[3.1 Auth] Havalandırma Çerçevelerinin Boyanması

Aracımıza uyguladığımız küçük büyük her tip modifiye çalışmaları.

[3.1 Auth] Havalandırma Çerçevelerinin Boyanması

İleti Devrim » 30 Haziran 2008 17:29

Selam...

Arkadaşlar, bir arkadaşımız (bilgiler silindi, eski forumda kaldı) araç içindeki havalandırma ızgaralarının çerçevelerini çıkarıp, zımparalayıp spreyle boyamıştı gümüş rengine. Araştırmalarım sonucu ben de yaptım ettim.

[ img ]

Olan biten işlemler için, tüm ayrıntılarıyla sonraki iletilere bakınız...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


HAVALANDIRMA ÇERÇEVELERİNİ BOYAMA

İleti Devrim » 22 Temmuz 2008 01:09

Selamlar...

Temmuz'un ilk yarısında gerçekleştirdiğim tatilin de ilk yarısı, aşağıda anlatttığım boyama işleriyle geçti ve çok eğlenceliydi...

MALZEMELER:
* Praktiker'den Metalik sprey boya. Doğan'ın bahsettiği (bkz. foto) sprey'i aynen buldum.
* 3 adet, farklı yoğunlukta su zımparası. "Sıfır" denileninden aldım ama ona oranla daha sert olan iki adet daha aldım (iyi ki almışım).
* İki adet ince mevye bıçağı,
* Bir adet pense.

HENKEL Metalik Sprey
[ img ]


FOTOĞRAFLARLA UYGULAMA:


Bölüm 1: Havalandırmalar


Ben ince mevye bıçaklarını kullandım. Çıkartırken çok dikkatli olun, etraftaki döşemeyi yaralayabilirsiniz. Tornavida ile girişmeyin havalandırmayı da döşemeyi de zedeleyebilirsiniz. Bıçağın ucuyla havalandırma çerçevesini biraz zorlayarak çıkartmanız mümkün.
[ img ]

Aynı şekilde, orta havalandırmayı da aynı bıçaklarla kenarlardan zorlayarak çıkardım.
[ img ]

[ img ]

Ve boyadım. Lütfen boyama konusunda aşağıdaki paragrafıma bakınız.
[ img ]


Bölüm 2: Çıtalar

Çıtaları sökmek daha kolay geldi bana. Elle bile rahatça çekilebiliyor. Sağdaki uzun olanını söküp boyamaya başladım. Solda, direksiyonun solunda kısacık var bir tane, sonradan aklıma geldi o. :)
[ img ]

Havalandırma çerçeveleri bu kadar olmasa da çıtaların desen kalınlığı çok fazla idi. Zımparalarken canım çıktı. Lütfen zımparalama konusunda aşağıdaki paragrafıma bakınız.
[ img ]

Zımparalanmış hâli.
[ img ]

Boyarken destek için kumsaldan taş getirdim. :)
[ img ]


Bölüm 3: Hoparlör Kapakları

Hoparlör kapaklarının ince çerçevesini boyamak istedim. Dert. Çünkü çervece, petek dokulu(!) bölgeye yapışık, ayıramıyorsunuz. Düşündüm taşındım ve aşağıdaki yöntemle boyadım.
Kapağın her yerine saydam koli bandı yapıştırdım.
[ img ]

Çerçeve ile petek doku(!) arasında yükseklik farkı var. O yüzden bıçağı, bu iki bölge arasına bıçağı takarak, sadece bandı kesecek kadar bastırarak tüm kapağı dolaşmak suretiyle daire çizdim. Foto'da henüz kesilmemiş durumda.
[ img ]

Burada kesilmiş. Kötü fotoğraf ama çerçevenin çıplak olduğu sanırım görülebilir. Yani bandı söktüm. İç kısım bantlı ki boyanmasın.
[ img ]

Ve boyadım rahatça... Boya kuruduktan sonra iç bölgedeki bantı sökünce boyalı çerçeve kendini gösterdi. 8-)
[ img ]


Bölüm 4: Vites Dibi Çerçevesi(?)

Tüm boyama işleri bittikten sonra 1-2 gün kıvrandım "ne boyasam ne boyasam" diye. Birden farkettim ki -fotoğraftan da görebileceğiniz gibi- vites kolunun dibinde "beni boya!" diye bağıran bir çerçeve görünüyor.
[ img ]

Az uğraşarak bu çerçeveyi sökebilir ve yukarı sıyırabilirsiniz.
[ img ]

Sıyırdığınızda, bezin çerçeveye tutturulduğu zımbaları görürsünüz. Çerçeveyi boyayabilmek için kanımca bu bezi çıkartmak gerekiyordu. Ben de bir o kadar da onunla uğraştım.
[ img ]

Zımbaları rahatça sökebilmek için bezi yukarı iyice sıyırmak gerekiyor. Bunun için bezin ucunu tutan plastik halkayı çıkatmak gerekti. İşin en sonunda geri takacağız. Fakat bundan daha kolay olan yöntem, vites topuzunu çıkartmaktı ve ben dakikalarca uğraşsam da sökemedim. Sakın "çok kolay" demeyin, kafayı yerim. Çünkü topuz yüzünden işim çok aksadı ve çok terledim. :)
[ img ]

Burada zımbalar kısmen sökülmüş. Zımbaları yine mevye bıçağı ile dikkatlice açtım. Düz tutmak gerek ki takarken kolay olsun.
[ img ]

Ve burada tamamen çıkarılmış vaziyette.
[ img ]

Boyanmış vaziyette.
[ img ]

Geri takarken/dikerken/zımbalarken... Mevcut delikleri denk getirip zımba kollarını geçirdikten sonra pense ile 'nazikçe' kapattıktan sonra yine pense ile bastırarak iyice sıkıştırdım.
[ img ]

Bu arada belirtmem gerek; bezi çıkartırken "nasıl, hangi yönden" zımbalanmış olduğuna dikkat ediniz. Takarken bir bilmeceye dönüşebiliyor çünkü. Takarken bu şekilde görünmeli bez.
[ img ]

Tamamen dikilmiş durumda.
[ img ]

Aşağıdaki iki fotoğrafta, bezi aşağıda sabitleyen plastik halkayı görüyoruz. Ucuna yakın yerden halkanın oturacağı kanala yerleştiriyoruz. Dar bir halka, kontrolü biraz güç olabilir.
[ img ]

Halkanın sardığı bez düzgün olmalı. Dengesiz kırışıklıklar olmamasına dikkat edin. Zira işlem sonunda bezi aşağı indirince kötü bir görüntü oluyor.
[ img ]

Ve işlem tamam...
[ img ]

Ayrıca ön camın altında, iki havalandırma ızgarasının ortasındaki yuvarlak cismi de boyadım. Ek olarak, bagajda çıkabilen 4 minik parçayı da boyadım! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
[ img ]


ZIMPARALAMA: Öncelikle ilk kullandığım zımpara "sıfır" olmayan daha sert işler için olan zımpara idi. Çok bastırmadan havalandırma çerçevelerinin üzerindeki deseni çabucak sildim. Sonra daha az yoğunluktaki ile "düzeltme" yaptım ve en son "sıfır" ile plastiğin yüzeyini bebek teni hâline getirdim. Fakat "acaba ne olacak" diye vites çerçevesini, bagajdaki bazı minik parçaları ve hoparlör kapaklarını zımparalamadan boyadım. Pek hoşuma gitmedi. Boya, milimetrenin bilmem kaçta kaçında kalınlık yapsa da desenler çok belli oluyor. O yüzden boyanacak yüzeye iyi bir zımpara şart...

BOYAMA: Sprey kutusunda 20-25 cm. uzaklıktan püskürtün diyor ki çook doğru bir hareket. Yakından püskürtürseniz eşit dağılım olmuyor ve "yoğunlaşma" sebebiyle boyadığınız ürün üzerinde bir damla oluşuyor. Bu sebeple (ne kadar boya giderse gitsin) uzaktan ve "ince katmanlar hâlinde" boyamak en temiz ve kaliteli işi ortaya çıkarıyor.

Örneğin bir çerçeveyi boyarken, 20 santim'den cismin üzerinden yüzeyine ince bir katman attıktan 2 dakika sonra cismi (altındaki gazeteyle beraber) 90 derece sağa çevirip aynı davranışla bir ince daha attım. 3 dk. sonra gazeteyi bir 90 derece daha sağa çevirerek bir katman daha ve 5 dk. sonra 90 derece sağa çevirerek bir katman daha attım. 24 saat sonra, yani ertesi gün bu işlemi tekrarladım. Olay tamamdır... (Kutuda hâlâ boya var :) )

Bu arada, kapı iç kollarından vazgeçtim. Ya da sonra belki. Çünkü iç kısımdaki tapayı bile sökemedim. :roll:


VE SONUÇ FOTO'LARI:

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Tavsiye ederim, çok eğlenceli ve güzel. Ama Extreme sahipleri için üzgünüm. 8-)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [Devrim] ClioIII 1.5dCi 65hp Auth. Platin Gri.

İleti Ruzgar » 22 Temmuz 2008 07:29

walla süper olmuş ellerine sağlık ... :D
Ruzgar
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 188
Kayıt: 11 Haziran 2008 12:28
Konum: TEKİRDAĞ/ÇORLU
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16VALF
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: TUFAN RÜZGAR/TEKİRDAĞ

Re: Havalandırma Çerçevelerinin Boyanması

İleti omeralemdar » 22 Temmuz 2008 10:26

çok güzel bir boyama güle güle kullan açıklayıcı resimli bilgilerde bir harika paylaşım için teşekkürler
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: [Devrim] ClioIII 1.5dCi 65hp Auth. Platin Gri.

İleti omeralemdar » 22 Temmuz 2008 11:13

DEVRİM HARİKA BİR ÇALIŞMA RESİMLER VE ANLATIM MÜTHİŞ TATİLDE ARABAYI NEFİS HALE GETİRMİŞSİN ELLERİNE SAGLIK GÜLE GÜLE HUZUR MUTLULUK İÇİNDE AİLENLE GEZMELER DİLERİM
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: [Devrim] ClioIII 1.5dCi 65hp Auth. Platin Gri.

İleti Devrim » 22 Temmuz 2008 17:48

Herkese çok teşekkür ederim. Havası bir anda değişti valla. Yolda giderken içim kıpır kıpır oluyor ortamı gördükçe.
Yalnız, şunu itiraf etmeliyim, camlarda yansıma yapıyor. Güneşli havada giderken özellikle sağ ve sol havalandırmayı yan camlarda görebiliyorsunuz. :)

Tolga demiş ki:kardes emegıne saglık sana sunu sorucam o puturler kolay duzlesırmı zımparayla?
Şöyle diyeyim, iyi ki sadece "sıfır" zımpara ile gitmemişim tatile. "Sıfır" ile herhalde tekini 5 günde bitirirdim zımpara işini. Zaten "sıfır" zımpara "düzeltme için" derler. Ama ince desenleri önce "sıfır"dan daha tahriş edici zımparalar kullanarak silmek iyi oluyor. En son olarak "sıfır" kullanınca desen mesen kalmıyor. Bu şekilde bile zaman alıyor biraz ama uğraşı hobi kisvesi altında on dakikalarca zımparaladım oturduğum yerde. Eh tatil işte iş yok güç yok. :)

Yalnız zımparalarken sürtünmeden dolayı cisim, kağıt ve parmağınız aşırı ısınıyor. Parmağım su topladı benim. 8-)

Kolay gelsin...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Havalandırma Çerçevelerinin Boyanması

İleti omeralemdar » 22 Temmuz 2008 23:45

ama devrimi gerçekten kutlamak gerek ben çıkartırken mutlaka kırardım helal olsun devrim tekrart güle güle kullan çok güzel bir iş çıkmış
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Havalandırma Çerçevelerinin Boyanması

İleti Devrim » 23 Temmuz 2008 00:22

Teşekkür ederim abi sağol. Ben de önce tırstım. Ama tam olarak "tırnak"lı değil elemanlar. O yüzden ince bir şeyle zorlayınca çıkıyorlar. "Tırnak" olayı, çıkarttığımız enstrümanlarla çerçeveler arasında mevcut. O da rahatça çıkıyor zaten...

Belki benim yaptığım gibi yapabilirsin. Yani, denemek için önce soldaki havalandırma üzerinde çaılştım. Foto'larda veya anlatımlarımda pek belli değil ama önce soldaki üzerinde çalıştım. Hani güzel olmazsa en azından benim tarafta pek göze çarpmaz diye düşündüm. Ama güzel olunca diğerlerini de çıkarttım.

Boş bir zamanında el at, zevkli bir uğraş. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Havalandırma Çerçevelerinin Boyanması

İleti omeralemdar » 23 Temmuz 2008 00:40

devrim 2 arasında süper fark var ayrıcada harika bir hava zenginlik katmış güle güle kullan
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Havalandırma Çerçevelerinin Boyanması

İleti Devrim » 23 Temmuz 2008 00:42

Sağol Ömer abi. Olmazsa sen seninkileri sök gönder bana, yapayım burada. :mrgreen:

Tolga demiş ki:vıtes harıc nekadar surdu butun ıslemler
Aslnda, dediğim gibi vaktim çok olduğu için "yaya yaya" yaptım herşeyi. Ama düşünürsem... Yani şimdi yapsam baştan şöyle yapardım:

* Tüm çerçeve ve çıtaları toptan çıkarırım (sol, sağ ve orta çerçeveler, ön kapıdaki hoparlör kapakları ve iki adet çıta), bir kaç dakika.
* Hoparlör kapağı hariç, diğer çerçeveler için zımpara işi aralıksız çalışılsa 1-2 günü bulur. Gerçi iyi bir hesap olmadı şimdi benimkisi. Yüzey düzleşince bir sonrakine geçilir. Şimdi olsa direkt 3 numara(diyeyim) zımpara ile girişir, daha hızlı yaparım işi (Tecrübe edinirken iş yapmak hayli yavaşlatıyor insanı).
* Hepsine birden spreyle ilk astarı atarım.
* Ertesi gün (bence ikinci astara gerek yok) boya katmanı olarak boyarım.
* Bir gün sonra da takmaya hazır olurlar...

Gerçi ben boyadan sonra 24 saat beklemedim. Boya aslında çok çabuk kuruyor fakat sim'ler ele bulaşabiliyor. Bugün biraz baş parmağımı zorlayarak sürttüm, sim'ler çok az da olsa bulaşabiliyor ama önemsiz... O yüzden iç kapı kollarına halâ tereddütlüyüm. Ben ve eşim parmaklarımız sim'li gezmek istemeyiz. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Havalandırma Çerçevelerinin Boyanması

İleti omeralemdar » 23 Temmuz 2008 00:49

devrim teklifin için sagol yine söylüyorum harika çok ayrı bir hava vermiş <adamlar extreme koydukları çıta rengine>mavi> bak birde senin yaptıgın renke >
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: [Devrim] ClioIII 1.5dCi 65hp Auth. Platin Gri.

İleti Devrim » 23 Temmuz 2008 00:52

Tolga demiş ki:boyayı kac kat attın pekı?
Detaylı düşünecek olursak, astar atma esnasında, objenin dört yönünden de (çünkü her yönden eşit boyamak gerek) 20 santimden bir çırpıda boya attım. 20 santimden de olsa eğer çok fazla sıkarsanız kurumamış boya üstüste yığılınca su birikintisi eğilimine doğru gittiğinden gereksiz ve kurumayı zorlaştırıcı bir birikme oluyor. O yüzden obje kabaca boyanınca (altındaki siyah rengi kaybedince) bırakmak gerek. Neyse. Şimdiden 4 defa püskürttük.

Ertesi gün de aynı mantıkla, dört yönden boyuyoruz, olup bitiyor... Ben "deneyim kazanma süresi içinde" fazla sıktım. Öyle bi boya katmanı oldu ki, elimdeki spreyin kendinden cilalı olduğunu sandım. Sim'li metalik boya üzerinde inanılmaz bir cam parlaklığı vardı. Hatta çok sevimdim ama anladım ki aşırı püskürtmemden ileri gelmiş. Kuruyunca o cilalı görünüm gidiyor ve metalik gümüş görünümü kalıyor. Belki üzerine üretilmiş başka bir sprey ile cilalı görünümü vermek mümkündür; bu konu hakkında bildim yok.

Bir de şunu şiddetle bildirmek isterim (düşündükçe aklıma geliyor), sprey'in üzerinde yazdığı gibi (sanırım ilk kullanımda) 3 dakika kadar çalkalamak gerekiyor. Çalkalamazsanız, metal kutunun içindeki sim'lerle boya yeterince karışmamış oluyor. Sol havalandırmaya ilk astarı attığımda sim'i çok az olan bembeyaz bir boya çıktı ortaya. Canım sıkılmıştı!. 1-2 saat bekleyip, bu kez sprey'i 5 dakika aralıksız çalkalayarak sıktım, daha sıkarken anladım iyi çalkalamanın önemini. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Havalandırma Çerçevelerinin Boyanması

İleti omeralemdar » 23 Temmuz 2008 01:00

abi çok özür dilerim hiçmi başka renk bulamadınız bu kadarda olmaz bahadırla konuştuk oda şikayetçi ama alışıyorum diyor
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Havalandırma Çerçevelerinin Boyanması

İleti Devrim » 23 Temmuz 2008 01:08

Tolga demiş ki:mavı olcaksa hıc olmasın daha ıyı sıyah kalsın
Valla hep derdim ya, aracımı alırken çok güzel bir Extreme vardı showroom'da ama o gıcık-mavisi rengine uyuz olduğumdan uzaklaştım araçtan. Bursa'dakilerin seçimi midir yoksa anlaşılmaz Fransız seçimi midir anlamadım...

Tolga demiş ki:el frenınınıdemı boyadın oda parlak durur
Hayır, el frenini boyamadım. Bence boyanacak bir yeri yok. Yani tutulacak yer hoş olmaz bence, başka da bir yeri yok. Bence ince yapılı, hat şeklindeki yerler güzel oluyor. Aslında vitesin altındaki o çerçeveyi tutan plastik kabı da çıkarttım ama boyamadım. Her taraf gümüş olacak yoksa. Ben "acaba daha nereleri boyasam" diye araçta araştırma yaparken eşimden fırçayı yedim bu arada, "oldu olacak annemin eski vitrindeki gümüşlerini de koyayım göğsün üst kısımlarına" şeklinde... :D

Tolga demiş ki:zımparaladıgın yuzey cızık gorunurdu boya ıle kapanıyor demekkı
Evet çizik çizik görünüyor ama "sıfır" zımparayla güzel çalışınca yüzeyi gerçekten pürüzsüz oluyor. Ben "sıfır" olmayan zımparayla giriştiğimde, kayınpeder "çok yüklenme, çok derin çizikler yapma yoksa 'sıfır' zımpara da işe yaramaz" dedi. O yüzden "desen"i kaldıracak basınçta zımpara yaptım. Desen mesen gidince de "sıfır" ile bıkmadan, bol tekrarlı hareketlerle tüm yüzeyi düzelttim. Dedim ya, çok zamanım vardı, sabrederek yaptım...

Tolga, eğer sen de yapmayı düşünüyorsan, zımpara noktasında kafadan 3-5 gün ver kendine. Meşgale falan işte, bol bol zımparala. Aynı şehirde olsak bir araya gelir çay eşliğinde zımparalardık... :)
Kolay gelsin diyeyim. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [Devrim] ClioIII 1.5dCi 65hp Auth. Platin Gri.

İleti Devrim » 23 Temmuz 2008 01:13

En kolayı onlar oldu. Ama arkadakileri sökemedim!.

Öncekilerin, alt tarafında bir çentik/boşluk var. Oradan zorlatınca hemen çıkıyorlar. Aşağı doğru çektiğinde üst taraftan "ok" şeklinde plastik bir uzantı tutuyor kapağı. El hareketiyle onu da oradan kurtarıp çıkartabiliyorsun. Çok kolay, hemen çıkartırsın...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3509
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Sonraki

Modifiye

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir