gunesak demiş ki:Arkadaşlar.
Ankara'da havaların çok soğuk olduğu şu son birkaç gündür (-9,-5) sabahları arabayı çalıştırdığımda motor biraz vuruntulu çalışıyor. Motor devri düzensiz oluyor. Devir saati 900-1000 devir arasında gidip geliyor ve bir süre sonra gösterge tablosunda "elektronik arıza veya mazot filtresinde su" konuları için ortak uyarı veren arıza ışığı, servis ışığıyla birlikte yanıyor. Kontağı kapatıp tekrar çalıştırdığımda ise bu sorun yaşanmıyor. Motor biraz ısındığında hem motor sesi düzeliyor hem motor devri düzene giriyor ve hiçbir şekilde bu uyarı ışıkları yanmıyor. Seyir halinde de herhangi bir uyarı ışığı yanmıyor. Sadece araç uzun süre hareketsiz kaldıktan sonraki ilk soğuk çalıştırmada bu sorun yaşanıyor.
Aracın kullanım kılavuzunda bu uyarı ışığı için enjeksiyon beyni arızası,elektronik arıza veya mazot filtresinde su durumlarında yandığı ve vakit geçirmeden marka yetkili servisine gösterilmesi gerektiği yazıyor. Enjeksiyon beyin arızası veya elektronik bir arıza olsa, ışığın seyir halinde de yanması gerekirdi diye düşünüyorum. Bu durumda sorun mazot filtresinde olabilir gibi geliyor. Eğer sorun mazot filtresindeyse zaten birkaç gün içerisinde yaptırmayı düşündüğüm kapsamlı bakım kapsamında filtrenin değişmesiyle bu sorunun da ortadan kalkacağını ümit ediyorum.
Benzer sorun yaşayan arkadaşlar varsa ve deneyimlerini paylaşırlarsa sevinirim.
Güneş Bey öncelikle merhaba..
Bahsettiğiniz servis ışığı yanması problemini, yakın geçmişte yaşamış bir kullanıcı olarak naçizane deneyimlerimi paylaşmak istedim.
Bahsi geçen ışık bende seğir halindeyken yandı, ve kontağı açıp kapamakla sönmedi, ustaya arabayı gösterdiğimde kızdırma bujilerinden ikisi çalışmıyordu ve dördünü birden değiştirdim ve ışık söndü (ama sizin bahsettiğiniz devir saatindeki dalgalanma bende olmuyordu).10-15 gün hiç problemsiz kullanmadan sonra aynı ışık tekrar yandı (yine seğir halindeyken) tekrar ustaya götürdüm, kızdırma bujilerini kontrol etti sağlam olduğunu gördük, enjektörlerden şüphelendi ve enjektörleri temizlettik, ışık söndü,(temizlendikten sonra araç zor çalıştı ve o senin bahsettiğin devir saatindeki dalgalanma oldu sonra düzeldi), 10 gün kadar sonra o ışık tekrar yandı.... ve bu sefer yetkili servise gittim, ve makineye bağladılar ve 3. enjektör çok kötü, 1. ve 2. kötü, 4. enjektör normal çıktı. Sonuç olarak 1635 tl enjektörleri değiştirmek zorunda kaldım:(((((
Bahsettiğiniz gibi bu ışığın yanması birkaç nedenden olabiliyor, bunlardan en kötüsü manesef benim başıma gelen enjektörlerden olması, umarım sizde bundan değildir.Bu tür elektronik arızalar kesinlikle yetkili serviste baktırmanız sizin avantajınıza olacaktır.Benim gibi sanayide ustalara fazladan 200-250 tl kaptırıp ta sonuçta problemin çözülmemesi ile karşı karşıya kalmayın..
İyi günler geçirmeniz dileği ile..