5 sayfadan 4. sayfa

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 20 Nisan 2012 17:52
elensi59
motor soğukken baktım üfleme falan yok içimi rahatlattı biraz çünkü dün baktığımda çok zorlamştm arabayı :D

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 20 Nisan 2012 18:14
Sani
onur-d demiş ki:
elensi59 demiş ki:konuyu biraz güncelliyim :D az önce biraz zorladım arabayı sonra park ettim aklıma geldi çıkarttm yağ çubuğunu önce bi siyah duman çıktı ilk açınca snra çıkmadı elimi koydum biraz hava veriyodu bende çok kıllandım ama baya araştırdım dizellerde bide üstten egzantirkli motorlarda normalmiş falan çeşitli şeyler var :D yarın bi servise giderim bide soğukken bakmak lazım tabi yaklaşık 80 90 derece olan yağdan duman çıkması kadar normal bişey olamaz :)


üstten egzantrıklı araclarda normal olan sey yag dolum kapagını actıgında olusan ufleme ve yag sıcraması, yag cubugundan hava gelıyorsa aracta kompresyon kacagı vardır bu ustten egzantırık olsada olmasada farketmez


Bunu hangi bilgiye dayanarak söylüyorsunuz?

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 21 Nisan 2012 13:48
onurksk
onur-d demiş ki:2 hafta once 2.0 turbo dizel orjınal 340.000 km de 2001 vectra sattım, yag cubugundan ne ufleme nede egsozdan duman vardı motor ustası onay verınce adama satmıstım arabayı. 50.000 km helekı tıtız bırısı ıcın ımkansız bırsey dcı lar ıcın motor omru 150.000 denır herzaman orası ayrı ama 50 bın cok erken bu işte bir hata var


Dci motorlar için 150.000 motor ömrünü kim biçiyorsa bence çok ciddi bir yanılgı içinde piyasada dci motor kullanan bir çok taksi ve şirket aracı mevcut ( megane,symbol ve dacia gibi ) hepsi çok rahat 200.000 geçiyor artık yağ ve motor teknolojisi çok gelişti esiden araba 100.000 devirdimi motor bitti derlerdi.Ama şuda var bizim şirketteki gibi hayatında ilk defa dizel kullanan adamlara şirket arabası verirsen orası ayrı tabi kontağı benzinli gibi ısıtmadan anında çalıştırıp bir anda yüklenerek devirli olarak inlete inlete gidersen araba 100.000 bile yapmaz ;)

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 22 Nisan 2012 13:13
Sani
onurksk demiş ki:
onur-d demiş ki:2 hafta once 2.0 turbo dizel orjınal 340.000 km de 2001 vectra sattım, yag cubugundan ne ufleme nede egsozdan duman vardı motor ustası onay verınce adama satmıstım arabayı. 50.000 km helekı tıtız bırısı ıcın ımkansız bırsey dcı lar ıcın motor omru 150.000 denır herzaman orası ayrı ama 50 bın cok erken bu işte bir hata var


Dci motorlar için 150.000 motor ömrünü kim biçiyorsa bence çok ciddi bir yanılgı içinde piyasada dci motor kullanan bir çok taksi ve şirket aracı mevcut ( megane,symbol ve dacia gibi ) hepsi çok rahat 200.000 geçiyor artık yağ ve motor teknolojisi çok gelişti esiden araba 100.000 devirdimi motor bitti derlerdi.Ama şuda var bizim şirketteki gibi hayatında ilk defa dizel kullanan adamlara şirket arabası verirsen orası ayrı tabi kontağı benzinli gibi ısıtmadan anında çalıştırıp bir anda yüklenerek devirli olarak inlete inlete gidersen araba 100.000 bile yapmaz ;)


400bin gören dci'lar biliyorum. 10bin bakımı dışında hiç servise girmemiş...

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 25 Nisan 2012 22:16
onur-d
bu biraz ütopya olmuş, eyvallah 400 bin görebilir belki ama çoğu parçası değişmiştir sade yag bakımıyla olmaz

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 26 Nisan 2012 12:24
Devrim
Benim araç 70 bine yaklaşıyor. Konuyu açan şahıs olarak deneyimsiz bir ustanın "senin motor üflüyor, bitmek üzere" lafından hareketle hararet yapmıştım. Ben yıllarca aynı titizlik, hassasiyet ve hastalıkla aynı yerden mazot alıp, yaz-kış aynı start ve stop bekleme sürelerine uydum. Tüm acil koşullarda bile. 150 km/s hızının üzerine bile sayılı çıkmışımdır falan...

