Kenancelik demiş ki:"Satarken 1.2 cc kımse ıstemıyor" Fikrine ben de katılmıyorum.Olaya sadece performans olarak bakmayan bi sürü sürücü var.Örneğin benim tercihimin ilk sırasını vergi avantajı ve yakıt ekonomisi oluşturuyor.Kaldı ki performans konusunda da şuana kadar pek bir sıkıntı çektiğim söylenemez.
Diablo demiş ki:Kenancelik demiş ki:"Satarken 1.2 cc kımse ıstemıyor" Fikrine ben de katılmıyorum.Olaya sadece performans olarak bakmayan bi sürü sürücü var.Örneğin benim tercihimin ilk sırasını vergi avantajı ve yakıt ekonomisi oluşturuyor.Kaldı ki performans konusunda da şuana kadar pek bir sıkıntı çektiğim söylenemez.
Bayan şöförler tarafından 1.2 veya 1.4 motorlar rağbet görüyor eşlerininde bu şeklide düşündüğünden eminim yavaş gitsinde nasıl giderse gitsin dize düşünüyorlardır :lol: her ne olursa olsun sonuçta araba bir şekilde satılır her malın müşterisi vardır karamsar olmaya gerek yok.Sonuçta bu arabaları karar verip biz aldık kullanıyoruz bize piyangodan çıkmadığına göre 1.2 alim ben diye düşünen birileri çıkar elbet.
Murat demiş ki:Size bir örnek veriyim 1994 yılında sıfır renault Fairway aldık (Broadwayden farkı renkli tampon+iç aydınlatma+çelik jant modeli farklıydı+1600 cc'idi) biz o dönem arabayı 182 milyona sıfır aldık.Dayımda 167 milyona sıfır broadway aldı...İkinci elde gitmiyor muhabbetlerini bende zamanında pek takmadım açıkcası ama 1999'da her ikimizde arabaları sattık ben 1520 tl'ye dayımda 1620 tl'ye...Zamanla efsaneleşen ikinci elde alıcı bulmuyor durumu bizi böyle etkilemişti :x
Neyse şimdi göz ardı ettiğiniz bu bakış açısı yarın birgün sizi'de beni bir zamanlar etkilediği için etkileyecek bilginize..
anakin demiş ki:Benzer teknolojilerle üretilmiş , hatta aynı fabrikadan çıkmış ve aynı mühendislerin imzasını taşıyan 1200 cc motorlu bir aracın, 1400 cc olandan fazla yaktığını söylemek bilimi,matematiği,fiziği ve kimyayı inkar etmekten farksız..
Diablo demiş ki:anakin demiş ki:Benzer teknolojilerle üretilmiş , hatta aynı fabrikadan çıkmış ve aynı mühendislerin imzasını taşıyan 1200 cc motorlu bir aracın, 1400 cc olandan fazla yaktığını söylemek bilimi,matematiği,fiziği ve kimyayı inkar etmekten farksız..
Burada önemli olan tork kuvvetidir tork kuvveti düşük olan motor zorlanmaya başladığı zaman tüketim artar benzinli motorda max tork gücüne yüksek devirde ulaşıldığına göre hacim olarak düşük olan 1.2 ve 1.4 motorlarda tork kuvveti 1100 ile 1300 kg arası binek araç için stabilite olan 135 Nm ve 150 Nm (1600 cc değerleri) den düşükse motorun tork yani çekiş gücü az olduğu için burada motor zorlandığından dolayı yakıt sarfiyatı oldukça artar. 1.2 motor için bu değerler 800 850 kg arası araç için olması gereken tork kuvveti 100 ile 120 Nm arasıdır.Yakıt tüketimi kullanıma bağlı olarak en stabil olan motorda 1100 ile 1300 kg 135 Nm ve 150 Nm arası olan 1600 cc motordur.Bu duruma göre ağırlığı 1 tonun üzerinde olan 1.2 motora sahip olan araç zorlandığı takdirde 1.6 motor kadar benzin yakar dikkat ederseniz araçların yakıt tüketimleri standart ölçümlere göre birbirine yakındır 1.2 motor şehir içi için ortalama 7.0 7.5 arası 1.6 motor için 8.5 9.5 litre arasıdır buda markalar arası ortalamadır.Hiç üşenmeden uzun uzun yazdım,90 la 100 km arası bir hızla gidersen ve yol tamamen düz olursa anca ekonomi yapabilirsin ayrıca bu işin matematiği fiziği kimyası da budur :ugeek:
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir