HAVA YASTIKLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ

Aracımızla ilgili olmayan, otomotiv, trafik, sürüş güvenliği, emniyet gibi çeşitli konularda bilgiler.

HAVA YASTIKLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ

İleti planetearth » 14 Şubat 2013 09:38

Kafama takılan bir konu var buradan paylaşmak istedim, bilgilerinden istifa edeceğimiz arkadaşlar çıkacaktır bizleri bilgilendirirlerse çok iyi olur.
Aracımda 6 hava yastığı var, şimdi bu hava yastıklarının çarpma anında açılması için emniyet kemerlerinin takılı olması mı gerekiyor. Arka hava yastıkları içinde çalışma prensibi nasıl öğrenmek istedim. ALLAH kazasız sürüşler versin ama bilmektede fayda var diye düşündüm.
planetearth
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 396
Kayıt: 14 Kasım 2012 12:53
Marka & Model: Clio III Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98bg + lpg
Kilometre: 97000
Yakıt: opet
Lastik Markası: continental cpc 5
İsim ve Şehir: Ankara


Re: HAVA YASTIKLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ

İleti onurksk » 14 Şubat 2013 11:03

Bu gerçekten çok çelişkili bir konu ve çok fazla tartışılıyor. Forumlardan ve çevremden gördüğüm bir grup emniyet kemeri takılı değilse srs olanlarda airbag devreye girmez demekte başka bir grupta ne alakası var kardeşim o ayrı bu ayrı takılı olmasada devreye girer demekte :) Sanırım burada markasal bir ayrıntı var bazı marka araçlarda emniyet kemeri ve airbag beraber çalışıyor. Arabanın çeşitli bölgelerinde hava yastıkları için sensörler var ön-yan-arka gibi farklı darbe noktaları var yani.

Aşağıdaki clio 3 kazasında şase ezilmesi olmadığı için airbag açılmamış mesela

[ img ]

[ img ]
onurksk
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 540
Kayıt: 19 Eylül 2011 20:28
Marka & Model: Artık yok :(
Motor Tipi & Gücü: .
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İzmir

Re: HAVA YASTIKLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ

İleti planetearth » 14 Şubat 2013 11:17

Usta, şase ezilmesi olmamış ancak bu iki hava yastıklı olan versiyon sanırım yan hava perdesinin bu araçta olması durumunda normalde açılması gerekir. Bayağı ciddi bir kaza ama açılmaması üzücü
planetearth
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 396
Kayıt: 14 Kasım 2012 12:53
Marka & Model: Clio III Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98bg + lpg
Kilometre: 97000
Yakıt: opet
Lastik Markası: continental cpc 5
İsim ve Şehir: Ankara

Re: HAVA YASTIKLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ

İleti onurksk » 14 Şubat 2013 11:49

planetearth demiş ki:Usta, şase ezilmesi olmamış ancak bu iki hava yastıklı olan versiyon sanırım yan hava perdesinin bu araçta olması durumunda normalde açılması gerekir. Bayağı ciddi bir kaza ama açılmaması üzücü


Belki duymuşsunuzdur takla atan ölümle sonuçlanan bir hyundai i30 kazası vardı araçta 10 hava yastığı olmasına rağmen hiçbiri açılmamıştı ortalık baya karıştı o dönem i30 sorunlumu diye hatta hyundai resmi kanaldan açıklama yaptı araç takla atmıştır ama airbag darbe sensörlerine denk gelmemiştir falan diye. Yan ve perde hava yastıklarının sensörü kapı direk altlarında ve araç takla atsada o noktaya darbe gelmezse açılmaz dendi bence mantıklı değil

Hyundai resmi açıklaması,

http://www.hyundai.com.tr/tr/i30airbag.aspx

[ img ]

[ img ]
onurksk
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 540
Kayıt: 19 Eylül 2011 20:28
Marka & Model: Artık yok :(
Motor Tipi & Gücü: .
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İzmir

Re: HAVA YASTIKLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ

İleti planetearth » 14 Şubat 2013 15:22

Bencede hiç mantıklı değil. 10 hava yastıklı diye sat sonrada açılmadı sensöre gelmedi. Arabanın sağlam yeri kalmamış bu sensörü en gelmeyecek yerlere koyarsan arabada değil 10, 100 adet hava yastığı olsa hikaye.
planetearth
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 396
Kayıt: 14 Kasım 2012 12:53
Marka & Model: Clio III Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98bg + lpg
Kilometre: 97000
Yakıt: opet
Lastik Markası: continental cpc 5
İsim ve Şehir: Ankara

Re: HAVA YASTIKLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ

İleti Sani » 14 Şubat 2013 21:53

planetearth demiş ki:Bencede hiç mantıklı değil. 10 hava yastıklı diye sat sonrada açılmadı sensöre gelmedi. Arabanın sağlam yeri kalmamış bu sensörü en gelmeyecek yerlere koyarsan arabada değil 10, 100 adet hava yastığı olsa hikaye.


Sensör yerleri arabalarda standarttır.
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: HAVA YASTIKLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ

İleti planetearth » 15 Şubat 2013 00:44

usta standart ayrı ama bir video izlemiştim. mercedes'in bayan bir yaya şöföre sinirlenip hızlıca çantasını tampona vuruyor ve sensöre denk geldiğinde sürücü hava yastığı açılıyor. Bir tarafta da sensöre gelmediğinden pert olan aracın hava yastığı açılmıyor. Bunun testleri var, ar-ge' si var. belirli bir oranda sensörlerin hata payı var ama bu çok çok az, askeri malzemelerin üretimdeki hatası kadar mesela patlamayan kurşun kadar :)
planetearth
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 396
Kayıt: 14 Kasım 2012 12:53
Marka & Model: Clio III Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98bg + lpg
Kilometre: 97000
Yakıt: opet
Lastik Markası: continental cpc 5
İsim ve Şehir: Ankara

Re: HAVA YASTIKLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ

İleti Sani » 15 Şubat 2013 19:10

planetearth demiş ki:usta standart ayrı ama bir video izlemiştim. mercedes'in bayan bir yaya şöföre sinirlenip hızlıca çantasını tampona vuruyor ve sensöre denk geldiğinde sürücü hava yastığı açılıyor. Bir tarafta da sensöre gelmediğinden pert olan aracın hava yastığı açılmıyor. Bunun testleri var, ar-ge' si var. belirli bir oranda sensörlerin hata payı var ama bu çok çok az, askeri malzemelerin üretimdeki hatası kadar mesela patlamayan kurşun kadar :)


İzlediğiniz video film sahnesi falan olmalı :)
Araçların airbag'lerinin çalışması için minimum 30km hız olması ve darbenin de belli bir açıdan belli bir güçle gelmesi gerekiyor.
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: HAVA YASTIKLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ

İleti mehmetturk » 15 Şubat 2013 21:34

SRP olanlarda ki bizim arabalarda böyledir, emniyet kemeri takılı değilken de açılır diye biliyorum ama emin değilim. Normalde ve en yaygın olan SRS sistemde emniyet kemeri takılı değilse havayastığı açılmaz.

Eğer SRP ile ilgili bildiğim doğruysa, kemer takılmazsa havayastığı açıldığında ölme tehlikesi azalacağı yere artar. Boyun kırılması kuvvetle muhtemel. Dikkatli olun derim.
mehmetturk
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 22 Eylül 2012 22:36
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 65hp
Kilometre: 50184
Yakıt: Total Doco
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: Mehmet YILDIZ İstanbul

Re: HAVA YASTIKLARI ÇALIŞMA PRENSİBİ

İleti planetearth » 15 Şubat 2013 21:36

Hayır hocam, araç çalışır durumda olsa yeterli, aktif haldedir airbagler. 30 km hızın altındayım karşıdan araç bana 100 km hızla çarptı açılmaması garip olur. kornaya biraz sert bastıgı için açılan hava yastığına bizzat şahit oldum.
planetearth
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 396
Kayıt: 14 Kasım 2012 12:53
Marka & Model: Clio III Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98bg + lpg
Kilometre: 97000
Yakıt: opet
Lastik Markası: continental cpc 5
İsim ve Şehir: Ankara



Teknik Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 77 misafir