160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti ihsaner » 12 Haziran 2012 13:31

Merhabalar

yaklaşık 7 aydır clio 3 sahibiyim.1.5 80bg dynamique.geçen bursadan manisaya giderken izmir yolunda shellden mazot aldım.sonra yolu koyuldum 160 a dogru gelirken araçta ivmelenme aniden kesildi ve 160 dan 120 ye kadar hız düştü ve gaz yememeye başladı.enjektörleri kontrol edin yazısı çıktı.sonra kenara çektim.az rolantide çalıştırıp tekrar çalıştırdım ve arıza yazısı kayboldu.derken bi kaç kere bu hızlarda aynı problemi yaşadım ve her tekrar çalıştırdıgımda arıza kaybolup eskiye dönüyor.160 dan sonra sıkıntı devam ediyor fakat bu sefer arızada vermiyor.ayrıca kaputu açıp rolantide gaza asıldıgımda hava hortumunun birbirine yapıştıgını gördüm.bu normalmidir yoksa bu sıkıntıyla ilgisi varmıdır?yardımlarınızı bekliyorum
ihsaner
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 23 Ekim 2011 22:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 80 bg
Kilometre: 83000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: marangoni 195
İsim ve Şehir: BURSA


Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti MaYuCeL » 12 Haziran 2012 15:29

Bu olay iki şeyin habercisi, 1. enjektörler, 2. turbo.
Bu ikisine baktırmanızı tavsiye ederim.
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti ihsaner » 12 Haziran 2012 16:52

peki hocam iyi güzelde.bunu devamlı yapması gerekmez mi?normal şartlarda yapmıyor hiç...
ihsaner
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 23 Ekim 2011 22:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 80 bg
Kilometre: 83000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: marangoni 195
İsim ve Şehir: BURSA

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti MaYuCeL » 12 Haziran 2012 16:57

İlerleyen zamanlarda devamlı yapmayada başlayacaktır.
Ara ara gaza yüklenmelerde siyah duman atmaya da başlamıştır aracınız.
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti ihsaner » 12 Haziran 2012 18:34

çok nadir atıyor.ustaya gösterdik aracı bunun dizzel araçta normal oldugunu soyledi.ayrıca motora da baktırdık üfleme falan da yoktu.motorun iyi olduğunu söyledi.bu arada turbosu 30 bin km önce serviste değişmiş.bu kadar çabuk turbo yermi bir araç?
ihsaner
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 23 Ekim 2011 22:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 80 bg
Kilometre: 83000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: marangoni 195
İsim ve Şehir: BURSA

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti Burock » 12 Haziran 2012 19:29

Bazen kullanıma bağlı bazende kötü yakıt ile ilgili böyle sorunlar olabilir, ancak dizel kullanmadığım için yorum yapmam doğru olmaz. Geçmiş olsun.
Burock
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 356
Kayıt: 25 Mayıs 2010 01:54
Marka & Model: ClioIII Executive
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v
Kilometre: 0
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Brigstone
İsim ve Şehir: Brk

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti Devrim » 12 Haziran 2012 19:50

Shell'e çamur atmayayım. Ama iki ayrı usta, Shell'e karşı dikkatli olmamı önerdi. Yani "kullanma" demiyor. Ama etraftan duyduklarına ya da (kullanacaksan) aracındaki etkilerine şöyle bir kulak kabart dedi. Çünkü kendilerine gelen, motor problemi olan araçların %90'ı Shell yakıtını tüketiyor diyor. Bilmem doğru/yanlış...

Neyse. Bence turbo ile ilgili olmayabilir. Bence yakıt sistemi ile ilgilidir. İyi bir check-up yapılmalı o araca. Enjeksiyon sistemi ve bence yakıt filtreleme aparatları (belki yakıtın geçtiği borular vs.) iyi bir incelenmeli. Bugün serviste 2006 Clio III sahibi sevimli bir arkadaşla sohbet ettik. O da erken yaşta yemiş turboyu. Fakat aracı çalıştırır çalıştırmaz "sen de 150, ben diyeyim 180" (diyor) hız yapmışlar. "İki kilometre gittik gitmedik çuf çuf çuf etmeye başladı araba" dedi. Hani, 30binde turbosunun değişmesine sebep olmuş bir sürücünün yakıt kalitesiymiş bakımıymış, çok umursar mı bilmem. (Belki de ön yargı benimki!)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti ihsaner » 12 Haziran 2012 21:37

araç 160 bin km de şu an ve 130 bin de değişmiş turbo.check up yaptırmak galiba çözüm.başına kimsenin gelmemiş galiba bu olay.
ihsaner
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 23 Ekim 2011 22:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 80 bg
Kilometre: 83000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: marangoni 195
İsim ve Şehir: BURSA

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti yörükpaşa » 13 Haziran 2012 08:49

..daha önce benzinli araç kullananlar , dizel araçları da aynı benzinli gibi kullanmaya devam ettiklerinde turbo arızasını sık yaşarlar.. dizel araçlar ; kontak açılmasından yaklaşık 10 - 15 saniye sonra hareket etmeli.. araç durduktan sonra da 10 - 15 saniye sonra kontak kapatılmalı .. turbo sensörlerinin devreye girmesi ve devreden çıkması için bu süre gereklidir..
yörükpaşa
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 71
Kayıt: 13 Nisan 2012 15:34
Marka & Model: ClioIII GT
Motor Tipi & Gücü: 1149
Kilometre: 5500
Yakıt: PO - SHELL
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: HÜSEYİN ORAN - İSTANBUL

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti semih89 » 13 Haziran 2012 09:34

turbo sensörü ne ya ?
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti Burock » 13 Haziran 2012 10:12

Bilende konuşuyor bilmeyende, turbo sensörü diye bişey yoktur. Dizel araçlarda ilk ısınma ve yağlanma sağlanması için çalıştırıldığında motor sıcaklığı normal seviye'ye gelene kadar sert bir kullanım yapılmamalı 2000dk/dv pek geçilmemelidir. Dizel araç kullanmadım ancak böyle biliyorum.
Burock
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 356
Kayıt: 25 Mayıs 2010 01:54
Marka & Model: ClioIII Executive
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v
Kilometre: 0
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Brigstone
İsim ve Şehir: Brk

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti Sani » 13 Haziran 2012 19:07

Depodaki yakıtı bitirin, mümkünse 160km hız yapmadan bitirin. Ardından bildiğiniz istasyondan yakıt alın ve deneyin. Yine sonuç alamazsanız aracınıza carbon clean yaptırın. Bir de öyle deneyin.
Carbon clean'i sadece bosch yetkili servislerinde yaptırın.
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti ihsaner » 13 Haziran 2012 21:25

ya bu şehirlerarası istasyonlardan korkulur.bu başıma gelen 2. olay.carbon clean olayını baştan denemekuygun olur galiba.ücreti ne kadar bir tahmininiz varmı acaba?
ihsaner
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 23 Ekim 2011 22:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 80 bg
Kilometre: 83000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: marangoni 195
İsim ve Şehir: BURSA

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti yörükpaşa » 14 Haziran 2012 13:25

Burock demiş ki:Bilende konuşuyor bilmeyende, turbo sensörü diye bişey yoktur. Dizel araçlarda ilk ısınma ve yağlanma sağlanması için çalıştırıldığında motor sıcaklığı normal seviye'ye gelene kadar sert bir kullanım yapılmamalı 2000dk/dv pek geçilmemelidir. Dizel araç kullanmadım ancak böyle biliyorum.


TURBO SENSÖRÜ

Öncelikle turboşarj sisteminin nasıl çalıştığına bakalım;

Egsoz gazından alınan güçle emme manifolduna temiz hava basılır.

Sadece dizellerde değil, tüm turbocharger sistemlerde egsoz gazının itici gücü ile dönen turbo pervanesi, bir mil sayesinde başka bir pervaneyi döndürür ki bu pervane de emme manifolduna temiz hava basar. Bu iki pervane tek gibi çalışır ve doğrudan birbirine bağlıdır. Intercooler olan araçlarda emme manifoldundan önce basınçlı hava intercoolerdan geçer ve soğutulur... Silindirden çıkan egsoz gazı , turbo pervanesini döndürüyor.. Egsoz türbinini çeviren bu atık egsoz gazı türbinden çıkarak egsoz manifoldundan atılıyor. Egsoz gazının itiş gücüyle dönen egsoz türbini de diğer pervaneyi yani komprasör türbinini döndürüyor. Bu pervane bir tarafından hava filtresinden temiz havayı alıp, basınçla intercollera ordan da emme manifolduna gönderiyor... Yani söylenti olarak dolaşan "turbo motora egsoz gazını basıyor" gibi ifadeler yanlıştır.
Turboşarj sisteminde iki türbin bulunur. Bunlardan biri egsoz gazının itişiyle döner. Bir mil sayesinde birlikte dönen diğer türbin de manifolda hava filtresinden gelen temiz havayı basar. Motor yeterli devirde olsa bile eğer gaz pedalına yeteri kadar basmıyorsanız turbo yeterli basınca ulaşmaz. Yani 4000 devirde giderken ayağınızı gazdan çekmenizle turbo basıncı düşer. Hatta rolanti seviyesine kadar iner. Bunu sağlayan parçanın ismi "actuator" dur... Turbo yataklarının üstündeki milli parça gaz pedalının konumuna göre turbonun egsoz pervanesinde oluşan yüksek basıncı komprasör pervanesine verir ve komprasör pervanesi de motora bu havayı basar veya bu yaprak (actuator) diğer konuma gelir ve egsoz pervanesinde oluşan yüksek basınç, komprasör pervanesine gitmeden "wastegate" e verilir. Yani atmosfere salınır. Buradaki mantığın temelinde motora ne kadar yakıt gönderiliyorsa o kadar hava basmak yatar. Gaza ne kadar basarsanız motora o kadar yakıt gönderilir. Gönderilen yakıtın da verimli yanması için motora yeterli miktarda hava basılması gerekir. Fazla basılan hava fakir, az basılan hava da zengin karışıma sebep olur. Komprasör türbiniyle oluşturulan hava basıncının ne kadarının emme manifolduna basılacağını ayarlayan bu parçadır. Bu yaprağın veya kapakçığın veya actuator ün konumlarını, gaz pedalının açısı ve manifolda giden [u]turbo borusunun üzerinde bulunan SENSÖR belirler.[/u]
yörükpaşa
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 71
Kayıt: 13 Nisan 2012 15:34
Marka & Model: ClioIII GT
Motor Tipi & Gücü: 1149
Kilometre: 5500
Yakıt: PO - SHELL
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: HÜSEYİN ORAN - İSTANBUL

Re: 160 km den sonra gaz kesme ve enjektör hatası

İleti yörükpaşa » 14 Haziran 2012 13:29

..ayrıca ; arama motorlarında turbo sensörü derseniz , bu ve buna benzer bir sürü yazı- rapor - belge bulunmaktadır..
yörükpaşa
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 71
Kayıt: 13 Nisan 2012 15:34
Marka & Model: ClioIII GT
Motor Tipi & Gücü: 1149
Kilometre: 5500
Yakıt: PO - SHELL
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: HÜSEYİN ORAN - İSTANBUL


Sonraki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 23 misafir