samet_tokat demiş ki:sayın hocam bence havanın soğuk olmasından kaynaklı biraz da. çünkü yanma odasına soğuk hava giriyor. ya da yanlış düşünüyorum her neyse. tam bir memur zihniyetiyle gidiyorum en düşük şehiriçi 8.9lt/100km yapabildim. uzun yolda da en düşük 5.6 yı yakalayabiliyorum.
1.2 16v
bir yerde şöyle bir yorum okudum ama:
araç normal çalışma sıcaklığına geldikten sonra kışın aracınız yaza göre daha az yakıt tüketecektir.Evet yanlış okumadınız daha az tüketecektir.Birçok nedeni var ,en temel olanları şunlar,
1- daha az soğutma yapılacak ve ortama atık ısı atılmayacak
2-Elektirk aksamları daha az çalışacak ve aakü ve dolayısıyla alternatör daha az zorlanacak
3-Bence en önemli faktör soğuk hava daha yoğun olacağı için birim zamanda silindir içine giren oksijen miktarı görece olarak daha fazla olacaktır .Aracınız daha performanlı çalışacağı için yakıt hava oranı değişecek ve tasarruf yapacaksınız.Ancak temel olarak daha az gaz basarsanız bu durumun geçerli olduğunu aklınızdan çıkarmayın.
dip not: Bütün yarışçılar soğuk havayı severler çünkü araçların performansı artar , özellikle turbo sistemine sahip araçlar için soğuk hava olmazsa olmazdır .(benzin veya dizel turbo)