CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

ClioIII araçlarımız, modelleri, genel araç özellikleri ve diğer özelliklere dair konular.

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti Emirreis » 23 Ekim 2008 23:26

DİNAMİK MODELINDE ÖN KONSOLUNU....
ÖN FARLAR VE ÖN TAMPON VE DÜZENEKLERİ....
ARKA KOLTUK BAŞLIKLARI....
Emirreis
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 372
Kayıt: 09 Haziran 2008 16:58
Konum: Beylikdüzü - İstanbul
Marka & Model: Seat Leon
Motor Tipi & Gücü: 1.6 tdi
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: GOODYEAR
İsim ve Şehir: İSTANBUL


Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti SAFAK SAHIN » 25 Ekim 2008 10:25

1-yakıtı
2-camdan baktığında o sportif görünümü
3-Kulanım rahatlığı
4-vites geçişleri-debriyaj ve gazın hafifliği
5-Bide benim için benim arabamın kırmızı olması en beğendiğim yanı
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti EX_PRO » 30 Ekim 2008 21:27

1-frenler (gercekten muhteşem)

2-yakıt sarfiyatı inalmaz az (dizelde)

3- yarın debriyajla bile vites değişimi
EX_PRO
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 10 Haziran 2008 12:50

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti dci65 » 01 Kasım 2008 15:32

ben direksiyonuna bitiyorum arabamın..bence çok sportif.. o alttaki çift çizgi hakikaten muhteşem gözüküyor gözüme.. ayrıca sınıfının en ucuzu olması, Türk malı olması, ekonomik olması( mesela şu anda depo ışığım yanıyor, akşamüstü 20 ytl'lik eurodiesel alıcam, 2-3 gün yeticek bana, süper bişi:) ) ncap sonuçları vs vs, ben cliomu çooooookkk seviyorummm :lol:
dci65
 

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti Devrim » 01 Kasım 2008 20:43

EX_PRO demiş ki:...yarım debriyajla bile vites değişimi

Ya evet, bazen -bir şekilde denk geliyor- pedala "tam" basmadan vites değiştirmiş bulunuyorum. Ama öyle bir an ki idrak edemiyorsunuz ve "aha cartlayacak" diyorsunuz ama tertemiz değişiyor vites. Veya sol ayakla sağ el senkronizasyonu bir an için ayrılıyor; pedala basarken veya çekerken vites değiştiriyorsunuz, ama yine de temiz geçiyor neyse ki...
:oops:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti oguz1 » 05 Şubat 2009 08:41

Renault Clio III Türkiye'den yola çıkıyor

Renault, Bursa'da, 2006 başında üretmeye başlayacağı Clio III'ün yüzde 80'ini ihraç edecek. Toplam 953 milyon euroluk yatırımın ürünü olan Clio III'ün lansmanı eylülde Fransa'da başlayacak

Fransız otomobil firması Renault, Türkiye'de Bursa fabrikasında üretilecek yeni Clio III modelinin yüzde 80'inin ihraç edileceği bildirildi. Clio III'ün tanıtım toplantısında konuşan Renault Grubu Üretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Michel Gornet, "Oyak Renault'nun 216 milyon euroluk yatırımla Bursa'da 2006 başında seri üretimine başlayacağı Clio III modelinde üretimin yüzde 80'i ihraç edilecek" dedi.
Yeni Clio için sadece Bursa fabrikasında değil, Fransa'da da yatırım yapıldığını belirten Gornet, toplam rakamın 953 milyon euroya ulaştığını bildirdi. Gornet, Clio II için 49 aylık dizayn çalışması yapılmasına rağmen Clio III'te 28 aylık dizayn çalışması ile bir rekor kırdıklarını belirterek, maliyet, kalite ve süre açısından Clio II'nin ulaştığı noktayı geçmeyi hedeflediklerini ifade etti. Bursa'daki fabrikanın sadece Türkiye için değil Renault'un geneli için büyük öneme sahip olduğunu vurgulayan Gornet, Clio III'ün ticari lansmanının eylül ayında Fransa ile başlayacağını, ardından diğer ülkeler ve Türkiye'de satışa sunulacağını kaydetti.

Üretim artacak

Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet de Bursa'daki fabrikada yılda 170 bin araç ürettiklerini, bu rakamı ileride 250 bine çıkarabileceklerini belirtti. Son 6 yılda ihracat cirosunu 5 milyar dolara çıkardıklarına işaret eden Alain Gabillet, Clio III'ün Bursa'daki fabrikada Clio Symbol ve Megane II Sedan'ın ardından üretilecek üçüncü araç olacağını, saatte 25 araç ve yılda 150 bin araç üreteceklerini kaydetti.

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise Clio III'ün B segmentinde bir araç olduğunu, bu segmentin hızla geliştiğini ve talebin arttığını, bu yıl Modus modeli ile karşılamaya başladıkları talebi, gelecek yıldan itibaren Clio III ile birlikte sürdüreceklerini söyledi. Aybar, pazarlama onayının alınacağı Şubat 2006'ya kadar Clio II'yi ithal ederek Türkiye'de satmaya devam edeceklerini belirtti.

Yeni Clio 17 cm uzadı

Bir önceki Clio'ya göre 17 cm daha uzayan 6.3 cm yüksekliği artan Clio III'ün genişliği ise eskisine göre 7 cm daha artmış. 5 kapılı ve 3 kapılı olmak üzere iki farklı modelde satışa sunulacak olan Clio III'ün şasi taşarımı ise Megane II'den esinlenmiş. Aracın, 3 adet benzinli (1.2-75 hp, 1.4-100 hp, 1.6-110 hp) ve 2 dizel (1.5-70 ve 85 hp) motor seçeneği bulunuyor. Clio III, 5 vitesli manuel ve 4 kademeli otomatik vites seçenekleri de tüketicilerin tercihine sunuluyor. Ayrıca direksiyonun arkasında bulunan robotize vites artırma tuşları önemli bir yenilik olarak karşımıza çıkıyor. Güvenlik konusunda ise son derece iddialı olan Clio III, 5 kapılı modelinde 6 olan hava yastığı sayısı, 3 kapılı versiyonunda 8'e çıkıyor.

Clio III Büyüklerde ne varsa onda da var, şimdi her zamankinden daha çok

Renault 2005 yılında B segmentinde ürün gamını yenilemeye ve geliştirmeye devam ediyor. Clio III, 1990 yılında başlayan ve başarısı sürekli yenilenen Clio efsanesinde yeni bir bölüm açıyor. Sınıfının lideri olan bir modelin bu üçüncü nesli, segmentinin yeni referansı oluyor. Daha büyük, daha geniş oturma alanı sunan Clio III, dinamik yol tutuşu ve yüksek konfor düzeyi ile sürüş keyfine önce-lik veriyor; aynı zamanda Renault`nun güvenlik alanındaki öncülüğünün yeni bir kanıtını oluşturuyor. Clio III, Clio II’nin izinden gidiyor : Dinamik, zarif Clio III, geniş iç mekanıyla, şimdi her zamankinden çok, « büyüklerde ne varsa, onda da var » dedirtiyor. Kendi sınıfına özgü kompakt boyutlarıyla, her alanda üst segmente özgü donanım ve standartlar sunuyor.

Hedef cazibe
Clio III`ün yumuşak ve çekici hatları dinamizm ve sürüş keyfini yansıtıyor. Sevimli ve ızenli iç mekanı 5 kişiye kadar konforlu yolculuk olanağı sunuyor.
Müşteri beklentilerine tam olarak yanıt vermek amacıyla, Clio III, 6 farklı ambiyans ve üç donanım düzeyi ile tüketicinin beğenisine sunuluyor.

Sıra dışı iç mekan genişliği ve konfor
Uzunluğu 3,99 m olan Clio III, gerek 3 kapılı gerekse 5 kapılı hathcback tipiyle yolculara olağanüstü bir oturma ve kullanım alanı sunuyor. Otomobil içinde hissedilen rahatlık duygusu, bu sınıfta daha ınce gırülmemiş derecede geniş alan duygusu yaratan ve tüm iç mekana yayılan aydınlık ile daha da artıyor. Sürüş konumu ile ergonomik kumandalar sürücünün kendini daha rahat hissetmesini sağlıyor. Otomobilde çok sayıda konfor ve güvenlik donanımı bulunuyor ; “eller serbest” Renault kartı gibi bazı ızellikler ise bu segmentte ilk kez gırülen yenilikleri oluşturuyor.
Sürüş keyfi ön planda
Renault-Nissan İttifakı tarafından geliştirilen B platformu üzerinde üretilen Clio III, uzun yol için tasarlandı. Yürüyen aksamı Mégane II`ninkilerden esinlenerek geliştirildi. Uzun yol modeli nitelikleri, uzun dingil aralığı, geniş yol izleri ve alçak ağırlık merkezine bağlı doğal dengesinden kaynaklanıyor. Bu temel veriler otomobilin yüksek performanslı süspansiyonu ve yürür aksamı ile etkinlik kazanıyor.

Lansmanından itibaren, Clio III Euro 4 normuna uygun çok sayıda benzinli ve dizel motor ile donatıldı. Benzinli motor serisi 1.2 16V (75 bg), 1.4 16V (100 bg) ve 1.6 16V (110 bg) motor tiplerinden oluşuyor. Dizel motor tipi 1.5 dCi üç farklı güç düzeyinde sunuluyor : 70 bg, 85 bg ve 105 bg. Vites kutuları gamı ise Modus ile aynı. Clio III, Modus ile RenaultIda ilk kez kullanılan büyük bir teknik yeniliği paylaşıyor : Robotize vites kutusunun kumanda paleti direksiyon simidinin arkasında yer alıyor.

Sürüş keyfinin ınemli faktırü akustik konfor, projegeliştirme sürecinin ilk aşamalarından itibaren dikkate alındı. Sonuçta, Clio III, bu konuda sınıfının en üst düzeyinde yer alıyor.

Güvenlik olgusu genlerinde var
Clio III, güvenlik alanında mükemmelliği hedefliyor. Renault`nun aktif ve pasif güvenlik alanındaki tüm bilgi ve teknoloji birikiminden yararlanıyor. önceki modellerde olduğu gibi, Euro NCAP testlerinden en iyi notu alarak geçmeyi hedefliyor. Clio III, nıtr, kullanımı kolay ve fren sistemi son derece güçlü bir otomobil. Elektronik Fren Dağıtıcısı (EBV) ve Acil Fren Yardımı (AFU) fonksiyonlu Bosh 8.0 ABS sistemi ile standart olarak donatıldı. Clio III, anti-patinaj (ASR) ile viraj kontrol fonksiyonu (CSV) ve Vites Küçültmelerde Motor Torku Regülatırü (MSR) içeren bir Dinamik Sürüş Kontrolu (ESP) sistemi ile de donatılabiliyor.

Modus ile birlikte Clio III, ek viraj farları sunan sınıfının ilk modeli. Gece mükemmel bir gırüş alanı sunan çift xenon farları da bulunuyor.

Pasif güvenlik, Renault`nun bu alandaki taahhüt ve uzmanlığına paralel olarak, çok katı bir şartnameyle tanımlandı. Clio III`ün kasası çok sayıda programlı deformasyonlu takviye bılümleri içeriyor; kasa, üçüncü kuşak Renault Koruma Sisteminin tutma donanımlarının kullanımına olanak verecek şekilde tasarlandı. Clio III`ün güvenlik paketinde sayıları sekize kadar çıkabilen hava yastığı bulunuyor. Bunlardan ikisi, güç limitırlü ve çift ön gergi sistemli Ön koltukların karşısındaki iki kademede açılan ön hava yastıkları. Arkadaki orta koltukta 6 ü 12 yaşlarındaki çocuklar için geliştiril-miş yepyeni bir koltuk konsepti de Clio III`te ilk kez kullanılıyor.

Rahat kullanımlı, ekonomik ve çevreye saygılı bir otomobil
Clio III kullanıcılarının hayatını kolaylaştırıyor : Bakım aralıkları bütün benzinli motorlarda 30 000 km ve dizel motorlarda 20 000 km`ye çıkarıldı. Tasarım ve üretim kalitesi, düşük kullanım maliyetleri ile uzun bir kullanım ımrü sağlıyor. Clio III çevreye de saygılı : Ağırlığının %95`i geri dınüşümü kolay malzemelerden oluşuyor. Clio III`ün ekotasarımına yol gısteren çızümler gelecekte zorunluolacak ağır metallerin kullanım kısıtlamalarına şimdiden uyumu sağlıyor.

Renault küçük otomobiller gamını yenilemeyi sürdürüyor
Renault, küçük otomobiller segmentinin ınde gelen markalarından biri. Bu stratejik segment 5 milyon adetle Avrupa`daki toplam otomobil satışlarının üçte birinden fazlasını oluşturuyor. Clio III, 2004 yılında lansmanı yapılan Modus ve başarısı süren Twingo ile Renault, 2005 yılı için Avrupa`da %11`e yakın bir pazar payı hedefliyor.

Modus ile başlattığı küçük model arzını tamamen yenileme programı ile Renault yeni bir endüstriyel sisteme geçti; bu sistemde her üretim birimine (Flins ve Bursa, Renault Sport versiyonu için Dieppe) belli bir otomobil tahsis ediliyor. Clio III`ün yatırım bütçesi 953 Milyon Euro oldu, bu rakamın 630 Milyon Euro`luk kısmı endüstriyel yatırımlara ayrıldı.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti oguz1 » 05 Şubat 2009 08:42

Sekizinci kez aynı sonuç!

Clio ile birlikte Renault ürün gamındaki tüm binek modelleri beş yıldızla ödüllendirmiş oldu
Yeni Clio prömiyeri ardından girdiği testlerden başarıyla ayrıldı. Otomobilin şasisi güçlü bir görünüm çizerken, yetişkin mankenleri korumayı başardı.

Çocuk koruması da iyi bulundu. Ancak yaya güvenliği zayıf olarak nitelendirildi. Çünkü otomobil 36 puan üzerinden sadece 9 puan alabildi

Önden çarpışma
Şasi küçük deformasyonların haricinde sağlamdı. Çift kademeli hava yastıkları, aktif gergili emniyet kemerleri sayesinde önde oturanların göğüs ve diz bölgesinde düşük basınç ölçüldü. Pedal boşluğu, direksiyon simidi ve torpido gözünün sürücü ve yolcunun dizlerine zarar verebileceği bildirildi. Çarpışma sonrasında pedal boşluğunda ufak deformasyonlar tespit edildi.

Yandan çarpışma
Yan ve perde hava yastıkları etkileyici sonuçlara imza attı. Bu hava yastıklarının arkadaki yolcuları da koruduğu görüldü. Ancak sürücünün omurgasında gerçekdışı ağırlık transferleri tespit edildi.

Çocuk koruması
Ön koltuğa çocuk yerleştirilmesi ile ilgili yolcu güneşliğinin her iki yönünde dört dilde, kalıcı yazı ve resimler bulunuyordu. Ayrıca otomobil yolcu hava yastığını manuel olarak iptal eden bir butonla donatılmıştı. Kontak anahtarsız bu sistemi devre dışı bırakmak imkansız. Büyük ve küçük çocuk mankenler iyi korunurken, küçük çocuğun boynunda önden çarpışma da yüksek basınç görüldü. 3 yaşındaki çocuk mankenin göğsündeki basınçta yüksek görüldü.

Yaya güvenliği
Kaput ve tampon sivri köşeleriyle yayalara saldıracak şekilde duruyordu. Test sonucunda bu parçaların hiç bir koruma sağlamadığı görüldü.

Donanım listesi
Çift ön hava yastığı, yan, perde ve kemer altından kaymayı engelleyen hava yastığı, aktif gergili emniyet kemerleri, ISOFIX, sürücü tarafı kemer uyarıcı ve ABS.





Renault Uyum Testleri
Scenic ve Clio III’den oluşan iki araç, saatte 50 kilometre hızla cepheden cepheye çarpışarak gerçekleştirilen bu ‘uyum’ adı verilen testte, araçların ön motor blokunu oluşturan parça ve aksamlardan herhangi birinin kabin içine girmesi engelleniyor ve iç mekanın bir yaşam hücresine dönüştürülmesi sergileniyor. Renault’un insan bedeninin tahammül sınırları dikkate alınarak yolcuları tutma ve koruma sistemleri üzerine yapılan çalışmaların sonucunda, ürettiği araçlarda ön gergili güç limitörlü emniyet kemeri içeren SPR programlı tutma sistemini, sürücülerin ayak bileklerinin kırılmasını engelleyen pedal sistemini, arkadan çarpmalarda yolcuların zarar görmesini engelleyen koltuk içine girmeyen başlık sistemini, deforme olabilen direksiyonu, iki kademede açılan ön hava yastıklarını, arka yan koltuklarda güç limütörlerini ve ön gergileri kullanmaya başlamasının ardından, sıra şimdi de arka koltuklarda güvenliğe geldi.







Clio III EuroNcap güvenlik testi



Sekizinci kez aynı sonuç!

Clio ile birlikte Renault ürün gamındaki tüm binek modelleri beş yıldızla ödüllendirmiş oldu
Yeni Clio prömiyeri ardından girdiği testlerden başarıyla ayrıldı. Otomobilin şasisi güçlü bir görünüm çizerken, yetişkin mankenleri korumayı başardı.


Önden çarpışma
Şasi küçük deformasyonların haricinde sağlamdı. Çift kademeli hava yastıkları, aktif gergili emniyet kemerleri sayesinde önde oturanların göğüs ve diz bölgesinde düşük basınç ölçüldü. Pedal boşluğu, direksiyon simidi ve torpido gözünün sürücü ve yolcunun dizlerine zarar verebileceği bildirildi. Çarpışma sonrasında pedal boşluğunda ufak deformasyonlar tespit edildi.


Yandan çarpışma
Yan ve perde hava yastıkları etkileyici sonuçlara imza attı. Bu hava yastıklarının arkadaki yolcuları da koruduğu görüldü. Ancak sürücünün omurgasında gerçekdışı ağırlık transferleri tespit edildi.

Çocuk koruması
Ön koltuğa çocuk yerleştirilmesi ile ilgili yolcu güneşliğinin her iki yönünde dört dilde, kalıcı yazı ve resimler bulunuyordu. Ayrıca otomobil yolcu hava yastığını manuel olarak iptal eden bir butonla donatılmıştı. Kontak anahtarsız bu sistemi devre dışı bırakmak imkansız. Büyük ve küçük çocuk mankenler iyi korunurken, küçük çocuğun boynunda önden çarpışma da yüksek basınç görüldü. 3 yaşındaki çocuk mankenin göğsündeki basınçta yüksek görüldü.

Yaya güvenliği
Kaput ve tampon sivri köşeleriyle yayalara saldıracak şekilde duruyordu. Test sonucunda bu parçaların hiç bir koruma sağlamadığı görüldü.

Donanım listesi
Çift ön hava yastığı, yan, perde ve kemer altından kaymayı engelleyen hava yastığı, aktif gergili emniyet kemerleri, ISOFIX, sürücü tarafı kemer uyarıcı ve ABS.


Test Sonuçları
Test sonuçları: Önden:14 (88%), Yandan: 18 (100%), Kemer uyarıcı: 1, Toplam: 33 Yaya güvenliği: 9 (25%) Çocuk koruması 39 (80%)
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti oguz1 » 05 Şubat 2009 08:43

oguz1 demiş ki:Clio III, Euro NCAP’tan «5 yıldız» alan sekizinci Renault modeli oldu
Clio III de bağımsız kuruluş Euro NCAP tarafından yapılan testler sonucunda, 37 üzerinden 32,67 puan ile maksimum not olan «5 yıldız»ı aldı.
2004 yılında «5 yıldız» alan Modus’ten sonra, Clio III de bağımsız kuruluş Euro NCAP tarafından yapılan testler sonucunda, 37 üzerinden 32,67 puan ile maksimum not olan «5 yıldız»ı aldı. Clio III de, Modus gibi, çocukları koruma konusunda en yüksek not olan 4 yıldız ile ön plana çıktı ve böylece aile otomobili olma özelliğini ortaya koydu. Clio III Renault’nun güvenlik alanındaki tüm bilgi ve teknoloji birikiminden yararlanıyor ve «herkes için güvenlik» kavramını yaygınlaştırma hedefini simgeliyor. Euro NCAP’tan «5 yıldız» alan sekiz farklı modele sahip dünyadaki tek marka olan Renault, güvenlik alanında liderliğini bir kez daha kanıtladı. Euro NCAP yetkilililerinin gözetiminde yapılan çeşitli testlerde Clio III’ün mükemmel koruma düzeyi kanıtlandı. Otomobilin kasası, darbe anında açığa çıkan enerjinin emilmesi ve iç mekâna herhangi bir dış aksamın girişinin engellenmesi amacıyla mükemmel bir deformasyon özelliği gösterdi. Cansız mankenlerin analizinden sonra çıkartılan yaralanma bilançosuyla, başta iki kademeli açılan ön hava yastıkları ve kemer altından kaymayı önleyici düzenler olmak üzere, otomobilin yolcuları koruma sisteminin etkinliği kanıtlandı. Tüm yolcular için ödünsüz koruma Clio III’te, tüm koltuklarda oturan yolcuların optimal şekilde korunmasını garanti eden 3. nesil Renault Koruma Sistemi kullanıldı. Bu sistem, versiyonlara göre altı ilâ sekiz arasında değişen sayıda hava yastığı içeriyor : Bunlar, iki kademede açılan 2 adet ön hava yastığı, 4 adet yan hava yastığı (ön koltuklarda iki adet yan göğüs hava yastığı ile ön ve arkadaki yolcuların kafalarını korumaya yönelik iki adet perde hava yastığı) ve 2 adet kemer altından kaymayı önleyici hava yastığı (3 kapılı versiyonda). Cepheden çarpışma sırasında, bu farklı hava yastıkları, algılayıcısı ile ölçülen sürücünün boyu ile uyumlu şekilde açılır. Ön koltuklarda aynı zamanda kemer altından kaymayı önleyici sistemler ile kemerde göğsü koruyan 400 daN’lık bir güç limitörü bulunmaktadır. Sesli bir sinyal ve gösterge panelinde görüntülenen resimli simge ile emniyet kemerini takmayı unutan sürücü ikaz edilir. Arka koltuklarda oturanlar için kemer altından kayma riski, öngergili emniyet kemerleri, düşey konumlu sert kemer tokaları ve üç koltuk minderinin altındaki saç aksamdaki tümsekler ile sınırlandırılmıştır. Arka yan koltuklarda, piroteknik (fişekli) makaralı ve 600 daN güç limitörlü emniyet kemerleri vardır; bu donanım sadece Renault’ya özgü bir özelliktir. Clio III aynı zamanda, arka koltuk sırtlığının alt kısmında taban saçına vidalanmış bir bagaj tutma kirişine sahiptir. Bagajın yükleme hacmini kısıtlamayan bu düzen, herhangi bir darbe halinde bagajdaki eşyaların güvenli şekilde tutulmasını sağlar. Clio III, çocukların korunmasına ilişkin testler sonucunda elde ettiği 4 yıldız ile, Modus’ün yanı sıra, bu alanda kendi sınıfının en güvenli otomobilleri arasında yer alıyor. Clio III modelini arka yan koltuklarda ve ön yolcu koltuğunda dört noktalı Isofix bağlama sistemi ile donatıldı. Clio III aynı zamanda, arka koltuk sırasının ortasında 6-10 yaş arasındaki çocuklar için yeni bir koltuk tasarımının da öncüsü oldu. Koltuk minderi, çocuğun düzgün şekilde oturmasını sağlamak üzere kısaltıldı. Takviyeli kasa yapısı Çarpışma halinde tepki gösterme özelliğine sahip olan kasa, kinetik enerjiyi daha iyi emen ve dağılımını sağlayan yeni tip çelik ve malzemelerden oluşuyor. Kaportanın ön, yan ve arka bölümleri, darbenin yolcular üzerindeki etki ve şiddetini azaltmak üzere planlı şekilde deformasyona uğrayacak şekilde tasarlandı. Çok sert olması nedeniyle deforme olmayan kabin, her türlü ön blok aksamının (motor, vites kutusu, akü, diğer kutu ve aksesuarlar) iç mekana girmesine karşı koyarak, çarpışma anında yolcuların can güvenliği sağlayan bir yaşam hücresi gibi davranır. Bu aksamlar bir çarpışma halinde üst üste istif olacak şekilde tasarlandı. Deforme olabilen magnezyum direksiyon simidi armatürü ile pasif geri çekilmeli direksiyon sütunu, muhtemel bir darbe anında direksiyon simidi ile sürücü arasındaki mesafenin arttırılmasını sağlar. Direksiyon simidinin altındaki bölüme yerleştirilen dolgu malzemesi ve koruyucu saç, sürücünün bacaklarından yaralanma riskini azaltır. Fren pedalını gizleme sistemi de sürücünün ayak bileklerinden yaralanma risklerinin sınırlandırılmasını sağlar. Clio III’ün kapı panolarında dolgu malzemeleri ile birlikte, yandan çarpışma durumunda, darbenin en başından itibaren yolcuları mümkün olan en etkili biçimde korumak amacıyla açığa çıkan kuvvetlerin azaltılmasını sağlayan alüminyum bir kuşak kullanılıyor. Bir ağaca veya bir direğe çarpma halinde, bir perde hava yastığı ön ve arkadaki yolcuların kafalarını korurken, ön koltukların içine yerleştirilmiş yan hava yastıkları da göğüs bölgelerini korur. Arkadan çarpışma halinde, Clio III’ün ön bölümünde yine bir Renault yeniliği olan enerjiyi emme özelliğine sahip koltuk ve kafalıklar bulunuyor. Bu yeni teknoloji, «kamçı etkisi» yaratan arkadan çarpışma halinde boynun korunması yönünden önemli bir gelişme oluşturuyor. Kafalığın yükseklik ayarı sırasında, artık sert malzemeden yapılmayan çubukları değil, kafalığın kendisi kızak üzerinde kaydırılıyor. Çarpışma halinde, yolcunun sırtı, başı kafalığa deyinceye kadar koltuk sırtlığı içine daha fazla gömülebiliyor. Darbe halinde sırtlığın eğilmesini sınırlamak üzere, üç adet virgül tipi kafalıkla donatılmış olan arka koltuk sırası ile kasaya bağlanma bölümleri güçlendirildi. Euro NCAP’ta tartışmasız başarı tablosu Renault’nun Yeni Vel Satis modelini yolcu koltuğunda emniyet kemerinin takılı olmadığını ikaz eden sesli alarm sistemi ile donatma kararı üzerine, EuroNCAP bu modelin notunu bir puan arttırdı. Yani Vel Satis yine « 5 yıldız »’lı, ancak şimdi 37 üzerinden 34,12 toplam puana sahip. Kemerin takılı olmadığını ikaz eden sesli alarm yolcuların sorumluluk bilincini arttıran önemli bir sistem oluşturuyor. Araştırmalar gösteriyor ki, örneğin eğer Fransa’da herkes emniyet kemerini taksaydı, kazalarda her yıl yaklaşık 1200 hayat kurtarılabilirdi. Euro NCAP’tan "5 yıldız" alan sekiz modeli ile Renault, otomobil pazarının en güvenli ürün yelpazesini sunuyor. - Espace IV 5 yıldız "Pazarın en güvenli modeli" (2003) - Vel Satis 5 yıldız "sınıfının en güvenli modeli" (2005) - Laguna II 5 yıldız segmentinde “5 yıldız” alan ilk model (2003) - Scénic II 5 yıldız segmentinde “5 yıldız” alan ilk model (2003) - Mégane II 5 yıldız segmentinde “5 yıldız” alan ilk model (2002) - Mégane CC 5 yıldız "sınıfının en güvenli modeli" (2004) - Modus 5 yıldız segmentinde “5 yıldız” alan ilk model (2004) - Clio III 5 yıldız (2005) - Kangoo 4 yıldız (2003) - Twingo 3 yıldız (2003) http://www.renault.com - http://www.media.renault.com
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti oguz1 » 05 Şubat 2009 08:45

Yerli malı yurdun malı

Sürüş İzlenimi: Emre ÖZPEYNİRCİ

Oyak Renault tarafından Türkiye'de üretilmeye başlanan Clio III, bugün küçük sınıfın en iddialı modellerinden biri. Zaten piyasaya çıktıktan sonraki satış rakamları da bunu açıkça ortaya koyuyor. Clio III'ü geçtiğimiz haftalarda teste aldığımda aklıma geçmişte okullarda düzenlenen 'yerli malı haftaları' ve o günlerde hep bir ağızdan attığımız 'yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı' naraları geldi.

Büyüyen boyutları ve sunduğu özelliklerle dikkat çeken ve bunu satışlara da yansıtan Clio III, bildiğiniz gibi Türkiye'de üretilmesinin yanı sıra Avrupa'da 2006 yılının otomobili olmayı da başardı. Türkiye'de 26 bin 440 YTL'den başlayan fiyatlarla satılan Clio III'ün geçtiğimiz haftalarda 1.4 litrelik motora sahip Dynamique donanımlı versiyonunu test ettim. Bu motor ve donanıma sahip Clio III'ün fiyatı ise 31 bin 530 YTL.

Renault'un baştan yarattığı Clio III'ü teste aldığımda aklıma geçmişte okullarda düzenlenen 'yerli malı haftaları' geldi. Bu haftalarda öğretmenlerimiz yerli malı kullanmanın önemini anlatırlar, 'yerli malı yurdun malı, herkes bunu kullanmalı' naraları attırırlardı. İyiki de attırırlardı.

BOYUTLARI BÜYÜDÜ

Türkiye'de üretilmeye başlanan Clio III, yerli malının yüz akı olabilecek özelliklere sahip. Öncelikli olarak Türkiye'de üretilmeyen versiyonundan farklı olarak büyüyen boyutları ve sunduğu konfor özellikleri ile dikkat çekiyor. Kuşkusuz 2006 yılının otomobili seçilmesi ve Türkiye'de üretilmesi de satışlardaki başarısının nedenleri arasında.

Türkiye tanıtımı Antalya'da gerçekleştirilen Clio III, Renault'un Megane ile başlayan yeni tasarım anlayışını ortaya koyuyor. Tasarımının yanı sıra büyüyen boyutları ve artan konfor özellikleri ağabeyi Megane'ı aratmıyor. Aracın dinamik ve sağlam bir karakter sunmasını sağlayan çizgileri, onu sınıfındaki rakiplerinden farklı kılıyor.

Önceki nesil Clio'ya göre daha uzun aks mesafesine sahip bir platform üzerinde geliştirilen Clio III, kısa bagaj çıkıntısı ve şişkin çamurlukları ile sportif bir görünüm sunuyor. Aracın ön kısmında geniş hava ızgaraları ve yukarı doğru çekilmiş ön farlar dikkat çekiyor. Arka kısma geçildiğinde ise Clio III'te Megane'den esintiler göze çarpıyor. Dışarı doğru çıkık tasarlanan bagaj kapagı ve yukarı yerleştirilen stop lambaları buna örnek olarak gösterilebilir. Diğer Renault modellerinde de görmeye alışık olduğumuz kumanda birimleri ile donatılan Clio III, konsolda kullanılan yumuşak dokunuşlu plastik ile konfora verdiği önemi birkez daha vurguluyor. Büyüyen boyutlarını içeriye geniş bir iç mekan olarak yansıtan Clio III, ferah ve geniş oturma pozisyonu ile dikkat çekiyor. 2459 metrekareye ulaşan cam yüzeylerle Clio, aydınlık bir iç mekana sahip.

GÜVENLİĞİ TESCİLLİ

Yeni platforma uygun olarak geliştirilen yeni süspansiyon sisteminde de Megane'den örnek alındığı görülüyor. Birbirinden olabildiğince uzağa yerleştirilmiş tekerlekler ile Clio başarılı bir yol tutuş sunarken, misafirlerine konforlu yolculuklar vaadediyor. Avrupa'da 2006 yılının otomobili seçilen Clio III, bağımsız test kuruluşu EuroNCAP tarafından gerçekleştirilen çarpışma testlerinden de 5 yıldız alarak, sunduğu yüksek güvenliği gözler önüne serdi. Aktif ve pasif güvenlik donanımları ile dikkat çeken Clio III, baz donanımında çift aşamalı sürücü ve yolcu hava yastıklarını standart olarak sunuyor.

ŞEHİRDEN ÇIKINCA TÜKETİM DÜŞÜYOR

Test otomobilimizde 1.4 litre hacminde ve 16 süpaplı bir motor görev alıyordu. Ağabeyi Megane'da da kullanılan bu motor 4250 d/d'de 127 Nm tork ve 98 beygir güç üretiyor. BU motor ile birlkte 0-100 km/s hızlanmasını 11.3 saniyede gerçekleştiren Clio, maksimum 183 km/s hıza ulaşabiliyor. Büyüyen boyutları ve artan ağırlığı nedeniyle motor şehir içinde 100 kilometre'de 9.0 litre yakıta ihtiyaç duyuyor. Bu değer, şehir dışında 5.4 litreye kadar düşüyor.
Kendisi küçük donanımı büyük

Authetique, Expression ve Dynamique olmak üzere üç farklı donanım seviyesi ile satılan Clio III, sınıfında ilk defa sunduğu teknolojilerle dikkat çekiyor. Authentique donanım seviyesinde çift seviyeli sürücü ve yolcu hava yastıkları, yükseklik ayarlı aktif gergili ön emniyet kemerleri, üç noktalı arka emniyet kemerleri standart olarak sunuluyor. Expression versiyonunda ise bu donanımlara ek olarak, refakatçi aydınlatma, radyo-cd çalar, elektrikli dış dikiz aynaları, yan hava yastıkları, ABS+EBV, AFU standart olarak yer alıyor. Bizim test ettiğimiz en üst donanım seviyesi olan Dynamique'de ise Expression'a ek olarak perde hava yastıkları ve radyo-MP3 çalar standart olarak sunuluyor. Ayrıca opsiyonel olarak alınabilen Tekno Paket'te otomatik klima, yağmur sensörü ve otomatik yanan farlar; Konfor Paketi'nde ise nikelajlı dış kapı kolları, sis farları, ilave viraj farları ve alüminyum alaşımlı jantlar bulunuyor.
TÜM SEBEPLER BİR ZAMANLAR CLİO III ÜMÜ ALMAMA SEBEP OLMUŞTU
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti Kenancelik » 05 Şubat 2009 10:47

Yandan görüntüsü hariç diğer görüntüler,mavi konsol dışında içi mükembel.
Yandan görüntüyü değiştirebilmek için spoyi ; Konsulu güzelleştirmek için de mavi rengi boyamak yeterli olacaktır
Kenancelik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 275
Kayıt: 09 Kasım 2008 00:37
Marka & Model: EXTREME 2009
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 Valf
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Kenan/OSMANİYE

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti Kenancelik » 05 Şubat 2009 11:39

Murat demiş ki:
Kenancelik demiş ki:Yandan görüntüsü hariç diğer görüntüler,mavi konsol dışında içi mükembel.
Yandan görüntüyü değiştirebilmek için spoyi ; Konsulu güzelleştirmek için de mavi rengi boyamak yeterli olacaktır

Aslında mavi olan konsol bölgeleri mat siyaha boyatabilirsin...Extrem modellerde zaten o parçalar boyalı olduğundan çok daha rahat yeni boya uygulaması yapılabilir.


İyi de Murat binbaşım o,konsolu nasıl sökecez.
Kenancelik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 275
Kayıt: 09 Kasım 2008 00:37
Marka & Model: EXTREME 2009
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 Valf
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Kenan/OSMANİYE

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti -kadircan- » 05 Şubat 2009 19:00

Kenancelik demiş ki:Yandan görüntüsü hariç diğer görüntüler,mavi konsol dışında içi mükembel.
Yandan görüntüyü değiştirebilmek için spoyi ; Konsulu güzelleştirmek için de mavi rengi boyamak yeterli olacaktır


rahat sökülüp takılması :D eğlenmek isteyenler için mükemmel :D
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti Devrim » 05 Şubat 2009 22:55

Murat demiş ki:
Ersin demiş ki:arka koltuklarda da başlık olması ;)
Hemde tam 3 tane başlık varrr :D
Yalnız başlıklar en aşağıdayken oturanların sırtını rahatsız ediyor. Yukarı almak lazım...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti sammy64 » 09 Ekim 2009 20:35

Kenancelik demiş ki:Yandan görüntüsü hariç diğer görüntüler,mavi konsol dışında içi mükembel.
Yandan görüntüyü değiştirebilmek için spoyi ; Konsulu güzelleştirmek için de mavi rengi boyamak yeterli olacaktır

ben de yandan görüntüsüne hasta oluyorum arabanın.hele yandan bakınca ön ızgaranın öne dogru hamle yapmış gibi gözükmesi yok mu,öldürüyor beni.cok yırtıcı görünüyo.ben de tam önden görünüşünü sevmiyorum.ilerden bakınca büyük farların yanında küçük ızgaralar hoş durmuyo sanki.şahsi fikrimdir...
ben bir de arkadan bakıncaki görüntüsünü seviyorum.hani o tekerlerin yanlara kadar acılmıs goruntusunu..araba e sınıfındaymış gibi geniş geliyor gözüme:):):):D
sammy64
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 28
Kayıt: 25 Nisan 2009 14:00
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCİ 80hp
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Sami Uşak

Re: CLIO III EN BEGENILEN YONLERI NEDIR?

İleti oguz1 » 09 Ekim 2009 23:48

Bugün gece saatlerinde arabaya sokak lambası altında baktımda yandan, hatlar çokgüzel, ön çamurluktan arkaya kadar olan o çizgi spor araba havasını belirginleştiriyor ve sanki birden bu benim araba değilmi? diye sorduruyor ama hemen cevap geliyor evet senin.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir


Sonraki

Genel Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 29 misafir