Klima Metalik Boru Devreleri.

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Klima Metalik Boru Devreleri.

İleti sezgin bey » 12 Ağustos 2011 22:24

Motor kaputunu kaldırınca klimaya ait kondenser ve kompresör, gaz genleşme şişesi ve filtre gibi soğutucu devre elemanları muhtelif yerlerinde konuşlandırılmış bir biçimde duruyor. Benim dikkatimi çeken bir husus gaz filtresi ve kondenser çıkıındaki metal boru devreleri diğer bprı devrelerine göre daha bir buz grisi renge dönümüş durumda acaba bunu bilerekmi böyle yapmılar. Sanki o bölge devamlı soğuğa maruz kalıp metalde soğuktan dolayı rengini buz grisine döndürmüş gibime geldi. Sizlerin araçlarında durum nasıl acaba sevgili arkadaşlar.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY


Re: Klima Metalik Boru Devreleri.

İleti sezgin bey » 13 Ağustos 2011 15:56

Acaba daha önceden böylemiydi yoksa çalıştıkça olan bir durummu.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Klima Metalik Boru Devreleri.

İleti Devrim » 13 Ağustos 2011 18:32

Güzel bir fotoğraf çok yardımcı olurdu...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Klima Metalik Boru Devreleri.

İleti Burock » 14 Ağustos 2011 01:35

Ben anlamadım, ayrıca bu zamana kadar tüm renaultlarım klimalıydı bir kez çalışırken açıp bakmak aklıma gelmedi. Mantıken çalıştıkça öyle olabilir, ayrıca klima çalışıyorsa genleşme vs. çok problem etmeyin derim. Aracı ne kadar çok dinlersek o kadar çok problem buluyoruz. :)
Burock
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 356
Kayıt: 25 Mayıs 2010 01:54
Marka & Model: ClioIII Executive
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v
Kilometre: 0
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Brigstone
İsim ve Şehir: Brk

Re: Klima Metalik Boru Devreleri.

İleti turker » 17 Ağustos 2011 21:41

Metalurji ile ilgilenen biri olarak şu yorumu yapabilirim,otomotivde kullanılan metaller aşırı sıcaklık farkı olmadığı sürece renk değiştirmez. Bahsettiğiniz renk değişimi sanırım ısı farklılıkları neticesinde oluşan "bölgesel nemin" yaratmış olduğu kimyasal oksidasyon kaynaklıdır. Dert edecek bir durum yok,içiniz rahat olsun...
turker
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 13 Haziran 2011 23:10
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 68000
Yakıt: PO Eurodizel
Lastik Markası: Dunlop
İsim ve Şehir: Türker Akkaya BİLECİK

Re: Klima Metalik Boru Devreleri.

İleti sezgin bey » 24 Ağustos 2011 20:49

Bugünde baktım o devreler fabrikasyon olarak soğuk buz rengi gibi gri rengine yakın ve mat bir şekilde imal edilmiş ve devreler soğuk malum içinde gaz var.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY



Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 256 misafir