[Dizel] 60.000 Km. Bakımı

Bu alt bölümde, özellikle sadece dizel araçlarla ilgili bakım konuları yer alır.

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti Devrim » 09 Ağustos 2011 14:18

Selam... Bu sabah, aracım 61163. kilometredeyken özel servise gittim. Şanslıydım ki pek iş yoktu ve hemen aracı lift'e aldılar. Bir eleman yağı boşaltırken, diğer biri de lastikleri söktü. Bir usta da aracın altını detaylı şekilde inceledi.

[ img ]
[ img ]

Zurnanın zırt dediği trigger seti değişimine geldiğimizde olayı yakından incelemeye çalıştım ama elemanlara rahatsızlık vermemek için çok da yakın duramadım. Fotoğraflarda da gördüğünüz gibi motorun sol kısmındaki (ve aşağı taraftaki) metal parçalar söküldü. Yağ konulan kapağın solundaki plastik koruma da kaldırılınca kayış seti ortaya çıktı (ilk defa gördüm). İlk tepede görülen trigger kayışı. Alternatör kayışı daha aşağıda.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Aşağıdaki fotoğrafta sağ tekerlekten içeriyi görüyoruz. Oradan da bir ton işlem yaptı. Bu arada; Motorun tam altına kriko getirip dayadı. Sanırım motorun sağ tarafındaki onu sabit tutan desteği söktü. Zaman zaman krikoyu yukarı-aşağı ayarlayarak işlemleri bitirdi. Trigger kayışından sonra şu bilya denilen şeyi (sanırım bir aşağıda fotoğrafı olan parça) yeniledi. En son olarak da alternatör kayışını yerleştirdi.

[ img ]
[ img ]

Aşağıda eskimiş alternatör kayışını görüyorsunuz. Trigger kayışını fotoğraflamadım. Görsel olarak çok bir yıpranmışlık olmasa da, alternatör kayışı endişe vericiydi.

[ img ]

Arka frenler daha önce hiç açılmamıştı. Açtılar ve temizliğini yaptılar. İçinden öyle abartılacak kadar balata tozu çıkmadı.

[ img ]
[ img ]

Ustayla son bir kez test sürüşüne çıktık. Çünkü bu kayış seti değişimiyle ilgili endişelerimi çok kez konuştuk. Gerçekten ne motor performansında ne de sesinde bir değişiklik oldu. Eskisi gibi, bildiğim böcüğümüz aynı çalışıyordu. Düzgün yapılamayan operasyonlarda olabilen senaryoları konuştuk falan. İçim rahat şekilde teslim aldım aracımı.

Son işlemlerden biri de motoru temizlemekti. Fotoğraf çekmeyi unuttum (eklerim). Tertemiz oldu motor.
Dışarıda da araç yıkandı. Oh, mis...

[ img ]

Bu arada; Son zamanlarda frenlemeyle ilgili tuhaf hislerim oluşmuştu. Ayakkabı değişimindendir diye düşünmüştüm. Ustaya ilettim; Bazen basınca freni olması gerektiği gibi hissederken, bazen de sanki pedalda boşluk olduğu hissi alıyorum gibi... Fren sistemini inceledi usta. Test sürüşü yaptık. Boşluğu farketti ama sistemin sağlıklı çalıştığını belirtti. Benim "zaman zaman" frenleme gücü değişiyor demem üzerine hidroliği komple değiştirdik. Aslında hidroliğin ömrü 90bin kilometre imiş. Hatta son dönemlerde 120bin'e bile çıkmış.

Kullanılan ürünlere gelince. Daha önce (önceki sayfada) yetkiliyle yaptığım diyaloğu aktarmıştım sizlere. Kullandıkları ürünler Delphi ya da Bosch marka. Zaten oradan yana sıkıntı yok. Sadece üzerlerinde Renault baskısı olmadığı için yetkili servis fiyatlarına göre ucuzlar. Fakat kayış seti tamamen üzerinde Renault damgası olan ürünler. Aracıma takılacağında da hepsini gözlerimle görüp inceledim. Fiyatlar daha da düşebilir tabii ki. Fakat o zaman ürünlerin kalitesini vesairesini iy kontrol etmelisiniz. Maalesef bu sektörde değiliz ve ürünlerden tam olarak anlamıyoruz. Bu işi gerçekten bilen biri tabii ki işi mümkün olan en ucuz fiyata hâlledebilecektir...


***

BİLANÇO: :D

  • Alternatör Kayışı: 26,02 TL.
  • Egzantrik Kayış Kiti: 174,70 TL.
  • Klima Komp. Gergi Rulmanı: 45 TL.

  • Yağ Filitresi: 8 TL.
  • Mazot Filtresi: 110 TL.
  • Polen Filtresi: 30 TL.
  • Hava Filtresi: 20 TL.

  • Motor Yağı (Elf 5/40) 5LT.: 90 TL.
  • Fren Hidroliği: 10 TL.
  • Karter Tapa Contası: 1,14 TL.

  • Genel Bakım (İşçilik?): 90 TL.

  • Ara Toplam: 604,86 TL.
  • Yekün (Net ödediğim): 560 TL. (Sonrasında taksit maktit işleri işte...)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti Sani » 09 Ağustos 2011 17:59

Öncelikle güle güle kullan hocam arabanı.
Triger değiştirilirkenki 3. resim subapların sabitlendiği resim galiba değil mi?
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti semih89 » 09 Ağustos 2011 19:10

aklın yolu bir :) hayırlı olsun. gözünün önünde yapıldıktan ve az çok işten anladıktan sonra sıkıntı yok. para kolay kazanılmıyor
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti Devrim » 09 Ağustos 2011 20:26

Aynen öyle Semih. Elemanlar güzel ve temiz çalıştı. Bu bakımdan sonra zaten artık rahat rahat giderim Özel'e.

Sani demiş ki:Öncelikle güle güle kullan hocam arabanı.
Triger değiştirilirkenki 3. resim subapların sabitlendiği resim galiba değil mi?

Teşekkürler.

Eğer sol dişlideki vidayı kastediyorsan, sanırım evet. O vidayı oraya tutturup söktü kayışı. Şef ile biraz ayak üstü konuştuk. Gerçi cımbızla alabildim bilgileri ağzından...
Senkron ayarı, kayışlar takılırken (hatta eskiler sökülürken) yapılıyor gibi bir şey. Ayarları bozmadan alıyor kayışları. Takarken de kontrol ediyordur herhalde. İşlem tamamlandıktan sonraki ilk marşta sıkıntısız ve her zamanki şekilde çalıştı motor. Mutlu oldum...
:good:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti türkay33 » 09 Ağustos 2011 23:53

Devrim Hocam bakımınız hayırlı olsun.Kazasız günler diliyorum.Yaptırdığınız bakımları illa ki yetkili serviste yaptırmak zorunda değiliz anladığım kadarıyla.Şunun için soruyorum; Benim aracımda yağ değiştirme uyarı ışığı yandı ve yağıve yağ filtresini değiştirsem de o uyarı ışıgını (veya uyarı resmini diyeyim) sadece yetkil servis tarafından bilgisayar sayesinde sıfırlayacaklarını söylediler.Ve ben neticede yağ ve ya filtresi,polen filtresi,hava filtresi ve yakıt temizleyicisine toplamda 300 TL ödedim.Biliyorum ki dışarıda yaptırsam bu saydığım işlemlere en fazla 200 TL ödeyecektim.Herhalde servise bağımlı kalacağız.
SAĞLICAKLA KAZASIZ GÜNLER DİLİYORUM...
türkay33
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 22
Kayıt: 15 Şubat 2011 21:17
Marka & Model: Clio HB auht.
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ
Kilometre: 100
Yakıt: opet euro dizel
Lastik Markası: pirelli
İsim ve Şehir: Serkan MERSİN

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti Devrim » 09 Ağustos 2011 23:57

Merhaba, teşekkürler.

Hayır; Gerek bakıma sokmak gerekse uyarı lambasını söndürmek için yetkili servise ihtiyacımız yok. "Bakıma kalan kilometre"yi gösteren ekrandayken, silecek kolunun ucundaki bilgisayar butonlarına (ya da sadece birine) yeterli süre (5-10 ya da 15 saniye civarında) "basılı tutarsanız" ekrandaki rakam resetlenecek ve ingiliz anahtarı lambası sönecektir. O kadar.

Bugün öyle yapıldı benim araçta.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti predatore » 10 Ağustos 2011 07:30

türkay33 demiş ki:Devrim Hocam bakımınız hayırlı olsun.Kazasız günler diliyorum.Yaptırdığınız bakımları illa ki yetkili serviste yaptırmak zorunda değiliz anladığım kadarıyla.Şunun için soruyorum; Benim aracımda yağ değiştirme uyarı ışığı yandı ve yağıve yağ filtresini değiştirsem de o uyarı ışıgını (veya uyarı resmini diyeyim) sadece yetkil servis tarafından bilgisayar sayesinde sıfırlayacaklarını söylediler.Ve ben neticede yağ ve ya filtresi,polen filtresi,hava filtresi ve yakıt temizleyicisine toplamda 300 TL ödedim.Biliyorum ki dışarıda yaptırsam bu saydığım işlemlere en fazla 200 TL ödeyecektim.Herhalde servise bağımlı kalacağız.
SAĞLICAKLA KAZASIZ GÜNLER DİLİYORUM...


servis ışığını özel servislerde söndürüyor. bakıma götürdüğüm yer servis KM sıfırlayarak verdi cliomu
yetkili servise mecbur değilsiniz.
predatore
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 128
Kayıt: 28 Nisan 2011 10:42
Marka & Model: ClioIII 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 105000
Yakıt: Opet
İsim ve Şehir: İbrahim İST

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti suskuncocuk » 10 Ağustos 2011 08:49

Devrim hocam nice 60.000 lere diyorum resimli paylaşım için teşekkürler.
suskuncocuk
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 57
Kayıt: 30 Mayıs 2011 14:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 78000
Yakıt: shell
Lastik Markası: Bidgestone
İsim ve Şehir: orhan bursa

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti predatore » 10 Ağustos 2011 09:39

Devrim demiş ki:Bilgime göre 60bin'de değişim yapılır. Ama 80bin veya ötesine taşıyanlar da var. Fakat usta risk diyor.
Çünkü alternatör kayışımı gördüm, bayat lastik gibi kılcal çatlaklara sahipti...

Bu arada nihayet 60bin bakımını yaptırdım.
Birazdan foto'larla geliyorum...


devrim hocam bilgilendirme için teşekkürler.
kazasız belasız nice 60binlere diyelim :)

birşey daha soracağım
dışarıdan bakıldığında triger kayışı görünüyor mu?
yani değişme zamanı gelip gelmediğini anlamak için illa sökülmesi gerekir mi?
predatore
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 128
Kayıt: 28 Nisan 2011 10:42
Marka & Model: ClioIII 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 105000
Yakıt: Opet
İsim ve Şehir: İbrahim İST

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti Sani » 10 Ağustos 2011 19:16

Devrim demiş ki:Aynen öyle Semih. Elemanlar güzel ve temiz çalıştı. Bu bakımdan sonra zaten artık rahat rahat giderim Özel'e.

Sani demiş ki:Öncelikle güle güle kullan hocam arabanı.
Triger değiştirilirkenki 3. resim subapların sabitlendiği resim galiba değil mi?

Teşekkürler.

Eğer sol dişlideki vidayı kastediyorsan, sanırım evet. O vidayı oraya tutturup söktü kayışı. Şef ile biraz ayak üstü konuştuk. Gerçi cımbızla alabildim bilgileri ağzından...
Senkron ayarı, kayışlar takılırken (hatta eskiler sökülürken) yapılıyor gibi bir şey. Ayarları bozmadan alıyor kayışları. Takarken de kontrol ediyordur herhalde. İşlem tamamlandıktan sonraki ilk marşta sıkıntısız ve her zamanki şekilde çalıştı motor. Mutlu oldum...
:good:


Bu iş riskli işte. Bunu aparatla yapması gerekirdi. Özel aparatları olması gerekiyor.
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti oguz1 » 10 Ağustos 2011 19:43

Devrim güzel bakım olmuş, fren hidroliğini dahi değiştirmişsin. Bu bakım sana 2 yıl veya 20 000 km gider. ;)

Benimde zamanı geldi yetkili servislerden fiyat aldım sadece triger seti için 650 ila 950 arasında fiyat verdiler. Muhtemelen bende özel servise yaptıracağım.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti hasanozf » 10 Ağustos 2011 21:00

fotoğraftaki bilya, 6203 viton kapaklı rulman. 10 lira civarı fiyatı var.
alternatör kayışı ile diğer kayışın isim bilgilerini bilsem gerçek fiyatını İstanbul'daki kayış toptancılarından öğrenirim.
kayış kiti derken kayıştan başka ne var acaba kitin içerisinde? kasnaklar da mı değişiyor?

servise göre;

Yağ Filtesi 5 lira ucuz
Mazot Filtresi: 35 lira ucuz
Polen Filtresi: 5 lira ucuz
Hava Filtresi: 10 lira ucuz


Motor Yağı 50 lira ucuz
Karter Tapa Contası fiyat aynı

işçilik fiyatı hemen hemen aynı.
hasanozf
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 144
Kayıt: 26 Kasım 2010 12:44
Marka & Model: Clio3 Faz1 Extr2009
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 77000
Yakıt: total excellium dize
Lastik Markası: michelin 185/60/15
İsim ve Şehir: Hasan

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti Devrim » 10 Ağustos 2011 22:24

Hangi servisi diyorsunuz? Özel servis olmalı. Açıkçası şunu söyleyeyim; Bu servisten daha önce fiyat almıştım ve bu fiyatları bu forumdaki fiyatlarla karşılaştırdım. Hemen hemen aynı olunca rahat gittim. Sizin aldığınız fiyatlar daha güzel ama ürünlerin kalitesi nedir?

Ben tekrarlamak istiyorum. Anladığım kadarıyla özel servisler, yetkili servis gibi illâ üzerinde Renault damgalı ürünleri kullanmak zorunda değil. Renault'un aldığı üreticiden alıyor özel servis. Aynı ürün ama üzerinde sadece Delphi yazıyor. Size fiyatı verilen Delphi olmayabilir mi? Gerçi illâ Delphi olacak değil, başka üreticiler de vardır. Karar sizin...

suskuncocuk demiş ki:Devrim hocam nice 60.000 lere diyorum resimli paylaşım için teşekkürler.

Ben teşekkür ederim.

predatore demiş ki:devrim hocam bilgilendirme için teşekkürler. kazasız belasız nice 60binlere diyelim :)

birşey daha soracağım. dışarıdan bakıldığında triger kayışı görünüyor mu?
yani değişme zamanı gelip gelmediğini anlamak için illa sökülmesi gerekir mi?

Teşekkürler öncelikle.

Kayışlar dışarıdan bakınca görülmüyor. Korunaklı, yani çeşitli parçalarla her tarafı kapalı. Değişim zamanı için kayışlara bakılmıyor. Yani bakarak anlayan varsa ne mutlu ona. 60bin geldiğinde değişmesi ön görülüyor Renault tarafından. Yukarıdaki bir iletimde dediğim gibi, daha sonra da değiştiren var. Ama lastikler (tekerlekler) için bile 4 sene gibi bir süresi vardı yanılmıyorsam. Kauçuğun bir ömür süresi var neticede. Bu sebeple, aracınız garajda yatsa bile bir süre sonra değiştirilmesi elzem parçalardan biri bu kayış seti.

Yani bakarak karar verilmemesi gerekir. (Aslında keşke trigger kayışını da fotoğraflasaydım.)

Sani demiş ki:Bu iş riskli işte. Bunu aparatla yapması gerekirdi. Özel aparatları olması gerekiyor.

Açıkçası %100 o vidayla halletti diyemem. Neticede elemanı bunaltmamak için ara ara ayrıldım oradan. Ama doğrusunu söylemek/yazmak gerekirse hiç öyle özel bir aparat görmedim etrafta!. :) Doğru söylüyorsun, riskli... (Bir zaman uğrarsam bir sorayım bakalım, ne diyecekler.)


oguz1 demiş ki:Devrim güzel bakım olmuş, fren hidroliğini dahi değiştirmişsin. Bu bakım sana 2 yıl veya 20 000 km gider. ;) ...

Sağ ol Murat. Valla ben 70bin'de yine giderim servise. Zaten ucuz geldi bu servis bana. Polen/Hava filtreleri ve yağını değiştirsinler isterim yine.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti hasanozf » 11 Ağustos 2011 00:10

Devrim bey,

Renault yetkili servise göre gittiğiniz servis ucuz. Renault servisinde bahsedilen malzemeler daha pahalı. Yağ 140 lira mesela. Siz 90 liraya halletmissiniz.
hasanozf
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 144
Kayıt: 26 Kasım 2010 12:44
Marka & Model: Clio3 Faz1 Extr2009
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 77000
Yakıt: total excellium dize
Lastik Markası: michelin 185/60/15
İsim ve Şehir: Hasan

Re: [Dizel] 60.000 Km. Bakımı

İleti Devrim » 12 Ağustos 2011 15:38

İnternetten de araştırdım, 4 litrelik Elf Dizel 5/40 yağı 70 lira civarında. Ki benim motora 5 litre koydular, hadi olsun 90 lira, normal bence.

Mesele yetkili servis'lerde. Dediğiniz gibi daha pahalı. Yetkili servisler bu fiyat politikalarına çeki-düzen vermeliler. Ama sanmam bunu yapacaklarını...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


ÖncekiSonraki

Dizel Periyodik Bakımı

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 51 misafir