OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti TheTez54 » 23 Mayıs 2010 12:42

Demek olay bundan ibaret bende hiç yaşamadım çünkü..Sİstem aynı onda olup bunda olmaması çok saçma geliyo aslında bana..sanuçta quickshift normal vites sisteminin elektronik olarak otomatikleştrilmesinden ibaret..Yani bu elekronik bi problem olmalı..1.2 de olup bizde olmaması garip.. Keşke onlarda da olmasaymış..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 546
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya


Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti ratig » 23 Mayıs 2010 21:58

benimkide dizel hiç bu ikazı görmedim.kronik bir arızaymış gibi algılanmasın.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 282
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti TheTez54 » 23 Mayıs 2010 23:41

Zaten dizellerde hiç yokmuş ki..ben çok memnunum işleyişinden..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 546
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti RPDiFOR » 24 Mayıs 2010 00:02

Evet ilginç bir şekilde diesellerde bu sorun yok yazılanlardan sonra çok mantıksız olsada motorla ilişikli diye dusunuyorum sorunu quick shift simdiki araclarda 1.2 ler 75 hp çıkıyor ilk üretilen quick shiftler 80 hp bizimkiler 85 Hp ben şu Hp farkına acayip takmış durumdayım mantık olarak motorlar aynı ama neden rev II ler 75hp ye inmiş hararet sorunu bu Hp yukselişinden oluşuyor tahminimce bu arada 75 otantik 80 85 benzinli tüm motorların aynı oldugunu bizzat renault fabrikaya sorup ögrendim sadece yazılım vs ufak tefek farklar oldugunu belirttiler ve 85 hp li araclar rev II çıkmadan 3 ay önce sadece kısa sureli piyasaya sunulmuş 1 taneside bende mevcut :S
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 188
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti TheTez54 » 24 Mayıs 2010 00:27

Ama hararetin vitesle alakalı bi problem olduğu kesin mi?? manuellerinde de olmasın benzinli motorların böyle bi problem?
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 546
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti RPDiFOR » 24 Mayıs 2010 17:01

motor vites kutusu uyumsuzlugu bence sadece 80 85 hp lerde yapıyosa 75 hp faz 2 BVR clio su olan varsa konu açıklıga kavuşur eğer 2010 75 hp lerde aynı sorun yoksa sadece renault hp yi yukselttigi için oluşan bir sorun gibi geliyor bana
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 188
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti TheTez54 » 25 Mayıs 2010 00:57

Alırken bayi bana benzinli bütün yarı otomatiklerden dizel daha sağlıklı geçişlere sahip olur demişti çünkü tork fazla falan..Benimde toyota corolla benzilli multi-mode kullanma fırsatım oldu ve hakikaten zillinin vites geçişleri çok daha belli etmedendi..Ama böyle bi uyumun olmaması çok saçma geliyo bana..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 546
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti mosengul » 25 Mayıs 2010 23:37

Bu konu forumda daha önce konuşulmuştu isterseniz bir göz atın. Ben kendi adıma Barbaros bulvarından 30 dakikada çıktığımda bile hararetle ilgili hiçbir sorun yaşamıyorum
http://forum.clioiii.com/viewtopic.php?f=85&t=2051
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 278
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti RPDiFOR » 26 Mayıs 2010 05:50

TheTez54 demiş ki:Alırken bayi bana benzinli bütün yarı otomatiklerden dizel daha sağlıklı geçişlere sahip olur demişti çünkü tork fazla falan..Benimde toyota corolla benzilli multi-mode kullanma fırsatım oldu ve hakikaten zillinin vites geçişleri çok daha belli etmedendi..Ama böyle bi uyumun olmaması çok saçma geliyo bana..



evet arkadaşlar gece 2010 faz II 75 hp bi BVR kullanma fırsatım oldu sarıyerde arkadaşıma gitmiştim birde baktım almış :) 350 km deydi fazla zorlayamadım ama sarıyerin o meşhur yokuşlarında trafiğe yakalanmamıza ve sık sık dur kalk yapmamıza rağmen hararet hiç yukselmediği gibi vites kutusu ısınması ile ilgili hiçbir iletide almadık (yaklaşık 45 dk dur kalk yaptık) kendi aracım olsa hararet kesin 3. çeyreğe dayanmıştı :S ama rev II de olmadı arkadaşıma aracını yeni almışken bu sorundan söz etmeme kararı almıştım ama dayanamadım sinir oldu haliyle umarım ondada bizdeki sorunlar sonradan çıkmaz gözlemlediğim kadarıyla araç çok yığılıyodu rodaj zamanınında gelmemesinin etkisi var ama ciddi güç farkını hissettim 75 hp bvr lerden uzak durun derim
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 188
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti murattk » 26 Mayıs 2010 15:52

Bende geçtiğimiz hafta vites kutusu hararet ikazı ile karşılaştım aslında çok garip çok daha yoğun trafiklerde yada çok daha fazla hız da karşılaşmayıp geçen haftaki inanılmaz yağmurda bir süre yüksek hızda gittikten sonra bu sorunla karşılaşmam acaba elektronik aksama su mu geldi gibi bir şüphe uyandırmıştı bende ama sanırım alakası yok genel bir sorun 1.2 quickshift lerde anladığım kadarıyla.
murattk
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 1
Kayıt: 23 Mayıs 2010 00:58
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75hp
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: murattk istanbul

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti mosengul » 08 Haziran 2010 13:35

Bu beygir gücü olayı çok ilginç benim araç faz II ama 80 hp şuan satılanlardan extremler 80hp diğerleri 75 hp ve iki motorda 57,5 kw Faz I ler 80hp 57kw senin aracın ve faz I 75hp nin değerleri benim elimdeki buroşürlerde yok internettede bulamadım sende değerlerini paylaşırsan bütün değerler elimizde olur. Bencede bu hplerle bu kadar oynamaları normal değil. Tahminimce sizin motorları faz II için deneme olarak çıkardılar sorun çıkınca değerleri aşağı çektiler herhalde.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 278
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti TheTez54 » 08 Haziran 2010 22:32

1.5 dCi 63 kw=85 ps güç farkı illaki vardır,tork yüzünden..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 546
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti mosengul » 08 Haziran 2010 22:49

servet ben RPDiFOR sormuştum. 1.2 benzinlilerde beygir güçleriyle çok oynamışlar. Bu işin bir ayarı olması lazım aynı motorla faz I de 75, 80, 85 çıkarmışlar faz II de 75, 80 . Bu iş biraz garip.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 278
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti TheTez54 » 09 Haziran 2010 01:58

Anladım da,bunun motorla alakası ney?Bu sadece elektronikleştrilmiş bir normal şanzuman..Yani sorun quick shiftte varsa manuelde de vardır yada quick shiftte araba bayırda debriyaj balatasına çok fazla yüklenir o yüzden sorun oluyodur o da bütün araçlarda olması lazım..yada ben gerçekten çok az şey biliyorum :) en mantıklısı o :)
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 546
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: OTOMATİK Vites CLİO HB Hakkında bilgisi olanlar

İleti mosengul » 09 Haziran 2010 09:05

Servet benim araçta hararetle ilgili bir sorun yok ama arkadaşlar sürekli dert yanıyorlar. Aceba beygir gücünden olabilirmi diye düşündük çünkü düz vitesler 75 hp.
Bende arkadaşlar ilk yazdıklarında firene basmak yerine aracı gazla yokuşta durdurduklarını bu yüzden debriyaja yüklendiklerini ve vites kutusu harareti yaptırdıklarını düşünmüştüm. Ama forumda çok konuşuldu artık kimse bunu yapmıyodur. ama şikayetler hala devam ediyor. Bazı araçlarda var bazı araçlarda yok. Ama neden?
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 278
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir


ÖncekiSonraki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 55 misafir