normal koşullarda sis farı kullanımı

?

normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti filzof_alican » 26 Ağustos 2010 17:47

arkadaslar bır ınsan neden sis farını normal havada açar? bunu cok merak edıyorum. cok hızlısındır makasa gırıp cıkıyosundur ınsanlar senı fark etsın dıye acarsın buna ok ama normal rolantıde gıdıyorsun neden acıyorsun.

ozellıkle sokaklarda bu sıs farı cok goz alıyor. bu yuzden sıs farının kullanımına karsıyım .

sız kullanıyor musunuz? kullanıyorsanız neden kullanıyorsunuz yazarsanız memnun olurum hemde ogrenmıs olurum.
filzof_alican
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 491
Kayıt: 28 Eylül 2009 22:21
Marka & Model: 2010 Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop 205x55x15
İsim ve Şehir: blacksea


Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti dikmenibo » 26 Ağustos 2010 18:03

kullanmanın bir yararı yok. ama fabrika çıkışlı sis lambalarını açanlarla da bi derdim yok. yasak olmasa ben de açarım.
benim gibi gözleri ışığa karşı hassas olan biri (doktor raporum var) sis lambalarından rahatsız olmazken başkaları nasıl rahatsız oluyor bilemiyorum. fabrika çıkışlı sis lambaları zaten tamamen yeri aydınlatmaya ayarlı ve kısa farlardan daha da yakını aydınlatmakta. ben sis lambalarının yakılmasına karşı değilim, yasak olmasa ben de yakarım. zaten siyah arabada güzel gözüküyo :mrgreen: hee, sis lambalarına orjinal olmayan ampüller takanlar oluyor, onlar göz alıyor işte..

tartışılması gereken konu, aracın orjinalinde olmayan xenonları montajlayanlar trafiğe çıkmalı mı, çıkmamalı mı olmalı bence.. zira kısa farları bile insanı kör etmeye yetiyor.. beyefendi yolu beyaz görecek diye ben zırt pırt dikiz aynasının mandalını kaldırıp indirip sürüş güvenliğini tehlikeye sokmak zorunda değilim..
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti filzof_alican » 26 Ağustos 2010 18:57

reno nun eskı symbol bıde hundai starex ın sıslerı abartı goz alıyor. subaruyu saymıyorum:)))
arkaya fılm cektırdım hem bu yuzden hemde jeep tarzı yuksek aracların farklarından etkılenmemek ıcın ama yınede bazı aracların farlarından kacamıyorum.

sısler ozellıkle gıdıs gelıslı yollarda ınsanı rahatsız edıyor. normal ıstanbul trafıgınde pek sorun olmuyor ısın gercegı...
filzof_alican
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 491
Kayıt: 28 Eylül 2009 22:21
Marka & Model: 2010 Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop 205x55x15
İsim ve Şehir: blacksea

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti Bayram » 26 Ağustos 2010 23:27

Ben sadece bozuk ara sokaklarda hemen önümü göreyip diye açıyorum karşı tarafı rahatsız ettiğini sanmıyorum çünkü kısa farların aydıtlatamadığı tamponun hemen önünü aydınlatıyor
Ayarı bozuk kısa farın aydınlattığı yeri aydınlatan sis farınını açmanın bir anlamı olduğunu düşünmüyorum
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti TheTez54 » 26 Ağustos 2010 23:46

viewtopic.php?f=78&t=2304 Burada da konuşulmuştu detaylı olarak,bencede fabrikasyon hiçbir sıkıntı yok (arka hariç o da stopun içindeyse)
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti dikmenibo » 27 Ağustos 2010 00:16

thetez54@

aynen senin gibi düşünüyorum bende. tabi ben arkaları yakmıyorum hiç, faz1, stop lambasının içinde :D sadece arkamda ayarsız xenon ları olan yada uzunları yakılı bi araç oldumu sürekli açıp kapıyorum. baktım tık yok, tamamen açıyorum arkamdan kaçılana kadar..

aslında şu suzuki swiftlerdeki gibi arka tamponun ortasında olsaymış.. hoş gözüküyo.. hem aşağıda da göz almıyor..
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti filzof_alican » 27 Ağustos 2010 07:39

dikmenibo demiş ki:thetez54@
aslında şu suzuki swiftlerdeki gibi arka tamponun ortasında olsaymış.. hoş gözüküyo.. hem aşağıda da göz almıyor..


arkaya çakar koyarsın ferrari misalı pomba olur :))

@ TheTez54
daha oncede bahsettıgım gıbı aractan araca goz alıp almaması degıısyor. mesela eskı symbolde cok goz alıyor. wv lerde gorsellık ıcın yapılömıs yolu bıle aydınlatmıyor...
normlade sıs farı sıslı havada zemını gormen ıcındır o yuzden tamponun altına takılırlar. ama bızım mılletımız herseyle oldugu gıbı onunlada oynayacak ve oraya xenon falan bıısler takarak aracı gorsel yapacak.
ben sıslerı cok suratlıyken acıyorumkı ınsanlar benı gorsun onun dısında bolu dagını cıkarken kullanıyorum başka yok gerekte yok.
ben ıstanbuldayım, burda heryer ısık zaten ısıksız bır yol bır sokak bulamazsın, farların ısık yapmasa bıle yolunu bulabılırsın o derece...
o halde soruyu soyle sormak lazım
ıstanbulda sıs farı neden kullanılır?
filzof_alican
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 491
Kayıt: 28 Eylül 2009 22:21
Marka & Model: 2010 Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop 205x55x15
İsim ve Şehir: blacksea

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti TheTez54 » 27 Ağustos 2010 11:41

dikmenibo bende seviyorum orta altta tek olanları frene basınca böyle tam bir simetri oluyor örneğin getste.. Fakat faz 2 nin arka sisleri de seviyorum.. Bence ortada tek olsa o kadar güzel durmaz..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti ByOnder » 27 Ağustos 2010 12:56

sis ler sisli havada önünü görmek arkadan gelene görünmek için açılır onun dışında sis değil süs için açılır bence...
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti dikmenibo » 27 Ağustos 2010 14:39

filzof_alican@
koysalar clio rs e, dediğin şey çok yakışır ona, öyle fırlama bi araca koymak lazım :D

thetez54@
makyaj ile birlikte ben de beğendim o far düzenini ama 2 şey var düşündürücü
1- yanılmıyorsam tek bir tarafta yanıyor? yanlışmıyım?
2- park sırasında yerdeki mantarların en kolay parçalayacağı yere konmuşlar. bi kaç araçta (sadece clio değil) kırık olanlarına rastladım

aslında ön sis farlarına düzenek koysalar da viraj farı olarak da iş görse sis farları.. mercedes c serisiydi yanılmıyorsam, onlarda öyle kullanılıyor..
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti TheTez54 » 27 Ağustos 2010 14:52

Önder abi senin clio 4 ün sisler baya yukarda göz alıyodur dimi :D

dikmenibo normalde biri yanıyor ama herkes ikinciyi taktı sayılır..o kolay halloluyor..mercedeste c de de vaaar e de de vaar :D Söylemesi bile farklı be abi MERCEDES demek vaar reno :D demek var
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti dikmenibo » 27 Ağustos 2010 17:58

reno bi fark yaratsın işte :D
aslında hangi donanım paketiydi hatırlamıyorum da, viraj farı vardı o pakette, far takımına dahil edilmiş ekstra 1 er ampül. bence onların bağlantıları tüm cliolarda vardır, belki sislere bağlantı çekilebilir..
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti filzof_alican » 27 Ağustos 2010 18:43

bazı aracların sıslerı normal farın ıcınde mesela vw borada orjınal sıs farın ıcınde
altta gordugunuz sısler orjınal degıl piyasadan alınan ve takılan lamba. kaldıkı onlar uzaktan kumanda ıle calısıyo ve ısık yapmıyo sadece gorsellık.
bende bıra vardı ordan bılıyorum.

@dikmenibo
hocam ferrarıde bellı bı hızdan sonra calısan ortada kırmızı cakar var, hastayım ona :p
filzof_alican
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 491
Kayıt: 28 Eylül 2009 22:21
Marka & Model: 2010 Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop 205x55x15
İsim ve Şehir: blacksea

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti dikmenibo » 28 Ağustos 2010 01:25

çok kral duruyor o ya :) acaba onlara yasak yokmu?

bugün yine arkama geldi bi tane ayarsız xenonlu araç, komple açtım arka sisi, kapatmadım da batsın gözüne! sis leri de açıktı ama orjinaldi, hiç bi rahatsızlık vermedi, tabi o iğrenç xenonlar bastırıyor da olabilir :D
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: normal koşullarda sis farı kullanımı

İleti ByOnder » 28 Ağustos 2010 11:35

TheTez54 demiş ki:Önder abi senin clio 4 ün sisler baya yukarda göz alıyodur dimi :D

dikmenibo normalde biri yanıyor ama herkes ikinciyi taktı sayılır..o kolay halloluyor..mercedeste c de de vaaar e de de vaar :D Söylemesi bile farklı be abi MERCEDES demek vaar reno :D demek var


he clio 4 onu birazdaha sadeleştirirler ya bakacaz artık aslında sınıf atlamak gibi bi niyetim var en aşşa c belkide d ama şimdilik bilmiyorum ama clio 4 de ilk bakacağım noktayı sölim arkalar hala kampana ise kimse bana aldıramaz o aracı...

mercedes reno olayına gelince :) çözümü basit reno deme abicim sende Renault Clio III de bak ne kadar uzun ve gösterişli ismi var....
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun


Sonraki

Diğer Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir