Merak ettiklerim

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Merak ettiklerim

Sponsor
 

Merak ettiklerim

İleti chilemix » 22 Nisan 2010 21:27

Öncelikle iyi akşamlar. Yaşım 16 :) bi merak sardı bu günlerde.Arabamız 2008 model clio III extreme. Bir kaç sorum olacaktı.
1) Hız arttıkça cd çaların sesi yükseliyormuş.Bugün biraz kurcaladım ayarları buldum.Açık hale getirdim. 0/1/2/3/4/5 İ 5 yaptım.Ama hiç bir artma olmadı.Nasıl çalışıyor acaba?

2) Egzost çıkıçına takılan parça sanırım adı abart.(güzel bi ses çıkartıyor) Bizim egzostlar içeride kalıyor ve biraz aşşağıya bakıyor sanırım.Takabilirmiyiz? Sorun olur mu?

3) Plakalığı nasıl çıkarta bilirim?(sanırım önce plakanın çıkması gerekiyor? )

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum..
chilemix
ER
ER
 
İleti: 7
Kayıt: 14 Nisan 2010 16:29
Marka & Model: Clio 3 extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 14000
İsim ve Şehir: Talha Edirne

Re: Merak ettiklerim

İleti semih89 » 22 Nisan 2010 21:34

hzın artııkça ses kademe kademe artacaktır. ayar açtım dediyseniz hızınız 100 civarına gelince bunu net olarak görürsünüz.

sadece egzoz kafası takmak istiyorsanız olabilir, ama bizim araçlarda egzoz çıkış saçma bir yerde. kestirmek falan ister, en azından tamponun kestirilmesi gerekir ki değmez.

plakağı çıkarıcaksınız, sonra üzerinde 2 vida vardır onlaır sökünce plakalık çıkacak. plakayı yapıştırmak için de silikn kullanabilirsiniz aynı şekilde çift taraflı güçlü bantlar da var.
semih89
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1044
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Merak ettiklerim

İleti chilemix » 22 Nisan 2010 21:41

Hızlı cevabınız için teşekkürler. App plaka almak istiyorum ama slikon kullanamam sanırım dış cephe için biraz kalın çift taraflı bant ile tuttursam sağlam olur mu? Bir kaç kişiye sordum tam net bir cevap alamadım.
chilemix
ER
ER
 
İleti: 7
Kayıt: 14 Nisan 2010 16:29
Marka & Model: Clio 3 extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 14000
İsim ve Şehir: Talha Edirne

Re: Merak ettiklerim

İleti semih89 » 22 Nisan 2010 22:36

dediğim gibi banda bağlı.

ben önlere silikon sıktım duruyor , arkaya da servis 3m bant yapıştırdı. bantı heryerde bulamazsın top alsan o da pahalı sonuçta. appyi yaptıracağın kişiden rica etsen bantlayıp öyle yollasa olabilir, muhakkak vardır ellerinde.
semih89
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1044
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Merak ettiklerim

İleti Devrim » 22 Nisan 2010 23:46

Talha; Arama'nın gücüne inanalım, forumda arama yapalım. :)

Plaka konusunda APP Plakalar konusuna bir göz at derim.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3443
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 90000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Merak ettiklerim

İleti chilemix » 23 Nisan 2010 09:37

Devrim abi teşekkürler.
http://www.hepsiburada.com/ProductDetai ... sptt549392

şu bantı ve plakaları en kısa zamanda alıp deneyeceğim.
chilemix
ER
ER
 
İleti: 7
Kayıt: 14 Nisan 2010 16:29
Marka & Model: Clio 3 extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 14000
İsim ve Şehir: Talha Edirne

Re: Merak ettiklerim

İleti Leon_01 » 31 Mayıs 2010 11:08

standart çift taraflı bantlar plakaları gayet iyi tutuyor ben 2 senedir o şekilde kullanıyorum hala sapasağlam
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 330
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA

Re: Merak ettiklerim

İleti Devrim » 01 Haziran 2010 01:09

Doğru.

Arka plaka direkt yapışıyor. Ön plakayı da tamponun hafif bombe şeklinde uydurup yapıştırınca o da sorun çıkarmıyor.

İlk yaptığımda ön tarafta silikon kullanmıştım. Ama geçenlerde plakadaki harf ve rakamları sticker şeklinde kalın yazı ile kaplattım. Bu esnada plakaları söktüm. Beni uğraştıran bantlar idi. Silikon anında bıraktı kendini.

Sticker'ları yapıştırıp ısı tabancasıyla iyice yedirdikten sonra plakaları yapıştırdım. Oradaki çok bilmiş eleman silikonsuz tutmaz düşer dedi. Yapıştırdıktan sonra arka plakayı sökmesini istedim. Biraz zorlayıp bıraktı. Plaka yamuluyor ama çıkmıyor. Çıkartmak istenirse son derece özenli ve sabırlı şekilde çıkartılması gerek.

Özetle Leon'a katılıyorum.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3443
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 90000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Merak ettiklerim

İleti sezgin bey » 17 Aralık 2010 20:03

Sevgili arkadaşlar hepinizin yeni araçları hayırlı uğurlu olsun. Bir kaç sorum olacak;
1-) Clio grand tour executivenin kitapçığında vitesleri motor devirine göre ufaltıp büyütmemizi isteyen bir işaret oluyor. Sol gösterge kadranında bu kitapçıkta belirtiliyor ama bizim araçlarda varmı. Yoksa avrupadaki modellerdemi var.
2-) Bütün camlar açıkken aracı uzaktan kilitleyince bütün camlar kendiliğinbden kapanıyormu. Süper kilitleme fonksiyonu varmı. Kapılar kapanıyor ama camlar kapanıyormu kendiliğinden.
3-) Arka cam silecekleri akıllı cam sileceği fonksiyonu ne anlama geliyor.
4-) Aracın yanında verilen portatif küllüğün yanında başka bir portatif bardak tarzı bir parça oluyormu.
5-) Renonun orjinal park sensörü fiyatları ne kadar.
6-) Torpido kapağının açınca aşağı düşmeden yavaşça açılmasını sağlamak için yaptığınız bir çalışma varmı.
7-) Clio-3 dcilerde motor üst koruma kapağı olmadığı için bu kapağın orjinalinden yada yan sanayisinden bulan varmı. sitede bazı arkadaşlar megane-2 dci kapağı uyuyormuş dedi deneyeyiniz varmı?
8-) Kitapçıkta lastik patladığı zaman bir pompadan bahsediyor bu bizim modellerde yokmu acaba?.
9-) Aracın motoru rodaja kadar 1500 km ye kadar 2500 rpm devrin üstüne çıkılmaması, vites geçişlerinin 2000 rpm devrin üstünde olmaması, 6000 km de motorun performasının alınması gibi detaylı kullanım bilgileri varmı. Ve aracın 1500 km rodajı dolunca servise götürmek gerekiyormu.
Sevgili arkadaşlar değerli yorumlarınızı bekliyorum.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Merak ettiklerim

İleti sunset544 » 17 Aralık 2010 22:09

sezgin bey demiş ki:Sevgili arkadaşlar hepinizin yeni araçları hayırlı uğurlu olsun. Bir kaç sorum olacak;

3-) Arka cam silecekleri akıllı cam sileceği fonksiyonu ne anlama geliyor.

5-) Renonun orjinal park sensörü fiyatları ne kadar.

.


-orjinal park sensörü serviste 170 tl..
-Arka cam silecekler için akıllı cam sileceği fonksiyonu ön silecekler çalışırken geri vitese attıgınızda arka silecek otomatik olarak çalışır siz arkaya döndüğünüzde arkayı net görebilmeniz için camı siler geri viteste oldugu sürece de çalışmaya devam eder.. (ön sileceklerin çalışıyor durumda olması gerek hızı farketmez)
sunset544
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 202
Kayıt: 12 Nisan 2010 13:54
Marka & Model: ClioIII Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 48000
Yakıt: opet
Lastik Markası: Dunlop
İsim ve Şehir: adana

