ARKADAN ÇARPMA

Olmasını dilemediğimiz, istemediğimiz ama malesef yaşadığımız olaylar, ufak olmasını temenni ettiğimiz kazalar.

Paylaşalım, bildirelim, anlatalım, öğretelim...

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti -kadircan- » 04 Mart 2009 17:49

tam sen arabanı bağdatlılaramı bıraktın diye soracaktım :) arabanı pazartesi gordum :D benimkide şuan orada toplanmaya başlanmış
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul


Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti ENDER » 04 Mart 2009 19:04

Geçmiş olsun
ENDER
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 184
Kayıt: 09 Haziran 2008 12:59
Konum: KOCAELİ
Marka & Model: OPEL/MERİVA 2004
Motor Tipi & Gücü: 1600cc.100hp
Kilometre: 93300
Yakıt: Akpet
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ENDER/KOCAELİ

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti barracuda » 04 Mart 2009 22:54

ferdi kardeş çok geçmiş olsun ..
barracuda
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 192
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 3k
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: erhan / istanbul

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti filip34 » 05 Mart 2009 07:59

Sağolun arkadaşlar...

-kadircan- demiş ki:tam sen arabanı bağdatlılaramı bıraktın diye soracaktım :) arabanı pazartesi gordum :D benimkide şuan orada toplanmaya başlanmış


Kardircan,
Hasar kabulda Arcu hanım var. Bana kendisi yardımcı oldu sağolsun.. Beni ustaları dahi tanıyor :oops: biraz titiz olduğum için .. (Muhtemelen kıl diyorlar ayrı bir mevzu)

İyi günler..
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 341
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti -kadircan- » 05 Mart 2009 16:42

evet benim temsilcide onun yanındaki engin isimli arkadaş,bende onlara gore biraz kılım :D
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti Devrim » 05 Ekim 2009 00:48

Arkadaşlar, geçmiş olsun bana. :Yahoo!: Sonunda milli oldum!. :Search:

Bu akşam şehir merkezinde önümdeki araca arkadan bindirdim. Stop lambalarının nüansı yoktur bilirsiniz. Az da bassanız aynı, çok da bassanız aynı yanar. Önümdekiyle aramda fazla mesafe de yoktu. Birden sert fren yaptı. Ben de yaptım ama başından beri ABS devreye girdi ve caarrrrt cuuurrrrrt derken manevra yapmak için geç kaldım ve önümdekinin tamponunun sağına doğru bindirdim!
=@

Tabii bu arada hemen ekleyeyim, benim lastiklerin kötü olması da bu kazada etken oldu. ABS'nin çok uzun süre devrede kalmasını gerektirecek hızda olmadığım gibi asfalt da kupkuruydu!.. Araçtan çıktığımda, önümdekinin de önünde bir sürü araç olduğunu gördüm. Tuhaflık da burada zaten. Zincirleme şeklinde "dokunma" olayı yaşamışız ve buna sebep olan ise şekildeki kırmızı araç. Araç kayboldu gitti tabii, farketmemiş bile olabilir olayı!. Şekilde görüldüğü gibi, bir adaya yaklaşırken 1'inci araç sert fren yapınca arka arkaya dokunmalar oldu...

En arkadaki 5'inci araç benim ve önümdeki mavi araca bindirdim. Diğer araçların durumları çok hafifti ve aralarında anlaşarak ayrıldılar. Caddenin ortasında bir tek iki araç kaldık. Genç üniversite öğrencisiyle inceledik durumu. İkimizin tamponunda da sıyrıktan kaynaklı izler doğal olarak mevcut. Benim tapmonda şekil olarak hiçbirşey yok. Esnedi ve geri toparladı. Arkadaşın tamponda ise hafif bir yamulma ve çıkma oldu...

O ânın heyecanı ile, çocuğun servisten ne kadara mâl olacağı bilgisini almasını ve ona göre de benim trafik sigortasını devreye sokmamızı konuştuk ve ayrıldık. 1 saat sonra aradı; babasıyla görüşmüş. Trafik Kazası Tutanak formu doldurun demiş. Doğrudur, haklıdır. Yarın o işlere bakacağız ama ne fotoğraf çektik ne bir şey.

Bakalım, yarın iş çıktı bize...

Bu durum hakkında ne dersiniz, fikirleriniz ne olur? Teşekkürler.
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti oguz1 » 05 Ekim 2009 06:55

Devrim çok çok geçmiş olsun. Aynı evet aynıolay taö olarak aynı benim başıma geldi. Trafik sıkışık ve 5 şeritli eskişehir yolu ben saşa döneceğim en sağa yaklaştım ve sinyali verdim önümdeki araçla en az 20 metre var. oda gidiyor dönecek dönüşe 10 metre kala önümdekinin önüne kırmızı bir araç kırdı önümdeki araç ani bir frenle durdu bende baktım ani frene koydumama ABS lerle( atabi araç panik olduğumuanladı ) gittik duramayarak tıkıladık. Önümdekinde bişey yok tanponuesnedi benimtomponda esnedi ama izler oldu plaka düştü. Foto çektik tutanak tuttuk. Arkadaş tıkılayan ben olduğum için önde hasar olsaydı benim kasko veya sigorta ödeyecekti. Hasar olmadığı için benim kendimle baş başa kaldım.


Kazadan sonra çıkan dersler:

1-Takip mesafesini iyi ayarlamak lazım, her an önündeki aracın kazık fren yapacağını akıldan çıkarmamak lazım.

2-Lastiklerin diş derinliği iyi olsada (artık 30000 km oldu) çabuk bırakıyor. Değiştirmek lazım önümüzdeki yaz yani 9-10 ay sonra değiştireceğim.

3-Aracımızın ABS leri erken devreye giriyor (Acil fren destek sistemi) Ş.iiçinde bus işten bence avantaj değil dejavantaj, frenle birlikte ABS lerle sağa yada sola kıvırarak öndeki aracın yanından kıvrılıp geçme ihtimali yok çünkü her taraf dolu. Bu sebepten ABS sigortasını çıkarmayı bile düşündüm. Eski Tempram olsaydı tıkılamazdım 100 de 100. Lastiklere dikkat et devamet gitsin.

Tabi ABS lerin ne zaman işe yarayacağı şanş işi bir arada bizi kurtarmiştı, o bölgede solumda kimse yoktu tam manevrayla soldaki kontrolsüz yola çıkan aracı kurtarmıştım.HIz 70 km civarıydı.

Neyse devrim, tutanak tutun olay yeri veya benzeri bir yere gidin foto çekin en az 5 tane değişik yerlerden. Tutanağın fotokopisini çektirin. Sigorta şirketinin acentesine verin. Tekrar geçmiş olsun. Çok bariz derin izler varsa boyat gitsin kaskodan. Platin gride renk farkı olmuyor bu bizim için avantaj. Birde plastik tampon .
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti Arslan » 05 Ekim 2009 07:52

Çok geçmiş olsun kardeşim. İşte ben birazda bu sebepten 1 yıl daha gidecek lastiklerimi kış başı değiştirdim. Şimdi yere daha yapışarak duruyor. Olacak olanın önüne geçilemez ama benim bir sözüm var: "Risk varsa gerçekleşir". Allah beterinden bizleri korusun.
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 202
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti cliocu » 05 Ekim 2009 08:45

Devrim demiş ki:Arkadaşlar, geçmiş olsun bana. :Yahoo!: Sonunda milli oldum!. :Search:

Bu akşam şehir merkezinde önümdeki araca arkadan bindirdim. Stop lambalarının nüansı yoktur bilirsiniz. Az da bassanız aynı, çok da bassanız aynı yanar. Önümdekiyle aramda fazla mesafe de yoktu. Birden sert fren yaptı. Ben de yaptım ama başından beri ABS devreye girdi ve caarrrrt cuuurrrrrt derken manevra yapmak için geç kaldım ve önümdekinin tamponunun sağına doğru bindirdim!
=@

Tabii bu arada hemen ekleyeyim, benim lastiklerin kötü olması da bu kazada etken oldu. ABS'nin çok uzun süre devrede kalmasını gerektirecek hızda olmadığım gibi asfalt da kupkuruydu!.. Araçtan çıktığımda, önümdekinin de önünde bir sürü araç olduğunu gördüm. Tuhaflık da burada zaten. Zincirleme şeklinde "dokunma" olayı yaşamışız ve buna sebep olan ise şekildeki kırmızı araç. Araç kayboldu gitti tabii, farketmemiş bile olabilir olayı!. Şekilde görüldüğü gibi, bir adaya yaklaşırken 1'inci araç sert fren yapınca arka arkaya dokunmalar oldu...

En arkadaki 5'inci araç benim ve önümdeki mavi araca bindirdim. Diğer araçların durumları çok hafifti ve aralarında anlaşarak ayrıldılar. Caddenin ortasında bir tek iki araç kaldık. Genç üniversite öğrencisiyle inceledik durumu. İkimizin tamponunda da sıyrıktan kaynaklı izler doğal olarak mevcut. Benim tapmonda şekil olarak hiçbirşey yok. Esnedi ve geri toparladı. Arkadaşın tamponda ise hafif bir yamulma ve çıkma oldu...

O ânın heyecanı ile, çocuğun servisten ne kadara mâl olacağı bilgisini almasını ve ona göre de benim trafik sigortasını devreye sokmamızı konuştuk ve ayrıldık. 1 saat sonra aradı; babasıyla görüşmüş. Trafik Kazası Tutanak formu doldurun demiş. Doğrudur, haklıdır. Yarın o işlere bakacağız ama ne fotoğraf çektik ne bir şey.

Bakalım, yarın iş çıktı bize...

Bu durum hakkında ne dersiniz, fikirleriniz ne olur? Teşekkürler.



Devrim Geçmiş olsun yalnız şunu söylemek isterim suçu kırmızı araca atmışsınız ama kırmızı aracın hiç bir suçu yok nedeni ise dünya üzerindeki trafik kuralarına göre ada çevresinde dönen araç önceliklidir ve adaya girecek araçlar onun manevra yapmasını beklemek zorundadırlar o geçtikten sonra siz adaya girebilirsiniz yalnız bu kural Türkiyede tam tersi uygulanmakta adaya git önce girer yarışması gibi bişey. Kusura bakmayın bu kazada suçlu sizsiniz mesafe korumadığınız için. ABS devreye girdiğinde baktınız manevra yapamayacaksanız el frenini çekseydiniz belki kurtara bilirdiniz ama neyse olan olmuş yine geçmiş olsun cana gelecene mala gelsin.
cliocu
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 17
Kayıt: 25 Haziran 2009 08:28
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti Devrim » 05 Ekim 2009 09:19

Teşekkürler Oğuz1, Arslan, Cliocu.

Cliocu, çok haklısın. Dediklerin çok doğru ama ben belirtmeyi unuttum, o ada çok büyük bir ada ve trafik lambaları olan bir ada. Biz oraya yaklaşırken bize yeşil "yanıyormuş". En öndeki öyle dedi. Sanırım o araç daha yeni kırmızıya dönen bir durumda hızını kesmeyerek girmiş kavşağa falan... O yüzden kırmızıya yüklendim. Ya değilse netice ne olursa olsun suçlu benim. :)

Evet lastikleri değiştireceğim çok kısa zamanda. Ama ABS'nin erken devreye girmesini ben yine lastiklere bağlıyorum. Lastiklerin dişleri aşındı ve diş dipleri sıfır hâlindeki uçlarına nazaran daha sert olur diye biliyorum. Bugün uğrayıp diş kalınlığını ölçtürüp tampona baktıracağım. Bakalım ne diyecekler...

Bu sabah vurduğum eleman geldi. Şöyle yaptık, sizce kötü mü ettim? Tutanağı doldurduk, tüm bilgileri girdik. Ruhsat ile ehliyet kopyalarını verdim çocuğa (üzerinde "Sadece Trafik Sigortası İçindir" yazdım). Eleman daha önceden tecrübeliymiş. Aldı gitti. Bir de bulunduğum üniversitede öğrenci. Ben de hocası oluyorum bu durumda. "Hocam ben hâllederim siz zahmet etmeyin." dedi.

Benim de hayatımda ilk tecrübem. Umarım yanlış bir durum yoktur ortada.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti oguz1 » 05 Ekim 2009 10:07

cliocu demiş ki:
Devrim demiş ki:Arkadaşlar, geçmiş olsun bana. :Yahoo!: Sonunda milli oldum!. :Search:

Bu akşam şehir merkezinde önümdeki araca arkadan bindirdim. Stop lambalarının nüansı yoktur bilirsiniz. Az da bassanız aynı, çok da bassanız aynı yanar. Önümdekiyle aramda fazla mesafe de yoktu. Birden sert fren yaptı. Ben de yaptım ama başından beri ABS devreye girdi ve caarrrrt cuuurrrrrt derken manevra yapmak için geç kaldım ve önümdekinin tamponunun sağına doğru bindirdim!
=@

Tabii bu arada hemen ekleyeyim, benim lastiklerin kötü olması da bu kazada etken oldu. ABS'nin çok uzun süre devrede kalmasını gerektirecek hızda olmadığım gibi asfalt da kupkuruydu!.. Araçtan çıktığımda, önümdekinin de önünde bir sürü araç olduğunu gördüm. Tuhaflık da burada zaten. Zincirleme şeklinde "dokunma" olayı yaşamışız ve buna sebep olan ise şekildeki kırmızı araç. Araç kayboldu gitti tabii, farketmemiş bile olabilir olayı!. Şekilde görüldüğü gibi, bir adaya yaklaşırken 1'inci araç sert fren yapınca arka arkaya dokunmalar oldu...

En arkadaki 5'inci araç benim ve önümdeki mavi araca bindirdim. Diğer araçların durumları çok hafifti ve aralarında anlaşarak ayrıldılar. Caddenin ortasında bir tek iki araç kaldık. Genç üniversite öğrencisiyle inceledik durumu. İkimizin tamponunda da sıyrıktan kaynaklı izler doğal olarak mevcut. Benim tapmonda şekil olarak hiçbirşey yok. Esnedi ve geri toparladı. Arkadaşın tamponda ise hafif bir yamulma ve çıkma oldu...

O ânın heyecanı ile, çocuğun servisten ne kadara mâl olacağı bilgisini almasını ve ona göre de benim trafik sigortasını devreye sokmamızı konuştuk ve ayrıldık. 1 saat sonra aradı; babasıyla görüşmüş. Trafik Kazası Tutanak formu doldurun demiş. Doğrudur, haklıdır. Yarın o işlere bakacağız ama ne fotoğraf çektik ne bir şey.

Bakalım, yarın iş çıktı bize...

Bu durum hakkında ne dersiniz, fikirleriniz ne olur? Teşekkürler.



Devrim Geçmiş olsun yalnız şunu söylemek isterim suçu kırmızı araca atmışsınız ama kırmızı aracın hiç bir suçu yok nedeni ise dünya üzerindeki trafik kuralarına göre ada çevresinde dönen araç önceliklidir ve adaya girecek araçlar onun manevra yapmasını beklemek zorundadırlar o geçtikten sonra siz adaya girebilirsiniz yalnız bu kural Türkiyede tam tersi uygulanmakta adaya git önce girer yarışması gibi bişey. Kusura bakmayın bu kazada suçlu sizsiniz mesafe korumadığınız için. ABS devreye girdiğinde baktınız manevra yapamayacaksanız el frenini çekseydiniz belki kurtara bilirdiniz ama neyse olan olmuş yine geçmiş olsun cana gelecene mala gelsin.

Ah birader niye söylemedin daha önce elfrenini. B arada Abs lerle olurmu acep denemek lazım. tam canavarmı oluruz yoksa :shock:
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti cliocu » 05 Ekim 2009 10:10

abs ön tekerleklerde var arka tekerlerde yok ve ben el freni ile bir çok çarpmadan kurtuldum ama el freni kullanmayı bileceksiniz el freni çekip durmayı beklemeyin o şekilde savrulursunuz duruma göre çekeceksiniz savrulmaya başladığında brakacaksınız.
cliocu
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 17
Kayıt: 25 Haziran 2009 08:28
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti oguz1 » 05 Ekim 2009 10:18

Bak şunu söyleyim buradan öncede bazı forumlarda bu konu konuşuldu. ABS eğer sadece önlerde olsaydı Ani frenlerde sadece önler ABS li, arka tekerlerinde kilitlenmesi gerekirdi, buda çok acı bir ses getirirdi. Dikkat edersen hiçbir zamann ABS ile birlikte kayarken acı bir teker kilitlenme sesi gelmez çünkü kampanalarında ABS özelliği var, saniyede 8 sefer tutup bırakıyor. Bu yüzden dedim tehlikeli olurmu diye ama el frenini çekince DÜZ KAYMALARDA ABS arka tarafta iptal olabilir veya hissedilmeyebilir.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti cliocu » 05 Ekim 2009 10:25

oguz1 demiş ki:Bak şunu söyleyim buradan öncede bazı forumlarda bu konu konuşuldu. ABS eğer sadece önlerde olsaydı Ani frenlerde sadece önler ABS li, arka tekerlerinde kilitlenmesi gerekirdi, buda çok acı bir ses getirirdi. Dikkat edersen hiçbir zamann ABS ile birlikte kayarken acı bir teker kilitlenme sesi gelmez çünkü kampanalarında ABS özelliği var, saniyede 8 sefer tutup bırakıyor. Bu yüzden dedim tehlikeli olurmu diye ama el frenini çekince DÜZ KAYMALARDA ABS arka tarafta iptal olabilir veya hissedilmeyebilir.

düşündüm de evet arkada da abs var abs beyninden tekerlere gider 4 adet hortum var dediğin gibi arkalardada var abs ama abs devreye girdiği için durma mesafesi uzuyor devrimin dediği gibi kuru zeminde el freni çekilir ıslak zeminde tavsiye etmem tabii .
cliocu
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 17
Kayıt: 25 Haziran 2009 08:28
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara

Re: ARKADAN ÇARPMA

İleti msaltik » 05 Ekim 2009 10:46

arkadaşlar arkalarda ABS olayı var mıki? ABS ön lastiklerin kitlenmesini önlüyor ve böylece araç hakimiyetini artırıyor. Arkalarda ABS olmasının avantajı ne ki? yani hiç düşünmemiştim ama ABS önlerde olur diye düşünürdüm. Acaba arkalarda olması aracın arkasının kaymasını önlemek amacıyla mı? Bir de saniyede 30 değil miydi ABS. 8 az değil mi. 8'i ben yaparım zaten :D (yuuuuuhhhhhh)
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 307
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON


ÖncekiSonraki

Kazalarımız Vukuatlarımız

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir