quichshift şanzıman da hararet sorunu

Quickshift gibi yarı ve tam otomatik şanzımanlarla ilgili konular...

quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti celcus » 16 Şubat 2010 16:29

Merhaba arkadaşlar,
Clio HB 1.2 80 bg BVR alalı neredeyse 2 ay oldu araç 1150 km de genel olarakta aslında (konfor görünüm..vs) çok ta memnunum yalnız yokuş yukarı ve sıkışık trafikte eğer rolantide kullanırsam ve fren yada el freni kullanmaz isem bir süre sonra vites kutusu hararet uyarısı yapıyor ki kitapçığında da el freni ve ya fren kullanılması tavsiye ediliyor.Tavsiye edilen şekilde kullansam bile bir süre sonra hararet ibresinin artmaya başladığını görüyorum ama bilgisayarda herhangi bir uyarı yazmıyor ,ayrıca genellikle motor soğukken otomatik kullanımda vites geçişlerinde sorun yaşıyorum ; devir 4000-4500 lere çıkmasına ve araç bağırmasına rağmen kendi kendine ileri vitese geçmiyor benim manuel atmam gerekiyor, motor ısındıktan sonra hiç başıma gelmedi , bu bir sorunmudur? :unknown:
araç ta belirli bir km yaptıktan sonra (misal 3000km) bu durum düzelir mi? yorum yazacak arkadaşlara yardımları için şimdiden teşekkürler,herkese hayırlı kazasız kullanımlar dilerim... :)
celcus
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 2
Kayıt: 02 Şubat 2010 10:22
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16VBVR
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Burak Arınç İstanbul


Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti mosengul » 16 Şubat 2010 23:47

Vites kutusu hararetini, sadece yokuş çıkarken frenle durmak yerine gazla dengede durmaya çalışırsanız yapıyor. Bunun sebebide araç sürekli vites değiştiriyor ve viteskutusu aşırı ısınıyor. vites kutusu hararetiyle normal hararetin bir bağlantısı yok.
Yokuşta istediğinizi yapın bütün araçlarda hararet yükselir. Önemli olan fan devreye girince hararetin düşüp düşmemesidir. Eğer fana rağmen düşmüyorsa ciddi bir sorun var demektir. zaten araç hararet uyarısı verir yada su kaynatır.
Yokuşta düşük viteste yüksek devirde vites değiştirme motor sıcakkende oluyor. Araç yokuşta tıkanmamak için bunu yapıyor. hatta genelde vitesi hiç değiştirmiyede biliyor. Forumda daha detaylı bilgiler var mutlaka okuyun işinize yarar.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti celcus » 17 Şubat 2010 10:12

yardımınız için teşekkür ederim, :good: fan açıyor ve anında hararet düşüyor buda beni bir nebze rahatlatıyor aslında, forumlarda biraz kurcaladım tam yanıt bulamamıştım, daha önce tam otomatik bir aracım vardı asnırım birazda alışma safhasını atlatmam gerekiyor, araştırmaya devam edececeğim, teşekkürler :D
celcus
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 2
Kayıt: 02 Şubat 2010 10:22
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16VBVR
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Burak Arınç İstanbul

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti mosengul » 17 Şubat 2010 12:52

Bizim şanzımanlar bence manuel şanzımana daha çok benziyor. Alıştıkça çok zevkli gelicektir.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti ali26 » 17 Şubat 2010 23:24

ışıklarda yada uzun süreli durmalarda aracı N pozisyonuna yani boşa almak şanzımanın ısınmasını engelleyebilir gibi geliyor bana yada almak lazım mı bilgisi olan var mı?
ali26
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 96
Kayıt: 05 Kasım 2009 22:32
Marka & Model: ClioIII Kül Beji
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 85 hp BVR
Kilometre: 7000
Yakıt: shell gtl
Lastik Markası: continantal185/55/15
İsim ve Şehir: eskişehir

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti mosengul » 19 Şubat 2010 13:08

Aldığım yerde uzun süreli durkalklarda N'ye almak yararlı demişlerdi. Ben bu kurala uymaya çalışıyorum ama unuttuğumda çok oluyor.
Dediğim ayrıntılara uyduğunuz taktirde kesinlikle şanzıman harareti sorunu yaşamıyorsunuz. Ben çok sık barbaros bulvarı ve maçka yokuşunu kullanıyorum yukarıda saydıklarıma dikkat ettiğim sürece hiç sorun yaşamadım. Ama bir kere sıkışık trafikte gazla dengede durarak yokuş çıktım anında vites kutusu harareti uyarısı verdi.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti ali26 » 19 Şubat 2010 17:10

ben bu ikazı hiç yaşamadım ışıkmı yanıyor yoksa yazı ilemi ikaz ediyor
ali26
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 96
Kayıt: 05 Kasım 2009 22:32
Marka & Model: ClioIII Kül Beji
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 85 hp BVR
Kilometre: 7000
Yakıt: shell gtl
Lastik Markası: continantal185/55/15
İsim ve Şehir: eskişehir

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti mosengul » 20 Şubat 2010 00:35

Yazı ve sesle uyarıyor herhangi bir yerde ışığı yok. Bende normalde hiç yapmam onu ama öndeki arabaya uydum. Esenler otogarının girişinde yaptı neyseki rampanın sonundaydımda hemen bir kenara park ettim. biraz durunca geçti.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti dikmenibo » 20 Şubat 2010 19:25

şanzımana biraz dikkat etmek lazım. mümkün olduğunca el freni yada ayak freni ile kalkış yapın. aracı yokuşta durdurup kaldırmaktan çekinmeyin, gazla dengelemek hem debriyajdan yiyor, hem de şanzımanı ısıtıyor.
bazen şanzımanda vites atmama gibi durumlar olabiliyor, korkacak birşey yok, eğer bilgi ekranında şanzıman ile ilgili hata vermiyorsan şanzımanda sorun yok demektir.. şanzıman 2 kez bozuldu bizim araçta, oradan biliyorum :D
aracı bakımdan çıkarırken bu hararet mevzusunu müdüre sordum kronikmidir nedir diye, 1.2lt motorlu quickshiftlerde böyle bir durum mevcut dedi bana, ama herhangi bir geri çağırma yada revizyon olmadığına göre bu bir sorun değil..
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti ali26 » 21 Şubat 2010 23:24

ben yokuşlarda el frenini çekiyorum.araç 1 cm bile geri kaymıyor.elinizde alışırsa çok kolay.
ali26
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 96
Kayıt: 05 Kasım 2009 22:32
Marka & Model: ClioIII Kül Beji
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 85 hp BVR
Kilometre: 7000
Yakıt: shell gtl
Lastik Markası: continantal185/55/15
İsim ve Şehir: eskişehir

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti mosengul » 22 Şubat 2010 00:36

Bende yokuşta el freni kullanıyorum. Alışınca hiç sorun olmuyor.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti tosun » 22 Şubat 2010 12:54

:Yahoo!: acemiler gibi el freni çekiyoruz
tosun
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 21
Kayıt: 18 Şubat 2010 17:14
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v
Kilometre: 5000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: mert sadıkoğlu istanbul

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti TheTez54 » 24 Mart 2010 15:26

Daha bir sorun yaşamadım fakat bu sistem bana manueli aratmıyor değil..Tam otomatik olmasını tercih ederdim sürüş özellikleri açısından..Ama öyle bi seçenek yoktu dizel olupta..Genede alıştıktan sonra bir sorun yaşatmıyor..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti drmikrop » 01 Aralık 2010 10:49

TAMAM TAM otomatik konforlu ama bu çok tasarruflu bende corolla 2008 mmt 1.6 ve clio3 faz 2 BVA var iki şanzımanda aynı mantık
sıkışık trafikte ve yüksek yokuşlarda manuel kullancaksıznız, çok uzun durcaksanız N ye alcaksınız el freni yardımıyla kalkacaksınız
ama yok debriyajı kaçırdım yok kavrama noktası nerdeydi derdi olmadan:)
ikisinden de çok memnunuz
drmikrop
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 29 Kasım 2010 18:28
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 80hp
Kilometre: 1100
Yakıt: petrol ofisi 95 okta
İsim ve Şehir: izmir

Re: quichshift şanzıman da hararet sorunu

İleti filzof_alican » 02 Aralık 2010 11:20

ala ala quicksfiftler yokuslarda kaydırıyorsa otomatık olmasının ne anlamı kalıyor ki
quickshift olmasnın verdıgı bır dezavantajmı bu?
normal otomatık vıtes olsaydı bu olmazdı heralde dimi?

benım manuel dızel dik yokuslarda (insanların balata yaktıgı yokuslarda) yokuslarda kendını ılerı atarak kalkıyor
filzof_alican
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 491
Kayıt: 28 Eylül 2009 22:21
Marka & Model: 2010 Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop 205x55x15
İsim ve Şehir: blacksea


Sonraki

Otomatik Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 27 misafir