Arslan » 18 Mart 2010 18:00
Bu günkü çok silindirli motorlarda, emme manifoldu içersinde bulunan karışımda, az
da olsa devamlıbir akım bulunur. Emme supabınıpiston Ü.Ö.N.ye gelmeden 10°-15° (EAA,
Emme Açılma Avansı) önce açmakla, pistonun karışıma hareket ve yön vermesi sağlanır.
Egzoz supabından çıkmakta olan egzoz gazları, emme supabıtarafında azda olsa bir vakum
meydana getirir, egzoz gazlarının yarattığıbu vakum yardımıile taze karışım silindire
dolmaya başlar. Taze karışımın yoğunluğu, yanma odasındaki yanmış gazların
yoğunluğundan daha fazladır. Bu nedenle bir miktar egzoz gazıdaha dışarıatılabilir.
Böylece piston A.Ö.N. ye doğru harekete başladığında silindir içerisinde, atmosferik basınca
oranla 0,1–0,2 bar lık bir basınç düşmesi meydana gelir. Bu basınç farkıile yakıt hava
karışımısilindire dolmaya başlar. Emme sırasında silindirlerdeki basınç hemen hemen
sabittir. Sıcaklık ise 10–40 °C dolaylarındadır.
ateşleme noktasının piston Ü.Ö.N. ye gelmeden 5°-35° önce
olduğu görülür, zamanlarıincelerken karışımın istenilen şekilde yanabilmesi için, gerekli
olan zamanın hesaplanması, ateşleme avansının her motor için değişik olmakla beraber,
motorun devir adedine göre değiştiği görülür.(Alıntı: megep modül:motorlu araçlar teknolojisi)
Benim anladığım kadarı ile subapların, silindir içinde hareket eden pistonların açısına göre subapların uygun zamanda açılıp kapanması avans ayarı ile gerçekleşiyor.