vites yolu kapanıyor mu? onu soruyorum. yoksa 80le giderken 1 vitese takıp arabayı parçalicak kadar salak değilim...
dci65
 

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti Devrim » 17 Eylül 2008 17:29

TAbii ki Dci65, öyle demek istediğini sanmıyorum kimsenin. Sen de benim gibi işin kimyasını merak ediyorsun, katılıyorum sana. Ama şahsi fikrim öyle bir akıllı-elektronik izin durumunun olduğunu düşünmüyorum. Forumumuzda motorları bilen hocalar var, onlar açıklık getirir diye düşünüyorum.

Benim eski bilgime göre vites kolu dişlisi ile (örneğin) 1'inci vites dişlisi arasında bir senkronizer dişli olur ve biz hamlemizi yaptığımızda bu ara dişli, vites dişlisinin hızını alttakiyle eş yapar. Bu kadar. Ama 80 Km/s hızda neden 1'e geçmediğini tam olarak bilemiyorum...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti Devrim » 18 Eylül 2008 16:51

Alper demiş ki:...makas atmak için mi :twisted: oyle olmadığına göre :mrgreen:
Merak. Araştırma. Neden, nasıl ve niçin. :mrgreen:
Ben küçüklüğümden beridir çok düşünmüşümdür, yüksek süratte geri vitese geçiriverelim, bakalım şansıman "nasıl dağılıyor" diye. :D
Ama o kadar zengin değilim... :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti ugur_yavuz » 03 Ekim 2008 11:23

Devrim demiş ki:
Alper demiş ki:...makas atmak için mi :twisted: oyle olmadığına göre :mrgreen:
Merak. Araştırma. Neden, nasıl ve niçin. :mrgreen:
Ben küçüklüğümden beridir çok düşünmüşümdür, yüksek süratte geri vitese geçiriverelim, bakalım şansıman "nasıl dağılıyor" diye. :D
Ama o kadar zengin değilim... :)


Aynı durum bende de var, 150 ile giderken geri vitese atsak nolur diye düşünüp dururum :lol:

(Ne olacağı belli, vites topuzu elinde kalacak onu biliyorum da ;) )
ugur_yavuz
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 21 Temmuz 2008 07:48
Marka & Model: Renault Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone
İsim ve Şehir: Bursa

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti dci65 » 06 Ekim 2008 18:04

vitesi geri vites yerine sokamayacaksın bile. tıpkı 100le giderken vitesin 1. vites yerine girmemesi gibi. adamlar onu önleyici bişiler yapmış. bende onu söylemeye çalışıoyorum ve soruyorum, bu adamlar bunu nası önlemiş acep...
dci65
 

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti mcagriunal » 13 Ekim 2008 12:13

Benim araç geri vitese çok zor geçmeye başladı. Yeni aldığımda böyle bir sorun yoktu. Şimdi her geri vitese atışta muhakkak bir sorun yaşıyorum, geri vitese geçmiyor. Önce 1-2 yapıp sonra geçirebiliyorum.

Bu sorunu yaşayanlar oldu mu?
mcagriunal
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Haziran 2008 18:02
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 28500
Yakıt: Shell 95 Oktan
İsim ve Şehir: Çağrı Ünal - Ankara

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti omeralemdar » 13 Ekim 2008 15:49

AYNEN ÖYLE BENDE GERİ VİTES GEÇİŞLERİNDE ZORLANIYORUM SORDUM SERVİSTE 5 VİTESİN ORADA KORUYUCUMU NE VARMIŞ ANLAMADIM İNSAN DURUP DURURKEN 5 VİTES HIZ 100km üzerinde HADİ Bİ GERİ VİTESEMİ TAKAYIM DİYECEK ANLAMIYORUM BİLEN VARSA AÇIKLASIN
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti Devrim » 13 Ekim 2008 18:51

ABi, bu daha önce de sorulmuştu ama şunu diyoruz; Tabii ki hiç kimse durduk yere "hadi şanzımanı dağıtayım nasıl olsa çok param var" deyip de yapmaz bunu. Bizimki sadece latife, merak. İşin bu noktası, "devrinde değilken vitesin 1'e neden zor geçtiği"nden çıktı. İşin espirili merak tarafı bu. Yoksa, koruyucu mekanizma olmasa da kimsenin deneyeceğini sanmıyorum...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti omeralemdar » 13 Ekim 2008 19:29

devrim tamam canım kardeşim de her zaman bende olmuyor bazen geri vitese geçiş zor oluyor inanırmısın debriyajı köklüyorum yine o an geçmiyor bir sure sonra işlem tamam ben bunu anlamadım
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti Devrim » 13 Ekim 2008 22:41

omeralemdar demiş ki:...İNSAN DURUP DURURKEN 5 VİTES HIZ 100km üzerinde HADİ Bİ GERİ VİTESEMİ TAKAYIM DİYECEK ANLAMIYORUM BİLEN VARSA AÇIKLASIN
Ben yukarıda alıntıladığım sözün için yazmıştım abi...

Vites geçişleri arasında bir senkronizer dişlinin, iki grup dişli takımını birbirine denk hıza getirdiğini (veya öyle birşey olduğunu) biliyorum ama fazla araştırma yapmasam da koruma amaçlı bu "geçmeyen" viteslerin sebebini bilemedim. Neyse bu diğer konuydu.

Şu bahsettiğimiz, aracın durduğu yerde geri vitese atamamamız konusunu şanzımandaki yağın miyadını doldurmasına bağlayabiliyorum ancak. Bizim eski 84'lük Tofaş'ta bazen durduğumuz yerde 1'e atarken de zorlanırdı!. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti ugurluhan » 18 Ocak 2009 00:59

Arkadaşlar bu konu başlığı altında yaşadığım bir sorunu ve çözümünü paylaşmak istiyorum.
Öğretmenim. Giresunda oturuyorum. Aracım Clio III 1.2 Auth.
Geçen yıl ki 15 tatili için il dışında geçirdim. Arabamla seyahat etmedim Malum kar kış buz cesaret edemedim uzun yola. Aracım oturduğumuz evin park alanında kaldı o 15 gün boyunca. Biz yokken kar yağmış felan. Tatil dönüşü tabi aracı çalıştırdım bi tur attım yıkattım felan.... İlk olarak vites geçişleri dikkatimi çekti. Önceden saat gibi olan vites. Sertleşmişti. 2. vitese zor geçiyordu. Çok önemsemedim. 15 gün yatmaktan uyuştu herhalde dedim :)... Neyse sonraya doğru ilerleyen günlerde durum iyice kötüleşti. Araç 2. vitese geçmiyor. Geçerse de küüürrtt diye geçiyor. Bazen ilk kalkışta 1e bir türlü geçmiyor. 5 ten boşa çekerken sürtünerek geliyor. Tam bir çile trafikte çok zor durumlarda kalıyorum.... Tabi böle olmaz gittim servise... Abi ne iş... bizim araba servistekilerin testinde 1 kere bile yapmadı hata. Rezil oldum. Servis müdürü takip edelim sorununuz devam ederse yine gelin dedi. Gittim 1 hafta daha kullandım ama yok aynen devam.... Tekrar geldim servise. Servis müdürü aldı arabayı bir test edeyim dedi. Aldı çıktı 1 dk geçmedi geldi geri hemen. Dedi evet kardeş haklısın sorunu yaptı. Meseleyi anladılar. Dediler yapacak bir şey yok fabrikaya bir soralım dediler. Öyle böyle derken fabrikadan cevap gelmiş beni çağırdılar. Vites kutusu yağını değiştiler, tekerleğin arkasında bir kutu var orada vites kutusunun dişlileri var orayı açtılar bazı dişlileri söktüler temizlediler. Vites kutusundan Çıkan yağ pelte pelte idi. içinde beyazımsı tortular vardı. Dişlilerin yüzeyinde de beyaz bir tortu korozyon gibi bir şey oluşmuştu. Anladığım kadarıyla vites kutusundaki yağ o 15 günlük soğuk havada bozulmuş. Bu işlemlerden sonra hiçbir problem kalmadı. Eski hale geri döndü. Yalnız anlamadığım RENO o yağı vites kutusuna koymadan önce hiç mi test etmedin???? Giresun çok soğuk bir yer değil. Erzurumda felan olsak ne olcaktı???

Kısacası arkadaşlar eğer vites geçişlerinizde anormal olduğunu düşündüğünüz bir durum varsa vites kutusu yağını kontrol ettirin. Bende int den arayarak buldum. Benzer sorunlar olanların vites kutusu yağı değişimi ile sorunları çözülmüş. Servise ilk gittiğimde ustaya da dedim yağdan olabilir ben araştırdım dedim. Bana yook hocam olur mu hiç. Bu şundan yapar bundan yapar diye saydı saydı.... En son tükürdüklerini yaladılar... Zaten kendileri de bunun farkında oldukları için şimdi ne zaman gitsem şundan olabilir desem hemen kontrol ediyorlar....

Benim aracımda da ilk günden beri geri vites geçişi sorunlu. Serviste de bana bunu söylediler. Önce ileri takıp sonra geri at veya debriyajı bırak tekrar bas öyle at diye. Geri geçmeyince debriyajı bırakıp tekrar basınca direk geçiyor. Clio III le böyle...

Herkese kazasız belasız günler....
ugurluhan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 171
Kayıt: 28 Ekim 2008 18:30
Marka & Model: MEGANE 3 HB Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCi 105HP
Kilometre: 18000
Yakıt: Euro Dizel (SHELL)
Lastik Markası: Turanza ER300
İsim ve Şehir: ANKARA

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti Devrim » 18 Ocak 2009 11:58

ugurluhan demiş ki:...bizim araba servistekilerin testinde 1 kere bile yapmadı hata. Rezil oldum...

Murphy Kuralları diye bir geyik var, zaman zaman internette dolaşır. Öyle oluyor bu tip zamanlarda. Kural #bilmem kaç: Bir şeyin çalışmadığını ispat etmek istediğinde o şey çalışır, ya da tam tersi. :)

ugurluhan demiş ki:...Geri geçmeyince debriyajı bırakıp tekrar basınca direk geçiyor. Clio III le böyle...

Eski kasa kuş serisinde de bu tip aksaklıklar vardı. Benim aracın da vitesler kemikli. Yani bir miktar "efekt" duyuyorsunuz. :) Ama bazen hoşuma gidiyor. Spor hissi veriyor. Fakat 3-4 ve 5'inci viteslerde ses yok...

Bu arada iletindeki, senin probleminin çözümüne ilişkin cümleleri kırmızıladım. Kolay gelsin Uğur. Geçmiş olsun...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


ÖncekiSonraki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 247 misafir