POWERBOX (Düşünenlere belki bir fikir verebilir)

Aracımıza uyguladığımız küçük büyük her tip modifiye çalışmaları.

POWERBOX (Düşünenlere belki bir fikir verebilir)

İleti EX_PRO » 30 Ekim 2008 02:37

clip tunung (yazılım) ve power box ile bir araştırma yaparken rastladım hoşuma gitti paylaşmak istedim

(Alıntıdır)

Evet geldik modifiye amaçlı bir başka motor parçasına. Bu konu hakkında da bilgi vermeden geçmek istemedim. Konu ile ilgili internette araştırma yapanlar olabilir ve nihayetinde bu konuya ulaşabilirler. Powerbox nedir öğrenelim.

Powerbox; motordaki yakıt basıncıyla oynayan ve extra olarak motorun rail basınç sensörüne yerleştirilen bir moduldür. Çalışma mantığı çok basittir. Motora her daim yakıt ihtiyacının fazla olduğu mesajını iletir ve motorun fazla yakıt kullanmasına ve zengin karışım yakmasına sebep verir. Bu da gözle görülür bir performans artışı sağlar. Yakıtın miktarını ve basıncını artırarak içerdeki patlamayı güçlendirir. Bir çeşit yanıltıcı elektrik devresi diyebiliriz. Bir çok powerbox markası vardır. Benim kullandığım Alman yapımı olan HPT markasıdır. Üzerinde 0-9 arası farklı güç kademelerine sahip ve uzaktan kumandalı bir modeldir. Uzaktan kumandası açma kapama içindir. 0-9 arası her modun farklı görevi vardır. Kimi modlar alt devirlerde yüksek tork sağlarken kimi modlar üst devirlerde yüksek tork ve beygir sağlamaktadır. Tamamen amaç ve istekler doğrultusunda kullanılmalıdır. İsteyen olursa tarafımca adresinize gönderilir.

Powerbox günümüzde sadece dizel araçlara uygulanmaktadır. Özellikle common-rail dizel motorların tümünde kullanılır ve iyi performans verir. Eski tip pompa meme teknolojisine sahip motorlar için geliştirilmiş box lar da mevcuttur. Fakat bunların fiyatları biraz daha pahalıdır. Benzinli araçlar için powerbox yoktur. İleride olursa bilemem. Benim bildiğim yok.



Powerbox’ta dikkat edilecek hususlar: Öncelikle kullanılacaksa aracınıza uygun ve iyi bir marka seçilmelidir. Kaş yapacam derken göz çıkarabilirsiniz. Motora vereceğiniz hasardan bahsediyorum. Bir diğer husus powerbox un kullanım klavuzunun dikkatlice okunmasıdır. Önemsiz gibi görünse de hayat kurtaracak bilgilere sahip olabilir.

Bir diğer husus eğer powerbox unuzun üzerinde ayarlar var ise hangi ayarın ne işe yaradığını çok iyi öğrenmeli ve aracınızı kullandığınız ayara göre kullanmalısınız. Örneğin benim box un 7. modu yarış modudur. Sadece kısa süre için yarışlarda kullanılmalıdır. Sürekli kullanımda motora hasar vereceği açıkça klavuzunda belirtilmiştir. Sürekli kullanılacak modlar da belirtilmiştir. Hangi modun ne işe yaradığını iyice öğrenmek gerekir. Yanlış moddan yapacağınız yanlış beklentiler hem psikolojinize hem de aracınıza zarar verebilir. Yanlış modun yanlış kullanımı da hasara yol açabilir. Ayrıca en sert modların uzun süreli ve çok zorlanarak kullanılması da olumsuz sonuçlar doğuracaktır.

Gelelim kişisel görüşlerime: Uzun süredir powerbox kullanan birisi olarak öncelikle söylemek istediğim gerçekten performans konusunda işe yaradığıdır. Aracınızda gerçekten büyük performans artışlarına yol açıyor. İstediğiniz zaman açılıp kapatılabilmesi ve istendiği zaman araçtan sökülüp çıkarılabilmesi en büyük avantajlarıdır.

Biraz da dezavantajlarından bahsedelim. Şimdi çalışma prensibini az önce öğrendik. Mantıken düşünürsek çalışma prensibi açısından araç sağlığına olumsuz etkisi vardır. Zira araç bir çok şeyi hesaplayıp yakıt miktarı ve basıncını duruma göre ayarlamaktadır. Powerbox bu hesapları bozup aracın fazla yakıtı yüksek basınçla yakmasına sebep olur. Bu da motorda gözle görünmese de düzensizliğe, ses artışına ve malesef yakıt israfına yol açar. Benim kullandığım box un ekonomi modları olmasına ramğen en ekonomik modda bile fazla yakıt harcadığı tarafımca gözlenmiştir. Ayrıca gereğinden fazla zengin karışım yaktığından motorun boğulmasına sebebiyet verebilir. Yani yeri geldiğinde hem daha fazla mazot yakarak hem de aracın performansının düşmesine sebep olabilir. Zira sahip olduğu bazı modlar alt devirleri canladırıp üst devirleri normalin daha altına çekmektedir. Yani yanlış ayarlamalar aracın gücünden çalabilir. Ama yakıttan tasarruf ettirmiyor. İlginç. Bu da pek sağlıklı çalışmadığının göstergesi olmalıdır. Ayrıca sistem kaynaklarını, mazot pompasını ve enjektörleri gereğinden fazla zorlayarak ömürlerinde kısalmaya sebebiyet verir.

Yani kısaca şunu diyebiliriz. Powerbox son çare olabilir. Yani motorun sağlığıymış yakıt miktarıymış felan düşünmeden, güç pahasına bir şeyler yapmak isteyenler için birebir. Veya aracına chip uygulamak istemeyen kişiler kullanabilir.



Gelelim en çok tartışılan soruya. Chip mi box mu yoksa her ikisi mi?

Bu sorunun cevabı açık ve net. Chiptuning aracın sadece yakıt miktarı ve basıncı ile oynamak yerine motorun tüm özelliklerini sistemli bir şekilde ve beraberce değiştirdiği için box dan her zaman daha sağlıklıdır. Vereceği performansa gelirsek, chip tek başına boxun yapabildiğini yapabilir. Eğer yazılım box un ayarıyla aynı veya daha fazla güce ayarlıysa powerbox bu durumda tüm espirisini yitirecektir. Hatta aracın güç kaybetmesine bile yol açabilir. Veya aracın kaynaklarını gereğinden fazla zorlayarak extra güç almadan veya çok az alarak araç sağlığı açısından önemli sorunlara yol açabilir.

O yüzden chiptuningi her zaman tavsiye etmişimdir. Chip var ise üstüne box eklemenizi pek tavsiye etmiyorum. Güç pahasına her şeyi göze alıyorum derseniz de bunu güzelce test etmeniz gerekir. Başka bir araçla hız testi yaparak en güzel sonuca ulaşabilirsiniz. Böylece box ne kadar işe yarıyor ne kadar zarar veriyor rahatça anlarsınız. Chip üstüne box un yararını gördüyseniz de bunu sürekli uygulamak yerine sadece yarışlarda yani ihtiyacınız olduğunda, kısa sürelerde kullanmanızı öneririm.
EX_PRO
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 10 Haziran 2008 12:50


Re: POWERBOX (Düşünenlere belki bir fikir verebilir)

İleti fussyGp » 08 Ocak 2009 19:13

motorla oynamak isteyenler için güsel bişey kullanan arkadaslardan biliorm :)
fussyGp
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 39
Kayıt: 08 Ocak 2009 17:54
Marka & Model: GrandePunto
Motor Tipi & Gücü: 1.3 multijet 75 hp
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Şenol-İstanbul

Re: POWERBOX (Düşünenlere belki bir fikir verebilir)

İleti anunbar » 03 Nisan 2009 08:14

Merhaba,

benim merak ettiğim, 65beygirlik motora 80 beygirlik motorun yazılımını yükleten var mı acaba? tek başına bu bir etki yaratıyor mu? :mrgreen:

açıkçası 80lik versiyonu Türkiye'de bulamadığımdan 65lik aldım. motorlar arasında yapısal farklılıklar var ama hani sadece yazılım ile tüketimi arttırmadan ek güç elde edilebilir mi merak ediyorum doğrusu.

bir de 65lik versiyonlarda intercooler yok mu? yoksa eğer takma maliyeti ne olur? hani modifiye zarar verir diye pek istekli değilim ama orijinal parçalar kullanmak aklıma yatmıyor değil.. hem tüketim artmaz hem de performans artarsa tadından yenmez.. :mrgreen:

Selamlar.
anunbar
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 19
Kayıt: 19 Mart 2009 22:31
Marka & Model: RENAULT CLIOIII Extr
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65PS
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Bursa

Re: POWERBOX (Düşünenlere belki bir fikir verebilir)

İleti anunbar » 07 Nisan 2009 07:28

Bilgi için teşekkür ederim Murat,

ben sanırım dokunmayacağım aracıma, bunu 4-5 sene kullanıp ev borcunu bitirdikten sonra -o zaman çıkmış olur herhalde- güçlü dizel motorlu bir clio4 alırız diyoruz... :mrgreen:

Selamlar.
anunbar
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 19
Kayıt: 19 Mart 2009 22:31
Marka & Model: RENAULT CLIOIII Extr
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65PS
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Bursa

Re: POWERBOX (Düşünenlere belki bir fikir verebilir)

İleti anunbar » 09 Nisan 2009 10:47

Alper demiş ki:
Murat demiş ki:
anunbar demiş ki:Bilgi için teşekkür ederim Murat,

ben sanırım dokunmayacağım aracıma, bunu 4-5 sene kullanıp ev borcunu bitirdikten sonra -o zaman çıkmış olur herhalde- güçlü dizel motorlu bir clio4 alırız diyoruz... :mrgreen:

Selamlar.



Evet aslında 1600 DCİ 110 HP olsa Güzel olur...Bende tercih edebilirim Valla..

aslında 1300cc 150 HP olsa daha ii olur beya twin turbo falan :mrgreen: :mrgreen:


Gidişat o yönde aslında.. Downsizing yapıyorlar artık tüketimi düşürmek için. Mercedes bile C kasasının 1.6 compressor versiyonunu çıkardı... 156HP 230NM falan.. atmosterik 2.2 motor performansında.. turbodizellerde de aynı şey sürüyor.. Bir yerde VW'nin 1.2 tdi çıkaracağını okumuştum.

Bakalım Renault ne yapacak.. :roll:
anunbar
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 19
Kayıt: 19 Mart 2009 22:31
Marka & Model: RENAULT CLIOIII Extr
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65PS
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Bursa

Re: POWERBOX (Düşünenlere belki bir fikir verebilir)

İleti cliocan » 19 Mayıs 2009 08:43

hepinize bi kardeş nasihatı sakı8n takmayın arabayı yakıyodum ben zor çıkarttık
cliocan
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 25
Kayıt: 16 Ocak 2009 20:49
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: hasan*istanbul

Re: POWERBOX (Düşünenlere belki bir fikir verebilir)

İleti dci65 » 19 Mayıs 2009 22:41

anunbar demiş ki:Merhaba,

benim merak ettiğim, 65beygirlik motora 80 beygirlik motorun yazılımını yükleten var mı acaba? tek başına bu bir etki yaratıyor mu? :mrgreen:

açıkçası 80lik versiyonu Türkiye'de bulamadığımdan 65lik aldım. motorlar arasında yapısal farklılıklar var ama hani sadece yazılım ile tüketimi arttırmadan ek güç elde edilebilir mi merak ediyorum doğrusu.

bir de 65lik versiyonlarda intercooler yok mu? yoksa eğer takma maliyeti ne olur? hani modifiye zarar verir diye pek istekli değilim ama orijinal parçalar kullanmak aklıma yatmıyor değil.. hem tüketim artmaz hem de performans artarsa tadından yenmez.. :mrgreen:

Selamlar.


İntercooler taktın diye araban bozulmaz. tam tersine, ömrü uzar. chipin de hiçbir zararı yoktur. basmazsan yakıt tüketimini düşürür, çünkü motor eskisi kadar zorlanmaz, 1300 kg kaldıracağım diye. basarsan da gider, rahat sollama yaparsın. para çoksa farklı uygulamalara gidilebilir, turboyu büyütüp intercooler takmak gibi. bunun maliyeti 7000 tl civarında olsa da 160 bg'lik DİZEL bir clio sahibi olursunuz. bunun da bir zararı yoktur çünkü basınca maruz kalan her parça, basınca dayanıklı olan parçalarla değişir. burada usta çok önemli. aksarayda mahalle ustasına yaptırırsan, bloğu çatlatırsın. herkes iyi bi ustada parasına kıyıp modifiye yapsa, bu ülkede modifiye arabaya zarar verir diyen kimse olmazdı.

ayrıca 65 bg olan 1.5 dci motorlu clio, 160-170 bg'e kadar çıkabilir. turbo boşluğu yaşatır ama o gücü verir. tabi, bu uygulamalar, paralelinde başka modifiyeler gerektirir. örneğin yeni vites aralıkları gerekir. ben şahsen 195 km/h hızda 5. vitesi bitiriyorum ve gerekli olan güç, mevcut olmasına rağmen araç, vitesi bitirdiği için daha fazla gitmiyor. yoksa 90 bg araçların rüzgarı arkasına alarak, güzel rampalarda 220 km/h hızlara ulaştığını biliyorum. 102 bg golf plus bile 230 yapabiliyor. benim 6 bg eksik aracım ise 195de tıkanıyor..
dci65
 

Re: POWERBOX (Düşünenlere belki bir fikir verebilir)

İleti inferno79 » 02 Haziran 2011 16:07

ben daha dün bursada bilinen bir tunning firmasına taktırdım. aracım clio 3 hb 1.5 dci 65hp. 65hp'nin performansı clio2 ye göre gerçekten çok kötü, özellikle uzun yolda 70km den sonra zorlanıyor ve çok yakıyor. firma yetkilisi yakıtta da azda olsa düşme olur dedi ama tüketim zaten ort. 5lt civarı çok önemli değil. ancak en iyisi yazılım uygulamakmış onun da fiyatı 1100tl deniyor. bakıp göreceğiz artık
inferno79
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 1
Kayıt: 11 Mayıs 2011 09:25
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 65hp
Kilometre: 39000
Yakıt: shell
İsim ve Şehir: kazım bursa

Re: POWERBOX (Düşünenlere belki bir fikir verebilir)

İleti filzof_alican » 14 Haziran 2011 09:16

öncelikle yazını okumadım ama powerbox nedir ya mazide kalan bir teknoloji
artık aracın beynıne atılan yazılım ıle chip tunning yapılıyor. ve %30 performansın artar hepsi bu
filzof_alican
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 491
Kayıt: 28 Eylül 2009 22:21
Marka & Model: 2010 Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop 205x55x15
İsim ve Şehir: blacksea

Re: POWERBOX (Düşünenlere belki bir fikir verebilir)

İleti suskuncocuk » 13 Temmuz 2011 14:09

bende düz mantık kuruyorum. bana tasıyabılecegımden fazla yük verseler taşırım ama çok zorlanırım. ve biryerde düşer kalırım...:) kesinlikle yaptırmayı düşünmüyorum.
suskuncocuk
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 57
Kayıt: 30 Mayıs 2011 14:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 78000
Yakıt: shell
Lastik Markası: Bidgestone
İsim ve Şehir: orhan bursa



Modifiye

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 86 misafir