omeralemdar » 11 Haziran 2008 11:58
<:arrow: benimki ne kadar yakıyormuş diye merak bile etmiyorum boş veriyorum gezmeyi binmeyi seviyorum arabamı seviyorum beni sevdiklerime kavuşturuyor gerisini düşünmüyorum 2 haziran/10 haziran arası 183 km yapmışım gezmişim çok güzel mis :lol: :lol:>
( Konu başlıgı ile ilgili belgelerimden bilgiler buldum sizlerle paylaşmak istiyorum)<o yüzden ilk yazıma ekliyorum kusura bakmayın LÜTFEN>
*BENZİNDEN NASIL TASARRUF EDEBİLİRSİNİZ TEHLİKELİ SÜRÜŞ HERKESİ RİSKE ATAR
Yakıt Tasarrufu (Temel ve Basit Teknikler)
*Daha Az Benzin Daha Çok Kilometre
- Çok benzinle az kilometre yapmayı çoğumuz kolayca becerebildiği halde tersini nedense pek başaramıyoruz. Sonra da otomobilimizin neden çok tükettiğini merak edip yakınıyoruz.
Otomobil kullanma biçimi yakıt tüketimini etkiliyor
- Otomobili kullanış biçimi yakıt tüketimini azımsanmayacak ölçülerde düşürebiliyor. Bunun nasıl olacağını aşağıdaki noktalara dikkat ederek görmek mümkün.
- Motoru rölantide ısıtmak motora verdiği zarar yanında yakıt tüketimini de artıran önemli noktalardan biri. Motoru çalıştırıp yola çıktığınızda yaptığınız birinci kilometre sonunda otomobilin yaktığı benzin üç dakika rölantide çalışmış kadardır. Yani otomobili üç dakika ısıtmak için harcanan benzinle 1 km yol yapabilirsiniz. Bu nedenle uzun süreli durmalarda motoru durdurmakta fayda var.
Kısa mesafeler için otomobil kullanmak lüks
- Yapılan bir test sonucunda 0 derece santigrad hava sıcaklığında 1.6 litrelik orta sınıf bir otomobil motoru marşa basıldığı andan itibaren 100 km'de 40 litreye eş bir tüketim değeri veriyor. Ancak 4 kilometre yol katedildikten sonra otomobilin motoru normal ısısına kavuşuyor ve tüketim normalleşiyor. Bu nedenle kısa mesafeler için otomobili kullanmak yerine yürümek daha sağlıklı ve ucuz oluyor.
Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
- Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek kat etmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor.
Sakin, yol ve trafik koşullarına uyumlu kullanım
- Ne kadar kararlı ve uyumlu otomobil kullanırsanız o denli az benzin tüketir o denli az sinirlenirsiniz ve otomobiliniz o denli az yıpranır. Akan trafiğin ritmine adapte olmak ve otomobilin hemen önüne değil daha ileriye bakarak gelişmeleri izlemek sakin ve trafiğe uygun sürüşün bir parçası. Tabii bu arada dikiz aynalarına bakmayı da ihmal etmemek gerekiyor. Önünüzdeki araçla yeterli bir mesafe bırakın. Sık sık hız değiştirmekten kaçının. Yavaşlamak gerektiğinde ayağınızı gazdan zamanında çekin. Böylece hem balatalarınız hem de sinirlerinizin ömrü daha uzun olacaktır. Önünüzde akan trafiği izlemek bu açıdan size yardımcı olacak ve panik fren yapmak zorunda bırakmayacağı gibi yakıt tasarrufu da sağlayacaktır.
Öneriler : Başkalarının sizi sollamasına izin vermek sizin başkalarını sollamanızdan daha akıllıcadır. Otomobilinizin son süratinin yüzde 75-80'ini geçmemek tutumlu sürüş için en basit kuraldır. Yani gaz pedalının altında ne kadar fazla boşluk bırakılırsa o kadar çok para cebinizde kalır ve sinir sisteminiz daha uzunca bir süre otomobil kullanabilmenize olanak tanır
Yurdumuzda her geçen gün artan motorlu taşıt ve iş makinesi sayısı yakıt tüketimini artırmaktadır.
Petrol ihtiyacımızın çoğunluğunun yurtdışından karşılanması, fiyatlarının devamlı yükselmesi ve ağır ekonomik şartlar bizim tasarruflu davranmamızın en önemli gerekçesidir. Motorlu taşıtlarda normalin üstünde ve normal olmayan ölçülerde benzin harcaması iki ana kaynaktan meydana gelmektedir. Bunlardan birincisi aracın kendisinden kaynaklanan gereksiz harcamalar, diğeri ise sürücüden kaynaklanan gereksiz harcamalardır.
Vasıtadan Kaynaklanan Gereksiz Harcama:
Şasi, motor gibi aksamlar dikkatli ve muntazam yağlanmalıdır. Aksi halde yağsızlıktan dolayı sürtünme artacağından güç düşecek, parçalar çabuk aşınacak, bunlar da benzin tüketiminin artmasına sebep olacaktır.
Bujilerin ayarsız, bozuk ve pis oluşu her 10 litrede 1 litre fazla benzin sarfiyatına sebep olur
Karbüratörün ayarsız ve pis oluşu, jikle kelebeğinin iyi açılıp kapanmayışı, spiral hortum içindeki çelik telin tutukluluk yapması, keza el gazının aynı şartlarda bulunması benzin sarfiyatını artırır.
Motorun elektrik ihtiyacını karşılayan malzeme ile bunun motora iletisini sağlayan aksamlardaki bozukluklar verimi düşürür benzin sarfiyatını arttırır.
Tekerlek, lastik havalarının az olması yüzünden sürtünme artar, güç azalır ve dolayısıyla yakıt sarfiyatının armasına sebep olur.
Debriyaj kaydırması, hava filtresinin tıkalı olması, soğutma sisteminin normal olmayışı yakıt sarfiyatını artırır.
Sürücüden Kaynaklanan Gereksiz Harcama:
Alçak vitesle seyretmek, şehir içinde seyrederken trafik ışıklarında ve sıkışık trafikte motoru durdurup çalıştırma ve kalkışlarda gaz pedalına gereğinden fazla basma ve pompalama,
Aniden hızlanmak gereksiz yere gaza ve frene gereğinden fazla basmak, motoru çalıştırırken marşa gereğinden fazla basarak motoru boğmak, yakıt sisteminde oluşan sızdırma %50'ye kadar varan benzin sarfiyatına,
Fren ayarlarının bozuk, yağlamanın yetersiz olması, yüksek hızla gidilmesi, taşıtın düşük vitesle seyretmesi benzin tüketimini arttırır.
Bu ülkenin vatandaşları olarak yukarıda belirtilen tüm hususlara dikkat etmemiz durumunda benzinden tasarruf ederek hem kendi harcamalarımıza kısıntı getirmek, hem de ülke ekonomisine katkıda bulunulmak suretiyle üzerimize düşen vatandaşlık görevini en güzel şekilde yapma bahtiyarlığına kavuşmamız mümkündür.
En son
omeralemdar tarafından, 26 Haziran 2008 00:15 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 değişiklik yapıldı.