maliilhan » 03 Mart 2012 00:40
Sonuc ve ¨Oneriler
Yaplan deneyler sonucunda EGR uygulamas
ile NOx emisyonlar dsnda kalan diger parametrelerde
k¨ot¨ulesme oldugu g¨or¨ulm¨ust¨ur. Tam y¨uk
kosullarnda, EGR orannn % 30'dan daha fazla
artrlmas, motorun performansn daha cok
k¨ot¨ulestirecegi icin tavsiye edilmemektedir. Hem
NOx emisyonlar, hem de diger parametreler dikkate
alndgnda ideal EGR oran % 10 olarak bulunmu
stur. Tam y¨uk kosullarnda performans
kayplarnn ¨onlenebilmesi icin EGR devre ds
braklabilir ve baska y¨ontemler uygulanabilir.
EGR ile karsmn yanma hz d¨usmektedir. Bu
durumda silindire p¨usk¨urt¨ulen yaktn bir ksm
gereken s¨ure icerisinde yanamayacagndan yakt
t¨uketimi k¨ot¨ulesmektedir. Kullanlan yaktn setan
says arttrlarak karsmn daha erken tutusmas
saglanabilir. Dolaysyla karsmn yanabilmesi icin
daha fazla s¨ure saglanms olur.
Egzoz gazlarnn icerisindeki k¨uc¨uk partik¨uller
motordaki asnmay arttracaktr. Bunun icin gazlar
silindire geri g¨onderilmeden ¨once bir ltreden
gecirilmelidir. Partik¨ullerin ltrelenmesi ile EGR'nin
asndrma etkisi de azaltlabilir. Ayrca EGR sistemi
bulunan motorlarda daha y¨uksek kaliteli motor
yaglarnn kullanlmas da asnmay azaltacaktr.
Silindirlere geri g¨onderilen egzoz gazlar emme
manifolduna verilmeden ¨once bir sogutucudan
gecirilerek sogutuldugu takdirde, hem scak egzoz
gazlar y¨uz¨unden motorun volumetrik veriminin
olumsuz etkilenmesi bir miktar ¨onlenecek hem de
sogumus egzoz gazlarnn yogunlugunun artmas
dolaysyla silindire geri g¨onderilen egzoz gaz miktar
artacaktr.