CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

Benzinli Motorlara dair...

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti eylber » 02 Haziran 2009 00:25

anakin demiş ki:
Diablo demiş ki:
anakin demiş ki:Benzer teknolojilerle üretilmiş , hatta aynı fabrikadan çıkmış ve aynı mühendislerin imzasını taşıyan 1200 cc motorlu bir aracın, 1400 cc olandan fazla yaktığını söylemek bilimi,matematiği,fiziği ve kimyayı inkar etmekten farksız..


Burada önemli olan tork kuvvetidir tork kuvveti düşük olan motor zorlanmaya başladığı zaman tüketim artar benzinli motorda max tork gücüne yüksek devirde ulaşıldığına göre hacim olarak düşük olan 1.2 ve 1.4 motorlarda tork kuvveti 1100 ile 1300 kg arası binek araç için stabilite olan 135 Nm ve 150 Nm (1600 cc değerleri) den düşükse motorun tork yani çekiş gücü az olduğu için burada motor zorlandığından dolayı yakıt sarfiyatı oldukça artar. 1.2 motor için bu değerler 800 850 kg arası araç için olması gereken tork kuvveti 100 ile 120 Nm arasıdır.Yakıt tüketimi kullanıma bağlı olarak en stabil olan motorda 1100 ile 1300 kg 135 Nm ve 150 Nm arası olan 1600 cc motordur.Bu duruma göre ağırlığı 1 tonun üzerinde olan 1.2 motora sahip olan araç zorlandığı takdirde 1.6 motor kadar benzin yakar dikkat ederseniz araçların yakıt tüketimleri standart ölçümlere göre birbirine yakındır 1.2 motor şehir içi için ortalama 7.0 7.5 arası 1.6 motor için 8.5 9.5 litre arasıdır buda markalar arası ortalamadır.Hiç üşenmeden uzun uzun yazdım,90 la 100 km arası bir hızla gidersen ve yol tamamen düz olursa anca ekonomi yapabilirsin ayrıca bu işin matematiği fiziği kimyası da budur :ugeek:


İyi de şimdi neyi açıklamış olduk? Aynı mantıkla gidersek zorlanacak bir 1600cc de 2000cc kadar yakar.Bu durumda 2000cc daha ekonomik mi diyeceğiz?

Beklentiler ve ihtiyaçlarla paralel ürünler üretiliyor.Derdin performanssa tabiiki alacağın araç 1200cc olmayacaktır.Ama yakıt tasarrufu düşünen birininde 1200cc motorunu zorlayıp 1600cc performansını almaya çalışmasıda motorun suçu değildir sanırım...



Buda mantıklı bir yaklşım olmuş açıkçası... :)
eylber
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 269
Kayıt: 17 Ekim 2008 18:27
Marka & Model: MEGANE 3 HB PRİVİLEG
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 105BG
Kilometre: 15000
Yakıt: Total EXCELLIUM,
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul


Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti Diablo » 02 Haziran 2009 00:28

anakin demiş ki:İyi de şimdi neyi açıklamış olduk? Aynı mantıkla gidersek zorlanacak bir 1600cc de 2000cc kadar yakar.Bu durumda 2000cc daha ekonomik mi diyeceğiz?

Beklentiler ve ihtiyaçlarla paralel ürünler üretiliyor.Derdin performanssa tabiiki alacağın araç 1200cc olmayacaktır.Ama yakıt tasarrufu düşünen birininde 1200cc motorunu zorlayıp 1600cc performansını almaya çalışmasıda motorun suçu değildir sanırım...


Burada 1200 cc motoru zorlayıp 1600 cc performansı almaktan bahsetmiyorum.Ayrıca 1600 cc motoruda zorlamaya gerek yok zaten normal kullanımda da bekleneni veriyor buradaki konu 1.200 cc motoru zorlamak değil motorun şasinin ağır olması ve içerisinde yolcu durumu yol durumu ve taşınan bagaja göre motorun normal kullanım şartları altında düşük hacimli olmasından dolayı zorlanmasından bahsediyorum.Benim bahsettiğim zorlanmayla sizin bahsettiğiniz zorlama aynı şey değil ;)Dikkat ederseniz üye bilgilerimde yazıyor benim aracımda 1.200 cc ve 1.5 senedir kullanıyorum.Araçta 4 kişi ve yarım bagaj varken 50 60 km hız civarı 8.5 litre yakıyor eğer yol hafif rampa ise 9.5 yakıyor şehir dışı ortalama 120 km süratlede 6.0 litre yakıyor eğer bu hızla rampa tırmanıyorsam 7.0 litre yakıyor ayrıca klimayı hiç hesaba katmıyorum :? .Aynı durumda 1.600 cc bir araçta aynı değerlerde yakıyor yeterince açıklayıcı olmuştur sanırım.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti Arslan » 02 Haziran 2009 11:00

Bazı yeni model 1.4 ve 1.6 motor araçlara baktığımda yakıt tüketim değerlerinin bizim 1.2 Clio gibi hatta daha az yakanların da olduğunu görünce hayrete düşüyorum.
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti anakin » 02 Haziran 2009 11:52

Hımm o zaman birileri bizimle dalga geçiyor.Hatta o kadar ki bu konuda standart olarak getirilmiş norm değerlerle bile oynayarak tüketiciyi kandırıyorlar.Ve bunu tüm dünya değil sadece biz Türkler farkediyoruz.Diyoruzki 1200cc motor ekonomiktir tamamen yalan ve hayal ürünüdür..

Hatta biz o kadar akıllı bir milletizki yıllarca piyasada olan onca güzel ve kaliteli araç dururken tofaş ve renault
nun bizim eşsiz tercihlerimiz sonucu üretmek zorunda kaldığı kuş serilerine ve toroslara mahkum kaldık...

Şimdi baktığımızda dünyanın bir çok ünlü markasının ve onların mühendislerinin ne büyük bir yanılgı içinde olduklarını anlıyoruz.Renault ,Opel, Fiat bunlar ne anlarlar bu işten.Adamlar mecbur kalmışlar tüketici demişki bunlara bize 1200cc olan ama çok yakan otomobil yapın.Mühendislerde oturup uğraşıp kullandığımız araçları yapmışlar.

Ama utanmadan birde sitelerine şu bilgileri koymuşlar.Oysa şasi ağırlığına göre bu test sonuçları imkansız.Muhtemelen testleride yokuş aşağı yapmışlardır..

TÜKETİMLER 2004 / CE AET NORMLARI LT/100KM
CO2 (g/km) 139 179
Şehiriçi 7,6 10
Şehirdışı 4,9 6,1
Karışık 5,9 7,5
anakin
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 24
Kayıt: 17 Mayıs 2009 00:13
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: HASAN DÖNMEZ İSTANBUL

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti Arslan » 02 Haziran 2009 12:44

Satış sonrası, 2.el, yaygın ağ, fiyat vs.. parametrelerini kattığımızda sanırım başka alternatif üretmekte sıkıntı yaşıyoruz.
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti Devrim » 03 Haziran 2009 17:45

Diablo demiş ki:...benim aracımda 1.200 cc ve 1.5 senedir kullanıyorum.Araçta 4 kişi ve yarım bagaj varken 50 60 km hız civarı 8.5 litre yakıyor eğer yol hafif rampa ise 9.5 yakıyor şehir dışı ortalama 120 km süratlede 6.0 litre yakıyor eğer bu hızla rampa tırmanıyorsam 7.0 litre yakıyor ayrıca klimayı hiç hesaba katmıyorum :? .Aynı durumda 1.600 cc bir araçta aynı değerlerde yakıyor yeterince açıklayıcı olmuştur sanırım.
1.6 motor da aynı değerlerde yakıyor, ama daha fazla tork ve güç üretiyor. Bunu demek istiyorsun değil mi?

Benim bilgim, 1.2 motorlar orta ve düşük hızlarda ekonomik. Yani 90 ve üstü hız yapmak çok mantıklı değil. Şehir içinde, bol dur-kalk'lı işlerde ekonomik olabilir. Ama yüksek süratlerde veya şehirler arası yol/otobanlarda 1.6 motor daha ekonomik olacaktır ayrıca 1.2'den daha fazla çekiş gücü sağlayacaktır.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti Diablo » 04 Haziran 2009 00:28

Devrim demiş ki:1.6 motor da aynı değerlerde yakıyor, ama daha fazla tork ve güç üretiyor. Bunu demek istiyorsun değil mi?

Bu durumda yakıt tüketimi ile tork yani çekiş gücü ters orantılı olduğuna göre durum böyle yüksek hacimli motorda sıkıştırma oranı düşük hacimli motorla aynı ise pistona giren yakıt hava karışımı miktar olarak düşük hacimli bir motora göre daha fazladır ve alt devirlerden itibaren daha fazla tork üretir ve daha rahat çalışır.Yani güç gerektiren yerlerde düşük hacimli motordan daha az devir çevirir düşük hacimli motor ise daha fazla devir çevirmek zorunda kaldığı için yakıt tüketimi artar bu durumda 1.2 motor kendisinden yüksek hacimli bir motor gibi benzin yakar.
Devrim demiş ki:Benim bilgim, 1.2 motorlar orta ve düşük hızlarda ekonomik. Yani 90 ve üstü hız yapmak çok mantıklı değil. Şehir içinde, bol dur-kalk'lı işlerde ekonomik olabilir

Bu durum da yakıt tüketimi motor hacmi bakımından ele alındığı zaman düşük hacimli bir motoru yüksek hacimli bir motora göre kıyaslarsak doğru orantılı.Bu orantıya göre düşük hacimli bir motor daha az yakacaktır sebebi sıkıştırma oranı yüksek hacimli motorla aynı veya değer olarak yakın ise buna bağlı olarak yakıt hava karışımı miktarı daha düşüktür buradaki durumda böyle.
Şimdi hangi orantı dogru tersimi doğrusumu :roll:.Burada zurnanın zırt dediği yer şu düşük hacimli motor yüksek hacimli motorla sıkıştırma oranları birbirine yakın ise güç gerektirmeyen yerlerde yüksek hacimli motora nazaran piston içerisine giren yakıt hava karışımı az olduğu için az yakar.Ama eğer motor zorlanmaya başlar ürettiği tork gücü yetersiz kalırsa yüksek devir çevirmeye başlayacağından dolayı bu avantaj tamamen dezavantaja dönüşür deli gibi benzin yakmaya başlar.İşte bu çok akıllı olan mühendislerin yaptığıda budur çoğu motor üreticisi hacim farketmeksizin yakıt hava karışımı aynı oranda sıkıştıran veya birbirine çok yakın değerlerde motorlar üretir.İşte 1.200 motor sadece sürücü varken 7.2 yakar arabada sürücü dahil 5 kişi varken 10 litre yakar buda en basit hesap.Olması gereken düşük hacimli motorda yüksek hacimli motora göre yakıt hava karışımın miktarını sabit tutarak daha fazla sıkıştırmak gereğidir buda daha fazla tork demek.Buda motor ömrü ve motor bloğu bakımından ekstra şeyler yapmayı gerektirir ayrıca piston çapı ve piston kolu mesafesi yani strok pistonun alt ölü ve üst noktası çok hassas tasarım gerektirir bu değerlere bağlı olarak sıkıştırma oranı haddinden fazla olursa benzin bujiye gerek kalmadan kendiliğinden yanar.Durum buyken 1.200 cc bir motor tamamen duruma göre ekonomi yapar.Artık forumda bana herkes ne ukala herif üşenmemiş gece gece bir ton yazı yazmış diyecek ama durum bu yani başka açıklaması yok.Bu şeklide olduğu sürece 1.200 motorun ekonomi motoru olduğu handikapından kurtulmak lazım ekonomi yapar ama şarlar oluşursa.
İLETİDE 2 DEĞİŞİKLİK YAPILDI BOŞLUKLAR KAPATILARAK İLETİ KISALTILDI
En son Diablo tarafından, 05 Haziran 2009 01:57 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 değişiklik yapıldı.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti Devrim » 04 Haziran 2009 03:17

Çok teşekkürler Diablo.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti anakin » 04 Haziran 2009 11:18

Diablo demiş ki:
Devrim demiş ki:1.6 motor da aynı değerlerde yakıyor, ama daha fazla tork ve güç üretiyor. Bunu demek istiyorsun değil mi?


Bu durumda yakıt tüketimi ile tork yani çekiş gücü ters orantılı olduğuna göre durum böyle yüksek hacimli motorda sıkıştırma oranı düşük hacimli motorla aynı ise pistona giren yakıt hava karışımı miktar olarak düşük hacimli bir motora göre daha fazladır ve alt devirlerden itibaren daha fazla tork üretir ve daha rahat çalışır.Yani güç gerektiren yerlerde düşük hacimli motordan daha az devir çevirir düşük hacimli motor ise daha fazla devir çevirmek zorunda kaldığı için yakıt tüketimi artar bu durumda 1.2 motor kendisinden yüksek hacimli bir motor gibi benzin yakar.

Devrim demiş ki:Benim bilgim, 1.2 motorlar orta ve düşük hızlarda ekonomik. Yani 90 ve üstü hız yapmak çok mantıklı değil. Şehir içinde, bol dur-kalk'lı işlerde ekonomik olabilir


Bu durum da yakıt tüketimi motor hacmi bakımından ele alındığı zaman düşük hacimli bir motoru yüksek hacimli bir motora göre kıyaslarsak doğru orantılı.Bu orantıya göre düşük hacimli bir motor daha az yakacaktır sebebi sıkıştırma oranı yüksek hacimli motorla aynı veya değer olarak yakın ise buna bağlı olarak yakıt hava karışımı miktarı daha düşüktür buradaki durumda böyle.

Şimdi hangi orantı dogru tersimi doğrusumu :roll:.Burada zurnanın zırt dediği yer şu düşük hacimli motor yüksek hacimli motorla sıkıştırma oranları birbirine yakın ise güç gerektirmeyen yerlerde yüksek hacimli motora nazaran piston içerisine giren yakıt hava karışımı az olduğu için az yakar.Ama eğer motor zorlanmaya başlar ürettiği tork gücü yetersiz kalırsa yüksek devir çevirmeye başlayacağından dolayı bu avantaj tamamen dezavantaja dönüşür deli gibi benzin yakmaya başlar.İşte bu çok akıllı olan mühendislerin yaptığıda budur çoğu motor üreticisi hacim farketmeksizin yakıt hava karışımı aynı oranda sıkıştıran veya birbirine çok yakın değerlerde motorlar üretir.İşte 1.200 motor sadece sürücü varken 7.2 yakar arabada sürücü dahil 5 kişi varken 10 litre yakar buda en basit hesap.Olması gereken düşük hacimli motorda yüksek hacimli motora göre yakıt hava karışımın miktarını sabit tutarak daha fazla sıkıştırmak gereğidir buda daha fazla tork demek.Buda motor ömrü ve motor bloğu bakımından ekstra şeyler yapmayı gerektirir ayrıca piston çapı ve piston kolu mesafesi yani strok pistonun alt ölü ve üst noktası çok hassas tasarım gerektirir bu değerlere bağlı olarak sıkıştırma oranı haddinden fazla olursa benzin bujiye gerek kalmadan kendiliğinden yanar.Durum buyken 1.200 cc bir motor tamamen duruma göre ekonomi yapar.Artık forumda bana herkes ne ukala herif üşenmemiş gece gece bir ton yazı yazmış diyecek ama durum bu yani başka açıklaması yok.Bu şeklide olduğu sürece 1.200 motorun ekonomi motoru olduğu handikapından kurtulmak lazım ekonomi yapar ama şarlar oluşursa.


Konuya vakıf olduğunuz yada olmadığınız konusunda fikir yürütebilmem mümkün değil.Çünkü sözlü olarak ifade ettiğiniz olayların içeriğinde yeralan enerji,güç ve hareket formülasyonlarına ve işleyişine vakıf değilim.Dolayısıyla sözlerinizin sağlamasını yapabilme pozisyonunda değilim.Ancak bir cümleniz var ki sadece onu değerlendirerek bildiklerinizi yanlış anlaşılacak şekilde anlattığınızı rahatlıkla söyletebilirim.Şöyleki:

"Yani güç gerektiren yerlerde düşük hacimli motordan daha az devir çevirir düşük hacimli motor ise daha fazla devir çevirmek zorunda kaldığı için yakıt tüketimi artar bu durumda 1.2 motor kendisinden yüksek hacimli bir motor gibi benzin yakar."

Bu cümlenizdeki sihirli bölüm bold olarak işaretlediğim bölümdür.Buradan yola çıkarak ise sadece şunu söyleyeceğim.Emin olun anlattığınız motorun işleyişine dair dinamikleri mühendislerde biliyordur.Ancak burada önemli olan nokta şehir hayatında bold ile işaretlediğim kısımda belirtilen şartların ne sıklıkla yaşandığıdır.Ve emin olun bu devasa firmalar bunun net istatistiğini hesaplayarak bu işe girişip, şehir insanı için benzinli ekonomik arabanın düşük hacimli motorlar olduğu söylemini savunmuşlardır.Zaten aksi yaşanıyor olsaydı bu şekilde üretim yapan tüm otomobil devleri korkunç tazminat davalarıyla boğuşuyor olurlardı, yanıltıcı reklam ve ürn bilgisi paylaşımından dolayı.

Buarada üzerinde hassas olduğum konu şu; bu forumun ne kadar hit aldığını bilmiyorum,ancak varsayalımki Türkiye'nin önde gelen forumlarından birisi.Paylaştığımız her bilginin yaratacağı sonuçları tasavvur edebiliyor musunuz? Bu ülkede insanlar dikiz aynasına cd asarak radardan kaçmayı deniyorlar.Varın ötesini siz hesaplayın..

Yoksa yukarıda alıntıladığım cümlenize en ufak itirazım yok,bunu bilmek için mühendis olmayada gerek yok..Ancak bahsettiğiniz şartlar tümevarım yapılacak şartlar değildir, bununda altını çizeyim..
anakin
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 24
Kayıt: 17 Mayıs 2009 00:13
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: HASAN DÖNMEZ İSTANBUL

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti Diablo » 04 Haziran 2009 15:24

anakin demiş ki:Konuya vakıf olduğunuz yada olmadığınız konusunda fikir yürütebilmem mümkün değil.Çünkü sözlü olarak ifade ettiğiniz olayların içeriğinde yeralan enerji,güç ve hareket formülasyonlarına ve işleyişine vakıf değilim.Dolayısıyla sözlerinizin sağlamasını yapabilme pozisyonunda değilim.Ancak bir cümleniz var ki sadece onu değerlendirerek bildiklerinizi yanlış anlaşılacak şekilde anlattığınızı rahatlıkla söyletebilirim.Şöyleki:

Birincisi siz konuya vakıf olun diye yazmadım devrim beyin yaptığı alıntı ve sorusu üzerine yazdım bu konu bu şekilde akıp giden bir konu buradaki ortam paylaşımsa konuyla ilgili genellemede yaparım ve buda size konuyu kişiselleştirerek vakıf olup olma ile ilgili yorum yapma hakkını vermez sen bunu biliyormusun ki yazıyosun anlamı taşır.Sadece katılıyorum yada katılmıyorum şeklinde yorum belirtirsiniz veya cümlenizin devamındaki gibi bilgi sahibi olmadığım için yorum yapamıyorum ama şu şekilde düşünüyorum demeniz daha uygun olur.İkincisi yazdığımın yanlış anlaşılacak hiç bir tarafı yok herkes tarafınfan bilinen şeyler canınızın istediği gibi yorum yapmayın.
anakin demiş ki:"Yani güç gerektiren yerlerde düşük hacimli motordan daha az devir çevirir düşük hacimli motor ise daha fazla devir çevirmek zorunda kaldığı için yakıt tüketimi artar bu durumda 1.2 motor kendisinden yüksek hacimli bir motor gibi benzin yakar."
Bu cümlenizdeki sihirli bölüm bold olarak işaretlediğim bölümdür.Buradan yola çıkarak ise sadece şunu söyleyeceğim.Emin olun anlattığınız motorun işleyişine dair dinamikleri mühendislerde biliyordur.Ancak burada önemli olan nokta şehir hayatında bold ile işaretlediğim kısımda belirtilen şartların ne sıklıkla yaşandığıdır.Ve emin olun bu devasa firmalar bunun net istatistiğini hesaplayarak bu işe girişip, şehir insanı için benzinli ekonomik arabanın düşük hacimli motorlar olduğu söylemini savunmuşlardır.Zaten aksi yaşanıyor olsaydı bu şekilde üretim yapan tüm otomobil devleri korkunç tazminat davalarıyla boğuşuyor olurlardı, yanıltıcı reklam ve ürn bilgisi paylaşımından dolayı.

Burada değişken durumlara karşı 1.200 cc motorun verdiği tepkilerden bahsediyorum konuya genel olarak hüküm getirmiyorum burada da ne yazdığımı dikkate almadan yorum yapıyorsunuz ortaya sanki ben bu motoru yapan mühendislerden bu işi daha iyi bildiğimi idda etmiyorum ayrıca 1200 cc bir araç sahibiyim ne yin ne olduğunu ve tercih sebebimi biliyorum ayrıca mesleğim gereği makina teknisyeni olduğum için yıllardır türkiyede kemikleşmiş otomotiv sektörlerinde çalışıyorum bir motor nasıl dizany edilir ne amaçla ne şekilde üretilir neler göz önünde bulundurulur bu konuda sizden kat ve kat daha fazla bilgi sahibiyim sizin o bahsettiğiniz istatistiklerin hava civa olduğunu söyleyebilirim.1.200 cc hacmine sahip bir motor daha az benzin yakar bu yüzdende üretilip satılır buda bu kadar basittir istatistik olarak hiç bir veriyede gerek yoktur.
anakin demiş ki:Buarada üzerinde hassas olduğum konu şu; bu forumun ne kadar hit aldığını bilmiyorum,ancak varsayalımki Türkiye'nin önde gelen forumlarından birisi.Paylaştığımız her bilginin yaratacağı sonuçları tasavvur edebiliyor musunuz? Bu ülkede insanlar dikiz aynasına cd asarak radardan kaçmayı deniyorlar.Varın ötesini siz hesaplayın..

Bu forumda ben kimseden hit almıyorum ayrıca bu sitenin admini ve moderatörleri var eğer yanlış bir şey varsa müdahele etme hakkı onlardadır.Ben yalan yanlış bilgi vermiyorum dikkat edersenizde forum üyelerinden bu konu hakkında benimle hem fikir olan oldukça fazla ileti var ve moderatörlere ait iletilerde var.Siz kalkıpta forumda 10 tane ileti yazıp sebeb sonuç ilişkisi yapacak hakkınız yok haddinizi bilin.Önce konuya vakıf olun iyi okuyun söylemek isteneni iyi yorumlayın canınızın istediği gibi saçma sapan şeyler yazmayın.
İLETİDE 2 DEĞİŞİKLİK YAPILDI BOŞLUKLAR KAPATILARAK İLETİ KISALTILDI
En son Diablo tarafından, 05 Haziran 2009 01:56 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 değişiklik yapıldı.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti anakin » 04 Haziran 2009 18:20

Bu forumda yeni olduğum için merak ediyorum, kaç iletiyi doldurunca düşüncelerimi dile getirebilme özgürlüğüne kavuşuyorum?

Ve "teğmen" (tırnak içinde teğmen) olunca bende foruma yeni katılanlara haddini bildirebilip, saçma sapan yazdıkları yolunda ithamda bulunabilecek miyim?
anakin
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 24
Kayıt: 17 Mayıs 2009 00:13
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: HASAN DÖNMEZ İSTANBUL

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti Diablo » 04 Haziran 2009 18:58

anakin demiş ki:Bu forumda yeni olduğum için merak ediyorum, kaç iletiyi doldurunca düşüncelerimi dile getirebilme özgürlüğüne kavuşuyorum?
Ve "teğmen" (tırnak içinde teğmen) olunca bende foruma yeni katılanlara haddini bildirebilip, saçma sapan yazdıkları yolunda ithamda bulunabilecek miyim?

anakin demiş ki:Buarada üzerinde hassas olduğum konu şu; bu forumun ne kadar hit aldığını bilmiyorum,ancak varsayalımki Türkiye'nin önde gelen forumlarından birisi.Paylaştığımız her bilginin yaratacağı sonuçları tasavvur edebiliyor musunuz? Bu ülkede insanlar dikiz aynasına cd asarak radardan kaçmayı deniyorlar.Varın ötesini siz hesaplayın..

Paylaşımın amacı bu,burada her üye bildiği konularda istediği yorumu yapabilir gördüğü eksikleri de istediği gibi değerlendirebilir ister önde gelen bir forum olsun ister kimsenin bilmediği bir forum olsun önemli değildir burada insanlar doğru olduğunu bildiği şeyi istediği gibi eleştirebilir bir şey oradaysa ordadır doğruysa doğru bunu başka birinin yazdığı herhangi bir şey değiştirmez.Ben benle ilgili yazdığınız ve karşı tarafı yermeye çalışan kelimeleri tek tek ayıklayıp geri döndürürüm size ama bunu yapmak doğru değil burası paylaşım ortamı herkes bunu yaparsa işin ne tadı kalır ne tuzu.Burada tartışılan konu sadece bu forumda benim şahsi fikrim değil çoğu üyenin ortak fikri olduğu bir konu bunların içerisine mod olan arkadaşlarda dahil sizin burada yukarıda yazdığınız,bu konu hakkında yazan herkesi bağlıyor sadece beni değil umarım bunun farkındasınızdır burada kimse kimseye yanlış bilgi vermiyor veya yanlış yönlendirmiyor veya kimseyi yanlış bir harekete sürükleyecek bir davranışı yok.Ayrıca buradaki bilgiler doğru olduğu sürece başkası için veya dışarıdan foruma bakan biri için yaratacağı sonuçlar burada üyeleri bağlamaz burası paylaşım platformu bizde bu arabalara para verip kullanan insanlarız herkeste doğru bildiğini söyler kimseyide bağlamaz.
İLETİDE 2 DEĞİŞİKLİK YAPILDI BOŞLUKLAR KAPATILARAK İLETİ KISALTILDI
En son Diablo tarafından, 05 Haziran 2009 01:57 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 değişiklik yapıldı.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti anakin » 04 Haziran 2009 22:15

Ben diyorum ki standart kullanımlara göre bu araçlar daha ekonomik olma iddiasıyla üretilmişlerki gördüğüm kadarıyla öyleler.Diğer yandan yine bahsettiğim cümlenizde belirttiğiniz görüşünüze aynen vurguladığınız gibi bazı zorlu koşullar dahilinde hemfikirim.Ama diğer yandan da genel kullanıma baktığımızda bu standart koşullar içinde zorlu anların görece daha az olduğu yönünde.Bu açıdan bakıldığında da standart kullanımla bu araçlar ortalama yakıt tüketimi açısından ekonomikler.Bunu gün içindeki kullanımlarından bizzat tespit edebiliyorum.Rampada anlık 15 lt/100 km yi görürken yokuş aşağı sıfırıda görüyorum ve daha düz yolda 3,5-4 lt/100 km lerde görülüyor.

Buraya kadar anlaşamadığımız nokta ise sizin zorlu koşullar nedeniyle aracın yakıt tüketiminin artacağını söylediğiniz anların sanki süreklilik arzedermiş gibi ifade edişiniz ve genel olarak bu araçların aslında ekonomik olmadıkları gibi bir söyleminizin olmasıydı.Gerçi son iletide araçların az yakıt sarfettiğini söyleyerek bu anlaşmazlığıda ortadan kaldırmış oldunuz.

Yalan/yanlış bilgi verildiği şeklinde bir ifade asla kullanmadım, tek söylediğim yanlış anlaşılacak bir ifade dili kullandığınızdı.Olayı kişiselleştirmeye yönelik mesaj yazmamaya özellikle dikkat ettim.Hatta yazılan iletileri tekrar gözden geçirince, kişiselleştirmeye yönelik iletinin sizden geldiğinide farkettim."ayrıca bu işin matematiği fiziği kimyası da budur" ifadenizle direkt bana yönelmişsiniz.

Neyse başlığı amacından saptırmamayı bende sizin kadar istiyorum.Ancak bahsettiğim yanlış anlaşılmalara neden olacak ifadeleri bir süredir farklı iletilerinizdeki cümlelerinizi aşağıya toparlayarak görmenizi isterim.

"Bu şeklide olduğu sürece 1.200 motorun ekonomi motoru olduğu handikapından kurtulmak lazım ekonomi yapar ama şarlar oluşursa."

"Hiç üşenmeden uzun uzun yazdım,90 la 100 km arası bir hızla gidersen ve yol tamamen düz olursa anca ekonomi yapabilirsin ayrıca bu işin matematiği fiziği kimyası da budur"

"1.200 cc hacmine sahip bir motor daha az benzin yakar bu yüzdende üretilip satılır buda bu kadar basittir istatistik olarak hiç bir veriyede gerek yoktur."

Selamlar,
anakin
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 24
Kayıt: 17 Mayıs 2009 00:13
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: HASAN DÖNMEZ İSTANBUL

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti Diablo » 05 Haziran 2009 01:39

anakin demiş ki:Benzer teknolojilerle üretilmiş , hatta aynı fabrikadan çıkmış ve aynı mühendislerin imzasını taşıyan 1200 cc motorlu bir aracın, 1400 cc olandan fazla yaktığını söylemek bilimi,matematiği,fiziği ve kimyayı inkar etmekten farksız..

diablo demiş ki:"Hiç üşenmeden uzun uzun yazdım,90 la 100 km arası bir hızla gidersen ve yol tamamen düz olursa anca ekonomi yapabilirsin ayrıca bu işin matematiği fiziği kimyası da budur"

İlk yazdığınız iletin tonuna denk bir ileti yazdım ve bunda da bence gocunacak bir şey yok sizin iletiniz biraz tuhaf benim yazdığım ileti sizin yazdığınız iletinin tonuna denk ve alınacak bir şey yok ben size ne kimyası ne matematiği ne fiziği ne diyorsun sen demedim açıklama yaptım.ve uzun uzunda yazdım bu bir paylaşım ayrıca aynı motoru bende kullanıyorum 24.000 km oldu kullanım olarak sizden tecrübem fazladır heralde değilmi daha önce 1.200 motor araç kullanmadıysanız.Bence sizin yazığınız ilk ileti daha kişisel bir ileti sonuçta biz bir şeyleri inkar etmiyoruz bu arabayı sürüyoruz ve gözlemliyoruz bu gözlemlemenin sonucuda bu.Sizin yazdığınız ileti direk ültimatom niteliği taşıdığından dolayı bana ters geldi onun için hiç düşünmeden uzun uzun yazdım dedim bunda da abartı hiç bir şey yok.Tekrar söylüyorum ve bunu yine her ne olursa olsun idda da ederim bir arabanın yakıt tüketimi için stabil olan motor 4 silindir araç için 1.600cc 1100 1300 kg arası 135 Nm ve 150 Nm arası olan motordur ve bunu bütün motor üreticileri kabul eder bu hacimin altında ve üzerindeki motorlardaki duruma göre olan yakıt tüketimi daha değişkendir.Neden motorlarda baz alınan hep 1700 veya 1650 veya 1800 değilde 1600 cc üretimi daha mı kolay hayır dahamı az maliyetli hayır işte bu yüzden,işte buda bu işin fiziği kimyası matematiğidir.
diablo demiş ki:''Bu şeklide olduğu sürece 1.200 motorun ekonomi motoru olduğu handikapından kurtulmak lazım ekonomi yapar ama şarlar oluşursa."

diablo demiş ki:"1.200 cc hacmine sahip bir motor daha az benzin yakar bu yüzdende üretilip satılır buda bu kadar basittir istatistik olarak hiç bir veriyede gerek yoktur."

Şu iki cümlede de yanlış anlaşılacak hiç bir şey yok 1.200cc motor hacim itibarı ile daha az benzin yakar ama yol durumu yolcu sayısı ve coğrafi durumlar gibi değişkenler işin içerisine girerse haddinden fazla benzin yakar biz bu arabada her zaman bagaj boş ve yanlız bir şekilde gezemeyeceğimize göre demekki 1.200cc motor yerine göre ekonomi yapar ekonomik bir motor olsa içine bende dahil cüsse olarak normal 5 kişi binince 9_10 litre benzin yakmaz benimde araba çok yakıyor aşağı inin diyecek halim yok araç 1.600 cc olduğu zaman çok farketmiyor 1.600cc motorla arabada sadece ben varken 9.0 gibi bir ortalama ile gidiyorum 5 kişi olunca 10 10.5 arası tabi markaya göre değişiklik gösterecek ama 1.2 de yanlız olduğum zaman 7.2 yakınca ekonomik çok kasarsam kendimi 6.6 bunuda yapabilmek için guru gibi birşey olmak lazım yada yokuşa denk gelmek bununda normali bu haliyle de yerine göre ekonomi yapacak sizden ricam artık bu konu daha fazla uzamasın.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: CLİO III 1.2 16V bilgilendirme

İleti anakin » 05 Haziran 2009 11:17

Aslında bu noktada öncesinde benimde çok dikkat etmediğim aşağıdaki hız limiti ayrıntılarıda sözkonusu:)Tevekkeli benim navigasyon cihazı durmadan hız limitini aştınız uyarısını bu sebeple yapıyormuş.Bu ekonomik kullanma konusundaki temel sıkıntılarımızdan biriside 120 km ve üstünü normal kabul eden anlayışımız sanırım:))

Daha önceki aracım 1600cc'di.Aynen belirttiğiniz gibi insan pedalda gücü hissedince pedala yükleniyor.Ama yol bilgisayarında anlık tüketimi izlemek bu alışkanlığımı törpülemeye başladı.

Uyuz sürme falan demeden bence standart sürüşle kullanmak hem sağlık hem de ekonomi açısından zorunlu bir durum :D


Şehir İçi Şehir Dışı Otoyol
50 Km/s 90 Km/s 120 Km/s
anakin
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 24
Kayıt: 17 Mayıs 2009 00:13
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: HASAN DÖNMEZ İSTANBUL


ÖncekiSonraki

Benzinli Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir