Bir Far Ayarı Hikayesi...

İç ve dış aydınlatmaya dair herşey...

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti elensi59 » 08 Ocak 2011 22:14

içim rahat etmedi yetkili servise gittim.far ayarını yapmaya biyere yolladılar solu düzelttiler sağ için bi problem var servise geri götür dedi.gittim ampülleri takan acemi elektrikci ampülün clipsini çıkarmş fakat takmamış.bitane bulduk taktık ayarlatmaya gtrdm tekrar sorun halloldu.

şuan bi sıkıntı yok ve fara ayar yaptırmam bu vesileyle güzel oldu önceden kör gidiyomuşuz :) belirgin derecede görüşte iyileşme var.

[ img ]

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

parklara mavi led taktırdım resmde güzel durmasada aracn rengiyle uyumlu oldugu için güzel durdu :)))

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

tavan aydnlatmasınada beyaz led taktrdım fakat tek olduğu için pek etkili olmadı 4 lü falan alıp taktırmayı düşünüorm :)

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

buda bonus :)

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul


Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti semih89 » 09 Ocak 2011 00:15

hemşeri gördüm sanki orda :)
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti Devrim » 09 Ocak 2011 02:09

35cem35 demiş ki:Merhabal arkadaşlar... ...Ancak Devrim Bey'in bahsettiği soruna bende şaşırdım. Yani konum 2 deyken far ayarını yapıp 0 konumundaymış gibi algılaması sağlanmış...

Merhabal. :D

Aslında -eğer ilk iletime göre konuşuyorsak- ortada bir sorun yok. Daha önce serviste bir ayar yapmıştık biz; trafik olmayan yollarda, engebeli parkurlarda daha yukarı seviyeleri aydınlatabilmek için "0" konumundaki farın yüksek kalması için manuel olarak ayarladık. Ancak ve ancak ben "2" konumuna alınca standart seviyeye iniyordu. En dip ayar olan "3"e alınca bir kademe daha iniyordu ama dişliler falan zaten inemeyecekleri seviyeye inemiyorlardı çünkü far bizler tarafından yükseğe çekilmişti zaten...

Ben yukarıdaki işlemde, "2" ayarında (yani stardart yükseklikle) aynı çizgide bulunan bir hattı referans aldım. "0"a getirip far yüksekliğini referans çizgisine indirdim, o kadar.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti MertDeniz » 09 Ocak 2011 11:06

elensi59 demiş ki:...tavan aydnlatmasınada beyaz led taktrdım fakat tek olduğu için pek etkili olmadı 4 lü falan alıp taktırmayı düşünüorm :)

[ img ]


Ben Philips'in 8 ledli ampulunden aldım. Hem çok kaliteli. Hem de performansı çok iyi. Elimde link yok ama çoğu elektrikçide bulabilirsin. Önerebileceğim bir ampul.
MertDeniz
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 389
Kayıt: 01 Ağustos 2010 16:30
Marka & Model: Megane II Expression
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 85 BG
Kilometre: 30000
Yakıt: Shell V-Power
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti MertDeniz » 09 Ocak 2011 11:07

Ekleme yapayım :) çiftini 15 liraya aldım.
MertDeniz
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 389
Kayıt: 01 Ağustos 2010 16:30
Marka & Model: Megane II Expression
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 85 BG
Kilometre: 30000
Yakıt: Shell V-Power
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti elensi59 » 09 Ocak 2011 11:28

tavan lambası için diyosun dimi kardeşim :)
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti MertDeniz » 09 Ocak 2011 20:42

Evet :)
MertDeniz
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 389
Kayıt: 01 Ağustos 2010 16:30
Marka & Model: Megane II Expression
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 85 BG
Kilometre: 30000
Yakıt: Shell V-Power
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti Devrim » 10 Ocak 2011 10:52

MertDeniz'in "alıntı"sını kısalttım. Daha anlaşılır.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Bir Far Ayarı Hikayesi...

İleti elensi59 » 16 Ocak 2011 09:47

dediğin ampülden hepsiburadada yoktu olsa alıcaktım :) onun yerine carob 4 ledli ampül siparişi verdim işimi görür diye tahmin ediyorum :)
elensi59
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 435
Kayıt: 21 Aralık 2010 18:05
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 leş 65+hp
Kilometre: 125000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: PirelliPZero 1954516
İsim ve Şehir: Ozan - İstanbul


Önceki

Aydınlatma

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 39 misafir