msaltik demiş ki:hepisinde varmış, hatta olmazsa önlerde olmazmış :D
ayrıca sn'de 18 kere oluyomuş, ama illaki değişkenlik gösterir bu.
18 heralde bende 8 li bişeydi dedim 8 yazdım ama doğrusu 18.
Bugün bu ABS işini biraz inceledim el freni ile birlikte ve başıma gelmeyen kalmadı. Hanımı okuluna bırakıyım dedim giderkende yolun boş olduğu kırmızı yandığı anda ABS lerle birlikte el frenini 3 kez denedim.
Sonuç: ABS ler le fren esnasında arkalrda ABS ler çalışıyor bunu el freninden hissediyorsunuz yalnız, dozu iyi ayarlamak lazım ABS lerde durma mesafesi uzadığı için sizde arkayı sıktığınız için araç sert çekmelerde arkayı bırakıyor ve sağa yada soldan kaymaya başlıyor. 3 denemede dozu buldum ve 2 yere imzayı attık çok şükür. :shock: :lol: Ama hanımla şu görüşe vardık eğer el freni olayını önceden bilseydik ve refleksle çekseydim kesinlikle öndeki araca dokunmazdık.
Çok tehlikeli bir iş çok çekmeyin araç arkayı bırakıyor.
Bu arada bu denemelerin birinde tekerler kayarken yerdeki bir sac parçası tekere girmiş, pencereler açıkken çıt çıt ses geliyor çektim aracı alışveriş merkezinin otoparkına ve bir paktım tıssssssssssssssssssss hava kaçırıyor tekeri delmişiz. Orada 10 dk değiştirdim tekeri yalnız pijonları bizim pijon anahtarıyla açmak biraz zor oluyor, zayıf ve güçsüz arkadaşlar kesinlikle yedek anahtar taşısın veya başka bir araçtan yardım almak mecburiyetinde kalabilir. Değiştirdim taktım. Bulduğum ilk benzinliktete sıcak kağuçcukla(en güvenilir ve sağlam yolmuş) tamir ettirdim. Fitillik değimiş, zaten fitil işi olsaydı yaptırmıyacaktım.
Yani bu işi çözdük ama olan bizim tekere oldu 15 kağıdıda tamire bıraktık. Bakın kıymet bilin nelerle uğraşıyoruz :lol: