Sert Vites Geçişleri

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti gurkancet » 18 Ocak 2009 21:25

ben 2. vitesten nefret ediyorum ya kol kıralacak ya da vites parçalacak
yahu 1 den 2 ye atarken takır tukur ses geliyor
3 ten 2 ye alırken sanki orada bir demir ittiriyorum
servise gösterim kaç defa hep servisteki birileri kullandı normal dediler
"peki" demekten başka birşey bulamadım :(
birde geri vites
sanki 90 moden araba da geçmiyor yahu servise onuda dedim yok dediler
gene "peki" dedim :(
ama umarım ileri zamanlarda büyük bir sorun ile karşılaşmam
gurkancet
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 12
Kayıt: 17 Ocak 2009 14:10
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara


Re: Sert Vites Geçişleri

İleti Arslan » 18 Ocak 2009 23:31

Arkadaşlar ben sikayetvar.com u çok takip ederim. Birşey almadan önce araştırırım. İnsanların tecrübelerini ve önerilerini incelerim. Araba marka ve modelleri ile ilgili şikayetleri analiz yaparım. Şu gerçek ki sorunsuz araç yok. Önemli olan minimum sorun ve maksimum destektir. Yani çözümcü bir marka ve servis anlayışı. Bu aracın bir kronik sorunu veya ciddi bir arızası hiç görmedim veya duymadım. 2006 dan bu yana bu araç(clio3) yollarda. Şikayet edenlerde opsiyonların komik oluşunu eleştirmiş. Mesela ben bagaj lambasını opsiyonel olarak aldım:) Daha 1000km göremeden yolda kalan yılda 10 kez servis gören sıfır araç markaları da var. Benim arabam 26000km de. Bir ciddi bir sorun yaşamadım. Sadece 14000de devirdaim pompası ses yaptığı ve hatalı üretim dolayısıyla garantiden birkaç saatte değişti. Benim arabamda da vites geçişi sorunu oluyor. Ancak kemikli geçiş diye tabir edilen durum ki motor soğukken oluyor sonra bir sıkıntı yok. İnsan zamanla alışıyor. Tam durmadan 1. vitese geçirmek de zor. Ancak bu durumlara göre sürüşümü ayarlıyorum. Yani araba benim huyuma gitmeyeceğine göre ben ona uyuyorum:) :)
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti Devrim » 18 Ocak 2009 23:44

Arslan demiş ki:...Ancak kemikli geçiş diye tabir edilen durum ki motor soğukken oluyor sonra bir sıkıntı yok. İnsan zamanla alışıyor... ...araba benim huyuma gitmeyeceğine göre ben ona uyuyorum:) :)

Çok doğru. Sabahları hava öyle soğuk oluyor ki bu aralar, ben bile donuyorum, araç n'apsın. Sabahları 2'nci vites çok hantal oluyor. 3'inci fena değil, 4 ve 5 idare eder.

Sabah aracı (vites boşta olsa bile!) debreyaja basarak çalıştırıyorum. Yaklaşık 6-7 saniye sonra yavaştan çekiyorum. O şekilde 1 - 1.5 dakika bekliyorum ısınmasını. Hoş; gittiğim mesafe 1-2Km birşey. Ama daha uzak mesafe için bile, uzun süre 2bin devri geçmeden ve sakin debreyaj hareketleriyle değiştiriyorum vitesleri. Bir de vites koluna karşı gayet nazik oluyorum. 8-)

Bu şekilde ne aracım beni ne de ben onu üzüyorum. Mutlu mesut geçiniyoruz bakalım şimdilik... :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti gurkancet » 19 Ocak 2009 14:44

evet
yazın araba güneşin altında kalınca hakkaten vitesler harika oluyor
kışın araba ilk çalıştırdığım zaman geri vites keçi gibi davranıyor
işte otomatik vitesin süperliği
ama o da yakıt açısından kötü oluyor
gurkancet
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 12
Kayıt: 17 Ocak 2009 14:10
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti mcagriunal » 21 Ocak 2009 15:11

Tam durmadan 1. vitese geçirmek de zor.


Çok doğru tespit. Mecburen ben de sürüşümü buna göre ayarlamaya çalışıyorum.

Geri vitesin zor geçmesi ise park ederken sorun oluyor. İstanbul'un sabırsız şoförleri kornayı basıveriyor.
mcagriunal
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Haziran 2008 18:02
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 28500
Yakıt: Shell 95 Oktan
İsim ve Şehir: Çağrı Ünal - Ankara

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti erdemgtr » 03 Temmuz 2009 22:46

bende 1 yıldır kullanıyorum

uzunyol ve şehiriçi hertürlü kullandım aynı sıkıntıları gördüm
geri viteste; 1den 2ye geçerken,sallantı demekki hepsinde olan genel sorunlar.

bide aracı süren herkes debriyaj kavrama mesafesi çok yukarda diyolar buda sanırım reno ların genel bir özelliğiymiş.
erdemgtr
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 16
Kayıt: 31 Temmuz 2008 23:00
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v authentiqe
Kilometre: 0

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti Diablo » 04 Temmuz 2009 00:12

1. vitesten 2. vitese geçerken 1. viteste deviri aldırmadan 2. vitese geçerseniz araba ufakan bir silkeleme yapar buda gayet doğal yapılması gereken 2. vitese geçince sanki 1. vitesdeymiş gibi ayağı debriyajdan yavaşça çekmek ve yeterince gaz vermek bu genel olarak arabalarda bu şekildedir 4 vitesden 5 .vitese bile geçseniz debriyajdan ayağınızı tam çekmeden gaz vermeniz hızlanma ve çekiş açısından daha doğru olacaktır.Renaultun vites kutusu farkı işte burada benim aracım 1.200cc olmasına rağmen 2. viteste 1. vites gibi yada 3. vitesde kalkabiliyorum 1. 2. 3. viteslerde + yününde vites değişimi yaparken gaz verirseniz bu türlü silkelemeler yaşamazsınız.

Ayrıca şanzumanların bir özelliğinden daha bahsedecek olursak konu içinde bahsedilmiş nasıl araç hareket ediyorken 1. 2. 3. 4. 5 . vitesdeyken geri vitese takamadığınız gibi araç 80 le giderken 1. vitesede takamazsınız şanzuman buna izin vermeyecektir 1. vites sadece kalkış vitesidir vites küçültme işlemi 5. 4. 3. 2 vitesleri arasında yapılır işte arabadan anladığını zanneden bazı arkadaşlar 80 giderken vitesi 1'e atmaya çalışır bir de ben mod araba sürüyorum diye ortalıkta gezer :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!:
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti omeralemdar » 04 Temmuz 2009 00:22

kardeşim güzel bilği paylaşımı için teşekkürler
benim araçta seninki gibi 1,2 aut modeli bazen geri vitese geçmede sorun yaşıyorum ince 5 takınca çok güzel geçiyor. birde sanki 5 vitesten boşluga alırken takılma gibi bir sorun var gibi geliyor ama bilmiyorum servise sordum baştan savma cevap verdiler viteslerde koruma var vs. gibi ikna olmadım açıkçası.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti Diablo » 04 Temmuz 2009 00:57

omeralemdar demiş ki:kardeşim güzel bilği paylaşımı için teşekkürler
benim araçta seninki gibi 1,2 aut modeli bazen geri vitese geçmede sorun yaşıyorum ince 5 takınca çok güzel geçiyor. birde sanki 5 vitesten boşluga alırken takılma gibi bir sorun var gibi geliyor ama bilmiyorum servise sordum baştan savma cevap verdiler viteslerde koruma var vs. gibi ikna olmadım açıkçası.


Bu problem clio 3 lerin hepsinde var hatta yarı otomatik olan quickshift vitesli araçlarda da mevcut hatta vites geçişlerinde tak tak ses yapıyor sebebi geri vites dişlisi bizim 1.2 araçlarda 1. vites ve geri vites dişlisi oldukça küçük olduğundan pozisyonlamasıda zor çünki dişli çapı küçüldükçe diş sayısında düşüyor buda geri vitese geçişlerinin zor olması anlamına geliyor.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti Devrim » 04 Temmuz 2009 02:13

Diablo demiş ki:...1. 2. 3. viteslerde + yününde vites değişimi yaparken gaz verirseniz bu türlü silkelemeler yaşamazsınız...
Diğer arkadaşların bahsettiği problem bu mu bilmiyorum ama şu dediğini uygulamayan, bu yüzden de vites değişimlerinde aracı şöyle bir tek silkelettiren çok sürücü var.

Vites yükseltince gaz ayarını, önceki vitese göre düşük bile bırakıyorlar. Sonra zavallı motor, volan ve vites kutusu uğraşsınlar devirleri dengeleyelim diye. Oysa -dediğin gibi- hafif (ama uygun miktarda) gaz desteği ile "tereyağından kıl çeker gibi" vites yükseltmek mümkün. Ben güccükkene, babam benim vites atışıma "iyi iyi öğrendin bu işi" dediği hâlde, bu söz konusu sorunu anlamaya çalışıyordum ve "Yok baba sarsıyorum arabayı. Neden oluyor ki bu?" dediğimde, "iyi iyi güzel, birşey yok" diyordu. Zaman içerisinde "mekaniği" anladım. Bugün bu açıdan çok rahatım.

Manuel'i bu yüzden seviyorum. Eğer sol ayak - sağ el koordinasyonunu iyi oturttuysanız, sağlam zamanlamalı bir refleks hâline dönüştürdüyseniz bir otomatik şanzımandan bile daha iyi yapabilirsiniz bu işi...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti Diablo » 04 Temmuz 2009 03:04

Devrim demiş ki:Vites yükseltince gaz ayarını, önceki vitese göre düşük bile bırakıyorlar. Sonra zavallı motor, volan ve vites kutusu uğraşsınlar devirleri dengeleyelim diye. Oysa -dediğin gibi- hafif (ama uygun miktarda) gaz desteği ile "tereyağından kıl çeker gibi" vites yükseltmek mümkün. Ben güccükkene, babam benim vites atışıma "iyi iyi öğrendin bu işi" dediği hâlde, bu söz konusu sorunu anlamaya çalışıyordum ve "Yok baba sarsıyorum arabayı. Neden oluyor ki bu?" dediğimde, "iyi iyi güzel, birşey yok" diyordu. Zaman içerisinde "mekaniği" anladım. Bugün bu açıdan çok rahatım.

Manuel'i bu yüzden seviyorum. Eğer sol ayak - sağ el koordinasyonunu iyi oturttuysanız, sağlam zamanlamalı bir refleks hâline dönüştürdüyseniz bir otomatik şanzımandan bile daha iyi yapabilirsiniz bu işi...


Arbada gaz devir vites ilişkişini tam anlamıyala yapabilen adam her arabayı istediği gibi rahatça sürer.Forumda yapıyoruz 1.200 cc araçların performans izlenimlerini 1200cc tabiki ekonomi motoru ama çekiş gücü olarak herkesin içinde bir yara gibi.Bende aynı motorlu bir araca sahip olarak şunu söylemek istiyorum 1.200 cc motor performansı hakkında çok olumsuz düşünen arkadaşlar keşke benimle arabamda bir yarım saat geçirebilse her iddasına varım ağızları 5 karış açık kalır bu böyle nasıl gidiyor diye burada iş motorun dilinden anlamak arabama binip 3000 d/d ya gelmeden vites değiştirip bu araba gitmiyor diyen adam çok :evil: .Ama ben aynı arabayla sol şeritte BMW kovalıyorum şimdi desemki ben 4. viteste 1200cc motorla 160 yapabiliyorum diye herkes hadi len der ama doğru tabi bunu rampalarda yapamıyorum,ki ben bu arabayla anadolu otobanında 210 a çıktım tabi benzinide ona göre yakıyor 10lt/100 :crazy: ama gidiyor gitmesinin sebebide araba her viteste devrini alarak gidiyor yerine göre 5500 6000 devir o ara zaten elinden gelenin en iyisini yapıyor.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti scdoganay » 05 Temmuz 2009 14:53

müjde veriyim bari bu konuda 6 vites megan3 kullandım onda vitesler fordunkilere donmus yağ gibi kıvamına gelmis reno sonunda cozmus olayı ^^
scdoganay
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 09 Haziran 2008 16:00
Konum: Kayseri
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Can Kayseri

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti umurcak » 05 Temmuz 2009 18:09

4. vitese nasıl 160 vurdun yaw :shock: devirleri nerde tuttunda okadar bastın??yane 4e cıkarken vites deiştirmelerini hangi devirlerde yaptın???
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: Sert Vites Geçişleri

İleti vipsezgin » 07 Ağustos 2009 20:15

scdoganay demiş ki:müjde veriyim bari bu konuda 6 vites megan3 kullandım onda vitesler fordunkilere donmus yağ gibi kıvamına gelmis reno sonunda cozmus olayı ^^

ınsallah clio4 tede durum aynı olur :)
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU


Önceki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 161 misafir