SİLECEK KOLU YANDI (Resim Eklendi)

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti ugurluhan » 13 Nisan 2009 08:15

Konu biraz dağılmış gibi. Ama mesele silecekken bende yine bir kaç şey söylemek istedim.
Arkadaşlar bu konuyu açan benim (Malum). Bazı arkadaşların söylediklerine açıklık getireyim diye söylemek istiyorum. Ben yanan silecek kolunu aldım ve evde söktüm. Yanma nedeni kablolar değil. Metal bir tekerleğin altında hareket eden yine metal bir kısım var. Bu silecek kolu aşağıya doğru nekadar hareket ederse etsin sistemden elektrik geçmesini sağlıyor. Yani sileceğin ana damarı. Bende o tekerleğin olduğu bölüm yanmıştı. Resmen kavrulmuştu. Zaten ilginç olan da bu. Kablo kopar, kısa devre olur yanar... Ama zaten o şekilde çalışmak üzere tasarlanmış parça o kısımdan nasıl yanar???? Resimleri ekleyeceğim ama hep unutuyorum. (En kısa zamanda ekleyeceğim inşallah.)

Aracın ön kaput kısmı ve su tahliye kanallarına gelince. Bende geçenlerde bir ara aracın sağ tarafında, su gidişi için ayrılmış ızgaralı bir yer var. orada suyun biriktiğini gördüm. Kendim su döktüm baktım. Orada birikiyor. Hatta fazla gelen diğer taraftaki kanaldan aşağı akıyor. Anladımki su gideri tıkanmış. Ayrıca reno öyle bir yer yapmış ki orada, su kanalına ulaşmak açmak mümkün değil. Hadi onu öyle yaptın bazri toz pisllik gitmesin diye koru. Nerdeeeee.... Sağdan soldan gelen yaprak toz pislik, cam kenarındaki çıtanın çukurundan, ızgaranın üzerine düşüyor oradan da rüzgarla kaput menteşesinin olduğu yerden içeri, oradanda aşağıya su kanalının olduğu yere. Hadi geçmiş olsun. O su kanalını açmak için bir sürü uğraştım. Nasıl mı yaptım? İnce uzun ve esnek bir tel (Çelik teldi benimkisi yumşak olursa hemen bükülür çünkü) ile ızgara arasından su giderinini deliğini buldum ve teli sokmak suretiyle tamamen osmanlıca yöntemlerle açtım kanalı. Tekerlek çamurluğunun hemen arkasında su gideri kanal felan da değil bana kalsa. O çukur yerin içinde bir delik var galiba incecik!!!! oradan su direk hemen alttaki tekerlek (davulumbaz mı ne deniyor ona içteki çamurluk işte) çamurluğuna dökülüyor. Bundan sonra akıllandım. Şimdi kaput menteşesinin o boşluklarına birer parça sünger tıkıyorum. Baya faydası oluyor. Birde yıkamcıda o kanallara basınçlı hava tutup olan yaprak toz pislik ne varsa çıkmasını sağlıyorum. Geçen arkadaştaki hyundai accent e baktım onda adam ne yapmış diye belki bizimkisi gibidir. Ucuz araba sorsan reno beğenmez. Abi adam oraya plastik uyduruk bir kapak koymuş üstten. Kapatmış. Yaprak değil toz bile girmez. Helal olsun. Bizim renolara örnek olsun. Aaaah ah... Millet gider aya.... Biz hala yaya....
Herkese kazasız belasız güzel günler.....
ugurluhan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 171
Kayıt: 28 Ekim 2008 18:30
Marka & Model: MEGANE 3 HB Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCi 105HP
Kilometre: 18000
Yakıt: Euro Dizel (SHELL)
Lastik Markası: Turanza ER300
İsim ve Şehir: ANKARA


Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Diablo » 13 Nisan 2009 11:23

Benim silecek motorumda tahliye tıkanması sonucu yandı.Artık periyodik olarak 2 ayda bir kendim açıp temizliyorum tahliyelere ulaşmak basit silecek kolları üzerindeki siyah tapaları çıkarıyorum sonra somunları söküp silecek kollarını çıkarıyorum daha sonra tahliyeyi kapatan ızgaranın vidalarını söküp onuda kolayca ayırıyorum daha sonra oto yıkamaya, hemen yıkamacıdan rica edip elektrikli süpürgeyi alıp bir güzel çektiriyorum daha sonra bir miktar tahliyelere su döküp pisliğin yumuşamasını bekliyorum sonra kopresör tabancasını tahliye deliğine dayayıp basınçlı havayı veriyorum bütün pislik dışarı çıkıyor ve tamamen temizleniyor daha sonra kontrol edip kapatıyorum mis gibi oluyor tahliyeye ulaşmak çok basit hatta diğer sefere fotoğraf çekip yayınlamayı düşünüyorum.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 388
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Diablo » 13 Nisan 2009 17:26

Ön tahliyenin sökülmüş halinin resmini koyuyorum arkadaşlar.
En son Diablo tarafından, 13 Nisan 2009 17:42 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 değişiklik yapıldı.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 388
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Diablo » 13 Nisan 2009 17:34

Arkadaşlar daha önce açıp temizlediğim ön tahliyenin resimlerini ekliyorum kısa zaman içinde daha sonra yapacağım temizlikte adım adım işlemi fotoğraflayıp Ön tahliye Temizliği diye yeni bir konu açıcam bu arada benzinli 1.2 modelde hava flitresi nasıl değiştirilir onuda resimli olarak anlatmayı düşünüyorum.Göründüğü üzere tahliyeler kısa sürede ne hale geliyor :shock: :shock: :shock: :shock:Özelikle Alper arkadaşımızın dediği gibi eğer motor sudan arıza yapmasa bile tıkandığı durumda silecek motorunun üzerinde klima hava girişi mevcut buradan su alırsa daha zor iflah olur araba dikkat etmekte fayda var :o :o :o


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Gördüğünüz soket takılı bu alet silecek motoru tabanla arasında 1.5 parmak fark var ne kadar dandik bir yere konulduğunu varın siz düşünün
[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 388
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Diablo » 14 Nisan 2009 10:52

Alper demiş ki:Dostum resimler super yalnız sormak istediğim bir kaç soru var silecek kolarını çıkarmak şart mı? çıkartmadan bu temizliği yapabilirmiyiz.


Izgarayı çıkarmak için silecek kollarını çıkarmak lazım malesef ama kolayca çıkıyor yerinden çıkarmak için sileceğin cama basmasını sağlayan yaylı bir eklem var oraya baş parmağınızla cama doğru bastırıp silecegi yukarı doğru çevirin kendini kolayca bırakacaktır.Yanlız orayı cama doğru bastırmadan çevirirseniz silecek kolu göbeğini ve geçtiği mili sıyırırsınız dikkat edin.En önce yapılması gereken ızgaranın önündeki lastiği çıkarmak benim resimlerde takılı görünüyor ben temizlik yaparken yağmur yağdı yağacak bir durum vardı o yüzden geri takmıştım.Ama asıl burda dikkat lastiği çıkarırken ortasından tutup çekin ucundan çekerseniz yırtılabilir nitekim benim silecek motoru değiştiği zaman servisteki hayvan herif 3 cm kadar yırtmış mutlaka ortadan yada kenarlara yakın bir yerden çıkarmaya başlayın daha sonra ızgarayı nazikçe ön camdan ayırın.Ben resimde görüldüğü gibi üst amortisör takozunun kapaklarınıda söktüm ve buraları suyla fırçalayarak yıkadım ama silecek motorunun olduğu tarafı yıkarken dikkat etmek lazım motorun soketi ıslanabilir.Temizlik işlemi bittiğinde ızgarayı takarken ızgaranın altındaki klipslerin ön cama tam oturduğundan emin olun.Silecekleri takmadan önce silecekleri sökerken oynattığımız için takmadan önce silecekleri bir kaç kere çalıştırıp pozisyonlamak gerekiyor burası da önemli.Daha sonra cam üzerinde pozisyonlayıp takın sökmeden önce resmini çekip ona göre pozisyonlayın kolay gelsin.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 388
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Diablo » 14 Nisan 2009 11:11

Alper demiş ki:
Diablo demiş ki:
Alper demiş ki:Dostum resimler super yalnız sormak istediğim bir kaç soru var silecek kolarını çıkarmak şart mı? çıkartmadan bu temizliği yapabilirmiyiz.


Izgarayı çıkarmak için silecek kollarını çıkarmak lazım malesef ama kolayca çıkıyor yerinden çıkarmak için sileceğin cama basmasını sağlayan yaylı bir eklem var oraya baş parmağınızla cama doğru bastırıp silecegi yukarı doğru çevirin kendini kolayca bırakacaktır.Yanlız orayı cama doğru bastırmadan çevirirseniz silecek kolu göbeğini ve geçtiği mili sıyırırsınız dikkat edin.En önce yapılması gereken ızgaranın önündeki lastiği çıkarmak benim resimlerde takılı görünüyor ben temizlik yaparken yağmur yağdı yağacak bir durum vardı o yüzden geri takmıştım.Ama asıl burda dikkat lastiği çıkarırken ortasından tutup çekin ucundan çekerseniz yırtılabilir nitekim benim silecek motoru değiştiği zaman servisteki hayvan herif 3 cm kadar yırtmış mutlaka ortadan yada kenarlara yakın bir yerden çıkarmaya başlayın daha sonra ızgarayı nazikçe ön camdan ayırın.Ben resimde görüldüğü gibi üst amortisör takozunun kapaklarınıda söktüm ve buraları suyla fırçalayarak yıkadım ama silecek motorunun olduğu tarafı yıkarken dikkat etmek lazım motorun soketi ıslanabilir.Temizlik işlemi bittiğinde ızgarayı takarken ızgaranın altındaki klipslerin ön cama tam oturduğundan emin olun.Silecekleri takmadan önce silecekleri sökerken oynattığımız için takmadan önce silecekleri bir kaç kere çalıştırıp pozisyonlamak gerekiyor burası da önemli.Daha sonra cam üzerinde pozisyonlayıp takın sökmeden önce resmini çekip ona göre pozisyonlayın kolay gelsin.


Verdiğin bilgiler için teşekür ederim gerçekten yararlı olacak benim gibi daha önce bu işlemi yapmayanlar için.



Daha sonraki temizlikte işlemi aşama aşama fotoğraflayıp yeni konu açıcam ben bu durumu arabayı aldıktan sonra servise ilettim gelin ücretsiz temizleyelim dediler yada periyodik bakımda ücretsiz temizleriz dediler şimdi 60 TL para istiyorlar hem temizliği kendim yaparım 60 TL yede 250 km yol yaparım :mrgreen:
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 388
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI (Resim Eklendi)

İleti selimy » 04 Mayıs 2009 11:05

selamlar,

arkadaşlar gerçekten çok dikkatli olun sizinde başınıza gelebilir.
bende hadi canım bu kadar olur mu diyordum ama insanın başına gelince işte oluyormuş dedirtiyor.

silecekleri söküp ızgarayı açtıktan sonra mutlaka kontrol edin veya ettirin.

[ img ]

[ img ]

[ img ]
selimy
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 15
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:42
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 0
Yakıt: Shell V Power GTL+
İsim ve Şehir: Ankara

Re: SİLECEK KOLU YANDI (Resim Eklendi)

İleti Diablo » 05 Mayıs 2009 01:33

Eğer park yerinde özellikle çam ağacı veya çalı çırpı çok yaprak döken ağaç varsa bence tahliyeleri sünger veya şu yiyecek sarılan ince flimlerle kapatmak etkili bir çözüm.Ben artık öyle yapıyorum insanlar garip garip bakıyor ama yapacak bir şey yok ne kadar açıp temizlenilsede en ufak rüzgarda hemen pislik dolmaya başlıyor.Ben bizim sokaktaki döşemeciden 2 m boyunda 5 e 5 sünger buldum arabayı parkettiğim zaman kopmle süngeri sıkıştırarak tahliyeleri kapatıyorum ertesi gün süngerin üzerinden dünya kadar pislik topluyorum tabi bizim otoparkta 10 tane çam ağacı olduğu için kasıyorum biraz ama şimdilik etkili çözüm bu.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 388
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI (Resim Eklendi)

İleti vipsezgin » 30 Haziran 2009 09:20

acaba sadece bızım clioIIIlere has bı problemmı bu bunu tasarlarken tıkanır dıye nasıl dusunmezler ayrıca sılecekler yukarıya dogruda kalkmıyor bazen yukarı dogru kaldırmaya calıstıklarında kaporta cızılıyor :evil:
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1121
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: SİLECEK KOLU YANDI (Resim Eklendi)

İleti isonmez » 22 Haziran 2010 09:48

arkadaşlar 2008 model clio ııı hb sahibiyim.. pazar günü yağmurlu bir havada giderken ( silecekler çalışıyor normal olarak ) bir anda silecek kolunun olduğu kısımdan duman çıkmaya başladı. elbette bir anlık panik. hemen sağ çektim halen duman çıkıyor. kontağı kapattım. duman kesildi. yanlış olsa da tekrar kontağı açtım. duman yok. silecekleri kontrol ettim çalışıyor. o şekilde yoluma devam ettim. ulaştığım yerde renault yardımı aradım . bir diyot yanmış olabilir dediler. özel bir servise götürdüm aracı . açtılar baktılar. silecek kolunun olduğu kısımda silecek kolunu kendinize çektiğiniz zaman su atmayı sağlayan kısmı komple yanmış. ark almış ve oradaki bakaliti eritmiş. doğal olarak o kablo kısımlarını da. sigorta atmış ki o nedenle klima devre dışı kalmış...renault a yakıştıramadım bu durumu. araç daha yeni. servisin dediğine göre su atmak için kolu çok sık çekmişim. ben mühendisim . elektrik elektronik mekanik işim gereği hep bu konular içindeyim. ve bu durum kullanım hatası olarak karşıma çıkıyor. çok yadırgadım.

arkadaşlar sizden bir ricam var. silecek kolunun bulunduğu o aksamı elektronik aksamıyla birlikte nereden temin edebilirm. ikinci el de olabilir. yardımcı olabilirseniz sevinirim. ve lütfen bu tip durumlar ile karşılaşan arkadaşlarımız var ise bunu burada belirtsinler ki renault bu şikayetlerimizi dikkate alsın ve bu tip problemler ile karşılaşmayalım.

saygılar...
isonmez
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 1
Kayıt: 21 Haziran 2010 17:11
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 101000
Yakıt: petrolofisi eurodiz
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: ismail sönmez istanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI (Resim Eklendi)

İleti ByOnder » 22 Haziran 2010 14:28

çok geçmiş olsun aralıksız çalışmasının silecek koluna bi sıkıntısı yapacağını zannetmiyorum yapsa motor a yapar belki ama bu muhtemelen varolan bi fabrikasyon hatanın 1,5 saate dayanamamasıdır ve banada sanki çokmuş gibi geldi aslında

devrim hocam çok daha fazla çalıştığınıda sölemiş gerçi ama aralıksızmı hiçmi durmadı birde sigortanın atmaması olayı hani kola değilde silecek motoruna endekslidir diyecem ama söküncede çalışması ilginç ben çalışmamıştı die hatırlıyorum tekrar bi bakacam
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 673
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: SİLECEK KOLU YANDI (Resim Eklendi)

İleti Devrim » 28 Haziran 2010 00:35

isonmez demiş ki:...pazar günü yağmurlu bir havada giderken ( silecekler çalışıyor normal olarak ) bir anda silecek kolunun olduğu kısımdan duman çıkmaya başladı...
Sizin mesele belki o anlık bir üretim hatasından kaynaklandı bilemiyorum ama acaba su tahliye giderleriniz tıkalı mı bir bakar mısınız? Sırf merakımdan yazıyorum bunu...

ByOnder demiş ki:...ve banada sanki çokmuş gibi geldi aslında
devrim hocam çok daha fazla çalıştığınıda sölemiş gerçi ama aralıksızmı hiçmi durmadı
Bir kez Konya-İstanbul arasında molalar haricinde 8 saat çalıştı. Molalarda yarımşar saat dinlenmiş olabilir. Fakat mola vermeseydim de problem olmazdı. Başka bir zaman -kışın- Konya-Mersin arasında 3½ saat durmaksızın çalıştı. Geçtiğimiz ayların birinde Çanakkale-Konya arasında da çoğunlukla ara vermeksizin saatlerce çalıştı.

Problem olmayınca olmuyor demek ki.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

SİLECEK KOLU YANDI

İleti zahiddogdu » 25 Nisan 2011 11:17

2007 clio 1.5 dizel aracımla bugün sabah evden çıktım camın üzerinde biraz buğulanma vardı silecek iki devir yaptı yapmadı. daha 500 metre gitmedim aynı sorun bende de yaşandı. silecek kolundan dumanlar çıkmaya başladı hemen sağa çektim. servisi aradım geldiler. ben özel servise götürüyordum onlar da elektirikçiye götürdüler. ikinci el çıkma silecek kolu buldular birkaç tane vardı orda hepsinde aynı sorun vardı ben 4 tanesine baktım hepsinde yanma olmuş neyse onları aldık 4 tanesinden 1 tane çalışır silecek kolu yaptı elktrikçi. "yani silecek kolundaki devrenin yanması için uzun süre çalışması gerekmiyor." sabah sabah masraf:
ikinci el silecek kolu:75.00
işçilik:70
zahiddogdu
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 1
Kayıt: 13 Ocak 2010 20:38
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 15.DCI 65 HP
Kilometre: 95000
İsim ve Şehir: MEHMET ZAHİD HATAY

Re: SİLECEK KOLU YANDI (Resim Eklendi)

İleti Devrim » 25 Nisan 2011 12:36

Sebebini bulmanız gerek...

Eğer silecek motorunun bulunduğu bölümde su birikmesi olmuşsa aynı şey yarın da olacaktır. Diğer bir deyişle, sileceklerin dibindeki -motorun yukarı kısmındaki- bölümde bulunan su tahliye kanalları tıkalıysa cebinizden tekrar bir 150 liranın çıkması an meselesidir.

Su Tahliye Kanalı Temizliği konusunu okumanızı tavsiye ederim.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: SİLECEK KOLU YANDI (Resim Eklendi)

İleti samet358 » 04 Mayıs 2013 00:58

Merhaba arkadaşalar,
Aynı problemi yaşayanlardanım. torpidoda 5 yıldır kullanılmayı bekleyen tornavidalı pense geçen gece hayatımı kurtardı. Ben sağda durup sağ silecek kolunu komple sökerek yola devam ettim. bir haftadır hala silecek kolum yok. ne alakadır bilinmez bu kolu söktüğümden beri kısa farlarım hep yanıyor, sadece kontakla birlikte kapanıyor, korna ve sinyal de çalışmıyor. sanırım bu şekilde yaşamaya alışıyorum :evil:

şaka bir yana en kısa sürede bir şekilde yenisini bulacağım silecek kolunun. tekrar bozulmayacağını bilsem 500 lira da veririm ama sorunun çözümü yok gördüğüm kadarıyla. kimse bir sonuca varamamış. Bari bir katkım olsun, ben de yanan o lanet parçanın resimlerini ekleyeyim..

işte fıskiyeyi çalıştıran butonun, cayır cayır yanabilen saçmasapan, tasarım harikası kök parçası,
[ img ]

ve bu plastik buton parçacığının yuvalanmış olduğu konum..

[ img ]

umarım bir babayiğit bunun çözümü budur diye çıkagelir..

Herkese kazasız sürüşler dilerim..
samet358
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 138
Kayıt: 02 Eylül 2008 00:54
Marka & Model: ClioIII Auth.
Motor Tipi & Gücü: içten yanmalı
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Bursa


ÖncekiSonraki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 48 misafir