Bunca dikkatten sonra bu motor bitiyorsa vay halimize... O usta benim motora da araç sıcakken bakmıştı. Belki yanılmıştır. Ama inanmıyorum motorun bittiğine falan. Şu an görüştüğüm güvendiğim usta ise şunları söyledi: "Motorun bitik falan olduğu sadece üfleme işlerinden anlaşılmaz. Sadece oraya bakarak söylemde bulunan usta da usta değildir (gülüyor). Örneğin sabah saatlerinde, yani ilk çalıştırma (cold start) anlarında motorun rahat çalışmaması, motorun artık eskisi gibi tork üretmemesi gibi unsurların da bir araya gelmesi gerekir ki daha bakılması gereken bir kaç nokta daha var" dedi, beni rahatlattı... Mantıklı hani...

Arkadaşlar; Marşa bastınız mı çalışacak motor. Nazlanıyorsa bir sıkıntı var demektir. Ha, eğer elektrik sisteminde (akü, buji, starter vb. sistemlerde) bir problem yoksa, bu durumda motor veya turbo hakkında işte o zaman endişelenmek lazım.

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 26 Nisan 2012 21:33
Sani
onur-d demiş ki:bu biraz ütopya olmuş, eyvallah 400 bin görebilir belki ama çoğu parçası değişmiştir sade yag bakımıyla olmaz


10bin bakımı denince sadece yağ gelmesin. Ağır bakımlar da mevcut bunların içinde. Yani debriyaj, triger vs...

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 10 Temmuz 2012 09:48
Dalt10
Bende konuyu hortlatıyım dedim.
Aracımı 3 hafta önce aldım. 37000 km 2008 extreme ....
Alırken baday renault yetkili servisinde de expertiz yaptırdım. Araç temiz alabilirsin dediler.
Neyse geçen yağına bakıyım diye bir açtım yağ kapağını buhar çıkıyor. Hava 34 derece ve oradan buhar çıkıyor.
Normal mi, bende bilemedim... Araştırmaya başladım bakalım bir mantıklı bir açıklaması olacak mı.....

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 10 Temmuz 2012 19:28
Sani
Dalt10 demiş ki:Bende konuyu hortlatıyım dedim.
Aracımı 3 hafta önce aldım. 37000 km 2008 extreme ....
Alırken baday renault yetkili servisinde de expertiz yaptırdım. Araç temiz alabilirsin dediler.
Neyse geçen yağına bakıyım diye bir açtım yağ kapağını buhar çıkıyor. Hava 34 derece ve oradan buhar çıkıyor.
Normal mi, bende bilemedim... Araştırmaya başladım bakalım bir mantıklı bir açıklaması olacak mı.....


Aracınız benzinli mi dizel mi?

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 11 Temmuz 2012 11:09
Dalt10
Sani demiş ki:
Dalt10 demiş ki:Bende konuyu hortlatıyım dedim.
Aracımı 3 hafta önce aldım. 37000 km 2008 extreme ....
Alırken baday renault yetkili servisinde de expertiz yaptırdım. Araç temiz alabilirsin dediler.
Neyse geçen yağına bakıyım diye bir açtım yağ kapağını buhar çıkıyor. Hava 34 derece ve oradan buhar çıkıyor.
Normal mi, bende bilemedim... Araştırmaya başladım bakalım bir mantıklı bir açıklaması olacak mı.....


Aracınız benzinli mi dizel mi?


Aracım 1.5 DCI 65 Bg yani dizell..

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 12 Temmuz 2012 18:52
Dalt10
arkadaşlar iş icabi buara ford yetkili servisleri ile çalışyorum. Bugünde servise giderken şirket aracı yerine kendi aracımla gittim. İşim bittikten sonra servisteki başteknisyene sorunumu anlattım oda gel bakalım dedi. Aracın başına gittik. Çalıştırdim, açtık motor üzerindeki yağ doldurma kapağını ve gördüğü gibi dediki " evet bunu dışarıda ustalar ve bazı yeni servis çalışanlari motorda üfleme var olarak yorumluyolar ama ilgisi yok nerden biliyorum dersen ilk olarak aldıgımız eğitimlerden ikincisi ve bence en onemlisi aç bir yeni dizel fiestanın motoruni az yol yaptiktan sonra onda da bu durumu görürsün fabrikadan yeni çıkmış olsa bile. Ne zaman üfleme olur diye de sorarsan eğer bu yağ kapağini açtıgında beyaz ve yoğun bir duman geliyorsa işte o zaman üflemeden şüphelenebiriz dedi"

