Rodaj Rotası

ClioIII araçlarımız, modelleri, genel araç özellikleri ve diğer özelliklere dair konular.

Rodaj Rotası

İleti ozgulkagan » 11 Şubat 2011 08:39

Günaydın herkese. Muhtemelen haftasonu veya en geç Pazartesi günü Gofret'imizi teslim alacağız.

Paylaşacağım iki konu var.

Birincisi, İstanbullular için toplam 1000 km'lik iyi değerlendirilebilecek (foto + gezi vb) uzun yol Rodaj rotası nereleri olabilir? Ben Edirne + Çanakkale + Balıkesir + Bursa + Kocaeli düşünüyordum, saat yönünün aksine şeklinde. Hem rodaja uygun yollar diye düşünüyorum.

İkinci konu da, rodaj ile ilgili kitapçık malum: 3500 devri geçme, 80'i geçme, hep aynı devirde kullanma. Benim araştırmalarım ise:

İlk 1000:
1. Hep aynı devirde kullanma. Motor yükünü değiştire değiştire git.
2. Çok zorlama.
3. Mümkün mertebe kompresyon yap.
4. İlk 1000 bitince yağ değiştir.
5. İlk 3000 zorla ama yine çok aşırı zorlama (Açılsın GofretMotor).

Bunlarla ilgili başka önerileriniz olursa bekliyorum.

Teşekkürler.

Not: Gofret gelir gelmez resimlerini paylaşacağım (2011 Extreme 1.2 75BG)

Bir de birkaç günlük gecikme olunca navigasyon cihazı hediye ettiler (entegre olan değil, piyasa muhtemelen). Bu da gelince modelini paylaşırım tecrübesi olanlardan bilgi alırım.
ozgulkagan
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 35
Kayıt: 29 Ocak 2011 21:03
Marka & Model: Clio Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
Yakıt: BP Kurşunsuz
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: Istanbul


Re: Rodaj Rotası

İleti ByOnder » 11 Şubat 2011 10:24

Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın ben bildiklerinize birşey eklemeyeceğim yanlıız bir şey çıkaracağım.

İlk 1000 de yağ değiştir kesinlikle yanlış sakın ha böyle bi hata yapmayın aracınıza konulan ilk yağ rodaj dönemi için özel bi yağdır ve min. 4000 km görmesi gerekir...
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Rodaj Rotası

İleti ozgulkagan » 11 Şubat 2011 10:43

Teşekkürler uyarınız için.
ozgulkagan
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 35
Kayıt: 29 Ocak 2011 21:03
Marka & Model: Clio Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
Yakıt: BP Kurşunsuz
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: Istanbul

Re: Rodaj Rotası

İleti Devrim » 11 Şubat 2011 11:07

Eğer "motor yükünü değiştire değiştire git" olayı doğruysa uzun yolda ister istemez değiştirmeniz mümkün olmayacaktır uzun süre. O yüzden rodaj süresini şehir içinde geçirmenizi önerirdim ben olsam.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Rodaj Rotası

İleti ozgulkagan » 11 Şubat 2011 11:20

Birazzahmetli olsa da, düz 90 ile gitmek yerine arada 70 arada 100 gibi değiştirip, arada 4 e çekip kompresyon vb gibi şeklinde. Evet yorucu ve zahmetli. Ama şehir içinde dur kalktan iyidir diye düşünüyorum.

Bir sorunum da şu, işyeri eve çok yakın o nedenle motor genelde ısınırken kapatılacak. Bu yüzden hiç değilse rodajı düzgün yapmaya çalışıyorum (Adı hala rodajsa bilmiyorum).
ozgulkagan
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 35
Kayıt: 29 Ocak 2011 21:03
Marka & Model: Clio Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
Yakıt: BP Kurşunsuz
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: Istanbul

Re: Rodaj Rotası

İleti emreclio » 11 Şubat 2011 11:35

ben yeni gökçeada yaptım geldim .adada gezdiğim ile 1050 km oldu. bence rodaj için gökçeada güzel yol, tam uygun rota. istediğin gibi yükle boşalt motoru yol çok müsait. başı otoban, gerisi son 30 km hariç duble yol. yağı değiştirme diyen doğru demiş. Servisler öyle olsa gel derler 1000 km de para kazanacakları için. 15000 değilse bile 10000 den önce yağ değiştirmeye gerek yok bence. Ayrıca ilk yağın farklı özel olduğunuda bana reno servisi söylemişti. Devrim' cim şehir içi sıkışık trafik, rölanti motor ve şanzıman gereğinden fazla ısınabilir. uzun yol bence her zaman daha iyi sanki rodaj için.
saygılar.
emreclio
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Aralık 2010 19:24
Marka & Model: 2011 clio extreme
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16v 75bg bvr
Kilometre: 0
Yakıt: opet full force
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: emre istanbul

Re: Rodaj Rotası

İleti ByOnder » 11 Şubat 2011 13:14

Artı eklemem gerekirsee bilinen bir yanlış daha aracın devirli kullanılması motora yük bindirme sık sık devir değiştirme bunlar eski teknolojinin kuralları, aman arabamı devirsiz kullandım motor açmayacak yok sağar kalacak rodaj döneminin gereksinimleri artık bunlar değil ne yani ben ilk bin de aracımı 3 bin devir üzerine çıkarmassam daha sonra bu araç 5 bin devire çıkmayacakmı yok ben alışmadım çıkmam o devire mi diyecek :)

aksine yeni nesil motorlarda rodaj döneminin gereksinimi en azından ilk 1000 km de sakin kullanımdır mümkün olduğunca yüksek devirlere çıkmamak gerekir rodaj döneminde maksat matal parçaların birbirine uyumudur bu uyum parçalar birbirine uyumsuzdur manasında değil eğer zarar verecek aşınma sağlayacak bi durum varsa bu riskin yüksek devirlerde daha fazla olduğudur işte düşşük devirli kullanımda aşınması gereken bu zarar verebilecek olan yüzeyler kaba tabirle traşlanır.

Tabiki gene karar sizin ben bildiğimi ve araştırdığımı söylüyorum aksini söyleyenlerde vardır bu sebeple bence uzun yol gereksiz
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Rodaj Rotası

İleti emreclio » 11 Şubat 2011 13:52

rodaj süresi ve kullanım tarzı bir şehir efsanesine dönmüş durumda :roll:

ancak her ihtimale karşın güvenilir kaynakların ve araçlarımızın kullanım kitapçıklarının ilgili konularının okunmasında fayda var çünkü geri dönüşü mümkün olmayan bir süreç;


daha fazla ilgilenenler için faydalı bazı linkler;


http://www.arabam.com/haber.aspx?PID=10 ... rID=279031

http://www.otomobilnet.com/teknik-sorul ... edirc.html

http://www.chevroletkulubu.org/page.php?id=205

http://www.motordelisi.com/forum/moto-s ... pilir.html

http://www.fordclubtr.com/forum/Yeni-Ar ... 83581.html




saygılarımla...
emreclio
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Aralık 2010 19:24
Marka & Model: 2011 clio extreme
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16v 75bg bvr
Kilometre: 0
Yakıt: opet full force
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: emre istanbul

Re: Rodaj Rotası

İleti ozgulkagan » 11 Şubat 2011 13:53

Evet muhtemelen öyle. Ancak, benim normal kullanımım sabah 6 km git akşam 6 km gel şeklinde olduğundan, rodajı bu şekilde yapmak istemiyorum.
ozgulkagan
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 35
Kayıt: 29 Ocak 2011 21:03
Marka & Model: Clio Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
Yakıt: BP Kurşunsuz
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: Istanbul

Re: Rodaj Rotası

İleti alper » 11 Şubat 2011 14:13

Yeni nesil araçlarda rodaj'a gerek yok.byOnder'e kesinlikle katılıyorum.
Selamlar.
alper
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 57
Kayıt: 25 Ekim 2010 13:43
Marka & Model: ClioIII 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65 bg
Kilometre: 110000
Yakıt: bp
Lastik Markası: michelin
İsim ve Şehir: Bayrampaşa/İSTANBUL

Re: Rodaj Rotası

İleti ozgulkagan » 11 Şubat 2011 14:58

İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Biraz da yol yapmak isteyişimden kaynaklanıyor aslında bu heves. Birçok şey okudum kafa iyice karıştı. Herhalde kılavuza göre davranmak en hayırlısı olacak.

Tekrar teşekkürler.
ozgulkagan
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 35
Kayıt: 29 Ocak 2011 21:03
Marka & Model: Clio Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
Yakıt: BP Kurşunsuz
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: Istanbul



Genel Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 40 misafir