ABS Yardım

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

Re: ABS Yardım

İleti emreclio » 16 Şubat 2011 01:59

Devrim demiş ki:

Manevradan bahsedilmemiş.

"Araç direksiyon kontrolünden çıkmadan yavaşlayıp, güvenli biçimde durabilir" doğru ama "durabilmesi" için değil "manevra" yapabilmesi içindir bu sistem. Ya değilse aracın ABS'siz daha kısa sürede durduğunu şahsen test ettim. Şehir içinde ABS devreye girdiği için ve manevra şansım olmadığından iki defa öndeki araca "tıkıladım." Sonuncu (üçüncü) olayda el frenini çekerek arkayı kızakladım ve daha kısa sürede durdum.

:!: Bir de, ABS görev yaparken fren pedalına yüklenmeye devam edin. "ABS çalışıyor nasılsa" deyip normal basmayın. Arada fark var.

:idea: Ben bir de şahsımca şu "devreye" girme noktasında bir şey yazayım dedim. Aslında herkes benzer şeyi kastediyor. Evet ABS her zaman devrede. Yani terimin sonundaki "S"nin System olduğunu bildiğimiz için, bu sistem -yani donanım- her zaman sensörlerle aracın stabilizasyonunu denetlemektedir ve her daim devrededir (online). Ancak, fren diskini saniyede 15 kez dürtmesi durumuna bir isim koyabiliriz fakat yeni gelen arkadaşlarımız yine "devreye girdi/çıktı" diyecektir. İşin bu noktasında anlaştığımızı 'var sayarak' yolumuza devam edebiliriz bence...




Devrim in dediği durumu çok sık yaşayanlardanım. Abs siz bir aracım daha var, ev ile iş arasında çok dik ve tek araçlık bir rampa var. burası tek yön iniş, yani çıkış yasak. Buradan inerken aşağıdan ters yönden çıkan bir araç görüp frene bastığım zaman abs li araç 15-20 metrede dururken abs siz olan araç 5 metre de duruyor. haftada 3-5 başıma gelen birşey bu. Hatta 2001 cliom la abs li ve abs siz (abs sistemi bir arıza yapmıştı ve servise gidene kadar klasik hidrolik sistem olarak kullanmıştım) de test etmiştim aynı yokuşu. Abs siz aynı clio abs liden çok kısa mesafede duruyordu. :shock:

Öte yandan yine Devrim in dediği gibi özellikle virajlarda veya manevra halinde iken abs li aracı kontrol etmek daha kolay. kontra hamlelere ihtiyaç duymayıp, frenaja ve manevraya devam edebiliyorsunuz güvenle.

Belki daha kaliteli araçlarda frenaj daha büyük disk çapları ve ek farklı sistemler sayesinde kısa ve konforlu oluyor ama clio sınıfı araçlarda maalesef bu sorun var.

Abs sisteminden fren esnasında da bir takım tuhaf sesler ve titreşimler gelmesi sırf bu sınıf farklılıkları yüzünden sanırım. :(
emreclio
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Aralık 2010 19:24
Marka & Model: 2011 clio extreme
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16v 75bg bvr
Kilometre: 0
Yakıt: opet full force
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: emre istanbul


Re: ABS Yardım

İleti ozgulkagan » 16 Şubat 2011 08:26

ozgulkagan
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 35
Kayıt: 29 Ocak 2011 21:03
Marka & Model: Clio Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
Yakıt: BP Kurşunsuz
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: Istanbul

Re: ABS Yardım

İleti ozgulkagan » 16 Şubat 2011 08:38

Edit süresi kısıtlıymış yazdıklarım gitti. Kısaca tekrar yazayım.

94 model broadway (ABS yok) ile yokuş aşağı buzda fren yapıp kaymaya başlayınca, alttaki yola girmem kaçınılmaz olmuştu. Deli gibi kornaya basmaya başladım. Daha sonra bu frenlemenin bana zaten bir yarar sağlamadığını görüp frene bas bırak yapmaya başladım ve üçüncü basışta araç zaten durmuştu.

ABS kötü zeminlerde frenlemeyi kısaltır. İlla buz olmak zorunda da değil bu.

İyi zeminde uzatıp uzatmayacağı araçtan araca farkedebilir görüşündeyim. Ama biraz uzatsa bile, manevra yapma imkanı sağlayacağından yine de hayatidir.
ozgulkagan
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 35
Kayıt: 29 Ocak 2011 21:03
Marka & Model: Clio Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
Yakıt: BP Kurşunsuz
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: Istanbul

Re: ABS Yardım

İleti ozgulkagan » 16 Şubat 2011 08:44

Bir de ABS frene basıldığında "sürekli devrededir" ve tekerlerin dönüş hızını an be an ölçer.

Ancak teker kızaklama yaptığı anda "görevini yapmaya" başlar ve fren basıncını azaltıp tekerin dönmesini sağlar. Bunu saniyede kimbilir kaç defa yapar.

Karışan nokta budur.
ozgulkagan
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 35
Kayıt: 29 Ocak 2011 21:03
Marka & Model: Clio Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
Yakıt: BP Kurşunsuz
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: Istanbul

Re: ABS Yardım

İleti ByOnder » 16 Şubat 2011 12:48

burak120320 demiş ki:hocam iyice çorba oldu bu iş dön dolaş aynı yerdeyiz :) senin söylediklerine karşılık bu akşam okuduğum birkaç farklı yazının hepsi ağız birliği etmişcesine derler ki; ABS, tekerleklerin ani frenleme esnasında kızaklamasını engelleyip maksimum fren gücünün sağlanması için görev yapan bilgisayar kontrollü bir frenleme sistemidir.

yanlızca ani fren anından ve sensörlerin aracın kızaklamaya başlayacağını hissetmesinden bahsedilio tüm yazılarda, yani saniyede 18 kez pompalama işini yanlızca araç kaymaya başlayacağı anda yapmaya başlıo die anladım ben olayı.. yarın triger için maise gidicem ben bunu bi sorayım ordaki ustalara :D tekrar yazarım yarın


Yani bunu yazmaları size abs nin asıl amacı ve zor anlarda yaptıklarını anlatmak içindir yani zor anlarda bunu yapan abs araç yavaşken yapmazmı işlevini neyse uzatmak istemiyorum daha fazla.

eski sistem frenin mesafesinin daha kısa olmasına gelirsek evet doğrudur kuru zeminde ve lastiğin kızaklanmasının fayda sağlayacağı alanlarda eski sistem daha kısa mesafede durur ama abs kaygan zeminde kızaklanmaya engel olmanın daha önemli olduğu düşünülerek yapılmıştır
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: ABS Yardım

İleti oguz1 » 16 Şubat 2011 19:32

http://forum.clioiii.com/viewtopic.php?f=58&t=29

ABS sistemi yukarıdaki topikte verildiği üzere blokajı önleyen sistemdir , temelde blokajı önleyip aracın kontrolünün sürücüde olması ve manevrayla tehlikeden kurtulmayı hedeflemektedir. Bu sistem tekerlerin zeminle (asvalt) bağlantısı koptuğu anda devreye girer. Dolayısıyla tekerlerin ve zeminin durumu önemlidir. Tekerler yeni ve hamuru sertleşmemiş olacak, zeminde kaygan bir yapıda yani sıvı yada mıcır olmayacak. Sıvı yada mıcırlı topraklı bir yol olursa aracımızın ABS ile birlikte veya ABS siz diğer fonksiyonları devreye girer bunlardan en önemlisi EBD ( Elektronik fren gücü dağıtıcısı.) ve acil frenajda AFU (Panik Fren Destek Sistemi ). Bu 2 sistemle ben 4 yıllık süreçte epeyce geç tanıştım. Bu sistemlerle ihtiyacın dışında muhakkak tanışmak ve nasıl çalıştıklarını tecrübe etmek en güzeli.

Topiği açan arkadaşın sorununa gelince ABS sistemi devreye girdiğinde yani aracın tekerlerinin yolla bağlantısı koptuğu anda sn de 18 sefer diski ve kampanaları tutup bırakır bu arada sadece ayağınızda tırıltılı bir titreşim hissedersiniz bu diğer insanların duyacağı bir ses değildir sadece ayaklarıyla aracın zemininden hissedebilir. Bunun dışında bir ses varsa bir sorun vardır. Bu sorunda Teker disklerindeki ABS sensörünün bulunduğu yere kum benzeri bir maddenin kaçmış olması.

Tekerlerinizin 40 000 km yada 4 yıla yaklaşmışsa kesinlikle değiştirin ve yumuşak hamuru tercih edin. Öndeki araçla takip mesafesini uzun tutun. Bunlardan birisini trafikte gözardı ederseniz kaza geliyorum diyebilir.

Kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ABS Yardım

İleti elensi59 » 03 Mart 2011 00:02

birsürü yazı vardı hepsini okuyamadım ama benim yorumum şu.abs heran devrede deildir.araba kızaklamaya başladığı zaman devreye girer gerçi bu asfaltta pek belli olmaz ama ıslak çamurda deneyince çok açık belli oluyo teker az da olsa kızaklama yapıo sonra vuruntu yapıp duruo.ben çok denemeler yaptm bu konuda biliorm :D hatta bi tekeriz kayıp bi tekerin kaymadığınıda hatırlıorm :)
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: ABS Yardım

İleti Devrim » 03 Mart 2011 02:31

İşte tartışmanın bir kısmı da "devrede olmak" üzerineydi.

ABS alıcıları daima "devrededir". Yani ABS denilen şey her daim "online"dır. :) Sadece frenleme sonucu oluşan durumda işi yapmasıyla ilgili bir terim üzerine anlaşılması gerekir. Yani illâ şartsa...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ABS Yardım

İleti elensi59 » 03 Mart 2011 07:18

Daima pusuda bekliyor kaymaya yeltenen bi teker olduğunda affetmiyor, hemen ümüğünü sıkıp sıkıp bırakıyor :D :D :D :D
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: ABS Yardım

İleti Fed10 » 25 Ekim 2011 23:09

ByOnder demiş ki:birincisi herkesin yanıldığı şu konuyu tekrar düzeltiyorum abs devreye girdi diye bi tabir çok komik bi tabir abs nin devrede olmadığı an diye bi an yoktur abs her an devrededir ve çok sert frenlemede vuruntu hissetmeniz normaldir aslında bu vuruntu abs nin kalitesini gösterir çok kaliteli araçlarda hiç hissetmessiniz bu abs nin disk i kavrayıp bırakma hızı ile alakalıdır çok açarak taş devri misali anlatabileceğim anca diyelimki abs 1 sn de 1 kere disk i tutup bırakıyo 1 sn yeden düşük bi zamanda lastik tutnma yaşayacak kadar sert bi fren olursa diyelimki 01 02 03 04 05 06 07 de lastik yavaşladı yavaşladı 08 09 da kitledi siz bunu vuruntu olarak hissedersiniz 1 sn de abs lastiği bırakır sonra tekrar sıkmaya başlar tabi ben anlatabilmek için zamanlamayı çok açtım bu saliselerle gerçekleşen bi işlemdir umarım anlatabilmişimdir

fakat ses için bişey diyemicem balatalarınızı bi kontrol ettirin.


Şunu Unutmamak Gerekir ki ABS Fren Sistemi Sadece Tekerlekler Bloke Oldugunda Devreye girer. Sürekli Devrede Değildir. Yani ABS Fren Sistemine Sahip Bir Araç Daha Çabuk, Daha Kısa Mesafede Durmaz, Daha Güvenli Durur. Güvenden Kasıt, Tekerleklerin Bloke Olmadan Yani Araç Kaymadan Durmaktır. Şunuda Sakın Unutmayalım ABS Devreye Girdiğinde, Fren Mesafeniz yani Durma Mesafeniz Bir Miktar Artar. ABS Sistemini Devreye Sokmadan Hasas Ayak Hareketiyle Daha Kısa Mesefede Durursunuz.

ABS (Anti-Lock Braking System)
Sisteminin Çalışması
ABS, kullanıldığı taşıtın kararlılığını, manevra ve durma yeteneğini artırabilen bir fren sistemidir. Dört-tekerlek ABS, tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücülere acil frenleme durumlarında kararlılık ve yön kontrolü sağlamaktadır. İlk kez 1936 yılında Almanya’da geliştirilen ve patenti alınan ABS, Almanca “antiblockiersystem.” teriminden kısaltılmıştır ve İngilizcesi de benzer anlamdaki Anti-lock Brake System dir.


ABS, her tekerleğin yakınında dönme hızını algılayarak tekerleklerin çekiş kaybettiği ve kilitlenmek üzere olduğunu algılayan sensörlere sahiptir. Elektronik kontrol ünitesi (ECU- Electronic Kontrol Unit) bu sinyalleri değerlendirerek, fren basıncını değiştirmek yoluyla tekerlek kilitlenmesini önleyen hidrolik kontrol ünitesine (HCU- Hydraulic Kontrol Unit) komutlar gönderir.

ABS nasıl çalışır?

Sürücü dört-tekerlek ABS ‘li bir taşıtın fren pedalına sertçe bastığında, sistem otomatik olarak fren basıncını dört tekerlekte düzenleyerek, tekerlek kilitlenmesini önlemek üzere her tekerleğin fren basıncını bağımsız olarak ayarlar. ABS, frenleri saniyede 18 defa kadar pompalayarak, sürücülere belirli ölçüde yönlendirme yeteneği kazandırmaktadır.



Dört tekerlek ve iki arka tekerlek ABS’lerin farkı
Dört-tekerlek ABS, acil durma koşullarında taşıt kararlılık ve geliştirilmiş manevra yeteneğini sürdürmek için tasarlanmıştır. Dört-tekerlek ABS donatılmış bir taşıtta frenleme sistemi, dört tekerleğin her birinde tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücüye geliştirilmiş yönlendirme kontrolü sağlamak için frenleme basıncını düzenler.
Arka-tekerlek ABS ise, daha çok kamyonet, minibüs ve spor taşıtlarda görülmekte ve sadece arka tekerleklerin tekerlek kilitlenmesini önlemek için kullanılmaktadır. Bu sistem sürücüye doğrultu kararlılığını sürdürmek ve taşıtın arkasının yanlara kaymasını önlemekte yardımcı olmaktadır. Arka-tekerlek ABS sistemlerinde ön tekerleklerin hâlâ tıpkı geleneksel frenlerdeki gibi kilitlenme eğilimi vardır. Eğer kilitlenme olursa, sürücü fren pedal basıncını ön tekerleklerin tekrar dönmeye başlamasına yetecek kadar azaltmalıdır. Böylece sürücü taşıtı yönlendirebilir.

ABS’nin çalıştığı nasıl anlaşılır?

ABS’lerin çoğunda sistemin etkin hale gelmesi sürücü tarafından anlaşılabilmektedir. Sürücü mekanik bir ses duyar ve bazı basınç dalgalanmalarını veya fren pedalının sertliğinin daha da arttığını hisseder. Gürültü işitildiğinde veya basınç dalgalanmaları hissedildiğinde, ayağın fren pedalında tutulması önemlidir. Sert basınç uygulamasına devam edilmelidir.

ABS ile yapılması ve yapılmaması gerekenler

Uygun kullanılması halinde dört-tekerlek ABS güvenli ve etkin bir frenleme sistemidir. Maksimum güvenlik ve sistemin tüm avantajlarından yararlanmaları için, sürücülerin ABS sistemlerinin nasıl çalıştığını doğru olarak bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir. Bu kurallar aşağıda sıralanmıştır:

Ayağınızı frenin üzerinde tutun

Yönlendirme yaparken dört-tekerlek ABS’nin uygun çalışmasını sürdürmek için fren üzerinde sert ve sürekli basıncı koruyun. Fren pedalı salınımlar yaparken bile freni pompalamaktan kaçının. Ancak, arka-tekerlek ABS ile donatılmış taşıtlarda, ön tekerleklerin geleneksel frenler gibi kilitlenme eğilimi vardır. Eğer kilitlenme olursa, sürücü taşıtı yönlendirebilmek için, fren pedal basıncını ön tekerleklerin tekrar dönmeye başlamasına yetecek kadar azaltmalıdır.
Fed10
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 18
Kayıt: 25 Ekim 2011 07:19
Marka & Model: ClioIII Faz 2
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65Hp
Kilometre: 19000
Yakıt: Total Eurodiesel
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: ABS Yardım

İleti oggomoggo » 06 Şubat 2012 16:32

Arkadaşlar;

İşim gereği sürekli olarak ekonomik ve güvenli sürüş eğitimlerine katılmaktayım. ( Profosyonel Sürücü Değilim :) )

Tüm eğitmenlerin söylediği otrak konu ABS'li araçlarda fren mesafesinin ABS'siz araçlara göre daha uzun olduğu için daha dikkatli olmaları.

Ayrıca ABS'li araçlarda mutlaka debriyajla birlikte fren kullanılması gerektiği.
oggomoggo
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 91
Kayıt: 23 Aralık 2011 13:54
Marka & Model: ClioIII 2007
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16v Expression
Kilometre: 14950
Yakıt: Opet 97
Lastik Markası: Bridgestone
İsim ve Şehir: İzmir

Re: ABS Yardım

İleti onurksk » 07 Şubat 2012 07:47

Fed10 ve oggomoggo dediklerinize katılmaktayım hatta abs fren mesafesini uzatırmı diye aşağıdaki konuda konuşmuştuk.Panik frende abs devreye girdiği anda aracım daha geç durduğu için bende aynı konuyu merak etmiştim :)

viewtopic.php?f=60&t=702&start=45
onurksk
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 540
Kayıt: 19 Eylül 2011 20:28
Marka & Model: Artık yok :(
Motor Tipi & Gücü: .
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İzmir

Re: ABS Yardım

İleti oggomoggo » 07 Şubat 2012 10:52

Arkadaşlar ;

Geçen gün İzmirde yağışlı havada başıma gelen ucuz atlattığım bir olayı sizlerle paylaşmak isterim.

İzmir Şehir içinde Alsancak Garının önünden Karşıyaka tarafına doğru giderken Garın önündeki Trafik Işıkları hizasına geldiğimde yeşil ışık birden sarıya düştü.

Sol taraftaki araçlar birden hareketlenince ben de biraz gaza yüklendim. Trafiği kollarken önümdeki yaklaşık 100-150 mt mesafedeki diğer yaya geçidi ışığını göremedim.

Önümde giden araç (R19) birden ani fren yapınca bende hemen asıldım frene. ABS devreye girdi ve ben sağa menevra yaparak öndeki araca çarpmadan allaha şükür durabildim.

Ancak durabildiğim nokta R19'un yarısını geçmişti. :O

Yani ABS'nin hem avantajını( Kaygan zeminde kaymadan menevra yapabilme) ham de dezavantajını (Fren mesafesinin uzaması) bir arada yaşamış oldum.
oggomoggo
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 91
Kayıt: 23 Aralık 2011 13:54
Marka & Model: ClioIII 2007
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16v Expression
Kilometre: 14950
Yakıt: Opet 97
Lastik Markası: Bridgestone
İsim ve Şehir: İzmir

Re: ABS Yardım

İleti elensi59 » 12 Şubat 2012 19:13

aracmın arıza beyni arızalandığı için bu sistemi biraz daha öğrenmiş oldum :) hemen yeni edindiğim bilgileri paylaşiyim.
Araçlarımızda içinden fren borularının geçtiği ve 2 kısımdan oluşan abs beyni dedikleri bi parça var.ilk kısım elektronik kısım hız bilgisini toplayan kadrana ve direksiyoan ileten yada tekerlekteki sensrler yarıdımıyla aracın kaydığını algılayan parça diyelim.2. kısım ise içinden boruların geçtiği motor kısmı.sistem aslında basit :D sensörler aracın kaydığını algıladığı esnada motor hızlı bir şekilde kapanıp açılıyor ve hidrolik madde bu esnada bi gidiyo bi gitmiyo işte skıp sıkıp bırakıo dedikleri olay ordan geliyor :)
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul


Önceki

Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir