SİLECEK TEORİSİ

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Re: SİLECEK TEORİSİ

İleti Devrim » 03 Ocak 2011 23:08

Silecekleri dik duruma getirsen de sadece yolcu tarafındaki tam kalkıyor (motor kaputuna dokunmadan).
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: SİLECEK TEORİSİ

İleti ugurluhan » 03 Ocak 2011 23:23

Bazen düşünüyorum... Clioyu tasarlarken unutup da sileceği sonradan mı koydular diye... Yok kalmaz.. Yok motoru su alır... Harbiden ne iştir yaaa... Bir silecek kolu neden kaldırılmaz... Neden kaputun altına gizlenir... Bunun mantıklı bir sebebi var mı gerçekten merak ediyorum...
ugurluhan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 171
Kayıt: 28 Ekim 2008 18:30
Marka & Model: MEGANE 3 HB Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCi 105HP
Kilometre: 18000
Yakıt: Euro Dizel (SHELL)
Lastik Markası: Turanza ER300
İsim ve Şehir: ANKARA

Re: SİLECEK TEORİSİ

İleti Bayram » 04 Ocak 2011 00:08

ugurluhan demiş ki:Bazen düşünüyorum... Clioyu tasarlarken unutup da sileceği sonradan mı koydular diye... Yok kalmaz.. Yok motoru su alır... Harbiden ne iştir yaaa... Bir silecek kolu neden kaldırılmaz... Neden kaputun altına gizlenir... Bunun mantıklı bir sebebi var mı gerçekten merak ediyorum...


Bu sanırım tasarlayan kişinin beceriksizliği yada bu olayı önemsememesi diye düşünüyorum
Olması gereken ilk parçayı biraz uzun tutmak ama nedense yapmamışlar
ilk parçadan kasıt bildiğiniz üzere silecek cama tam yapışsın diye vida yerinden sonra 2 parçadır ve arada yay mekanizması vardır bu yay aracılığı ile silecek cama baskı yapar
o yayın olduğu bölüm birkaç santim ilerde olsa kol kalkacak aslında
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: SİLECEK TEORİSİ

İleti Devrim » 04 Ocak 2011 01:04

Tasarım özensizliği...

Diğer bazı modellerde de silecek kolu üzerinde çentik var. Sileceğin geriye çekilmemesi için. Mantığını bilmiyorum o çentiğin. Ama silecek kolunun kaputa sürtüp boyayı çizmesini hiç bir mühendis açıklayamaz diye düşünüyorum.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: SİLECEK TEORİSİ

İleti vipsezgin » 04 Ocak 2011 10:44

gereklı mercıılere maıl atsak nasıl bır cevap alırız acaba merak ettım
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: SİLECEK TEORİSİ

İleti ugurluhan » 04 Ocak 2011 19:22

Düşünüyorum da... Ya bu araçları kullananlar bizleriz... Zaman içinde modelleri geliştiriyorlar. Bazı yerlerini değiştiriyorlar. Ancak biz kullanıcılara neden hiçbir şey sorulmuyor? Tasarımlar geliştirilirken neden bizlerden görüş alınmıyor??? Bunu yapanlar yok mu? var. Örneğin, Opel Astra nın önceki kasasında en çok şikayet edilen konu aracın içinde eşya koyacak hiçbir yer olmamasıydı. Yeni Opel Astranın tanıtım sitesi vardı. Orada uzun uzun anlatıyorlardı. Adamlar anket yapmış. Araca binerken en sık yanınıza aldığınız (yanlş hatırlamıyorsam) 20 şeyi yazın diye. Sonuçta 200 Maddelik bir liste çıkmış ortaya. Araca bu 200 kalemlik listedeki her eşyanın konulabileceği uygun yerler yapılmış. Acaba reno da bir gün bize sorar mı? Biz bu clio da ne yapsak daha iyi olur diye??? Ya da size torpido lambasını da koydum... Susun oturun yerinize mi der :) ....
ugurluhan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 171
Kayıt: 28 Ekim 2008 18:30
Marka & Model: MEGANE 3 HB Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCi 105HP
Kilometre: 18000
Yakıt: Euro Dizel (SHELL)
Lastik Markası: Turanza ER300
İsim ve Şehir: ANKARA

Re: SİLECEK TEORİSİ

İleti semih89 » 04 Ocak 2011 20:18

Renault sorar ... ikinci sürümde neleri araçtan çıkarsak :)
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: SİLECEK TEORİSİ

İleti ratig » 04 Ocak 2011 20:40

renoyu mail yağmuruna tutalım.bu tasarım hatası silecekler yüzünden belki tüm clioları geri çağırır.prestijde kazanır.bak ben silecek için çağırıyorum.en büyük sorunum bu der.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: SİLECEK TEORİSİ

İleti Kara_yolcu » 04 Ocak 2011 20:58

ratig demiş ki:renoyu mail yağmuruna tutalım.bu tasarım hatası silecekler yüzünden belki tüm clioları geri çağırır.prestijde kazanır.bak ben silecek için çağırıyorum.en büyük sorunum bu der.

Kesinlikle haklısınız ama nasıl yapacağız biri bize önderlik yapsa mesela DEVRİM bey gibi Admin'lerimiz.... :good:
Kara_yolcu
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 59
Kayıt: 14 Aralık 2010 21:41
Marka & Model: ClioIII Extreme 2011
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 900
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Biridgestone Turanza
İsim ve Şehir: Özgür TOKAT

Re: SİLECEK TEORİSİ

İleti vipsezgin » 05 Ocak 2011 14:52

bırlıkten kuvvet doğar artık bırlık olma zamanı geldı her anlamda
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: SİLECEK TEORİSİ

İleti ugurluhan » 05 Ocak 2011 18:28

Kesinlikle katılıyorum. Örneğin internette bazı bayanlar vardır. Yemek sitesi felan açan. (Nerden biliyorsunuz derseniz, eşim takip ediyorda ordan) Hatunlar şöyle böyle derken meşhur oldu. Şimdi bu bayanlar, gazetelerde yemek tarifi veriyor, dergilere çıkıyor, hatta tv programı yapıyorlar. Birden olmuyor bu tabii. Zamanla kendini gösteriyo. sonra popüler olunca birileri zaten onları buluyo.

Bizde Clio III ailesi olarak, sesimizi duyurmalıyız. Mesela şu sticker meselesi. Bence bir şekilde ortak bir sticker üretilip, araçlara yapıştırılmalı. Reno ya üye sayılarımız, düzenlemek istediğimiz etkinlikler gibi konularla ilgili mesajlar atıp ortak bir hareket ortamı oluşturulmalı. Onlardan destek istenmeli. Ne biliim böyle şeyler... İnternette arayan bilir, clio forumu kadar derli toplu bir forum yok... Hep parça parça... Araki bulasın... Bunun yanında forumu geliştirmek adına da bir şeyler yapılmalı. Örneğin teknik konulardaki resimli anlatımlar çoğaltılıp, derlenip toplanıp bir araya getirilmeli.... Bunların hepsi özveri isteyen çalışmalar. Ama bu işe gerçekten gönül veren herkes elini birazcık taşın altına koymalı...

Daha güzel fikirler çıkacaktır ortaya... Mesele bu işe gönül vermek...

Bu arada konu başka yöne kaydı. Devrim hocam bu konuyu kilitleyip, son iletileri forum ile ilgili konular arasına alabilirsen sanırım daha iyi olacak.
ugurluhan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 171
Kayıt: 28 Ekim 2008 18:30
Marka & Model: MEGANE 3 HB Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCi 105HP
Kilometre: 18000
Yakıt: Euro Dizel (SHELL)
Lastik Markası: Turanza ER300
İsim ve Şehir: ANKARA


Önceki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 74 misafir