Bir Far Ayarı Hikayesi...

İç ve dış aydınlatmaya dair herşey...

Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti Devrim » 26 Kasım 2010 23:57

Selam. :)

Önce işin başını anlatayım. Yaz aylarının başında, tatil için yolculuğa çıkmadan önce far ayarı yaptırmıştım. Fakat sıfır far ayarı, içerdeki yükseklik konumu "2"deyken yapılmıştı. Engebeli yollarda daha görüş gerektiğinde 1'e veya 0'a alabilmem için. Geçici bir hile idi. Karşıdakilerin gözünü almayacak şekilde kullanacaktım. Bugün şehir içinde hep 2'de, yani standart konumda kullanıyorum.

O vakitler, ayar yapıldıktan sonra bir akşam çalıştığım üniversitenin binasın etrafındaki alana park ettiğimde, olması gereken (sıfır) ayarın, binadaki yatay bir çizgiye denk geldiğini gördüm. "Ne tesadüf" demiştim. Bu akşam o çizgi gerçekten işime yaradı. Şöyle ki;

Gelecek hafta aracım ilk defa muayene girecek. Bugünkü gittiğim serviste far ayarı kontrol aleti olmadığından ayar yapılmadı. Ben de yine okul binasının duvarı önüne çektim arabayı. Normalde içerdeki far yükseklik ayar düğmesi 2'yi gösteriyordu. Muayene esnasında yetkili onu "0"a alacağı için ben de 0'a çektim far yüksekliğini. Durum aşağıdaki gibi oldu: Işık seviyesi yüksek! Işık yatay sınırı ile binadaki yatay hat paralel ama örtüşmüyor.

[ img ]
"2" ayarında ise aşağıdaki gibi oluyordu. Standart yükseklik bu, tam yatay hattın üzerinde. Ama bu görünümü "0"da yakalamam gerekiyor.
[ img ]
Aşağıdaki fotoğraf, sol (sürücü tarafı) fara kuşbakışıdır. Tornavida ile, ucunun işaret ettiği delikten manuel yükseklik ayarı yapılabilmektedir.
[ img ]
İçerideki ayarı "0"a alıp, sol farı indirdim.
[ img ]
Ve sağ farı da indirdim. Artık "0" konumundayken standart yükseklikte.
[ img ]

Tabii yine yetkili bir yere kontrol ettirmekte fayda vardır ama en azından "hızlı ayar" anlamında bu duvarı kullanacağım bundan böyle. :)
Hikayem bu kadar. :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti semih89 » 26 Kasım 2010 23:59

duvardaki o çizgi farın tam orta noktasına mı denk geliyor acaba ? ayarda bu önemli .
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti Devrim » 27 Kasım 2010 00:02

Anlayamadım? "Farın tam orta noktası" derken?
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti Devrim » 27 Kasım 2010 00:07

İçerdeki konum "2" iken, far tam o çizgideydi. Ve bu durum servisin "tamam" dediği standart yükseklikti. Bu akşam da "2" konumunda binaya karşı park ettiğimde bu durumun değişmemiş olduğunu gördüm.

O hattı referans alarak far yüksekliklerini manuel olarak "0" konumuna göre değiştirdim.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti semih89 » 27 Kasım 2010 00:15

standart far ayarı 0da olması gerekiyor. amacı zaten arkaya yük geldiğinde aracın önünün yükselmesi başka deyişle arkanın basılması. arka kısım yukarı çıkmaz ama basılır . yani standartı 0 konumu olmalı.

orta noktası derken o düz çizgilerin geldiği kısım arabayı duvara yansıttığında önce tam ampulun orta noktasını işaretliyeceksin . sonr farın üzerindeki orana göre ayarlıcaksın.

http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=2417

bak burada çok basit şekilde açıklamış. sanırım benım yazmamdan daha kolay anlaşılır resimli olarak.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti Devrim » 27 Kasım 2010 00:32

Şimdi 1 saniye. Bir iletimşizlik yaşıyoruz sanırım.

Dediğin gibi yükseklik ayarı "0" konuma göre ve dolu depoyla yapılır, orası tamam. Fakat benim bu konuda anlatmak istediğim "far yükseklik ayarı nasıl yapılır" değil. Zaten bu sebepten "bir far ayarı hikayesi" şeklinde alaycı bir başlık kullandım.

Benim olay şu; Benim far yükseklik ayarı zaten var. Ancak "0" konumuna göre değil, "2" konumuna göre yapılmıştı. (Arkaya yük binince 3'ü kullanabiliyordum. Eğimli yollarda -aşırı eğimli virajlı köy yolları- ise 1 ve 0'ı kullandım.) Yani yoktan far ayarı yapmıyorum. "2" konumuna göre yapılmış standart yüksekliği, anlattığım yöntemle "0" konumuna aktarıyorum.

Sadece duvardaki hazır yatay hattı kullanarak (referans alarak) "2" konumuna göre yapılmış far yüksekliğini -deyim yerindeyse- "0" konumuna kopyalıyorum.

Bu yöntemde sıkıntı olur mu sence, sağlıklı değil midir dersin?

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti ByOnder » 27 Kasım 2010 00:42

Sen muayneden ne çıktı onu söle devrim hocam :) istersen sıfır araç götür hafif kusurlu diyorlar burda banada fardan hafif kusurlu dedi geçti tabiki sesimi çıkarmadım
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti Devrim » 27 Kasım 2010 00:46

Çok haklısın. Servisteki elemana dedim "Neden far ayar cihazınız yok, ben muayene için ayarlattıracaktım" dedim. "Yahu, süper ayarlasak yine kusur buluyorlar. Ellerindeki alet tüm serviste olanlarla uyumlu değil, yine sıkıntı oluyor" dedi. :)

Haklı demek ki.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti ByOnder » 27 Kasım 2010 00:51

aynen öle ne belki bi şekilde araçlara tam kusursuzdur demekten kaçınıyo olabilirler.
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti semih89 » 27 Kasım 2010 00:57

işte abi onu yapmak için zaten far üzerindeki % bilgisini kullanman gerekmiyor mu ? ben mi yanlış anladım. bilmiyorum.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti Sani » 28 Kasım 2010 03:49

Bugün patlayan sağ farım değişti, tabi o sırada ayarı da değişti. Bende aynı yerden farı ayarladım. İkiside neredeyse aynı oldu ama istanbul'da böyle bi alan bulmak zor.
Ancak gece bi otoparkta kontrol etmek lazım...
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti Devrim » 28 Kasım 2010 04:50

Ampul değiştirmek aslında far yüksekliğini bozan bir işlem değildir diye düşünüyorum Sani.
Nasıl bozuldu ki ayar?...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti Sani » 29 Kasım 2010 21:25

Bildiğiniz sağ far yeri gösteriyordu. Ampul değişiminde düzgün sökemiyorlarsa, reflektör kısmı yukarı aşağı oynuyor maalesef...
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti elensi59 » 08 Ocak 2011 13:03

ışık bitiş çizgisinin yerdeb yüksekliği kaç cm olmalıdır tahminen.dün parklara mavi led kısalarada beyaz h7 ampül taktırdım gittiğim yer biraz acemi çıktı çok uğraştı acele etmenin zararları :) sürücü tarafındaki farım normalde sağ far öncedende yukarı bakıodu.beyaz ampülleri takınca rahatsz edici oldu karşıdan gelenler için.bu akşam ayarlıcam gerçi sol far dzgn oldugu için onunlda hizalasamda olur ama yinede bi sormak istedim.
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti 35cem35 » 08 Ocak 2011 13:47

Merhabal arkadaşlar,
Far ayarı ne kadar düzgün, sıfır hata ile yapılsa da mutlaka ama mutlaka araç başka bir ayar cihazına girdiğinde oran, değer değişecektir.
Vize de hafif kusurlu olarak geçmesi de sorun teşkil etmeyecektir.
Bununla ilgili bir yaptırım olacağını düşünmüyorum.
Ancak Devrim Bey'in bahsettiği soruna bende şaşırdım. Yani konum 2 deyken far ayarını yapıp 0 konumundaymış gibi algılaması sağlanmış. Düğmeyi 3'e getirdiğinde farın bir kademe ileri göstermesi normal. Sıfır konumuna getirdiğinde ise iki kademe aşağı inmesi gerekirken bir kademe yukarı göstermesi normal değil.
Acaba diyorum;
Farı aşağıya indirdiğinde, far motoru belli bir sınıra kadar gelip dayandıktan sonra gerimi tepiyor. Ya da far ayar motoru belli bir seviyeye kadar inip bir yere dayandığında kendi kendine sıfırlama mı yapıyor? Hani bazı dişli düzeneklerde bu dediğim düzen vardır.
Bilmiyorum ama çözüme bir alternatif olabilir...
35cem35
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Nisan 2009 12:37
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75hp
Kilometre: 58000
Yakıt: Total lpg
Lastik Markası: DunlopSP01 185/60R15
İsim ve Şehir: izmir


Sonraki

Aydınlatma

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir