bvr şanzımn

Quickshift gibi yarı ve tam otomatik şanzımanlarla ilgili konular...

bvr şanzımn

İleti mkpala » 25 Ağustos 2012 12:15

bvr şanzımanda geri kaçırma oluyor bunun için sonradan bir şey yapılıyormu ayrıca el freni ilemi kalkmak daha sağlıklı yoksa yarım frenlemi kalkmak daha iyi balatalar açısından
mkpala
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 23 Şubat 2012 09:07
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 65
Kilometre: 15000
İsim ve Şehir: Bursa


Re: bvr şanzımn

İleti ByOnder » 25 Ağustos 2012 13:33

Normalde otomatik aracın geri kaçmaması lazım ama Renault da böyle balataları çok fazla etkilemez sonuçta bir sürtünme olmuyacak hangisiyle daha senkronize yapabiliyorsanız onunla yapın çok zor bir iş olmasa gerek : )))
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: bvr şanzımn

İleti Burock » 25 Ağustos 2012 17:02

BVR rotobizeleştirilmiş manuel şanzuman olduğu için kavramada kaçırma olabilir. BVA tam otomatik klasik şanzuman kaçırmaz. El freni ile kalkmanız daha iyi olur.
Burock
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 356
Kayıt: 25 Mayıs 2010 01:54
Marka & Model: ClioIII Executive
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v
Kilometre: 0
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Brigstone
İsim ve Şehir: Brk

Re: bvr şanzımn

İleti Oktay ACAR » 25 Ağustos 2012 20:54

1.2 BVR şanzımanlı araç kullanıyorum yaklaşık 22.000 km.olmak üzere sadece yokuşlarda el freni desteği alıyorum ve çok memnunum...
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: bvr şanzımn

İleti ELT » 26 Ağustos 2012 13:29

Yarı otomatik sanzımanda geri kaçırma olabilir ama bu sizin gaz pedalına uyguladığınız basınç ve zamanlama ile ilgilidir. Ben BVR sanzımanla 30bin kilometre yol yaptım... Oktay beyin de bahsettiği gibi çok gerekli olursa el freni ile kalkmayı tercih ediyorum...
ELT
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 113
Kayıt: 24 Ekim 2010 20:44
Marka & Model: Clio III 2011
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85HP BVR
Kilometre: 100000
Yakıt: PO Vmax
Lastik Markası: Goodyear Ultragrip P
İsim ve Şehir: Sedat Çanakkale

Re: bvr şanzımn

İleti batuavran » 05 Eylül 2012 13:14

Bende 1,2 16v 2011 var satıp yerine bvr dizel düşünüyorum. manuel dizel 65 beygir ve 85-90 beygir kullandım performansı iyi memnunum. fluence 110 beygir edc kullandım çok iyi (şanzuman ve performans açısından)

şimdi dizel bvr clio III kullanıcılarına sorum şu; sollama esnasında hızlanmada sorun oluyor mu? yokuşlarda sorun oluyor mu? (performans açısından)
otomatik 2005 meriva kullanmıştım onda da vites geçişini hızlandırmak için ayağını gazdan kesip tekrar gaza basınca araç vites yükseltiyor yada düşürüyordu. bu hoşuma gitmemişti bvr de de böyle mi?

kullanıcılar objektif olarak cevaplarsa sevinirim.. teşekkürler?
batuavran
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 212
Kayıt: 19 Aralık 2011 12:04
Marka & Model: CAPTUR
Motor Tipi & Gücü: 1.5dc 90bg ICON EDC
Kilometre: 6000
Yakıt: shell
Lastik Markası: MİCHLEN
İsim ve Şehir: batuhan (adanalı ama denizlide)

Re: bvr şanzımn

İleti batuavran » 12 Eylül 2012 22:31

CEVAP GELMEDİĞİNE GÖRE KİMSE MEMNUN DEĞİL

EN İYİSİ BVR DÜŞÜNMEMEK
batuavran
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 212
Kayıt: 19 Aralık 2011 12:04
Marka & Model: CAPTUR
Motor Tipi & Gücü: 1.5dc 90bg ICON EDC
Kilometre: 6000
Yakıt: shell
Lastik Markası: MİCHLEN
İsim ve Şehir: batuhan (adanalı ama denizlide)

Re: bvr şanzımn

İleti Oktay ACAR » 13 Eylül 2012 17:48

batuavran demiş ki:CEVAP GELMEDİĞİNE GÖRE KİMSE MEMNUN DEĞİL

EN İYİSİ BVR DÜŞÜNMEMEK



1976 senesinden beri araç sahibiyim sayısını unuttum desem olur,son 2.5 senedir 1.2 Clio BVR şanzımanlı aracım var o kadar rahat ettimki,düz vitesli araç kullandığım geçmiş senelerime acıyorum...Araç sollamada,yokuş çıkmada hiç sorunum yok sadece yokuşta dur-kalk yaparsam araç geri kaymasın diye el freni desteği alıyorum oda HİLL HOLDER sistemi araçlarımıza konmadığı için.Saygılarımla... :Yahoo!:


BİLGİ : Hill Holder Nedir? Nasıl Çalışır?

Yokuş kalkış destek sistemi demektir. Manüel şanzımanlı otomobillerde, debriyaj kavrama noktasına gelene kadar aracın fren yapmasını sağlayan, böylelikle yokuşta kalkışı kolaylaştıran ve aracın kaymasını engelleyen bir mekanizmadır.

İlk kez 1936’da tanıtılan bu mekanizmanın bir diğer adı da Hill-Hold Control (HHC): Yokuş-Kalkış Kontrol’dür.

Hill-Holder sistemi geri kayma korkusu yaşatmaz, aracın tam durma anından birinci viteste ilerlemeye başlaması esnasında freni tutma prensibiyle çalışır.
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: bvr şanzımn

İleti levolution » 15 Eylül 2012 00:17

bahsettiğiniz gazı kökleyince arabanın vites düşmesi bvr'de de var.
ben bvr'den memnunum, 4 yıl bva clio2 kullandım, bvr'ye geçerken tereddütlerimiz oldu ama alıştık. yokuşlarda ben sol ayakla frene basıyorum, eşim el freni kullanıyor.
manuel ve otomatik seçeneği olması da bizimki gibi birden fazla kullanıcısı olan araç için biçilmiş kaftan. ben hep manuel kullanıyorum, eşim otomatik kullanıyor. manuel seçeneğin tüketimi otomatikten daha iyi çünkü araba bazen uygun olmayan yerlerde vites değiştiriyor ya da vites değiştirilebilecek yerlerde ikinci viteste bas bas bağırıyor.
sadece faz 1'de olan direksiyon üstü vites kontrolleri de çok kullanışlı, kesin kronik arıza çıkmıştır, o yüzden kaldırmışlardır diye düşünüyorum.
levolution
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 482
Kayıt: 21 Nisan 2011 23:00
Konum: 42,0139 kuzey - 35,0930 doğu
Marka & Model: Extreme - 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v BVR 80bg
Kilometre: 138000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Petlas 195/55/15
İsim ve Şehir: Levent - Sinop, Ankara

Re: bvr şanzımn

İleti batuavran » 16 Eylül 2012 10:32

verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
batuavran
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 212
Kayıt: 19 Aralık 2011 12:04
Marka & Model: CAPTUR
Motor Tipi & Gücü: 1.5dc 90bg ICON EDC
Kilometre: 6000
Yakıt: shell
Lastik Markası: MİCHLEN
İsim ve Şehir: batuhan (adanalı ama denizlide)



Otomatik Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir