Triger kayışı

Araçlarımızla ilgili her türlü bakım çeşitleri, yöntemleri; Kaporta, boya, lastik veya döşemelerle ilgili bakım konuları ve servis hikayeleri. Ayrıca alt bölümlerde motor tiplerine özel bakım konuları yer almaktadır.

Triger kayışı

İleti Bayram » 14 Haziran 2010 13:48

Arkadaşlar sanırım yakında birçok arkadaş aynı soruyu soracak.
Şimdi aracım 2006 model 5 yada 6 ay çıkışlı

Renault derki 4 yıl dolması nedeniyle triger kayışı değişmelidir.Sonuçta petrol ürünüdür ve zamanla özelliğini kaybeder.
Aracım henüz 21.000km de değişimi yapmak anlamlı gelmiyor.
Renault elbette risk almamak için yorum katmıyor ve mutlaka değişmeli diyor.
Sizin fikriniz yani yaşadığınız olumlu olumsuz tecrübe varmıdır.

Ne bileyim triger değiştiriğinde Renault bana tekrar 4 yıl garanti verecekmi ? sanırım vermeyecek vermeyecekse o zaman değişim ne kadar mantıklı olacak

Neyse anladınız kafam karıştı biraz
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul


Re: Triger kayışı

İleti omeralemdar » 14 Haziran 2010 18:59

Triger kayışı hakkında:
Üreticilerin motor teknolojilerine yönelik yatırımları her geçen gün daha da artıyor. Daha küçük hacimli ünitelerden yüksek güç alınıyor, yakıt tüketimi değerleri azalıyor daha da önemlisi kullanım maliyetleri geriye çekiliyor.

Peki gittikçe hassaslaşan bu ünitenin zayıf yönleri yok mu?
İşte bu tartışmanın baş rolünü hiç kuşkusuz triger kayışı oynuyor. Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart.

İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor. Bu nedenle pek çok araç sahibi önem vermese de aslında bu kayış ya da zincir hayati bir sorumluluk üstleniyor.

Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı. Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor. Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması. Triger kayışıysa hem ekonomik oluşu hem de sessiz motor yaratma peşindeki üreticilerin ihtiyaçlarına cevap vermesinden ötürü tercih ediliyor. Aslında triger kayışı çabuk aşınan veya kolay kopabilen bir parça değil. İçeriğinde cam elyafı bulunan lastik kayış çok ince olmasına rağmen yaklaşık 2 ton ağırlık taşıyabiliyor. Bu onun sağlamlığını vurgulamak açısından önemli. Ayrıca yağlama gerektirmemesi, hafif olması triger kayışının önemli avantajları. Ama bu avantajlarına karşın triger kayışının ufak bir kusuru bulunuyor. Hiç bir tıkırtı veya ses oluşturmadan ansızın kopabilmesi.

Triger kayışı kopacağı ana kadar sorunsuzca görevini yere getiriyor. Fakat iflası kısa sürede gerçekleşiyor ve onarılması güç hazarlar yaratıyor. Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor. Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor. Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor. Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor. Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...

Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil. Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça. Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor. Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli.

Üreticiler gün geçtikçe triger kayışına yeni yeni görevler de ekliyorlar. Örneğin su pompası da triger kayışına bağlanıyor. Bu da triger kayışının daha uzun üretilmesini gerektiriyor. Triger kayışı daha uzun olunca daha çok parçaya temas ediyor. Bu da gevşeme ve aşınma süresini kısaltıyor. Teknolojideki büyük gelişmelere rağmen, günümüzde hala triger kayışının gerginliği ve aşınma durumunu belirten bir uyarı sistemi bulunmuyor.
Sadece <<gözle yapılacak>> ?
bazı kontroller belirgin problemleri hemen görmenizi ve tedbir almanızı sağlayabilir.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Triger kayışı

İleti omeralemdar » 14 Haziran 2010 19:00

www.otomobilnet.com kaynak burasıdır yazmayı unutmuşum..
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Triger kayışı

İleti Bayram » 15 Haziran 2010 22:27

Bir süre bekledim ama baktım triger olayını dert eden yok :D
Dediğim gibi teknik olarak Renault kendini riske atmıyor
ama bir arkadaşımın Clio Symbol'ü var 59.000km'de triger değişimi yaptı ama 4. senesinde değil 7. senesinde
Renault'a bakılırsa hava filitreside her yıl değişmeli ama geçen gün söktüm toz namına birşey yok
yeni gibi şimdi bunudamı değiştirmeliyim
Bu nedenle triger olayında yaşanmış tecrübeleri paylaşan olursa sevinirim.
Yani ben 6. senesinde değiştirdim veya 5. senesinde değiştirdim sorun olmadı gibi
yada 3. senesinde 7*.000km yaıtım ve koptu diyende olabilir tabii
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Triger kayışı

İleti Bayram » 29 Haziran 2010 10:15

Benim gibi 4 yılda 60.000km'yi dolduramayan yok gibi görünüyor.
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Triger kayışı

İleti edif » 29 Haziran 2010 23:06

Triger değişimi masraflı tabi.Ama en ufak arızada motoru bitirmek de var bu da sakat.Kontrol ettirmeyi dene...
edif
ER
ER
 
İleti: 7
Kayıt: 25 Haziran 2010 11:53
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 65 hp
Kilometre: 46000
İsim ve Şehir: edip bursa

Re: Triger kayışı

İleti SAFAK SAHIN » 03 Temmuz 2010 00:25

arkadaşlar 30/06/2010 tarihinde bakıma gittim....aracım 2006 - MAYIS çıkışlı.kilometre 52000.fix bakım (trigel ve gergi kayışı zannedersem bide iki parça çıkarmışlar)- balata değişimi -rot ayarı-jant eğilmiş iki jant düzeltildi - 870 lira.280 lira işçilik parası aldılar çok geldi bana yaaaaaa.bide %20 indirimli haaaaaa.indirimli iyi oluyo ama yine ne yapıyorlar ediyorlar yüksek çıkarıyolar.280 lira işçilik olurmu yaaaa.haaa bide kdv eklenince fiyat bu çıktı.Alın size bakım günlüğü...Birdaha servise gidermiyim bilmem
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel

Re: Triger kayışı

İleti bora35 » 03 Ağustos 2010 13:56

merhaba arkadaş malum su 4 sene olayı ve triger kayışı sorunu benim araç 2006 model dogal olarak 4 yaşında ama 12700 km de daha bu hafta servise götürcem senelik bakımı yapılcak ama triger kayışından bahsetti usta 4 yılı doluyor degişmeli diye sizce gerek varmı sonuçta aracın km si yok kafam karıştı biraz sizden fikirlerinizi bekliyorum servis triger kayışı için yaklaşık 950 tl gibi bi rakam istiyor artı yıllık bakımı ne yapmalıyım lütfen yardım
bora35
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 17
Kayıt: 07 Ağustos 2009 22:13
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16vlf 98hp
Kilometre: 15015
Yakıt: bp
Lastik Markası: Bidgestone Turanza
İsim ve Şehir: bora izmir

Re: Triger kayışı

İleti Bayram » 03 Ağustos 2010 15:15

Knuyu ben açmıştım
Devamında abimin Clio Symbol 5 yaşını bitirdi.
Bosch Car Servis'te triger kayışı değişimini yaptırdı.Bilyalarla beraber toplam 200TL
Çıkan triger kayışını inceledikten sonra kendi aracımın triger kayışının değişimini erteledim :D
Gözle görülür herhangibir kılcal çatlak bile yoktu
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Triger kayışı

İleti ratig » 03 Ağustos 2010 17:29

cıtroen zor koşullarda 180.000 normal koşullarda 240.000 km diyor trıger değişimine.inanılır gibi değil.reno bizi kekliyor.180.000 de değişen kayışa baktım yeni gibi duruyordu.fortla aynı motoru kullanıyorlar fort ise aynı kayışa 60000 km ömür biçmiş.motor aynı kayış aynı biri 60000 biri 240 000.yorum sizin.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: Triger kayışı

İleti bora35 » 04 Ağustos 2010 09:19

teşekürler arkadaşlar anlaşılan renault bizi kekliyor galiba bende degişmicem triger kayışını göstermiş oldugunuz ilgi için tekrar tesekür ederim
bora35
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 17
Kayıt: 07 Ağustos 2009 22:13
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16vlf 98hp
Kilometre: 15015
Yakıt: bp
Lastik Markası: Bidgestone Turanza
İsim ve Şehir: bora izmir

Re: Triger kayışı

İleti Devrim » 04 Ağustos 2010 14:25

Şahsen bilemiyorum arkadaşlar yahu.

Yani belki çatlaklar görmemiz gerekmiyordur kayışta. Düşünsenize, orta süratte otobanda bir koparsa motorun başına gelecekleri. Ha, bu paranoya sayesinde 800-900 TL. mi bayılalım, onu da bilemiyorum ama benim en tırstığım şeyler, (1) karşı şeritten bir aracın üzerime uçması, (2) trigger kayışının kopması.
:)

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Triger kayışı

İleti ratig » 04 Ağustos 2010 17:51

yetkili servisten ayrılan bir usta malzeme dahil 190 tl ye halletti triger değişimini.malzemeyide biz aldık parçacıdan görerek.190 tl için riske girmeye gerek yok.ama usta iyi olmak şartıyla.her arabayı tamir eden ustaya gitmeyin.sadece renoyu bilen ihtisas yapmış usta olursa gönül rahatlığıyla değiştirin bence.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: Triger kayışı

İleti guida » 10 Ağustos 2010 16:19

Benim aracımda 2006 model ve 47000'inde. Servis ışığı yandı geçenlerde, gittim servise.

Bi pakete sokacaklarmış beni, paket ne kadar dedim, Triger kayışı ve aksesuarı değişimi dahil ve diğer yağ ve hava filitreleri vs. vs. 980 TL. Dedim sen yanlış telafuz ediyorsun herhalde, yoksa yanlış mı geldim BMW servisi galiba burası.
Çakıl taşı değil dedim istediğin para. Triger kayışı göye 60.000 yada 4 yılmış. Dedim sadece yağını değiştir birde hava filitresini, ayrıca ışığı söndür göstergeden yeter dedim. Kayış koparsa Triger Kayışı ( 402 TL ) + Aksesuarı ( 270 TL ) bunlardan kaçarsınız motor da ciddi hasar meydana gelir kayış koparsa bu sefer 6 Milyar civarında masraf edersiniz diyor servis yetkilisi. Sen dedim dert etme, ben o zaman satarım aracı.
Syg.
guida
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 69
Kayıt: 09 Mayıs 2009 10:41
Konum: Bilgi İşlem Müdürü
Marka & Model: 2006 CLIO III
Motor Tipi & Gücü: 1.4
Kilometre: 51000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Guida Istanbul

Re: Triger kayışı

İleti matushella » 10 Ağustos 2010 16:38

Resmen adamı kekliyor bunlar. Renault eskiden böyle değildi. Son zamanlarda servis ve yedek parça konusunda çok kazık.

Clio 3 için debriyaj seti değişimi ile ilgili yetkili servisi aramıştım. 1200 lira demişti. Bende adama arabayı yeniden yapacaksınız heralde dedim. Bunlar nasıl fiyatlar böyle. Eski clio sümbülümüzde sadece 150 liraya işçilik dahil değişrdi bu parçalar.

Bu triger kayışı işide 4 sene falan yalan. 100.000 i bulmadan dokundurmayın kayışınıza bence.
matushella
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 26
Kayıt: 12 Temmuz 2010 08:04
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75bg
Kilometre: 27000
İsim ve Şehir: İstanbul


Sonraki

Bakım, Onarım & Servis

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir