Motor Kapağı

Aracımızda bulunan (sonradan eklediğimiz) her türlü harici (yardımcı) malzemeler, cihazlar.

Motor Kapağı

İleti -kadircan- » 12 Aralık 2008 12:26

arkadaşlar motorun üzerinde dekoratif amaçlı olan ve üzerinde 1.5dci yazan siyah büyük kapaklardan bizim arabalarda yokmu.aracım extrem
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul


Re: motor üzerindeki kapak

İleti Devrim » 12 Aralık 2008 19:29

-kadircan- demiş ki:arkadaşlar motorun üzerinde dekoratif amaçlı olan ve üzerinde 1.5dci yazan siyah büyük kapaklardan bizim arabalarda yokmu.aracım extrem

Malesef özellikle 1.5 dizel motorlara artık kapak takmıyorlar Kadircan. Sebebini net olarak bilemiyorum...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: motor üzerindeki kapak

İleti filip34 » 13 Aralık 2008 10:47

Bildiğim kadarıyla bütün firmalar maliyet azaltma gurupları kurarak çalışma yapıyorlar. Bence buda böyle bişey olabilir.
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: motor üzerindeki kapak

İleti -kadircan- » 14 Aralık 2008 17:23

peki sizce olması ile olmaması arasında bir fark varmı.bunlar bu kar olayını iyice abartmışlar bakalım daha ne eksiğini bulacağız.
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: motor üzerindeki kapak

İleti dci65 » 14 Aralık 2008 17:57

biz ders olarak işledik o konuyu. TATA NANO araba projesi var belki bilirsiniz, ucuz araba üretmekle ilgili. bis business dersinde bu konuyu detaylı inceledik. aracın far camındaki maddeyi bile daha ucuz olanıyla değiştirmişler. radyo teyp kolon vs zaten yok. kasa öyle çizilmiş ki, en az malzeme kullanılması sağlanmış, tabikide motor kapağı vs yok. renaultda da durum farklı değil ama benim merak ettiğim, madem ucuz üretmek adına basit şeylerden tasarruf edilecekti, dacia markası neden alındı, ucuz araba üretmek amacıyla yola koyuldular? çelişkili bişi bence. bence renault kaliteli ama bi nebze de olsa pahalı araç üretmeli. ucz araç işi dacianın olmalı :roll:
dci65
 

Re: motor üzerindeki kapak

İleti -kadircan- » 15 Aralık 2008 09:27

söylediklerinize tamamen katılıyorum,renault un ucuzunu almak isteseydim dacia alırdım (alırmıydım :)..)
neyse acaba bu kapağı bulabilirmiyiz bakan oldumu hiç
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: motor üzerindeki kapak

İleti filip34 » 15 Aralık 2008 10:39

Arkadaşlar bende sizlere katılıyorum. Ancak bence kapak olmaması çok önemli değil tabi karar sizindir. Yalnız şuna bakmak lamzım. Ben bu guruptaki diğer araçlarıda incelediğimde onlarda da durumun çok parlak olmadığını hatta renaultun daha iyi olduğunu görüyorum. Örneğin bir grande punto motoruna bakın karter koruma falan yok. vesayre vesayre. Ama tabiki renaultta abuk sabuk yerlerden malzeme çalmış. bagaj aydınlatma 8ytl torpido aydınlatma 20 ytl falan falan
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: motor üzerindeki kapak

İleti -kadircan- » 15 Aralık 2008 12:24

:) evet gerçektende çok yüksek.arasıra gözüme çarpıyorda bune yaa diyorum.öbür clioma (adı küçümen di) ilk zamanlar alışmam biraz zor olmuştu orjinal olmasına rağmen çok alçaktı.hatta bu yaz tatilde yoldaki ufacık bir tüpseğe orta susturucu sürtmüştü :D
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: motor üzerindeki kapak

İleti Devrim » 15 Aralık 2008 15:07

Murat demiş ki:...Aracımızın altı hemen hemen SUV bir araç kadar yüksek arkadaşlar... :idea:

Valla düşüncemi garipseyecekler olabilir ama. Aracın yüksek olması hoşuma gidiyor. Hani aracın yayı ile oynayıp alçaltmanın aksine yükseltme arzusundayım. Evet biliyorum, yol tutuşuyla ilgili dez avantajları. Ama onu göz önünde bulunduruyorum zaten.

Param olunca lastikleri 17 inch yapıp yaya da dokunmamayı düşünüyorum. 8-) Neyse konumuz bu değil. Oldu olacak motora da ısıya dayanıklı bir plastikten kapak yapıp, kendi dizaynımı oluşturayım. :mrgreen:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: motor üzerindeki kapak

İleti oguz1 » 15 Aralık 2008 21:39

Ben bu aracı alma sebeplerimden birtaneside yerden yüksek olması idi. Ben ara sıra köye ve ava giden birisi olduğum için bu benim için önemli idi. Yüksekliğinden fazlasıyla memnunum.

Karter koruması olup olmadığını bilmiyorum ama motor bölümünün alt tarafı kapalı.

Motor kapağına gelince 2006 yılı sonu ve 2007 yılı başı gibi fransaya ilk forumumuzdaki arkadaşlarla beraber, çeviriyide yaparak fax çekmiştik, bu konuyuda eklemiştik, ben aracı almadan önce bayinin başını epey ağrıttım, bursadaki fabrikayı dahi arattım.

Sonuç: Fabrika stokları dahil olmak üzere kapak hiçbir stokta yok. Yedek parça bölümündede yok. Fiyatını araştırınca 159 yt çıkmıştı 2007 ocakta. 2006 yılında aracımızın piyasaya çıkış tarihi olan nisan ayında ve 4-5 aylık dönemde dizellere konulmuş sonraki seride yok. Memnuniyet anketlerine ve bir kaç yerdede dile getirdim ama bir sonuç çıkmadı. Avrupaya gidenlerde var niye onlara takılıyor dedim. Avrupaya gidenlerdede yok denildi ama tabi bilemiyorum. Böyle kullanmaktada şimdiye kadar bir zarar görmedim sadece görüntü biraz kötü oluyor ve bir miktar seste fazla gelme olasılığı var. Renaultun satış politikası, ya al ya terket. Bizde kampanya var madem 159 daha kazıklansak bişey çıkmaz dedik, :? oldu bitti. Geçmiş olsun.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: motor üzerindeki kapak

İleti Devrim » 15 Aralık 2008 23:58

Şu an aklıma gelen bir fikre göre, :) servisteki (varsa bilen) bir ustaya soralım, benzinli motorlara bu kapak nasıl monte edilmiş. Eğer yapabilitemiz varsa biz kendi kapağımızı dizayn edip yapabiliriz. Kısmen fantastik kısmen de yaz tatili işi ama bu bence.

Ama şimdi aklıma diğer bir düşünce de şöyle. Biliyoruz ki yüksek torku ve yüksek sıkıştırma oranı bulunan dizel motorlarımızın üzerindeki metal alaşım, motorumuzun soğumasına yardımcı oluyor. Aynı aktif soğutması olmayan bilgisayar çip soğutma metalleri gibi. Belki üstünü bir kapak ile kapatmak, olası bir hararet tehdidi riskini artırıyordur. Bu sebeple kapaktan vazgeçmişlerdir...

Başka bi' fikrim yok. 8-)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: motor üzerindeki kapak

İleti -kadircan- » 16 Aralık 2008 12:02

motorun üzerinde doğrudan bağlayabileceğimiz yerler duruyor,sanırım aksesuarcılar bu işede el atsa güzel olacak,anladığım kadarıyla renault türkiyede kıvırmayı iyi başarıyor.
ayrıca dün internette araştırırken dananımhaberdede bu konunun daha önce açıldığını gördüm ve sanırım bu forumu oluşturan arlkadaklar orada tanışmışlar
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: motor üzerindeki kapak

İleti oguz1 » 16 Aralık 2008 16:06

-kadircan- demiş ki:motorun üzerinde doğrudan bağlayabileceğimiz yerler duruyor,sanırım aksesuarcılar bu işede el atsa güzel olacak,anladığım kadarıyla renault türkiyede kıvırmayı iyi başarıyor.
ayrıca dün internette araştırırken dananımhaberdede bu konunun daha önce açıldığını gördüm ve sanırım bu forumu oluşturan arlkadaklar orada tanışmışlar



Teşhis doğru. Kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: motor üzerindeki kapak

İleti -kadircan- » 18 Aralık 2008 11:52

hekese teşekkürler.
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: motor üzerindeki kapak

İleti -kadircan- » 10 Ocak 2009 19:58

bugun sanayide biraz dolaştım ve birtane buldum fakat çatlaktı,ay :cry: :oops: rıca bu hafta maislede yazıştım aracın şase numarasından bakıp donanımları arasında olmadığını ve ücretsiz veremeyeceklerini ilgilenirsemde servisten yardımcı olabileceklerini soylediler
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul


Sonraki

Aksesuarlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: VelıMutlu ve 117 misafir