Neyse baya bi rahatladım ama tatmin olmak için çok uzun zamanını servıs çalışanlarını eğitmeye harcamiş değerli bir abime bir tane güvenilir renault servisi önermesini istedim, burada o servisin adını reklam yapmamak için vermeyeceğim, oda sağolsun hemen aradı servisi ve benim geleceğimi söyledi. Forddan çıktığım gibi oraya gittim. Aracı çalıştirdik oradaki en donanımlı usta geldi yanıma ve baktık birlikte derken motorun sağ arka tarafından bir hortum çıkarttı ve aynı buhar/duman ordanda geliyordu ve dediki bu araçta az üfleme var, ben tabi itiraz ettim ve forddaki tecrübemi anlattım. Tavrı biraz değişti ama iddasını sürdürdü. Daha sonra araçla birde teste çıktık gayet seri bir problem yok dedi bende haliyle sordum üfleme olsa kompresyon kaybından performan düşmezmi diye neyse en sonunda uzlaştık. Dediki bencede çok önemli bir şey yok sadece ufak bir durum aracın en az 250.000 km yapar:-) Neyse gittikten sonra ve o kadar muhabbetten sonra bir dizel motor kurum temizleme solisyonu var renault üretimi onu yaptırdım, yağını ve yağ filtresini değiştirdim. Ayni zamanda benim araçta yok ama herkesin rahatça anlaması amacı ile egr valfinin olduğu yeri çıkarttırdım, onuda temizlettim. Sonuç olarak hala buhar var eskisi gibi azda olsa ama sesi iyi yönde değişti.

Gelelim bu üfleme sorununda kesin sonuca nasıl varılabileceğine, açıkcası ben forddaki başteknisyene güveniyorum çünkü nerdeyse 1senedir tanıyorum ilk olarak çok düzgün ve gerçekten işini iyi bilen bir adam olduğunu biliyorum, ikincisi ise adamın benden hiç bir kazanç beklentisi yok. Ayrıca dediği gibi yeni bir fiesta vardi serviste çalıştırdı, bir süre bekledikten sonra baktik aynı durum onda da var.
Bulardan da tatmin olmadim ben bilim adamıyım bana ölçülebilir veriler lazım ancak bu şekilde rahat edebilirim diyorsanızda, bir makina mühendisi ve otomotiv yüksek lisansı yapan bir arkadaşınız olarakda size tavsiyem kompresyon testi yaptırın. (300 TL buarada) En sağlıklı bilgiye bu yolla ulabilirsiniz. Eğer testte çıkan değerler standartlarda belirlenmiş değerlerin içerisindeyse aracınızın motorunda istenmeyen/tolerans dışı bir durum gerçekleşmiyor demektir. Buda bizi rahatlatmak için yeterli olcaktır sanırım. :crazy:

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 13 Temmuz 2012 09:52
seter
İçiniz rahatlamışsa geçmiş olsun bu arada daha 250000 km yapar demesi garip geldi bana benim taksici bir arkadaşım var durağında 50 civarı araç var bunlardan en uzun km yapanlar fiat multijetler 750000 km yapanlar var sonra reno dci ler 450-500000 civarı km yapıyorlar. Tabiki bu kmler dayanılmaz derecede yağ yakmaya başlayıncaya kadarki değerler. Benim arkadaşımın arabası multijet şu anda 700000 km de yağ yakıyor fakat idare edilebilirmiş :) bu arabanın bakımları titizlikle serviste yaptırılıyor ve kendisi ve tek bir şoför kullanıyor bu km ler birazda kullanım ve bakımla alakalı uzuyor herhalde...

Re: Motorda "Üfleme"

İletiTarih: 15 Aralık 2012 23:07
sissil
motorun bitmesine yakın zor çalışması durumu dogrudur... 3-4 kerede marş alıyorsa araç akü yeni olmasına rağmen problem başlıyor demektir.

bir ikincisi motor bitmesine yakın yağ da eksiltir... hatta okadar çok yağ eksiltirki artık verdiginiz para yakıt parasını geçer... zaten bizde elektronik olarak yag gostergesi var... buda bir sıkıntı degil...

yani 5bin km yol yaptıgınızda 4 lt yagınız bitiyorsa rektifiye zamanı gelmiş demektir...

ayrıca sakın enjektor temizleyici kullanmayın... enjektorlerde skıntı varsa yenisini alın... bu sebeplede motorda sorun olabilir...

clio 3 dizel motor uflemesi

İletiTarih: 12 Ağustos 2014 14:27
clioclioclio
Merhaba arkadaşlar. 2007 model 75.000 km'de. (tuvden sorguladık km orjınal) clio 3 hb 1.5 dizel araç aldım. expere gösterdik motoru % 70 demişti. bir sıkıntı çıkmayınca da aldım arabayı. Tanıdık bir usta baktı arabaya. çalışırken yağ çubuğunu cekti motor üflüyor dedi acayip moralim bozuldu. clio 3 lerde olağan bişey mi bu yoksa motor gerçekten bitik mi? Bilgilerinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler



:Yahoo!: Konu, var olan konu ile birleştirilmiştir.

Re: clio 3 dizel motor uflemesi

İletiTarih: 12 Ağustos 2014 23:32
lal3455
öncelikle hayırlı olsun arkadasım ama bu motorun ufledıgını nasıl anladı bahsedermısın veya tecrubelı arkadaslar motorun ufledıgını nasıl tespıt edebılırız ?