1 sayfadan 1. sayfa

ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 25 Ocak 2010 10:09
Bayram
Arkadaşlar hazır karda yağıyorken hatırlatma yapmak istedim
Araçta abs var diye güvenip öndeki araçla takip mesafenizi normal zeminde olduğu gibi değil en az 2 katı tutunuz.
Kullandığımız araçlarda abs olması nedeniyle fren yaptığınızda araç çizgisini koruyor ama malesef durma mesafesi inanılmaz uzuyor.

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 25 Ocak 2010 10:53
dikmenibo
Bayram demiş ki:Arkadaşlar hazır karda yağıyorken hatırlatma yapmak istedim
Araçta abs var diye güvenip öndeki araçla takip mesafenizi normal zeminde olduğu gibi değil en az 2 katı tutunuz.
Kullandığımız araçlarda abs olması nedeniyle fren yaptığınızda araç çizgisini koruyor ama malesef durma mesafesi inanılmaz uzuyor.



evet. keşke abs yi kapatma tuşu olsa, karda büyük problem abs.. istanbulda karın ilk başladığı gün, frene çok hafif bastım, abs devreden çıkmak bilmedi, abs olmasa çoktan lastikler asfalta ulaşmış olurdu o noktada..

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 25 Ocak 2010 11:19
Bayram
Airbag için kapatma anahtarı koyan zihniyet abs için aynı şeyi düşünmemiş.

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 25 Ocak 2010 13:07
mosengul
Abs kaygan zeminde ani bir durumda düz çizgide gitmenizi değil hamle yapabilmenizi sağlar diye biliyorum. Kaygan zeminde daha çabuk durabilmek için karlastiği, zincir gibi donanımlar gereklidir.

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 25 Ocak 2010 13:39
Bayram
mosengul demiş ki:Abs kaygan zeminde ani bir durumda düz çizgide gitmenizi değil hamle yapabilmenizi sağlar diye biliyorum. Kaygan zeminde daha çabuk durabilmek için karlastiği, zincir gibi donanımlar gereklidir.

Evet Abs hamle yapılmasını sağlar bunu sağlarkende durma mesafesini uzatır.
Ben sadece araç kullanmaya yeni başlamış olan arkadaşlar için abs'ye güvenmemelerini hatırlatmak istedim.

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 25 Ocak 2010 15:12
dikmenibo
bugün beni kazadan kurtardı, doğru, manevra yaparak gayet güzel çarpmaktan kurtuldum, ama abs kapalı olsaydı zaten manevra yapmama gerek kalmadan durabilirdim :D fren mesafesinin uzamasındansa, sürücülük deneyimlerimi kullanmayı tercih ederim açıkçası..

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 25 Ocak 2010 15:16
oguz1
Arkadaşlar ABS konusu gerçekten güvenlik ve kaza konusunda çok iyi bilinmesi ve PRATİK yapılması gereken bir konu.

ABS nin amacı (çok duymuşsunuzdur ama) blokajı önlemek ve size manevra yapma zamanını ve kabiliyetini kazandırmak. Bloke olmayan tekerin düz yolda, sağınız ve solunuz dolu iken, fren mesafeniz bir miktar uzar ve kaza kaçınılmaz olur. Ufak bir kaza bu sebepten bende yaptım. Buraya 3 yıldır yazmama ve aracın tüm ekipmanlarını tanımama rağmen.

Karda olan olayda buna benziyor, çünkü eğer tekerler bloke olursa karı kazıp asvalta uşaşıp tutunma ve durma ihtimali varken siz ABS lerle karın üzerinde yazlık lastiklerle kaymaya ve durmaya çalışıp durursunuz.Karlı ve ABS siz olarak 10 m de duracaksanız , ABS li olarak 20 m de durursunuz. Kazada kaçınılmaz olur. Kuru zeminde fark 1-2 metredir.


Çözüme gelirek Kış lastiği kullanmak bence şart.
Dört mevsim teker kullanıyorsak tekerlerin sertleşmemiş ve diş derinliği 3 mm altına inmemiş olacak.
ABS li olarak ileri sürüş teknikleri ve değişik hava koşullarını simüle eden yerlerden ders almak kesinlikle şart. Kaza yaptıktan sonra alınan ders bence gecikmiş derstir.
Kar yağıyorsa ve yollarda birikmeye başlamışsa aracı kullanmayın toplu taşıma araçlarını tercih edin.
Yinede kullanacaksanız sabah , akşam ve gece saatlerinde yola çıkmayın öğle ve en geç ikindi saatlerinde işinizi bitirin.

(Ben 2007 şubat ayında ders aldım renaultun hediyesi olan (birçok arkadaşta almıştır) ama bunun birde her sene tekrar edilmesi lazım. İnsan sürekli o koşullarda araç kullanmadığı için unutuyor.)

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 25 Ocak 2010 16:00
Devrim
Yukarıda bahsedilen ufak tefek kazalarda ABS dezavantaj oluşturuyor olabilir evet. Fakat ABS'nin oluşturuğu koşullar, yani fren mesafesi uzasa da manevra yaparak işi kurtarma hareketleri, uzun yolda, otobanda ve yüksek süratte hayat kurtaracak bir önlemdir. ABS'yi dezavantajlı görüp, "daha kısa mesafede dururum" diye kapatıp, otobanda freni köklediğinizde serbest savrulmaya maruz kaldığınızda iş işten geçmiş olacaktır.

Açıkçası 80'li yılların araçlarını kullanmaktan ötürü halâ yüksek süratte fren yapmaya korkuyordum. Şehirler arası formatta boş ve güvenli bir yolda kademeli olarak sürati yükselterek bir çok deneme yap(mış)tım. ABS ile araç savrulmuyor. Ama (84 model Doğan'dan biliyorum) bilirsiniz ABS olmayınca merkez-kaç sizi canı nereye isterse oraya savuruyor.

Kar lastiğiniz yoksa da şehir içinde takip mesafesine cidden çok dikkat etmek gerekiyor.

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 25 Ocak 2010 19:10
dikmenibo
dediğiniz gibi, çözüm kar lastiği, ama kar lastiği almak imkan meselesi, bu nedenle tekrar abs ye patlıyor olay :)

gerçi abs nin devreye girmediği bi fren şiddeti vardır normalde her araçta ama 2 gündür ben o eşik değeri göremiyorum, ister 1 milim basayım ister 10 santim basayım frene, hep abs giriyor..

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 25 Ocak 2010 23:10
mosengul
İster 1 mm bas ister 5cm araç karda buzda kayıyor; kayıncada kaymasın diye ABS devreye giriyor. Biz kaysında karı küreyip asfalta ulaşsın ve dursun istiyoruz ol muyor. Eğer ABS olmazsa kaza yapmaktan kaçamayız. Yani ABS varsa kar lastiği alıcaz yada kar yağdımı arabayı evde bırakıcağız. Açıkcası ben kış lastiği alsamda çok zorunda değilsem yine yola çıkmam. Bu gün işe otobüsle gidip geldim. Hem yurdum insanıyla kaynaşmak lazım. :friends:

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 03 Şubat 2010 11:59
Bayram
Dün gece zorunlu olmam nedeniyle aracımı çıkardım durmak veya yavaşlamak istediğimde ayağımı gazdan çekip atabiliyorsam bir alt vitese atmak frenden daha etkiliydi.
Şunu kabul etmemek mümkün değil kışın elbette kar lastiği kullanmak gerekir fakat benim gibi 19 ayda 8400km yapan birisi için kar lastiği lüks'ün ötesinde bir durum.
Bence Renault buna bir çözüm bulmalı diğer markalarda durum nedir bilmem ama en azından düşük hızlarda abs'nin çalışma şekli değiştirilebilir.
Veya başka bir sistem ilave edilerek örneğin araç 20km hızla gidiyor ve frene basılmasına rağmen 3mt'dir durmuyorsa bu sistem devreye girip aracın durması sağlanabilir.
Ben diğer kullandığım araçlarda hiç bu kadar tedirgin olmamıştım.
Dün gecede zorunlu olmasan mümkün değil aracı çıkarmazdım

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 03 Şubat 2010 12:24
dikmenibo
bayram@

hocam, şu an abs sistemine yapılacak öyle bi ayarlama ekstra masraf demektir.
olması gereken aslında, dediğiniz gibi 20km/s gibi bi hız altında abs nin işleyişinin değiştirilmesi, kazaların büyük çoğunluğunun şehir içi, düşük hız ve yakın mesafe yapıldığı düşünülürse abs nin devreye girmesi azaltılabilir.

motor frenindede şöyle bir durum var, yaşadığım için söylüyorum, bilen bilir fsm köprüsünden sonra kozyatağına girişte uzun ve hafif eğimli bi rampa var, karda oraya motor freni ile inerken aracın arkası attı, hafif gaz vermesem toparlayamıyordum, yani motor frenindede dikkat etmek gerek, araçlarımızın arkası hafif, kaymaya daha da müsait

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İletiTarih: 07 Şubat 2010 14:43
berkalpberk
ABS çukura düştüğünüz an devre dışı kalır ve o andan itibaren 1-2 saniye çalışmaz dolayısıyla fren sisteminizin çalışmadığını hissedebilirsiniz ...