[3.x] Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

Aracımıza uyguladığımız küçük büyük her tip modifiye çalışmaları.

[3.x] Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti Devrim » 02 Eylül 2008 22:01

Arkadaşlar bu sayfada kapı döşemelerinin nasıl söküldüğü ve iç kapı açma kolu ile ilgili ufak bilgiler bulunmaktadır. (Bu konuyu, hoparlör montajı ile ilgili konudan ayırmış bulunmaktayım.)

DÖEŞEMEYİ SÖKME:

    1) Cam Kolu: Cam koluna dengeli şekilde asılırsanız teorik olarak çıkacaktır fakat bu biraz zor ve güç gerektiren bir işlem olabilir. O yüzden şu yöntemi öneriyorum. Döşemeyi içeri doğru esnetirseniz, cam kolu ile döşeme arasında oynak bir parça olduğunu görürsünüz. Onu da kola doğru yaslayınca, kapının içine giden metal çubuğu kucaklamış olan plastik parçaları (yaprakları) görürsünüz. Tornavida ile o plastik yaprakları metalden uzaklaştırırken bir yandan da kolu dışa doğru çekiştirin. Biraz sert davranırsanız kol kendini bırakıveriyor zaten.

    [ img ]

    2) Açma Kolu: Kapı açma kolu içindeki tapayı açmak için ince uçlu bir şey öneriyorum. Elimde ufak saat tornavidası vardı. Ucunu, tapanın üstündeki boşluğa sokup sağa veya sola doğru çevirdiğinizde tapa kendini atıyor dışarı. Fakat onu tutan nazik bir plastik kol var, dışarı çekerken dikkatli olunuz.

    [ img ]

    İçerdeki vida bilmem-kaçgen bir vida ama geniş uçlu bir tornavida ile açılabilir veya vidalama makinanız varsa kullanabilirsiniz.

    [ img ]

    3) Kol Dayanağı: Aşağıdaki fotoğrafta, kolluk içerisindeki tapayı da ince tornavida ile kaldırmış ve altındaki vidayı vidalama makinasıyla çözüyorum. Çokgenli bir vida var orada. Fakat kapı açma kolu içindekinden daha küçük. Ben makinayı kullanarak açtım ama elinizde böyle bir cihaz yoksa uygun genişlikteki bir tornavida işini görecektir sanıyorum.

    [ img ]

    4) Alt vidalar: Yine aynı şekilde, döşemenin en altındaki iki vidayı da bu şekilde söküyoruz.

    [ img ]

    5) Kapı açma kolunu ayırma: Daha önce vidasını söktüğümüz kapı açma kolunu döşemeden kurtarın. Dışarı doğru çekince mekanizma çıkar. Şimdi açma kolunu bir tarafa kıvırarak döşemenin içine doğru sokup bırakın. Yani biz döşemeyi çıkarttığımızda kapı açma kolu boşta kalmalı. (Bkz. Aşağıdaki foto.) Açma mekanizmasını kendi oval deliğinden kapının içine doğru itip içeri bırakın.

    [ img ]

    6) El yardımıyla döşemeyi ayırma: Şimdi, döşemeyi tutan vida kalmadı. Fakat döşemenin etrafını çerçeveleyen plastik tutaçlar var içerde. Ben, döşemenin alt kısmındaki raf kısmını elimle çekerek, aşağı kısımdaki bir iki tutaçın "yerinden çıkmasını" sağladım. Bir takırtıyla çıkıyor bu plastik tutaçlar (Bkz. İki aşağıdaki foto.) Bir yerden bi' kez ayırdınız mı, iki elinizle usul usul kıyıdan dolaşmaya başlayın. Gayet nazikçe davranarak diğer tutaçları da çıkartın. Döşemeyi vidasız olarak tutan 6 adet tutaç var. Üçü sol yanda, diğer üçü de sağ yanda. En üstte ve en altta yok. (Bkz. Aşağıdaki foto'daki boş yerler.) Tüm tutaçları ayırdığınızda döşeme sallanır vaziyette üst tarafa asılı kalır.

    [ img ]

    7) Döşemeyi yukarı kaldırarak kurtarma: Son olarak, döşemeyi 1) sol elinizle aşağı taraftan kavrayıp yukarı doğru itin. Sağ elinizle de döşemenin üst sınırını, cam ile birleştiği yerden kurtarmaya çalışın veya 2) iki elinizle döşemeyi sağdan ve soldan sıkıca tutarak yukarı doğru kaldırın. Yani, döşeme camın kapıya girdiği yere asılmış gibidir. Tüm adımlardan sonra onu orada tutan vida tutaç vs. hiçbirşey yoktur. Sadece döşemeyi kaldırıp çıkartın.

    Aşağıdaki fotoğrafta, döşeme sökülmüş vaziyette, kapının iç yüzeyini görüyoruz.

    [ img ]

    Hemen şunu belirtmek isterim. Eğer döşemenin tutaçlarını (takır tukur sesler eşliğinde) sökerken yeterince nazik davranamazsanız (benim gibi), malesef bazıları kapı üzerinde "kalabiliyor." Yukarıdaki foto'da, sağ kısımda bir tanesi (beyaz ve siyah plastikli) duruyor. Aşağıda fotoğrafta da görüldüğü üzere, çıkmamış bir tanesini en rahat pens ile çıkartabildim. Onu oradan çıkartıp döşemedeki yerine geri takmalısınız yoksa döşemeyi tekrar takarken tam oturtamayız!

    [ img ]

DÖEŞEMEYİ TAKMA:

Doğal olarak -bildiğiniz üzere- yukarıdaki maddelerin tersini uygulamaktır bu.

    1) Kapı açma kolu: Bence ilk yapılacak iş kapı açma mekanizmasını döşemeden geçirmektir. Çünkü ikinci yapacağımız işlem döşemeyi asmak olacak.

    [ img ]

    2) Döşemeyi asmak: Döşemeyi, camın hemen dibindeki kanala oturtmak suretiyle "asıyoruz."

    [ img ]

    3) Tutaçları oturtmak: Plastik beyaz tutaçları deliklerine denk getirip hafif vurma hareketiyle döşemeyi sabitliyoruz.

    [ img ]

    4) Cam kolu: Cam kolunu yerine yerleştirerek, buna da hafiften bir vurma hareketiyle yerine oturtuyoruz. Yalnız bu noktada önce camı tam kapalı konuma getirip, kolun çoğunlukla durmasını istediğim pozisyona getirerek yerine yerleştirmeyi tercih ediyorum. Camın tam kapalı konumunda kol araç yönüne baksın isterim. Siz de ona göre bir ayar yapabilirsiniz. Yani kolun sürekli olarak hoparlörü bloke etmesini istemeyiz...

    [ img ]

    5) Vidalama: Yukarıda anlatıldığı gibi, 4 adet vidayı ve iki vida kapağını da yerleştirdiğiniz mi bitmiştir bu iş...
Kolay gelsin... :crazy:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Açma Kolu

İleti Devrim » 02 Eylül 2008 22:05

Tüm bu hoparlördü döşemeydi uğraşırken iç kapı açma kolunu fotoğrafladım, paylaşmak istedim...

:arrow: Kapı kolunu içindeki vidayı söktükten sonra kola asılınca hemen kendini bırakır.

:arrow: Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi, kapıyı açmak için elimizle çektiğimiz oynak parça, büyük bir metal pim ile sabittir.

[ img ]

:arrow: Bu pim'i korumalı yerinden çıkartıp çekiyoruz. Böylelikle anahtar parça elimize geliyor.

[ img ]

[ img ]

:arrow: Oynak olan anahtar parçanın kıç tarafındaki bir çıkıntı, aşağıdaki fotoğrafta görebileceğiniz metal parçayı içe doğru çeker. Bu metal parçaya bağlı çelik tel de kapının kilit mekanizmasına uzanıyor...

[ img ]

:arrow: Dilerseniz çelik teli baş kısmını da ayırabilirsiniz. Özellikle boya moya işlerine kalkarsak bu lego gibi parçalama olayı işi kolaylaştırır.

[ img ]

:idea: Bilginiz olsun diye yazıyorum: Eğer elimizle çektiğimiz anahtar oynak parçayı ayırır da geri takmak isterseniz ve parça ile pim'i bir türlü oturtamazsanız (ki ben bugünki denemelerimde oturtma zorluğu yaşadım. Oturtsam bile dışa doğru çıkık kaldığını farkettim) şu yöntemi izleyebilirsiniz. Telin bulunduğu başlığı da çıkartın, anahtar oynak parçayı yerleştirin, pim'i takın ve en son çelik tel başlığını takın...

Kolay gelsin...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti SAFAK SAHIN » 03 Eylül 2008 00:10

kapı açma aparatı hariiç hepsi kola görünüyor.

Ellerine sağlık .Şimdi avrupalılar bu forumdan faydalansın .
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel

Re: Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti filip34 » 03 Eylül 2008 10:51

Selam,

Eline sağlık resimler süper.

İyi günler.
Ferdi
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 341
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti Devrim » 03 Eylül 2008 12:11

Teşekkürler arkadaşlar.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti EX_PRO » 04 Eylül 2008 00:18

güzel çalışma ellerine sağlık
EX_PRO
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 10 Haziran 2008 12:50

Re: Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti DOGAN » 04 Eylül 2008 08:48

ellerin dert görmesin devrimcim harikasın valla..!
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti ufuk5414 » 06 Eylül 2008 13:34

gerçekten harikasın.bilgiler için teşekkür ederim.
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti AII » 12 Eylül 2008 13:04

elinize sağlık devrim bey çok yararlı ve güzel bir çalışma olmuş
AII
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 31 Temmuz 2008 14:32
Konum: Maliye - Muhasebe Şefi
Marka & Model: CLIOIII 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2. V. Extreme
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İsmail ARKAN/KONYA

Re: Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti ahmet » 15 Nisan 2009 14:30

Aynı şey ön kapılar içinde geçerli değilmi Hani ön kapılarda cam kolu olmadığı için cam kaldırma modulünden dolayı bir problemle karşılaşılmaz değilmi
ahmet
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 56
Kayıt: 09 Haziran 2008 12:53
Konum: İstanbul
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: Opet
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: [3.x] Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti vipsezgin » 19 Nisan 2010 09:55

devrım abı bu işlere ara verdın sankı sökcek yer kalmadı sankı :)
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1121
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: [3.x] Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti Devrim » 19 Nisan 2010 10:12

Biraz öyle oldu gibi.

Ama elektrik-elektroniğe merak sardım Sezgin, öyle böyle değil.
Başka projelerim var. Tabii yine araçlarımızla ilgili :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [3.x] Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti vipsezgin » 19 Nisan 2010 11:04

dikkat etmek gerek elektironik ciddiye alınmalı abı önemlı bır konu bence ve arabalarımıznda parcaları pahalı :) gercı yenı cıkan ledler falan ınsanın ıstahını öyle böyle kabartmıyor yanı :D
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1121
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: [3.x] Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti erselyilgin » 19 Nisan 2011 19:31

Ben o kapıdaki döşemeleri yakın bir zamanda alcantra ile kaplamayı düşünüyorum bakalım nasıl olacak paylaşırım.
erselyilgin
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 94
Kayıt: 12 Eylül 2010 02:24
Marka & Model: Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75HP
Kilometre: 8
Yakıt: Opet,BP
Lastik Markası: Dunlop
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: [3.x] Kapı Döşemeleri ve Açma Kolu

İleti Gergy » 12 Haziran 2015 21:02

Konuyu hortlatmış gibi olacağım ancak öncelikle elinize kolunuza sağlık derken clio 4 için de sanırım benzer bir uygulama geçerlidir, yanılıyor muyum?
Gergy
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 2
Kayıt: 03 Haziran 2015 21:56
Marka & Model: Clio 4
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 hp
Kilometre: 13000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: Düzce


Sonraki

Modifiye

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir