Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti Diablo » 06 Temmuz 2009 00:58

thpozitif demiş ki:acil fren destek sistemini araştırıken asıl araştırmam gereken şeyin abs olduğunu anladım bu iletiler sayesinde. ABS sistemili araçlarda fren pedalına her bastığımızda abs devreye girmiyor. normal bir araçtaki gibi fren yapıyoruz aslında. ancak ani frenlerde pedala sert bastığımızda devreye giriyor. doğru mu anlamışım?


ABS yol tutuşunu bağlı olarak fren anında kızaklama riskine karşı devreye giriyor ABS fren sistemi fren anında kaymayı ve kızaklamayı önleyici bir sistem olduğu için hız veya fren pedalına sert yada yumuşak basılması bir şeyi değiştirmez yine lastiklerin fren anında kızaklamaya başladığı anda milisaniye bazında devreye girer ve aracın kızaklanmasını önleyerek engelden kaçış imkanı verir.Fakat bu durumda ABS fren mesafesini oldukça uzatacaktır fren pedalına sert basılmasının amacı ve mantığı şu zeminin kaygan olduğunu düşünürsek fren pedalına sert ve ani basıldığı zaman fren sistemi max frenleme gücünü gösterir bu durumda arac daha fazla kaymaya meyilli olur ama abs sistemi lastiklerin kilitlenmesini önlediği için her hangi bir kızaklama söz konusu olmaz işte burada fren pedalına sert ve devamlı basıldığı sürece frenler zeminin durumu her ne olursa olsun en fazla fren gücünü verir.Diğer durumda ani frenlemede fren pedalına gerektiği karar kuvvetli basılmazsa uygulanan fren kuvveti yeterli olmadığından dolayı fren mesafesi uzar yani ister frene sert ister normal basılsın araçta abs olduğundan dolayı araç kızaklamayacaktır ama sert basılırsa daha fazla fren gücü uygulanacaktır ve araç daha çabuk duracaktır.İşte burada sürücü ve abs fren sistemi arasındaki boşluğu acil fren destek sistemi gidermeye çalışır araç seyir halinde iken ani olarak sert yada normal şekilde frene basılırsa fark etmez fren sistemi hemen max gücünü gösterir burada sistem sürücünün fren pedalına ne kadar kuvvetli basıp basmadığına bakmaz sürücünün eksikliğini burada acil fren destek sistemi gidermeye çalışır ama her ne olursa olsun yol buz pisti dahi olsa frene tam güçle basılması gerekiyor.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul


Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti thpozitif » 06 Temmuz 2009 06:22

Vay be... Uno'daki saniyede iki kez pompalayan ayak abs'si ve el yardımıyla düğmesine basılan dörtlü sinyaller yani acil fren destek sisteminden sonra böyle bir teknolojiye geçiş. Karanlıkların aydınlanması gibi birşey olacak.
thpozitif
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 41
Kayıt: 01 Temmuz 2009 18:03
Marka & Model: Clio III Authentic
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: tufan istanbul

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti Devrim » 12 Temmuz 2009 02:03

thpozitif demiş ki:Vay be... Uno'daki saniyede iki kez pompalayan ayak abs'si ve el yardımıyla düğmesine basılan dörtlü sinyaller yani acil fren destek sisteminden sonra böyle bir teknolojiye geçiş. Karanlıkların aydınlanması gibi birşey olacak.

Vaay, Uno... Benim de bir zamanlar Uno'm vardı. Aynen ya! :mrgreen: Manuel ABS ve manuel AFU. :ROFL:
Yalnız ben bunlara ek olarak el frenini de kullanarak manuel EPS yapardım. :D

Geyik bir yana, Uno'nun da hatırası bir başkadır hani. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti ENDER » 12 Temmuz 2009 12:25

Clio 3 ler fren konusunda çok başarılı yanlız kullanılan lastik ebatlarına göre değişim gösterebilir.Çünkü 1,2 versiyonlarda 165 mm tabanlı lastik konulmuş.Böyle bir kasaya sahip aracın min.lastik genişliği 185 mm olmalı diye düşünüyorum.Aksi taktirde sık sık abs devreye girer.
ENDER
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 184
Kayıt: 09 Haziran 2008 12:59
Konum: KOCAELİ
Marka & Model: OPEL/MERİVA 2004
Motor Tipi & Gücü: 1600cc.100hp
Kilometre: 93300
Yakıt: Akpet
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ENDER/KOCAELİ

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti Diablo » 12 Temmuz 2009 18:36

ENDER demiş ki:Clio 3 ler fren konusunda çok başarılı yanlız kullanılan lastik ebatlarına göre değişim gösterebilir.Çünkü 1,2 versiyonlarda 165 mm tabanlı lastik konulmuş.Böyle bir kasaya sahip aracın min.lastik genişliği 185 mm olmalı diye düşünüyorum.Aksi taktirde sık sık abs devreye girer.


Bendekiler 165 benim kuzende 185 lastikler arabalar aynı kuzenin aracını ara sıra kaçırıyorum :Yahoo!: fark yok gibi ama 195 ler bizim arabada frenlemede bayağı iyiymiş diye duydum.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti mcagriunal » 13 Ekim 2009 21:47

Son zamanlarda benim aracın fren performansında ciddi düşüş var. En düşük süratte bile sık sık ABS devreye giriyor. Araç 29000'e geldi, sanırım balataların değişme zamanı geldi. Daha önce başka bir arkadaş ABS'nin sık devreye girmesinin balatanın bitmesinden kaynaklandığını yazmıştı.

İnşallah serviste iyice bir bakarlar, bugüne kadar her konuyu geçiştirdiklerinden güvenemiyorum açıkçası.
mcagriunal
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Haziran 2008 18:02
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 28500
Yakıt: Shell 95 Oktan
İsim ve Şehir: Çağrı Ünal - Ankara

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti Devrim » 13 Ekim 2009 23:26

Çağrı, lastiklerinin durumu nedir? Benim ABS'ler de olmaması gereken zamanlar devreye giriyor. Ama biliyorum ki lastiklerim iyice bayatladı...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti mcagriunal » 13 Ekim 2009 23:43

Lastikler dışarıdan iyi gibi duruyor ama neticede işin uzmanı değilim.

İşin aslı yokuş yukarı kalkışlarda da arabanın burnu hafif sağa sola kayıyor, lastiklerden de şüphelenmiyor değilim.

Sanırım kış lastikleriyle değiştireceğim.
mcagriunal
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Haziran 2008 18:02
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 28500
Yakıt: Shell 95 Oktan
İsim ve Şehir: Çağrı Ünal - Ankara

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti Devrim » 14 Ekim 2009 01:21

Burunda sağa-sola kayma varsa veya nispeten ani frenlerde ABS devreye giriyorsa muhtemelen lastik dişleri iyice kısalmış veya lastik eski yumuşaklığını yitirmiş olabilir. Diş kalınlığını yetkili bir servise ölçtürün.

Bunun dışında, balataların bitiyor olmasının ABS'nin yerli yersiz devreye girmesine sebep olacağını düşünmüyorum. Tam tersine, biten etkisini yitiren balatalar ya fren yapmayacak ya da çok kötü ıslık sesi çıkaracaklardır. ABS, lastiğin yere tutunamadığı durumlarda devreye girer. Yani her durum bizi lastiğin sağlığına yöneltiyor.

Benim de son 2-3 aydır kalkışlarda -özellikle biraz hızlı kalksın diye yüklendiğimde- araç olduğu yerde sağa-sola kayma/hareket etme meyli içindeydi. Bir de geçen haftaların birinde, aracın durabileceği hâlde lastikler yüzünden ABS'nin devreye girmesiyle bir aracı arkadan dürtmem sonucunda ben de lastiklerimin değişim zamanının geldiğini düşünüyorum.

Siz de bence bu yönde düşünün...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti vipsezgin » 14 Ekim 2009 08:50

Devrim demiş ki:Pardon arkadaşlar, balata bitince servis ışığı falan ben anlamadım. :)

Balata sisteminin orada bununla ilgili bir sensör veya kaptör yok ki. Yani mekanik bir olay o aşağıdaki. Elektronik bir devre mi var da, balata seviyesini tespit edip bittiğini bize bildirsin...

Hiç de duymadım zaten, balata bitiminin sürücüye ikaz edildiğini. Yani bizim araçlarda. :)

devrim abi meganlarda lastik basınc sensörü var bilyorsundur ikaz veriyor acaba bu nası loluyor lastiğin içinde sensör veya kaptörmü var :mrgreen:
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti mcagriunal » 14 Ekim 2009 08:58

Devrim öncelikle kazanı okudum, geçmiş olsun.

ABS'nin erken girmesiyle balata arasında şöyle bir bağlantı kuruyorum. Balatalar zayıf olduğundan fren yarım basmada sonuç vermiyor. Dolayısıyla araba dursun diye frene birden fazla yükleniyoruz ve ABS devreye giriyor. Lastiklerin bu kadar çabuk bitmesini kabullenmediğimden bugüne kadar hep böyle bir teori üzerinden gitmiştim. Lakin aynen dediğin gibi, kalkışlarda biraz fazla gaz verdiğimde burun sağa sola oynuyor. Bu demek oluyor ki lastikçinin yolunu tutmak gerek.

Henüz 30.000 bile olmamıştı, lastiklerin bu kadar az dayanması canımı sıktı açıkçası.
mcagriunal
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Haziran 2008 18:02
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 28500
Yakıt: Shell 95 Oktan
İsim ve Şehir: Çağrı Ünal - Ankara

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti Devrim » 14 Ekim 2009 10:00

Sağolasın.

Benim de öyle aslında. Şu an 29bin küsürde. Ama son 2000 kilometredir bu sıkıntı vardı bende de. Lastikler araçla gelen Dunlop Sport 01. Çatlaklar oluşmuştu zaten. Erken diyenler çok ama aracı aldığımdan beridir özellikle yaz aylarında gezmediğim yol kalmadı Akdeniz'de.

Asfaltın bile eridiği aşırı sıcaklarda çok gezdim, ona bağlıyorum artık ben...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti mcagriunal » 14 Ekim 2009 14:57

Benim araçta Bridgestone Turanza varmış, az önce baktım. Fabrikada farklı farklı lastik mi takılıyor?
mcagriunal
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Haziran 2008 18:02
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 28500
Yakıt: Shell 95 Oktan
İsim ve Şehir: Çağrı Ünal - Ankara

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti Devrim » 14 Ekim 2009 15:58

Sanırım öyle. Farklı dönemlerde farklı lastikler denk geliyor. Dönemlik anlaşmayla ilgili olabilir...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Clio III Fren Performansı Hakındaki Görüşleriniz.

İleti msaltik » 15 Ekim 2009 09:24

Arabam şu an 33.000'de ön lastikler 5.0mm arkalar yüklü kullanımdan 3.0mm'de değişildi, yazın kullanmak üzere saklıyorum :D
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON


ÖncekiSonraki

Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir