[3.1] Tamponların Sökülmesi

Aracımıza uyguladığımız küçük büyük her tip modifiye çalışmaları.

[3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti Devrim » 03 Ocak 2010 19:43

Merhaba.

Gerek Park Sensörü gerekse Sis Farı montajı konularında ayrı ayrı değindiğim tampon işlemini bu konu başlığı altına toplama gereği duydum. Derli toplu olsun...


ÖN TAMPONUN SÖKÜLMESİ

Gereçler:
  • Tornavida,
  • 10'luk İngiliz Anahtarı,
  • T-20 ve T-30 beş köşe yıldız uç (veya tornavida takımı).

Ön tamponu sökmek, arka tamponu sökmekten daha kolay. Ön tamponu toplamda 10 adet vida + 2 adet plastik vida tutmaktadır.

    1) Ben ilk olarak çamurluktan başladım. Çamurluk içindeki davlumbazı açmak için aşağıda görünen tapayı çıkartmak gerekiyor. Fakat tapayı sağlıklı şekilde çıkartmak zor. Ben parçalamaktan çekinmedim. Servisten birer tane edinilebilir.

    [ img ]

    2) İlk vidamızı söküyoruz. Bunun için 10'luk anahtara ve biraz da sabra ihtiyacımız var.

    [ img ]

    3) Aracımızın altında, aşağıda dairelerle gösterdiğim yerlerdeki vidaları sökün. Kenarlardaki ikişerden 4 adet vida için için T-20 beş köşe yıldız uç ve orta kısımdaki daha iriler için T-30 beş köşe yıldız uç gerekecek.

    [ img ]

    4) Sıra tamponu klipslerden kurtarmaya geldi. Ben arka tamponu bu noktasında sökerken bir iki klipsi çatlatmıştım. Ön tampon ise son derece kolay çıktı. Lastik yönünden, yukarı (far) yöne doğru asıldığınızda tamponu çıkartabilirsiniz. Ve tampon o şekilde kalabilir.

    [ img ]

    5) Şimdi motor kaputunu açın ve aşağıda görülen dairelerdeki vidaları sökün. Dış kenardakiler plastik vidalardır. Tornavida ile sağa doğru yarım tur çevirip kafasının yukarı çıkmasını sağlayın. Sonra yine tornavida yardımıyla vidayı sökün.

    [ img ]

    6) İçteki iki vida için yine 10'luk anahtara ihityacımız var.

    [ img ]

    7) Artık tamponu yerinden kaldırabilirsiniz. Tamponu tutup kendinize doğru çekin. Bir iki takırtı duyabilirsiniz (içerdeki iki klips). Tampon gövdeden ayrılınca çekmek için acele etmeyin. Tamponun en sağ köşesinde, iç tarafta, aşağıda gördüğünüz kablo koruyucusunu yerinden çıkartmanız gerekmektedir. Uzanıp kolayca çıkartabilirsiniz.

    [ img ]

    8) Son olarak, (gerçi her araçta farklı cereyan edebilir) aşağıda dairelerle görülen yerlerdeki (kalmışsa) klipsleri çıkartıp tampondaki yerlerine takın.

    [ img ]

    9) Tampon sökme işlemi bitmiştir!.

    [ img ]
    [ img ]

    10) Tamponu geri takarken unutmadan 7'nci maddede bahsi geçen boruyu yerine monte ettikte sonra tamponu, üst ve logo etrafındaki ızgaralardan kavrayarak ve büyük farları da gözlemleyerek kabaca oturttuktan sonra, tamponun üst bölümüne bastırdığınızda iki adet klipsin oturma çıtırtılarını duymalısınız. Zaten şöyle bir yokladığınızda tampon geriye kolayca gelmemelidir. Eğer tamponun iyi şekilde oturtuğundan eminseniz artık vidaları geri takabilirsiniz.




ARKA TAMPONUN SÖKÜLMESİ

Gereçler:
  • Tornavida,
  • 10'luk İngiliz Anahtarı,
  • T-20 ve T-30 beş köşe yıldız uç (veya tornavida takımı).

    1) Arka tamponu toplamda 9 adet vida tutmaktadır. Aşağıda, altta sol ve sağ uçta 2'şer ve ortada 1 adet, toplam 5 adet vida bulunmaktadır.
    [ img ]

    Tamponun altındaki vidaları söktükten sonra, çamurluk kısmındaki vidaları sökmek gerekiyor. Elimdeki tornavida kısa olmadığından aracı kaldırmam gerekti. Kısa ama doğru uçlu bir tornavidanız varsa aracı kaldırmaya ihtiyaç duymayabilirsiniz.
    [ img ]

    2) Aşağıda gördüğünüz vidayı sökünüz.
    [ img ]

    3) Az önce sökülen vidanın az yukarısında ama çamurluk kartonunun arkasında yer alan bu vidayı da sökmek gerekiyor.
    [ img ]

    4) Bu arada (veya işin başında) stop'ları da sökmek gerekiyor. Bu işlem için lütfen Arka (Stop) Ampulleri Değiştirmek adlı konumuza bakınız!. Ama şunu belirtebilirim; tamamen sökmeye gerek yok aslında. Sadece üç vida ve iki çentiği sökerek serbest hâle getirmek yeterlidir. Ama rahat çalışmak için soketi de çıkartabilirsiniz.
    [ img ]
    [ img ]

    5) İşte şimdi tamponun yan (saç ile birleşim) kısımlarını sökmek gerekiyor. Uyarmalıyım, bu riskli bir iş. Ben ani asılarak (ama kontrollü çekerek) çıkarttım. Tamponu tutan siyah plastik çentiklerden bir kırık bir iki tane de ufak çatlakla atlattım. Onları hemen güçlü bir yapıştırıcı ile yapıştırdım. Takarken ayrıldılarsa bilemiyorum artık...
    [ img ]

    6) Sağ ve sol yanları "sökebildikten" sonra tamponu bir tek orta kısımdaki bazı çentikler tutmaktadır. Oradan da nazikçe çekiniz ama tamponu bırakmayınız. Tampondaki plaka lambalarının soketlerini sökünüz. (Bkz. Renkli yerler)
    [ img ]

    Tampon sökme işlemi bitmiştir...
    [ img ]
    [ img ]

Kolay gelsin...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti umurcak » 03 Ocak 2010 19:55

devrim abi sen bu calısmaları nerde yapıyosun evin mustakil falanmı??yani bi sokakta yapsan millet ters ters bakar napıyor bu diye :lol: :lol:
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 437
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti Devrim » 03 Ocak 2010 20:22

Bizim sitenin iç park alanı var. Park alanının etrafında da çimenlik bölge var, ağaçlar falan. Fotoğraflarda görüldüğü gibi, aracı betonun dibine getirerek altına rahat girebiliyorum. :)
Asıl istediğim, kapalı bir garaj vb. bir yer. O zaman mis olurdu valla. Evin önünde sokakta olsa dediğin gibi, tuhaf tuhaf bakanı olur, gelip gereksiz soru soranı olur, karışanı olur. Hatta bahse girerim polise haber vereni bile olur. :D Zaten işten güçten dolayı, çoğu çalışmayı akşam saatlerinde yapabiliyorum...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti Bayram » 04 Ocak 2010 00:50

Devrim hocam sen bu aracı sök tak iyice çözdün artık nereyi nasıl yapsalardı daha iyi olurdu bunu çok iyi biliyorsundur.

Buna rağmen hala Renault'tan sana bir üst modelin dizaynını yapman için teklif gelmediyse Renault bu işi bilmiyor derim ve arık Renault almam :D :D
Bayram
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 359
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti semih89 » 04 Ocak 2010 19:01

ben sokakta dağıttım tampn ne var ne yok motorda ama millet deli gözüyle bakıyor kaza mı yaptın falan diyolar hemen :)
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1068
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti Devrim » 05 Ocak 2010 02:09

Aynen Semih. Boş bir zamanda okulun bahçesinde şu motor numarasını ararken kaç öğrencim geldi, "Hayırdır hocam arıza mı var?" diyerek. :D

Bayram demiş ki:Devrim hocam sen bu aracı sök tak iyice çözdün artık nereyi nasıl yapsalardı daha iyi olurdu bunu çok iyi biliyorsundur. Buna rağmen hala Renault'tan sana bir üst modelin dizaynını yapman için teklif gelmediyse Renault bu işi bilmiyor derim ve arık Renault almam :D :D
:D Valla bu mevzuları geçtim, kaç senedir bu forumda yazıp çizeriz sorunları meseleleri; Hiç bir Renault yetkilisi gelip de ne teşekkür etti ne de dönüt aldı bu siteden. Oysa onlar için bir numaralı geri besleme kaynaklarından biriyiz...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti cliocu » 11 Ocak 2010 10:32

devrim bey yaptıklarınız çok güzel bu bilgi ve beceriye dayanarak size bir sorum olacak uzun ve park ampulerimi değiştirmem gerekmektedir sol ve sağ taraftakilerini sağ taraftakine ulaşabiliorum fakat sol taraftaki biraz dertli bana yardımcı olabilirmisiniz nasıl yapmam gerekir.
cliocu
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 17
Kayıt: 25 Haziran 2009 08:28
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti oguz1 » 12 Ocak 2010 18:20

cliocu demiş ki:devrim bey yaptıklarınız çok güzel bu bilgi ve beceriye dayanarak size bir sorum olacak uzun ve park ampulerimi değiştirmem gerekmektedir sol ve sağ taraftakilerini sağ taraftakine ulaşabiliorum fakat sol taraftaki biraz dertli bana yardımcı olabilirmisiniz nasıl yapmam gerekir.



Devrimin çalışması bir bakın işinize yarayacaktır.

viewtopic.php?f=58&t=1855
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1064
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti alpersa84 » 12 Ocak 2010 18:22

Kısa Far & Sinyal Ampullerini Değiştirmek başlığına bakabilirsin
link : http://forum.clioiii.com/ClioIII/FORUM/ ... =58&t=1855
alpersa84
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 71
Kayıt: 10 Nisan 2009 23:05
Marka & Model: 2009 ClioIII FazII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 100bg 16V
Kilometre: 26500
Yakıt: Shell 95 fullsave
Lastik Markası: Dunlop Sport 01
İsim ve Şehir: Alper İSTANBUL

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti Devrim » 12 Ocak 2010 19:23

Merhaba. Konu netleşince iletileri diğer tarafa taşıyacağım. Zira yanlış konudayız.

Sayın "cliocu". Sol taraf derken akünün olduğu tarafı değil de yolcu tarafını kastettiniz sanırım. Çünkü gerçekten yolcu tarafında ben de zorlanmıştım. Arkadaşlarımın verdiği konu adresinde de göreceğiniz gibi yolcu tarafındaki kısa far ampulünü değiştirirken biraz zorlandım. Çünkü alan çok dar. Açıkcası uzun far ampulünü hiç değiştirmedim, bilemiyorum şu an. Ama yapacak pek bir şey yok.

Eğer "mümkün değil el girmiyor"sa (tahmini olarak yazıyorum) tamponun üst kısmındaki 2 vida + 2 plastik vidayı söküp, tamponu yerinden çıkartabilirsiniz. Ama tamamen aşağı bırakmamak iyi olur. Bu esnada diğer bir kişi, farı tutan yaklaşık 3-4 vidayı sökerek daha rahat ampul değiştirebilir.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti cliocu » 13 Ocak 2010 08:56

teşekürler
Ben kısaları değiştirdim uzunları değiştirmek istediğimden sol tarafa ellim girmiyor sağ tarafı halederim diye düşünüyorum.
cliocu
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 17
Kayıt: 25 Haziran 2009 08:28
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti musalisim » 13 Nisan 2010 10:58

merhaba ben ön tamponun sökümü ile ilgili birşey soracaktım.Aracımın servis garantisi varken garantiden farlar değişmiş o zamanda ön tampon sökülüp takılmıştı.daha sonra aracı bilgisayra bağlayarak bu söküp takmayı iptal etmişlerdi.O sökme işlemide hava yastığı okuyucularını nasıl devre dışı bıraktınız.
musalisim
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 102
Kayıt: 08 Nisan 2010 13:29
Marka & Model: ClioIII Expression
Motor Tipi & Gücü: 65
Kilometre: 85500
Yakıt: kadoil
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: Antalya

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti Devrim » 13 Nisan 2010 11:12

Ön tamponun sökülmesiyle hava yastığı okuyucularının bir bağlantısı yok ki. Aracınızı neden bilgisayara bağladılar bilemiyorum ama tampon parçası üzerinde herhangi bir algılayıcı bulunmuyor.

Ya da şöyle söyleyeyim, tampon ile araç arasında bağlantı oluşturacak bir cihaz veya kablo bulunmamaktadır. Ya değilse konu text'i içinde mutlaka bahsederdim.

(En azından benim araçta yok - 2008 dCi Authetique)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti impossible » 13 Nisan 2010 11:55

şimdi konudaki resimlere bakar bakmaz askeri aracın carptıgı yer gözüme ilişti, neyse iki iki resim arasında (öncesi ve sonrası) aman aman bi farklılık yok
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1451
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: [3.1] Tamponların Sökülmesi

İleti Devrim » 13 Nisan 2010 12:13

Sağ ol, evet. Ustalar sağ olsun, iyi çalıştılar.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Sonraki

Modifiye

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir