CRUISE CONTROL

Araçlarımızın tüm elektrik ve elektronik donanım ve aksamlarıyla ilgili konular.

Re: CRUISE CONTROL

İleti safak » 10 Aralık 2010 19:57

arkadaşlar şu ara almak için 85 beygirlik expression yada üzeri donanım seviyeli clio 3 bakıyorum, fakat olmazsa olmazım 85 beygir ve cruise kontrol. kafamı karıştıran ise hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı ikisi farklı şeymidir, otomatik yada yarı otomatik değilde manuel aracında cruise sistemi olan arkadaşlar anlatırlarsa seviniirim, benim için çok önemli de :) okadar parra bayılmaya değermi onun muhakemesini yapıyorum ,
saygılar
safak
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 14
Kayıt: 02 Ağustos 2010 21:39
Marka & Model: clio 3 faz 2 GT
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 HP
Kilometre: 37000
Yakıt: opet
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: izmir


Re: CRUISE CONTROL

İleti semih89 » 10 Aralık 2010 21:26

sabitleyici ve sınırlayıcı farklı şeyler ama aynı sistem içindeler. butonun üstü hızı ayarlıyor mesela 55 yaptınız kendisi 55e kadar hızlanıyo 55te sabitliyor. gaza falan dokunmuyosun. sınırlayıcı da mesela 90a ayarladıysanız 90ı geçemiyorsunuz bassanız da gaza.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: CRUISE CONTROL

İleti ratig » 10 Aralık 2010 22:35

arkadaşlar cc yağmurlu havalarda kesinlikle kullanmayın.abd de bir kadın bu yüzden uçak gibi yerden havalandı

ADMiN: Açılmış konu: Yağmurda Otomobil Sürmek
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: CRUISE CONTROL

İleti ratig » 10 Aralık 2010 22:36

HEPINIZE LAZIM OLABILIR, IYI SURUSLER VE GUVENLI KAVUSMALAR ...

Yağmurda otomobil sürmek ! Bu yazı hayatınızı kurtarabilir..

SAĞANAK YAĞIŞTA ETKİN GÖRÜŞ
Yoğun bir sağanak altında otomobil kullanırken nasıl iyi bir görüş elde edilir?
Neden bu kadar etkin olduğundan emin değiliz; bu metodu yoğun yağmur altında sadece bir deneyin.
Bana bu metodu, deneyen ve gerçekten işe yaradığını tespit eden bir polis arkadaşım verdi.
Çok yararlı, hatta gece sürüşünde dahi..
Bu metod yıllarca Kanada Askeri Sürücüleri tarafından kullanılmış.

Bir çok sürücü yoğun sağanak sırasında silecekleri yüksek ya da en hızlı konumda çalıştırır, ve buna rağmen ön camdaki görüntü netliği yeterli olmaz.
Böyle bir durumla karşılaştığınızda hemen güneş gözlüklerinizi takın (modeli farketmez), ve mucize!!! Aniden görüşünüz, yağmur yağmıyormuşcasına mükemmel bir netlik kazanacak.
Aracınızda her zaman bir güneş gözlüğü bulundurduğunuzdan emin olun.
Sadece net bir görüşle emniyetli bir sürüş gerçekleştirmekle kalmayın, bu fikri arkadaşınızla paylaşarak onun da hayatını kurtarın.
Deneyin ve arkadaşlarınızla deneyiminizi paylaşın.
İnanılmaz, cam üzerindeki damlaları hâlâ görüyorsunuz ama yağmur suyunun oluşturduğu tabakayı görmüyorsunuz.
Yağmurun yoldaki sıçramasını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda, sollanan ya da takip edilen aracın sıçrattığı sudan kaynaklanan körlüğü de bertaraf edebiliyorsunuz (ya da güneş gözlüğü kullanmayıp şikayet edeceksiniz).
Sürücü eğitimlerinde bu küçük ipucunu mutlaka öğretmeliler. Gerçekten de işe yarıyor.

Yoğun BEYAZ ışık veren sis farlarının, işe yaramamasının nedeni de benzerdir. SARI ışık veren sis farları ise gece, tipi ve kar yağışlı havalarda çok işe yarar, kar taneleri hemen hemen görünmez olur.
Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz.

Sıradaki uyarı da çok önemli! Kaç kişi bunu biliyor merak ediyorum.

36 yaşındaki bir kadın sürücü, birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç pert oldu.
Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyahat etmekteydi.
Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araç aniden kızaklama yaptı ve kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...
Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum karşısında çok şaşkındı.
Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler söyledi:
YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN.

Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve tutarlı bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.
Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontol konumunda olmasının, kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden olabileceğini anlattı.
Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi.
Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:
YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİNİZ.

Bizler genç çocuklarımıza cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda sürmelerini söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken kullanın demiyoruz.


NOT: Bazı araçlarda (Toyota Sienna Limited XLE gibi) silecekler çalışır durumdayken Cruise Kontrol Modu' nu devreye almanıza izin vermeyen bir sistem bulunmaktadır.
Eğer bu bilgiyi diğerleri ile paylaşırsanız ve paylaştığınız kişilerden sadece bir kişi bile bilmiyor olsa, herşeye değecektir!... Bir hayat kurtarmış olabilirsiniz!...

Çeviri: Cengiz Durmaz

ADMiN: Açılmış konu: Yağmurda Otomobil Sürmek
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: CRUISE CONTROL

İleti Devrim » 11 Aralık 2010 23:34

ratig demiş ki:arkadaşlar cc yağmurlu havalarda kesinlikle kullanmayın.abd de bir kadın bu yüzden uçak gibi yerden havalandı
Bana bu tip ifadeler inandırıcı gelmiyor. Cümleyi "mış" ekiyle bitirmeseniz de sizin ifadeniz ya da şahitliğini yaptığınız bir olay olmadığını düşünüyorum.

Yani demek istediğim, tamam - bir kadın yağmurlu havada aracıyla giderken havalanmıştır. Ama CC yüzünden midir kesinlikle? Zira, yağmurlu havada 180'le giden de var. Hiç biri havalanmıyor...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: CRUISE CONTROL

İleti ratig » 12 Aralık 2010 21:14

ratig demiş ki:arkadaşlar cc yağmurlu havalarda kesinlikle kullanmayın.abd de bir kadın bu yüzden uçak gibi yerden havalandı

ADMiN: Açılmış konu: Yağmurda Otomobil Sürmek


bu ikazı anlayamadım.cc ile ilgili bir yorum yaptım sonuçta.konu başlığıyla alakalı yani.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: CRUISE CONTROL

İleti sezginmutlu » 05 Mayıs 2020 17:40

Cruise control yapılamaz diyenler vardı kendi aracıma yaptım ve kullanıyorum. Bursa dayım merak edenler bakabilir
sezginmutlu
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 2
Kayıt: 08 Mart 2017 13:11
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5
Kilometre: 110
Yakıt: diesel
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: Bursa


Önceki

Elektrik & Elektronik

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir