motor beşiği hakkında..

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

motor beşiği hakkında..

İleti spedermen » 23 Haziran 2010 16:49

17062010342.jpg
17062010346.jpg

arkadaşlar geçtiğimiz hafta malesef kendini bilmez bir su arabasının ana yolda önüme çıkması sonucu kaza yaptım.
aracımı servise verdim. sağ çamurluk, tampon, sağ far takımı, tamponun içindeki demir vs. görünen değişecek parçalardı.
ilk başta bu parçaların zaten plastik ve değişebilir olmasından dolayı aracımın orjinalinin fazla bozulmayacağından dolayı sevindiriciydi.
fakat bugün öğrendimki motor beşiğindede hasar varmış ve değişecekmiş.
kafam biraz karışık doğrusu. motor beşiği ile ilgili problem yaşayan ve değiştiren oldumu acaba hiç aranızda???
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
spedermen
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 20
Kayıt: 06 Haziran 2009 20:31
Marka & Model: Yeni Clio Hb Expres
Motor Tipi & Gücü: 1.5Dci 70bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: MERT İZMİR


Re: motor beşiği hakkında..

İleti ratig » 23 Haziran 2010 18:39

geçmiş olsun.şu görünen haliyle aracın orijinalliğini bozacak birşey bence gözükmüyor.beşik değişmide serviste olacağı için içiniz rahat olsun.şimdi değişmezse ileride garanti bittikten sonra bu değişim pahalıya gelir.hava yastıkları açıldı mı?
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: motor beşiği hakkında..

İleti maxis » 23 Haziran 2010 19:29

Motor beşiğini ne kadara değiştirdiler acaba?
Aynı sorun bende var. Beşik eğildi ise değiştirmenizde fayda var. otomobilin geometrisi bozulmuştur. Fren ve hızlanmalarda düz çizgide kalamazsınız. Bende değiştireceğim. Bilgi verirseniz konuyla sevinirim.
maxis
ER
ER
 
İleti: 5
Kayıt: 23 Mart 2010 20:17
Marka & Model: Renault Clio 3 rsIII
Motor Tipi & Gücü: Clio 3 RS
Kilometre: 35
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Fulda Exelero
İsim ve Şehir: Özgür istanbul

Re: motor beşiği hakkında..

İleti spedermen » 23 Haziran 2010 19:42

teşekkür ederim.
hava yastıkları açılmadı. bencede orjinalliği bozulmadı ama beşik için birşey diyemeyeceğim. acaba motor iniyormu değiştirmek için?
maxis senin beşiğin nasıl hasarlandı? ben daha beşikteki hasarı görmedim. bugün servisi (mais) aradığımda öğrendim. fiyat olarak henüz bilmiyorum. aracımı almaya gittiğimde sizin için öğrenirim. fakat beşik ve işçilikler hariç malzemeler 1 milyar 700 tutmuş. tahminim toplam yaklaşık 3 milyar hasar var.
spedermen
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 20
Kayıt: 06 Haziran 2009 20:31
Marka & Model: Yeni Clio Hb Expres
Motor Tipi & Gücü: 1.5Dci 70bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: MERT İZMİR

Re: motor beşiği hakkında..

İleti semih89 » 23 Haziran 2010 20:55

[ img ]

Buna benzer bir parça . Orjinal fiyatı 250 civarı olması lazım. 150 civarına da yansanayi bulunuyor sanırım.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: motor beşiği hakkında..

İleti TheTez54 » 23 Haziran 2010 22:42

Büyük geçmiş olsun..Allah herkesi kendini bilmez insanlardan korusun..Olmayanlara da versin..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: motor beşiği hakkında..

İleti Bayram » 23 Haziran 2010 23:26

Geçmiş olsun
Renault 9'dan aklımda kalan şey beşik fiyatının yüksek olduğuki genelde beşikte sorun olduğunda fiyatı yüzünden piyasada çektirme işlemi yaptırılırdı.
Beşik aracın ön düzeni üzerinde barındıran dolayısıylada 1 mm'lik bir kayıklık durumunda aracın çekme yapmasına neden olurdu.

Ufak gibi görünen bu kazada beşiğin hasar görmesi ilginç geldi bana
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: motor beşiği hakkında..

İleti spedermen » 26 Haziran 2010 19:26

dün aracımı maisten almaya gittim. fakat sağ çamurluğu rengini tutturamamışlar. nasıl iş yapıyorlar anlamıyorum. biz herşeyi orjinal olsun en iyisini kendi servisinde yapralar diye maise götürüyoruz adamların umurunda değil. abi valla görmedik diyorlar.aracımı alamadı salı gününe kaldı. toplam on iki gün serviste kalmış olacak. neyse inşallah bu sefer güzel yaparlarda sorun olmaz.
maxis senin için motor beşiğini sordum işçilik hariç bir milyarmış. benim hasarda işçilik hariç üç milyarmış.
bu arada servis beşik için önemli değil zaten burçları bile bozulunca değiştiriliyor dedi. bilmem ne kadar doğru artık...
spedermen
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 20
Kayıt: 06 Haziran 2009 20:31
Marka & Model: Yeni Clio Hb Expres
Motor Tipi & Gücü: 1.5Dci 70bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: MERT İZMİR

Re: motor beşiği hakkında..

İleti TheTez54 » 27 Haziran 2010 01:07

Plastik aksamda boya riskli..Rengi tutmayabiliyor.. Arkadaşımın getzi tambonla farklı renk gibi duruyo..Sanayide sordum plastikte açık renkte fark eder dedi boya ustası..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: motor beşiği hakkında..

İleti spedermen » 27 Haziran 2010 16:17

evet ama nasıl oluyor orjinalinde bir sıkıntı yok. ee bu adamlarda kendi yetkili servisi aynı boya aynı sistem. eğer yapamıyorlarsa fabrikadan orjinal boyalı sipariş etseler olmaz mı yani?
spedermen
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 20
Kayıt: 06 Haziran 2009 20:31
Marka & Model: Yeni Clio Hb Expres
Motor Tipi & Gücü: 1.5Dci 70bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: MERT İZMİR

Re: motor beşiği hakkında..

İleti Bayram » 27 Haziran 2010 20:55

Malesef yaşadığımız Ülkede gerçek anlamda usta bulmak zor
Kendilerini geliştirmek gibi bir çabaları yok
Sadece uyguluyorlar veya uygulamaya çalışıyorlar
Bu her alanda böyle
Kaç adet usta vardırki servise girdiğinizde sorularınıza net cevap versin (elbette değişmesi lazımı net cevaptan saymam)

Bir örnek vereyim
Binamıza dış cephe mantolama yaptırıyoruz kullanılan malzeme için en ideali nedir bunu bilen yok bilen derken herkez kullandığı iyi diyor ama bir diğeri ile olan farklılığını açıklayamıyor.
eps mi olmalı xps'mi yoğunluğu ne olmalı v.s v.s

Sonuç araç üzerindeki boya numarası neyse onu vurur ama oysa araç yaşı e boyanın kaybeden canlılığını hesaplayıp ufak bir karışım yapsalar bir fark olacağını sanmam komple cila sonrası ama kimse böyle bir şey yapmıyor.
Aldıkları eğitimse onlar için işten uzak ikramların bol olduğu birkaç günden ibaret oluyor.
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: motor beşiği hakkında..

İleti RPDiFOR » 30 Haziran 2010 00:51

Büyük geçmiş olsun beşiği değiştirmek için motoru indiriyorlar bilgin olsun
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: motor beşiği hakkında..

İleti spedermen » 01 Temmuz 2010 21:12

arkadaşlar motor indirme olayı yokmuş. alttan değiştiriyorlarmış.
spedermen
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 20
Kayıt: 06 Haziran 2009 20:31
Marka & Model: Yeni Clio Hb Expres
Motor Tipi & Gücü: 1.5Dci 70bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: MERT İZMİR

Re: motor beşiği hakkında..

İleti RPDiFOR » 01 Temmuz 2010 23:17

spedermen demiş ki:arkadaşlar motor indirme olayı yokmuş. alttan değiştiriyorlarmış.


arkadaşım motor beşiğin üstüne oturur ve ustten iki kulak motoru tutar bu kulaklarda esnek malzeme mevcuttur ve ani gaz verince yada frende sarsıntı durumunda motorun vuruntu ses yapmasını zarar görmesini önler dediğiniz olayı yapabilmeleri için motoru askıya almaları şarttır bilginize işlem yapılırken bence orada bulunun
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist



Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 153 misafir