Re: Merak ettiklerim

İleti Devrim » 19 Aralık 2010 14:41

sezgin bey demiş ki:...2-) Bütün camlar açıkken aracı uzaktan kilitleyince bütün camlar kendiliğinbden kapanıyormu. Süper kilitleme fonksiyonu varmı. Kapılar kapanıyor ama camlar kapanıyormu kendiliğinden.
...
4-) Aracın yanında verilen portatif küllüğün yanında başka bir portatif bardak tarzı bir parça oluyormu.
...
6-) Torpido kapağının açınca aşağı düşmeden yavaşça açılmasını sağlamak için yaptığınız bir çalışma varmı.
7-) Clio-3 dcilerde motor üst koruma kapağı olmadığı için bu kapağın orjinalinden yada yan sanayisinden bulan varmı. sitede bazı arkadaşlar megane-2 dci kapağı uyuyormuş dedi deneyeyiniz varmı?
8-) Kitapçıkta lastik patladığı zaman bir pompadan bahsediyor bu bizim modellerde yokmu acaba?
9-) Aracın motoru rodaja kadar 1500 km ye kadar 2500 rpm devrin üstüne çıkılmaması, vites geçişlerinin 2000 rpm devrin üstünde olmaması, 6000 km de motorun performasının alınması gibi detaylı kullanım bilgileri varmı. Ve aracın 1500 km rodajı dolunca servise götürmek gerekiyormu.
Sevgili arkadaşlar değerli yorumlarınızı bekliyorum.

2, 4 & 8) Yok. Yani bildiğim kadarıyla yok. Büyük ihtimalle de yoktur. :)

6) Böyle bir çalışmamız henüz yoktur.

7) Evet bu konuda çeşitli laflar sözler edildi. Kapağı bulanlar olmuştu sanırım ama takıp da "Aha taktım! Nasıl olmuş?" diyen olmadı sanırım...

9) Bu tip konular konuşuldu ama hangi konularda olduğunu hatırlayamadım şu an. Fakat aynen yazdıklarınıza dikkat etmeniz durumunda sıkıntı olmayacaktır zaten. Hatta motor performansının 6bin'den sonra da "yakıt cimriliği" anlamında iyileştiğini göreceksiniz.

Rodaj zamanı dolduktan sonra servise gitmeyle ilgili pek bir şey söylenmez. Zamanında gitmedim ama bugün olsa giderdim. Çünkü her ne kadar fabrikada motorun testleri vesaireleri yapılsa da motorun araca takılması sonrasında, yük altında çalışmasıyla mutlaka aşınan ve yağa karışan metal partikülleri olacaktır. Bu pisliklerden kurtulmak ve motoru rahatlatmak adına serive gidip bir yağ değişimi yapılabilir. Muhtemelen gerek yok diyeceklerdir ama şu anki bilincim olsaydı ben gider yağı yenilerdim!.

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3443
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 90000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Merak ettiklerim

İleti sezgin bey » 24 Aralık 2010 23:15

Hımm anladım teşekkür ederim sevgili arkadaşlar. Çok ufak kapı sürtmelerinde rotüş gerekirmi. Yani ufak olan çizilmeler önemlimi. Bu tip çizilmeler estetik bakımda yapılabiliyormu. Renault'un estetik paketinden bakım yaptıran oldumu kalite nasıl. Sevgili arkadaşlar aracım daha 350 km de ilk bakım 15000 de olacağı için bu bakımda aracın garanti kapsamında antikorozyon ve boya kontrolü yapılıyormu bakım takip formlarında var araç dökümanlarında. Benim kullanım sınırlarım;

1500 km rodaj gelene kadar 2500 rpmi geçmemek.
50 km hıza hızlı bir biçimde çıkıp 5 vitese veyahut 4 cü vitese geçmek.
ve 50 km nin üstünde sabit bir hızla seyretmek.
Vites düşümlerini 1000 rpm civarı yapmak.
Aracın maksimum ulaştığı tork seviyesi 2000 rpm olduğu için vitesleri bu devir sınırlarında değiştiriyorum.
6000 rpm den sonra yakıt yakışının azalacağına ve performasın bariz hissedilebilcek seviyede yükseleceğini umuyorum.
Sevgili arkadaşlar rodajda motor yağını değiştirmeyi düşünoyorum. Çünkü motor yeni olduğu için içinde metal partikülleri olabilceği kanısıyla aklıam böyle bir fikir geldi. Dizel motorlarla uğraştığım için rodaj bakımlarında mutlaka yağ filitresi yağ enjektör testleri ve valf ayarlarına bakılırdı. Bura sadece yağ değişimini yapmayı düşünüyorum. Benim gibi düşünen varmı aranızda.

Sevgili arkdaşlar bizim execuivelerde 85 dci lerde interccoler varmı. Sanırım varsa bile arkada bir yerde umuyorum. Sıfır araçlara illaki boya koruma yapılması gerekiyormu. Ben bu konuyu araştırdım. boya zaten taze ve zinde araç senesini doldurduktan sonra yapmak daha iyi olur diyorlar. Cam sileceklerinin her ikisinin birden en iyi açıldığı konum nedir. yoksa açılmıyormu. sürücü tarafındakini açamadım. Yolcu tarafı ise kaputa sürtüyor. Mutlaka bu işin bir püf noktası olmalı. Nedir bu konu hakkındaki düşünceleriniz.

Renault'un orjinal monitörsüz park sensörü ve torpido aydınlatmasının fiyatı nedir acaba bilen varmı sevgili arkadaşlar.
Ben Executivelerin arka frenlerini kampana diye biliyordum. ama disk frenmiş. Pekala Dynamiclerin kampanamı diskmi.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Merak ettiklerim

İleti Devrim » 25 Aralık 2010 00:53

Sezgin Bey; Özellikle bilgi almak istediğiniz hususları maddeleseydiniz iletiniz daha anlaşılır olurdu. Yıllar içinde forum ortamlarında, insanların düzensiz yazılmış iletileri okumadan geçtikleri deneyimine sahip oldum. :)

Neyse.

sezgin bey demiş ki:...[1]Çok ufak kapı sürtmelerinde rotüş gerekirmi... ...[2]6000 rpm den sonra yakıt yakışının azalacağına ve performasın bariz hissedilebilcek seviyede yükseleceğini umuyorum... ...[3]Sevgili arkdaşlar bizim execuivelerde 85 dci lerde interccoler varmı... ...[4]Sıfır araçlara illaki boya koruma yapılması gerekiyormu... ...[5]Cam sileceklerinin her ikisinin birden en iyi açıldığı konum nedir... ...Yolcu tarafı ise kaputa sürtüyor... ...[6]Ben Executivelerin arka frenlerini kampana diye biliyordum. ama disk frenmiş. Pekala Dynamiclerin kampanamı diskmi.

Ben yukarıda alıntıladığım, fikir sahibi olduğumu düşündüğüm noktalarda cevap yazmak istedim. Sırasıyla:

[1] Aracınız yeni ise hiç dokunmayın derim. Lokal rötuşlar sonucunda aracın cilası ile genel görünümü arasında fark oluşması kötü olur. Ya da bunu profesyonelce yapacak bir yere yaptırın. Ben ufak iki-üç pasta rötuşum olmuştu. Ardından güzel de bir cilalama yapmıştım. Aracı yıkattığım yerdeki eleman farketti. Ben hâlâ nasıl farkettiğini anlamış değilim...

[2] Sanırım bir yazım hatası olmuş. Aslında 6000 KM. mi demek istediniz? :)

[3] Sanırım 85 HP demek istediniz. 85'liklerde motor gücü nedeniyle intercooler'ın var olduğu yönünde bir bilgim var. Yani öyle olması gerek.

[4] Aracımın yıkama vs. bakımını yaptırdığım yerdeki usta sıfır araca da boya koruma yapılabileceğini belirtmişti. Yeni boyaların "dayanıklı" olduğu düşüncesi doğru değil diyordu. Boya eskimez sadece mikro çiziklerle dolar. Kuş pisliği yeni boyaya da eski boyaya da kötü etki eder. O yüzden boya koruma her zaman yapılmalıdır diyor. Ama halen boya korumanın ne kadar faydası olduğu noktasına kendim bile inanmış değilim. Yani özetle, "illâ" diye bir şart yok. Arzu ederseniz yaptırabilirsiniz. Ama boya koruma işlemi yapacağız diye sıfır boya üzerinde kılcal çizik oluşturmasınlar...

[5] Sİleceklerin "açıldığı konum"dan kastınız, silecekleri camdan ayırdığımız pozisyon mudur? Eğer öyleyse maalesef öyle bir şey yok. Sürücü tarafındaki sileceğin çentiği olduğundan 1-2 santimden daha fazla açılamıyor. Sürücü tarafındakiyse -tespitiniz doğrudur- motor kaputuna sürtüyor. Bu sebeple, dinlenme tesislerinde, otoparklarda veya sileceklerle oynanma ihtimali olan yerlerde aracınızı bırakırken silecekleri dik pozisyonda bırakın; Aracı stop etmeden önce silecekleri çalıştırın. Tam dik pozisyondayken kontağı kapatın. Adam olan, sürücü tarafı sileceği zorlamaz. Yolcu tarafındaki ise kaputa temas etmeden sağlıklı şekilde açılacaktır bu pozisyonda.

[6] Dynamique'lerdeki frenleme sistemiyle ilgili donanım sebebiyle arka frenler disk diye biliyorum.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3443
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 90000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Merak ettiklerim

İleti sezgin bey » 25 Aralık 2010 20:40

Çok teşekkür ederim sayın Devrim Bey değerli bilgilerinizden ötürü. Haklısınız sorulara numara versem çok daha kolay anlaşılır olur. Bir kaç sorum daha olacak yanıtlarsanız çok ama çok sevinirim.

1-) Aracın ilk kalkışlarında bazen istemeden olsa stop ettirmeler yapıyorum. Gerçi alıştım artık yapmıyorum ama bu durum motora veyahut herhangi bir aksama zarar verirmi.
2-) Aracın periyodik bakımlarında antikorozyon kontrolüde yapılıyormu. Kitapçıkta en arka kısımda muayene kısımları var.
3-) İlk rodajda 1500 km olunca motor yağını değiştirmeyi düşünüyorum. Doğrumu çünkü aracım sıfır ve Allah nasip ederse uzun bir süre içime sinerek binmek istiyorum ve makinemin daha uzun ömürlü olması tercihim.
4-) Renault orjinal monitörsüz park sensörü ne marka Parkmatic (Cenmax)'mı fiyatı nedir. Torpido aydınlatması fiyatını bilen varmı acaba.
5-) Renault estetik paketi motor;boya ve döşeme korumasını yaptırınca boya koruması sonrası araç yıkanınca bu koruma kalkıyormu. Yoksa ne kadar yıkarsak yıkayalım bu koruma bir sene kalıyormu. Renault bu konuda nasıl servisler bu boya koruma işini nasıl yapıyorlar. Bir sonax, ziebart, auto king gibi kalitelimi acaba.

daha öncede konuştuğumuz clio-3 dci motorlarda olmayan motor üst kapağı hakkında bir sonuca varılabildimi. Gerçekten gerek duyulmadığı içinmi takılmamış yoksa olması gerekiptemi takılmamış çünkü ben bütün parçacılarda çıkmacılarda aradım fakat kimsede bulamadım ve cevapları hep o motorlarda takılmıyor çünkü üst tarafta plastik kapakla motorun enjektörleri ve ön ısıtma bujileri kapatılmış ve Renault firması takmayı gerektiren bir durum görmemiş dediler. Sizin varmı farklı bir görüşünüz.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Merak ettiklerim

İleti Devrim » 26 Aralık 2010 17:50

1) Bunu sürekli hâle getirmezseniz bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Ya değilse, dizel motorları yüksek basınç altında çalışır, pistonların biyel koluna vb. aksamlara zarar verebilirsiniz.
2) Bilmiyorum, yapılıyorsa da nasıl yapıldığını bilmiyorum. Aslında hiç görmedim...
3) Bununla ilgili olarak, ilk sorunuza 19 Aralık tarihli cevabımda yer vermiştim.
4) Parkmatik'lerin fiyatı çok yüksek değildi sanırım. 100 lira civarında. Fakat farklı modelleri mevcut. İnternette araştırma yapabilirsiniz. Torpido aydınltmasının sevis işçiliği sebebiyle fiyatı biraz abartı gelebilir. Rakam hatırlamıyorum. Bu konuda bir arkadaşımız yeni konu açtı.
5) Yıkamayla koruma kalkmaz. Daha önce dediğim gibi, şahsımın "koruma" denilen şeye inancı tam değil. Ama böyle bir şey sağlıklı şekilde varsa/işliyorsa, uzun bir zaman diliminde yıkamayla geçmemesi gerekir.

Motor kapağı konusunda şu an bilgim şu yönde; Olması gerekip de takılmayan bir durum yok. Evet Renault uzun bir süredir dizel motorlarına kapak yerleştirmiyor. Isı yüzünden vb. tahminler getirsek de tam mantığını şahsen bilmiyroum şu an.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3443
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 90000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Merak ettiklerim

Sponsor
 

Sonraki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: hmnumanoglu, ufukk95 ve 5 misafir