Arkadaşlar merhaba,
15 gün önce Dizel Clio III aracımı 2. elden aldım.
İlk dizel aracım olması sebebi ile aracın bakım düzenleri ve dizel motorun incelikleri konusuna internet forumlarını inceleyerek, servis ve sanayi ustaları ile birebir görüşerek vakıf olmaya çalıştım.
Yukarıda bahsettiğim ve güncel olarak forumlarda da konuşulan bilgileri sizlerle paylaşmak istedim;
DİZELİ ÇALIŞTIRMA, DURDURMA VE KULLANMA;
1 - Aracı ilk çalıştırmada, yarı kontak sonrası gösterge ışıklarının sönmesi sonucunda tam kontak ile çalıştırılması gerektiği.
2 - İlk çalıştırma sonrasında 15 - 30 Sn aralığında aracın rolantide beklemesi sonrasında aracı harekete geçirmek gerektiği,
3 - Aracın stop edilmeden önce 15 - 30 Sn aralığında rolantide bekletildikten sonra stop edilmesi gerektiği,
4 - Vites yükseltmek için, 2.500 devirin düşürmek için ise 1.500 devirin izlenmesi gerektiği,
DİZEL MOTORU KORUMA;
1 - Hava Filtresinin 10.000 Km'lik servis periyodunu beklemeksizin ortalama 5.000 - 7.500 Km aralığında değişitirilmesi gerektiği,
2 - Mazot filtresinin en kötü ihtimalle servis periyodu olan 20.000 Km'de bir değiştirilmesi, ama 10.000 Km'de yapılan değişim motor ömrünü uzatmaktadır.
3 - Mazotun devamlı olarak aynı toptancı hatta aynı istasyondan alınması gerektiği, ( İlk tercih opet, 2. tercih total )
4 - Motor yağı değişiminin kesinlikle 10'ar Binlik bakım periyodu içerisinde olması gerektiği ( tercihen elf ve yarı sentetik )
5 - Mazot, Hava ve Yağ ( Bosch ) filtrelerinde orjinal Renault yedek parça kullanımının faydalı olduğu,
6 - Enjektör temizliği için, senede 2 defa yakıta katkı ile düzenli periyot sağlamak,
Aracın yakıt durumu ile ilgili olarak, ortalama yakıt tüketimi yol bilgisayarında 5,4 olarak gösteriyor. 50 TL’lik mazot aldığım zaman göstergeyi sıfırladım ve şu an bu veriye ulaştım.
Tüm kullanımlar şehir içinde oldu. Şu an gösterge son dişte ve 260 Km yapmış durumdayım. Sanırım 15 – 20 Km içerisinde ışık yanmaya başlar.
Clio III dizele göre yakış normal mi sizlerce?
Bence mazot filtresini yetkili serviste değiştirin. Orijinal parça dışarıda 115 TL, ustaya da min. 20 TL verseniz, oldu 135 TL. Bu işlemleri serviste 145 TL’ye yaptırdım. 10 TL fark ile aracımı da yıkadılar ve servis kayıtlarında işlem kayıt oldu. Kayıt olayı aracı satarken faydalı diye düşünüyorum.
Bunları da hafta sonu yapabiliriz;
Aracın motoruna kesinlikle su sürülmemeli, ufak bir petin yarısı kadar mazot ve bir top üstüpü ile çok güzel temizleyebilirsiniz. Bu işi sanayide 50 TL’ye yapıyorlar. Siz sadece hem pasta cila hemde moto temizliği için 1 üstüpüye 4 TL verseniz yeter.
Kaportaya gelince, Sonax pasta – cila ve bir top üstüpü ile yavaş yavaş en kötü 2 günde kendiniz bu işi yapabilirsiniz. Sonax; 15 TL, Bir top üstüpü; 4 TL. Bu işi dışarıda siprel makinesi ile 100 – 150’ye yapıyorlar. Biraz kollarınız ağrıyabilir ama
Hava, Yağ ve Polen filtreleri ile yağ değişimi sanayilerde iyi bir ustaya yaptırılabilir diye düşünüyorum.
Servislerden edindiğim diğer bilgiler;
Hava, Yağ, Polen filtresi değişimi; 10.000 Km periyodunda
Mazot filtresi değişimi; 20.000 Km periyodunda
Triger seti değişimi; 60.000 Km ve katları periyodunda,
Birde unutmadan, mazot probleminden dolayı motorda yaşanan herhangi bir problemin kanıtı ve bu durmun maliyetini mazot firmasına çıkarmak için; minimum 50 TL'lik alımların hep aynı istasyondan yapılması ve fişlerin saklanmsı gerekmekte.
İyi günler dilerim.