Clio 4 önce şehrimin sokaklarında gezecek :Yahoo!:
Renault`nun Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdürü Patrick Pelata, Clio 4 için ana üretim merkezi, ana fabrikanın Bursa olmaya devam edeceğini, bu konuda herhangi bir değişiklik olmadığını belirtti.
Renault`nun Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdürü Patrick Pelata, Clio 4 için ana üretim merkezi, ana fabrikanın Bursa olmaya devam edeceğini, bu konuda herhangi bir değişiklik olmadığını bildirdi.
Pelata, Cenevre Otomobil Fuarı`nda bir araya geldiği bir grup gazeteciye, Clio 4`ün üretimiyle ilgili Renault`nun iki türlü planı olduğunu belirterek, şunları söyledi:
`Renault`un Clio 4 üretimiyle ilgili planı şöyleydi ve hala bu planda bir değişiklik yok. Clio 4`ün ana fabrikası Bursa Oyak Renault Fabrikası olacak. Bursa`da öngördüğümüz kapasite yılda 280 bin araç. Bu planın ilk aşamasıydı, bu bölümü değişmedi planımızın. Planımızın ikinci bölümü normal olarak Clio 4 için öngörülen satış yılda 350 bin veya daha fazla... Çünkü Clio 4`ün fiyatında ufak bir azalma olacak.`
PLANDA DEĞİŞİKLİK YOK:
Fransız Hükümeti`yle yaptıkları görüşmeler sonucunda Renault`un Flins fabrikasında üretimi hazır hale getirebilecek yatırımı gerçekleştirdiklerini ifade eden Pelata, bu yatırımın gerektiği durumda Flins fabrikasında 100 bin Clio 4 üretimi gerçekleştirebilmek için yapıldığını söyledi. Pelata, `Fakat ilk yönelimimizden vazgeçmedik. Bu konuda herhangi bir değişiklik yok. Clio 4 için ana üretim merkezi, ana fabrika Bursa olmaya devam edecek. ZEO için de başlıca üretim merkezi Flins fabrikası olacak` dedi.
CLIO 4`ÜN KAPASİTESİ 280 BİNDE TAVAN YAPAR
Patrick Pelata, Bursa`da başka araçlar da üretmeyi düşündüklerini, elektrikli Fluence`nin de Bursa`da üretileceğini, dolayısıyla Bursa Oyak Renault Fabrikası`nda maksimum üretilecek Clio 4 sayısının 280 bin olduğunu vurguladı.
ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA REKABET SERT OLACAK
Pelata, Renault olarak hazırlamakta oldukları 4 tane elektrikli araçları olduğunu anımsatarak, günün birinde de elektrikli bir Dacia markalı otomobilin olacağını bildirdi. Elektrikli araçları şarj etme ve pilleri konusunda Avrupa düzeyinde bir çalışma gerçekleştirildiğine işaret eden Pelata, bu konuda ortak standartlar getirilmesi için çalışmalar yapıldığını, bu çalışmaların 2011 yılının yaz aylarında sonlandırılacağını ümit ettiğini anlattı. Pelata, 2020 yılında dünyadaki araçların yüzde 10`unun elektrikli araç olacağını düşündüklerini ifade ederek, `Daha önce elektrikli araca pek sıcak bakmayan üreticilerinde bu konuda yeni planları olduklarını görüyoruz. Yani bir kez daha otomotiv dünyasında rekabet çok sert olacak` diye konuştu.