öncelikle selamlar gtidan dci a :)

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

öncelikle selamlar gtidan dci a :)

İleti murat87 » 13 Şubat 2009 19:52

arkdaşlar merhabalar ben murat izmirden 206 gti sattıktan sonra bugün yeni aracımı bursadan alıp izmire döndüm 140 beygirden sonra 65 beygir kaşıntı yapmadı :) gerçekten ben hantal bi araba bekliyordum ama teknik verilerinden daha iyi bence yağmurluydu bugün 120 nin üstüne çıkamadım aracım 2006 clio 3 1.5 dci 65 hp expression teknoloji paketi ilave, direk soruyla başlamış olucam ama kafama takıldı araç bi yakınımındı şöyle iki problem varaçar araç aslında 21000 km de hor kullanılış bir araç değil ama
birincisi şu cantı geri gelirken sert bi şekilde çarparak kırmış bu kaynak yapılmış bir problem olur mu araç da orjinal clio3 aliminyum jantı var bi problem yaratır mı
ikincisi aracı ilk çalıştırıken çat die bi ses gelerek çalışıo böle bi değişik bazen vites değiştirirken de o ses gelio stop edincede gelio aracın yağı değişeli 4000 km olmuş ama yaklaşık 10 ay önce değişmiş yatan bi araç ben motor kapağının gevşemiş olabileceğini düşündüm sizce nedir??
son sorum aracı 18000 tl ye aldım uygun mudur yaza doğru chiplerim tadından yenmez iyi akşamlar :)
murat87
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 14
Kayıt: 13 Şubat 2009 19:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: izmir


Re: öncelikle selamlar gtidan dci a :)

İleti Devrim » 14 Şubat 2009 15:02

Hayırlı olsun Murat.

murat87 demiş ki:...cantı geri gelirken sert bi şekilde çarparak kırmış bu kaynak yapılmış bir problem olur mu...
Yerinde olsam, veya o çatlak benim başıma gelse yeni bir jant alırdım. Çünkü kaynak yapan (veya yapacak) kişinin ne derece "mükemmel" yapacağından kuşku duyarım. Jant'lar mükemmel yuvarlaklığa sahip olmalıdır ki yüksek süratlerde sarsıntı veya dengesizlik yapmasınlar. Ya da hata payı ne kadardır, ne kadar olmalıdır bilmem ama kaynaklı bir jant sağlıklı değildir diye düşünüyorum.

Diğer meseleler kulağa pek hoş gelmiyor. Bence bir servis'e görünmen iyi olacaktır. En azından ilerde daha büyük problemlerin önüne geçmek için...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: öncelikle selamlar gtidan dci a :)

İleti vipsezgin » 14 Şubat 2009 20:31

hayırlrısı olsun ucuz almıssnz aracı ıyı gunlerde kullanın
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: öncelikle selamlar gtidan dci a :)

İleti SAFAK SAHIN » 15 Şubat 2009 02:34

HAYIRLI UĞURLU OLSUN.KAZASIZ SÜRÜŞLER.AYRICA BENCEDE JANTI DEĞİŞTİRMEN DOĞRU OLACAKTIR.
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel

Re: öncelikle selamlar gtidan dci a :)

İleti Emirreis » 15 Şubat 2009 21:18

Hımm evet gti den sonra dci biraz tatmınsızlık yapabilir hız konusunda ama yakıt tasarrunda ısee nerdeyse yakmıyormu bu yaa diyebilirsin :)
Emirreis
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 372
Kayıt: 09 Haziran 2008 16:58
Konum: Beylikdüzü - İstanbul
Marka & Model: Seat Leon
Motor Tipi & Gücü: 1.6 tdi
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: GOODYEAR
İsim ve Şehir: İSTANBUL

Re: öncelikle selamlar gtidan dci a :)

İleti Diablo » 16 Şubat 2009 00:39

murat87 demiş ki:arkdaşlar merhabalar ben murat izmirden 206 gti sattıktan sonra bugün yeni aracımı bursadan alıp izmire döndüm 140 beygirden sonra 65 beygir kaşıntı yapmadı :) gerçekten ben hantal bi araba bekliyordum ama teknik verilerinden daha iyi bence yağmurluydu bugün 120 nin üstüne çıkamadım aracım 2006 clio 3 1.5 dci 65 hp expression teknoloji paketi ilave, direk soruyla başlamış olucam ama kafama takıldı araç bi yakınımındı şöyle iki problem varaçar araç aslında 21000 km de hor kullanılış bir araç değil ama
birincisi şu cantı geri gelirken sert bi şekilde çarparak kırmış bu kaynak yapılmış bir problem olur mu araç da orjinal clio3 aliminyum jantı var bi problem yaratır mı
ikincisi aracı ilk çalıştırıken çat die bi ses gelerek çalışıo böle bi değişik bazen vites değiştirirken de o ses gelio stop edincede gelio aracın yağı değişeli 4000 km olmuş ama yaklaşık 10 ay önce değişmiş yatan bi araç ben motor kapağının gevşemiş olabileceğini düşündüm sizce nedir??
son sorum aracı 18000 tl ye aldım uygun mudur yaza doğru chiplerim tadından yenmez iyi akşamlar :)


Öncelikle merhaba 206 gti dan sonra sizinki kızgın kumlardan serin sulara dalmak gibi olmuş :D Aracınız hayırlı olsun allah kaza bela vermez inşallah güle güle kullanın.Yanlız şu kaynak konusunda ciddi olarak bilmenizi düşündüğüm şeyler var.İşim gereği kaynaktan anlarım yapmışlığımda vardır.Aliminyum verimli şekilde kaynatılabilen bir metaldir fakat kaynağın doğasında olan bir şey kaynak yapılan bölge aşırı derecede sıcaklığa maruz kaldığı için kaynak yapılan bölge sertleşir.Yani sertleşmesi demek baskıya karşı esnemesinden çok kırılmaya daha yatkın olması demektir.Araçta fren anında,veya kasisten tümsekten vb.. engellerden geçtiğimiz zaman jantlar inanılmaz derecede baskıya maruz kalır .Bu durumda jan esneme eğilimi gösterir ama kaynak yapılan bölge sertleştiği için jantın geri kalan bölümüne ayak uyduramaz :shock: :shock: :shock: ve siz yolda seyir halide iken frene bastığınızda yada kasisten geçtiğinizde jantın tuz buz olma ihtimali yüksek :shock: :shock: :shock: bilaren yüksek hızda seyir ediyorsanız 3 tekeri kalmış bir arabayı kontrol etmeniz imkansız.Bir an önce değiştirin ayrıca aliminyum kaynağı çok hassas iştir herkes yapamaz.Adam işi bilenemi yaptırdı emin olamazsınız. Zaten adam böyle bir şey yaptırdıysa ne kendi ne de yapan bu işi anlamıyor demektir.Öncelikle kendi güvenliğiniz ve trafikte seyir eden diğer araçların güvenliği bakımından bir an önce değiştirin. :!: :!: :!: :!: :!:
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

teşekkürler

İleti murat87 » 16 Şubat 2009 20:20

arkadaşlar tüm hayırlı olsunlara ve önerilere teşekkürler jantta kaynak benimde aklıma yatmadı zaten iki üç güne halledicem tek jantta olduğu için 150 civarına bulurum sanırım serviste 300 civarı diye duydum çok olur o ama çıkma bulunur diğer ses mevzuda motor kulakları gevzemiş motor gezindiği için ses yapıyormuş halloldu bi problem yok
clioyu ben çok sevdim evet biraz yavaş ama konfor iyi düzeyde en azından gtidan sonra cennet gti süspansiyonları çok sert olduğundan at arabası tarzıydı :) arada megane 2 1.4 kullandığım için çok etkilenmedim :) limiti belirlerseniz problem yok ama 80 beygir ve torku da 200 civarı olsayamış tadından yenmez bi araç olurmuş izmirden burdura yaklaşık 50 milyon yaktı gti la basmadan geldiğim zaman 65 milyon yakıyordu ki o zaman benzin 2600 dü megane 2 nin de anı yolda yakın zamanda 70 civarında yaktığı düşünülürse yakıtı süper şehir içinde de çok yakmıyor asıl avantajda orda ayrıca daha teknolojik ve daha güvenli şimdi nakiti arabaya bağladık yaza doğru düzgün bir chiple daha çok severim clioyu iyi akşamlar herkese
murat87
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 14
Kayıt: 13 Şubat 2009 19:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: izmir



Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir