ByOnder » 04 Şubat 2011 15:01
Gordini ile devam yakından inceleme fırsatımın olduğu bi araç fakat bilindik R 12 lerle karıştırılmasın diye aracın özelliklerini alıntı yaparak paylaşacağım...
1970 yılında Renault ürün gamında yer alan 12 modeline yepyeni bir kimlik kazandırmış ve Gordini imzalı spor 12 ile o döneme damgasını vurmuştu.
1565 cc alimünyum blok ,çift boğazlı Weber karbüratörleri ile 125 HP güç üreten Renault12 Gordini o yıllarda önden çekiş 1.6 atmosferik seri otomobiller arasında bir anda öne çıkmayı başarmıştı.12 Gordini,yenilenen ve o dönemde çok rastlanmayan 5 ileri şanzumanı,önde hava soğutmalı disk frenler,arkada normal disk frenler,revize edilmiş sert süspansiyonları ile tam bir performans otomobiliydi. 980 kg'lık ağırlığı ile 0 dan 100 km/h hıza 9.8 saniyede ulaşarak o dönemdeki bir çok otomobile fark atan sıradışı bir makine idi.12 Gordini'nin performansı kadar,rijit arka aks ve 4 tekerlekteki bağımsız süspansiyon sistemi ile yol tutuş kabiliyeti de oldukça etkileyiciydi.
Bundan 38 yıl önce 1600 cc motordan elde edilen 125 hp gücün günümüzde standart bir Peugeot 106 GTİ'dan bile yüksek olduğunu hatırlarsak aracın ne denli önemli bir performans otomobili olduğunu günümüz gençliği sanırım daha iyi kavrar.
Ülkemizde de Anadol,Tofaş ve Renault ralli ekiplerinin zirve mücadelesi verdiği 70'li yıllarda Gordini bir döneme damgasını vurdu.Renç Koçibey ve Demir Bükey pilotajındaki Anadol ralli grubu,Levent Pekün ve Ali Sipahi pilotajındaki Tofaş ralli grubuna karşı Renault12 Gordini'ler ile mücadele eden Renault ralli ekibi Aytaç Kot ve Faruk Süren pilotajında sayısız birincilik elde etti.12 Gordini'ler ilk olarak 1972 yılında düzenlenen Günaydın Rallilerinde 3 kez üst üste ilk sırada finişe gelmeyi başardı,Türkiye Ralli Pilotlar ve Markalar Şampiyonluklarını kazandı.
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.