Merak ettiklerim

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Re: Merak ettiklerim

İleti sezgin bey » 18 Ocak 2011 10:27

Sevgili arkadaşlar sağ ön kapıda anahtar ile açabilme deliği yok bu neden bu modellerde böyle.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY


Re: Merak ettiklerim

İleti Devrim » 18 Ocak 2011 11:13

Sol kapıda mevcut olduğu içindir. Ama zaten pek mantıklı bir özellik de değil zaten. Sürekli kullanım için düşünmemişler. Sadece, anahtar ile araç arasında sinyal alışverişi mümkün olmadığında servise ulaşımı mümkün kılıyor o kadar.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Merak ettiklerim

İleti sezgin bey » 27 Ocak 2011 23:21

Devrim bey merhaba değerli bilgileriniziden ötürü çok teşekkür ederim. Size bir sorum olacak. Otomobilimi yeni çalıtırıp kullanırken dijital klima üstündeki kırmızı botona basıp sıcaklığı 20 C civarına gelince birde fanı az açınca sanki sol taraftan çıt çıt gibi bir röle sesi geliyor. Ama 19 veya onun altındaki bir dereceye düşürünce bu ses kesiyor. Benim tahminim bu motor belli bir sıcaklığa gelinceye kadar çalışan rezistans doğrumudur. Dizel motor ısınınca sanırım bu artık çıt çıt yapmadı çünkü kulağıma gelmedi teşhisim yerindemi acaba. Birde arabaya arkadan bakınca arka lastikle ön lastiklere nazaran sanki biraz daha eğik duruyor. Yani demek istediğim hani mersedeslerde arka lastikle süratten araç savrulmasın diye açıyor diyorlardıya aynı öyle duruyor. Neden böyle eğimlidir sizce. Gene alttan eğilip süspansiyonların tekerleklerin poyraları ile birleşen metal parça sanki sudan dolayı biraz sararmış paslı duruyor neden pas yapması normalmidir bu bölgede çalışan metallerin. Yani pas gibi sarı olmuş dışı.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Merak ettiklerim

İleti sezgin bey » 27 Ocak 2011 23:50

Az evvel yazmış olduğum mesajıma ekleyemedim. Kusura bakmayın. Otomobilim 1500 Km ye gelmekte rodaj süresi bitmek üzere ben 1500 km gelince servise gidip motor yağını ve şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum. Sonuçta motor bir rodaj süresi geçirdi ve 2500 rpm i aşmamak koşuluyla kullandık ve bitmek üzere sanırım servis değiştirir diye düşünüyorum. Zorlasam değişirlermi sizce.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Merak ettiklerim

İleti Devrim » 27 Ocak 2011 23:52

Devrim, Clio'da Gizli, Pek Bilinmeyen Özellikler konusunda demiş ki:... * Hava ısısı 7 derece ve altındaysa, aracı çalıştırdığınızda ısıtma devreye girer ve 1-2 dk. içinde sıcak hava çıkışı başlar. Bu esnada konsol bölgesinden 'çıt çıt' şeklinde röle sesleri duyulur...


Yürüyen aksamla ilgili bashettiğiniz durumlar hakkında bir şey yazamıyorum. Yetkili servisteki bir bilen ustaya danışırsanız daha sağlıklı olur sanırım.

Rodaj kousunda da tavsiyem şu olur; Hemen 1500'üncü kilometrede yapmanıza gerek yok bence. Aracınız 15bin'de bir servise girecekse, 7500'de gitseniz de olur. Ama altını çizeyim, bu benim düşüncem. Çoğu kişi buna gerek görmüyor.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Merak ettiklerim

İleti sezgin bey » 28 Ocak 2011 00:22

Yol bilgisayarından araç çalıştırılınca yağ basıncı görülüyor deniliyor. Ama ben yol bilgisayarına basınca bu basıncı göremedim sanırım beceremedim bu iş tam nasıl oluyor.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Merak ettiklerim

İleti sezgin bey » 28 Ocak 2011 00:44

Birde aracı ilk çalıştırmamda bir kaç saniye sonra devirde çok az bir ses değişikliği oluyor. Acaba bu değişiklik rezistansın çalıtırlmasa bile devreye girmesindenmi yoksa motorun kendi bir özellğimi.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Merak ettiklerim

İleti Devrim » 28 Ocak 2011 01:36

Normal seyreden motor devrini (dizellerde) geri vites, klima veya (motor soğuksa) ısıtma etkiler. Sizinki rezistanstan kaynaklıdır. Normaldir.

sezgin bey demiş ki:Yol bilgisayarından araç çalıştırılınca yağ basıncı görülüyor deniliyor. Ama ben yol bilgisayarına basınca bu basıncı göremedim sanırım beceremedim bu iş tam nasıl oluyor.

Araç çalıştırıldıktan sonra ekranda "oiL oK" yazar. Bu esnada tuşlardan birine bastığınızda kısa süreliğine "000000" gibi bir görüntü belirir (tuşlara dokunmazsanız görünmez). Fakat bu yağın basıncı değil seviyesidir. Eksildikçe örneğin "00000__" gibi şekillenir.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Merak ettiklerim

İleti sezgin bey » 28 Ocak 2011 18:31

Yani Devrim Bey ben sadece marşa basıyorum ve araçta hiçbir şeyi devreye almıyorum. Ne ısıtıcı ne silecek ne radyo bu çok az devir dalgalanması dediğinizdenmi kaynaklanıyor yani ne kadar ben ısıtmayı devreye almasamda arabadaki hiçbir butona basmasamda bu dalgalanmadan sonra motor sesi biraz azalıyor gibi oluyor. demekki bu olağan bir durum. Sevgili Devrim Bey bu araçların rodaj süresi 1500 Km sanırım değilmi. Yani daha önceki mesajdada belirttiniz ama ben gene sormak istedim. Kitabi değerlere göre rodaj 1500 km sanırım bu süre bitince devir olarak araca yüklenebiliriz. değilmi.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Merak ettiklerim

İleti Devrim » 28 Ocak 2011 23:55

Kitapta "1500" yazıyorsa öyledir. 1500'den sonra ben kademeli yüklenmiştim. Yani 1501'de 4bin devir yapmadım. 3000'den sonra otobanda hız denemesi falan yapmıştım. Yaptığım izlediğim yöntem doğru muydu yoksa fazla mı hassas davrandım bilemiyorum ama bu şekilde geçirdim o dönemi.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Merak ettiklerim

İleti sezgin bey » 29 Ocak 2011 20:53

Araç içi cam açma butonlarında led olmaması ile ilgili geçenlerde aracımı özel servise götürdüm ve baktırdım. İlgili bey efendi eğer içinde lamba yoksa takarız dedi. Aracı götürdüm ve cam açma butonlarının olduğu sol kapıdaki bölümü çıkartarak tek cam açma botunlarından birini kontrol edeyim derken bir de baktıkki içinde led mevcut. İlginç birşey değilmi led var ama nasıl olurda bu lamba yanmıyor. Neyse kontak anahtarı takılı ve takılı değilken denedi gene lambalar yanmıyor. Harici akü denedik ordan voltaj verip yakmaya çalıştık gene yanmadı. İlginç bir durum ustanın söylediği park durumundayken buraya voltaj gelmiyor dedi. Bu konu hakkında bir yorumu olan varsa sevinirim. Sanıyorumki yeni clio sahibi arkadaşların hiçbirinde cam ledleri yanmıyor. Reno maliyetten kaçsa neden led taksınki. Led var bu ampül neden yanmaz. Bilgilendirmek istedim. Devrim üstaddan bu konu hakkındaki görüşleri ve tecrübeleri hakkında yorum bekliyorum.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Merak ettiklerim

İleti sezgin bey » 29 Ocak 2011 21:01

Tabiki birde usta araca bakarken orda başka bir kişi daha vardı ve oda boya ustasıymış. Ben ampül olayıyla ilgilenirken oda bana aracın üst kaputu yenimi boyandı diye sordu yok araç daha yeni dedim. Işığa doğru bakınca boyanın içine toz karışmış dedi. Ne kadar boya bile yapsan dedi Renault'ta bile kaportaya boya karışmış dedi. Bende baktım çok ufak bir kabarık var tabiki boyacının bakışı ile benim bakışım aynı olmuyor. Aracın üstüne kedi çıkmış tabiki çok ufak çizikler oluşmuş pati çiziği onları nasıl kapayabilirim. Beyaz renk benim aracım.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Merak ettiklerim

İleti sezgin bey » 29 Ocak 2011 21:21

Sevgili arkadaşlar şu Clio-3 lerde geri vitese takınca fan kendini otomatikman kapalı çevrime alıyor diyordunuzya ben onu denedim ama öyle bir şey olmadı. Sizinkilerde varmı böyle bir özellik. Aracım executive dizel.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Merak ettiklerim

İleti Devrim » 30 Ocak 2011 11:54

sezgin bey demiş ki:...Led var bu ampül neden yanmaz. Bilgilendirmek istedim. Devrim üstaddan bu konu hakkındaki görüşleri ve tecrübeleri hakkında yorum bekliyorum.
Bu konuda tecrübem yok. Benim LED'ler çalışıyor. Ama gerçekten gece karanlığında görülebilecek kadar zayıf yanıyorlar. Gündüz ışığında farkedilmeleri olanaksız. Usta ancak akım ölçerle farketmiştir akım olmadığını.

sezgin bey demiş ki:...Aracın üstüne kedi çıkmış tabiki çok ufak çizikler oluşmuş pati çiziği onları nasıl kapayabilirim. Beyaz renk benim aracım.
Samimi şekilde yazmak istiyorum; Pati çiziği ile uğraşacak olursanız rahatsızlanırsınız. :) Çünkü ben de o derece minimal çiziklerle uğraşırken, veledin biri bagaj kapağımı çizmiş bisiklet gidonuyla. Siteyi ayağı kaldıracaktım az kalsın. O yüzden (pek inanmak ama) bırakın nazarlık olsun. Ya da hafifi bir pasta yaparak çiziği yok edebilirsiniz. Fakat lokal pastanın sağlıksız olduğunu söyleyenler de var...

sezgin bey demiş ki:Sevgili arkadaşlar şu Clio-3 lerde geri vitese takınca fan kendini otomatikman kapalı çevrime alıyor diyordunuzya ben onu denedim ama öyle bir şey olmadı. Sizinkilerde varmı böyle bir özellik. Aracım executive dizel.
Onu bir arkadaş söyledi ama analog klimalarda olması mümkün değil. Olursa ancak dijital klimalarda olması mantıklı. Bunu da dijital klimalara sahip arkadaşların tecrübe edip yazmaları gerekir (Ama pek bi' dönüt alamadık).
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Merak ettiklerim

İleti semih89 » 30 Ocak 2011 14:02

ben denedim o olay olmadı ne varsa veriyor valla havalandırma . dijitla benımki :D
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba


ÖncekiSonraki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 139 misafir