1.2L 16V HEADERS NASIL OLUR ?

Aracımıza uyguladığımız küçük büyük her tip modifiye çalışmaları.

1.2L 16V HEADERS NASIL OLUR ?

İleti Cizravi » 09 Mart 2011 15:14

Selamlar arkadaşlar.. 2006 3 kapı 1.2 aracıma headers yaptırmayı düşünüyorum ama hep aynı cevabı alıyorum "yakıt tüketimi çok artar" ! performans arttırmak için bir çok yol arıyorum şu anda ilk aklıma gelen bu. Bu konu hakkında bilgisi, tecrübesi olan arkadaşların değerli yorumlarını bekliyorum
Cizravi
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 4
Kayıt: 05 Mart 2011 18:31
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 60000
Yakıt: Full.com.tr
Lastik Markası: 195/40/16
İsim ve Şehir: İstanbul


Re: 1.2L 16V HEADERS NASIL OLUR ?

İleti ByOnder » 09 Mart 2011 16:41

performans arayan birinin yakıt hesabı yapması aslında bu işe pek gönüllü olmadığını gösterir. artı güç herzaman artı yakıt demektir bunun hesabıda yapılmaz.

bırakın header ı susturucunuz delinse dahi yakıtınız artarken headır yakıtı etkilemez demek mantıksız olur
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: 1.2L 16V HEADERS NASIL OLUR ?

İleti Leon_01 » 09 Mart 2011 23:31

yakıtı etkilemeden performans artırmanın bi yolu olduğunu pek sanmıyorum 1.2 almasaydın keşke aracı
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA

Re: 1.2L 16V HEADERS NASIL OLUR ?

İleti Cizravi » 10 Mart 2011 00:32

ByÖnder.. Bende senin gibi düşünüyorum aslında ama; mesela yakıt tasarruf cihazları denilen aletler hem beygir artışı hem yakıt tasarrufu sunduklarını iddaa ediyorlar, birde motorun hava alışı (maniflot/filtre) gibi modifiyelerde motorun daha rahat nefes aldığı için daha az yaktığını söyleyenlerde oluyor bende bu yuzden tereddüte düştüm.

Leon... Aklimda 1.2 hiç yoktu, clio almaktan tamamen vaz geçmiştimki bu arabayı gördüm.. türkiyede eşi olmayan bir araç, bursadan aldım 3 ay evvel.. Avrupa için üretilmiş, 3 kapılı oluşu çok hoşuma gitti, her türlü donanım mevcut.. Doğrusunu söylmek gerekirse 1.2 aldığıma pişman deilim performansından memnunum ama fazlar beygir göz çıkartmaz nasıl olsa :) .. Bu arabanın dizel 65bg motorlusu yerinden bile kalkmıyordu. Headers ve Filtre ile toplam 5 beygir alabileceğimi düşünüyorum, ama yapan birisi varmı diye merak ettim, belki pek faydasını göremem şüphesi var içimde.
Cizravi
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 4
Kayıt: 05 Mart 2011 18:31
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 60000
Yakıt: Full.com.tr
Lastik Markası: 195/40/16
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: 1.2L 16V HEADERS NASIL OLUR ?

İleti ByOnder » 10 Mart 2011 01:01

Kardeş genede idda etmemekle beraber hem yakıt tasarrufu hem güç artışı olayına ben inanmıyorum nekadar para o kadar köfte bukadar basit yahu

Mesela otomobil sekterünün kendi iddası olan bi örnek vereyim katalyzatör ün hem yakıt tasarrufu hem performan sağladığını söylerler ama modifiye ile uğraşan insanların ilk işi katalyzatör ü iptal etmektir birde tabi o yakıt tasarruflu ürünlerde performansdan kasıt nedir mesela minimum yakıt maksimum güç dengesi orjinal haline göre bi performansdır yani şu yakıtta %30 luk bi düşüş sağlayıp güç de ise %5 bi düşüş yaşatmak bi performansdır anlatabiliyormuyum.

Fakat hiç bir uygulama aracını hem bugünki yakıtından daha aza düşürüp hem bugünki gücünden daha fazla bi orana çıkaramaz
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun



Modifiye

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 128 misafir