Özellikle uzun yolculuklarda sol ayağımızı dayadığımız yerdeki döşeme açıkta olduğundan çabuk kirlenmekte tozlanmatadır. Bu yüzden uygun ölçülerde bir paspas kesip, cırt-cırt dediğimiz gereçle de birleştirdim ve o köşeye yapıştırdım.
Ayak dayama için, daha önceden elimde olan (kusura bakmayın, biraz janjan'lı) paspas kullandım. Ayak dayanılan yerin ölçüleri:
Üst genişlik: 8 cm.
Alt genişlik: 12 cm.
Boy: 25 cm.
Malzemele olarak, paspas, mezro, makas/maket bıçağı, yapıştırıcı ve siyah cırt-cırt kullandım.
Paspasın altında döşemeye tutunsun diye plastik iğne uzuvları var. Onları maket bıçağı ile almam gerekti ki cırt-cırt'lar döşemeye yapışabilsin. Ardından cırt-cırt'ları görünen şekilde yapıştırdım.
Paspas tek koyuşta yapıştı. Sökme denemesi yaptım, -sanırım cırt-cırt'ları abartmışım- paspasın döşemeyle birlikte gelesi tuttu. :) Ayırmak kolay değil. Eski yaptığım paspasın merkezine uzun bir cırt-cırt yapmıştım o kadar. 8-)
Eski paspas, bildiğimiz siyah kauçuktu ve kiri kötü gösteriyordu. Yukarıdakinin üzeri plastik kaplı. Temizlemesi çok kolay...
***
Bilirsiniz, belki sizde de oluyordur, orjinal paspaslar pedalların altına kayıyor ve debreyaj kullanımını etkiliyor. Ben de topuklarımla geriye doğru çekerdim ki bu biraz sinir bozucu bir şey. Aşağıda ise daha önce, bu problemin olmaması için yaptığım cırt-cırt işinin bir fotoğrafı var.
Öncelikle cırt-cırt'ları paspasın geri kısımlarına yapıştırmam gerekti. Çünkü paspasın ön bölgesi, döşemedeki plastik bölgelere denk geliyor. Yine paspasın altındaki iğne çıkıntıları traş ettim ve üç adet cırt-cırt'ı dik olarak yapıştırdım ki kaymaya direnç göstersinler. Fotoğrafta en soldaki cırt-cırt pek görülmüyor.
Araç yıkama esnasında paspasları yıkarken, cırt-cırt'lar plastikten imâl edildiğinden herhangi bir sorun olmuyor. Yapıştırıcı suyla çözülmediği için fırçayla rahatça yıkayabiliyorsunuz.
Tavsiye ederim, paspas çakılı şu an. (Bu yazıda -bu dahil- 15 kez "cırt-cırt" denildi!) :mrgreen: