ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti Bayram » 25 Ocak 2010 10:09

Arkadaşlar hazır karda yağıyorken hatırlatma yapmak istedim
Araçta abs var diye güvenip öndeki araçla takip mesafenizi normal zeminde olduğu gibi değil en az 2 katı tutunuz.
Kullandığımız araçlarda abs olması nedeniyle fren yaptığınızda araç çizgisini koruyor ama malesef durma mesafesi inanılmaz uzuyor.
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul


Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti dikmenibo » 25 Ocak 2010 10:53

Bayram demiş ki:Arkadaşlar hazır karda yağıyorken hatırlatma yapmak istedim
Araçta abs var diye güvenip öndeki araçla takip mesafenizi normal zeminde olduğu gibi değil en az 2 katı tutunuz.
Kullandığımız araçlarda abs olması nedeniyle fren yaptığınızda araç çizgisini koruyor ama malesef durma mesafesi inanılmaz uzuyor.



evet. keşke abs yi kapatma tuşu olsa, karda büyük problem abs.. istanbulda karın ilk başladığı gün, frene çok hafif bastım, abs devreden çıkmak bilmedi, abs olmasa çoktan lastikler asfalta ulaşmış olurdu o noktada..
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti Bayram » 25 Ocak 2010 11:19

Airbag için kapatma anahtarı koyan zihniyet abs için aynı şeyi düşünmemiş.
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti mosengul » 25 Ocak 2010 13:07

Abs kaygan zeminde ani bir durumda düz çizgide gitmenizi değil hamle yapabilmenizi sağlar diye biliyorum. Kaygan zeminde daha çabuk durabilmek için karlastiği, zincir gibi donanımlar gereklidir.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti Bayram » 25 Ocak 2010 13:39

mosengul demiş ki:Abs kaygan zeminde ani bir durumda düz çizgide gitmenizi değil hamle yapabilmenizi sağlar diye biliyorum. Kaygan zeminde daha çabuk durabilmek için karlastiği, zincir gibi donanımlar gereklidir.

Evet Abs hamle yapılmasını sağlar bunu sağlarkende durma mesafesini uzatır.
Ben sadece araç kullanmaya yeni başlamış olan arkadaşlar için abs'ye güvenmemelerini hatırlatmak istedim.
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti dikmenibo » 25 Ocak 2010 15:12

bugün beni kazadan kurtardı, doğru, manevra yaparak gayet güzel çarpmaktan kurtuldum, ama abs kapalı olsaydı zaten manevra yapmama gerek kalmadan durabilirdim :D fren mesafesinin uzamasındansa, sürücülük deneyimlerimi kullanmayı tercih ederim açıkçası..
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti oguz1 » 25 Ocak 2010 15:16

Arkadaşlar ABS konusu gerçekten güvenlik ve kaza konusunda çok iyi bilinmesi ve PRATİK yapılması gereken bir konu.

ABS nin amacı (çok duymuşsunuzdur ama) blokajı önlemek ve size manevra yapma zamanını ve kabiliyetini kazandırmak. Bloke olmayan tekerin düz yolda, sağınız ve solunuz dolu iken, fren mesafeniz bir miktar uzar ve kaza kaçınılmaz olur. Ufak bir kaza bu sebepten bende yaptım. Buraya 3 yıldır yazmama ve aracın tüm ekipmanlarını tanımama rağmen.

Karda olan olayda buna benziyor, çünkü eğer tekerler bloke olursa karı kazıp asvalta uşaşıp tutunma ve durma ihtimali varken siz ABS lerle karın üzerinde yazlık lastiklerle kaymaya ve durmaya çalışıp durursunuz.Karlı ve ABS siz olarak 10 m de duracaksanız , ABS li olarak 20 m de durursunuz. Kazada kaçınılmaz olur. Kuru zeminde fark 1-2 metredir.


Çözüme gelirek Kış lastiği kullanmak bence şart.
Dört mevsim teker kullanıyorsak tekerlerin sertleşmemiş ve diş derinliği 3 mm altına inmemiş olacak.
ABS li olarak ileri sürüş teknikleri ve değişik hava koşullarını simüle eden yerlerden ders almak kesinlikle şart. Kaza yaptıktan sonra alınan ders bence gecikmiş derstir.
Kar yağıyorsa ve yollarda birikmeye başlamışsa aracı kullanmayın toplu taşıma araçlarını tercih edin.
Yinede kullanacaksanız sabah , akşam ve gece saatlerinde yola çıkmayın öğle ve en geç ikindi saatlerinde işinizi bitirin.

(Ben 2007 şubat ayında ders aldım renaultun hediyesi olan (birçok arkadaşta almıştır) ama bunun birde her sene tekrar edilmesi lazım. İnsan sürekli o koşullarda araç kullanmadığı için unutuyor.)
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti Devrim » 25 Ocak 2010 16:00

Yukarıda bahsedilen ufak tefek kazalarda ABS dezavantaj oluşturuyor olabilir evet. Fakat ABS'nin oluşturuğu koşullar, yani fren mesafesi uzasa da manevra yaparak işi kurtarma hareketleri, uzun yolda, otobanda ve yüksek süratte hayat kurtaracak bir önlemdir. ABS'yi dezavantajlı görüp, "daha kısa mesafede dururum" diye kapatıp, otobanda freni köklediğinizde serbest savrulmaya maruz kaldığınızda iş işten geçmiş olacaktır.

Açıkçası 80'li yılların araçlarını kullanmaktan ötürü halâ yüksek süratte fren yapmaya korkuyordum. Şehirler arası formatta boş ve güvenli bir yolda kademeli olarak sürati yükselterek bir çok deneme yap(mış)tım. ABS ile araç savrulmuyor. Ama (84 model Doğan'dan biliyorum) bilirsiniz ABS olmayınca merkez-kaç sizi canı nereye isterse oraya savuruyor.

Kar lastiğiniz yoksa da şehir içinde takip mesafesine cidden çok dikkat etmek gerekiyor.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti dikmenibo » 25 Ocak 2010 19:10

dediğiniz gibi, çözüm kar lastiği, ama kar lastiği almak imkan meselesi, bu nedenle tekrar abs ye patlıyor olay :)

gerçi abs nin devreye girmediği bi fren şiddeti vardır normalde her araçta ama 2 gündür ben o eşik değeri göremiyorum, ister 1 milim basayım ister 10 santim basayım frene, hep abs giriyor..
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti mosengul » 25 Ocak 2010 23:10

İster 1 mm bas ister 5cm araç karda buzda kayıyor; kayıncada kaymasın diye ABS devreye giriyor. Biz kaysında karı küreyip asfalta ulaşsın ve dursun istiyoruz ol muyor. Eğer ABS olmazsa kaza yapmaktan kaçamayız. Yani ABS varsa kar lastiği alıcaz yada kar yağdımı arabayı evde bırakıcağız. Açıkcası ben kış lastiği alsamda çok zorunda değilsem yine yola çıkmam. Bu gün işe otobüsle gidip geldim. Hem yurdum insanıyla kaynaşmak lazım. :friends:
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti Bayram » 03 Şubat 2010 11:59

Dün gece zorunlu olmam nedeniyle aracımı çıkardım durmak veya yavaşlamak istediğimde ayağımı gazdan çekip atabiliyorsam bir alt vitese atmak frenden daha etkiliydi.
Şunu kabul etmemek mümkün değil kışın elbette kar lastiği kullanmak gerekir fakat benim gibi 19 ayda 8400km yapan birisi için kar lastiği lüks'ün ötesinde bir durum.
Bence Renault buna bir çözüm bulmalı diğer markalarda durum nedir bilmem ama en azından düşük hızlarda abs'nin çalışma şekli değiştirilebilir.
Veya başka bir sistem ilave edilerek örneğin araç 20km hızla gidiyor ve frene basılmasına rağmen 3mt'dir durmuyorsa bu sistem devreye girip aracın durması sağlanabilir.
Ben diğer kullandığım araçlarda hiç bu kadar tedirgin olmamıştım.
Dün gecede zorunlu olmasan mümkün değil aracı çıkarmazdım
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti dikmenibo » 03 Şubat 2010 12:24

bayram@

hocam, şu an abs sistemine yapılacak öyle bi ayarlama ekstra masraf demektir.
olması gereken aslında, dediğiniz gibi 20km/s gibi bi hız altında abs nin işleyişinin değiştirilmesi, kazaların büyük çoğunluğunun şehir içi, düşük hız ve yakın mesafe yapıldığı düşünülürse abs nin devreye girmesi azaltılabilir.

motor frenindede şöyle bir durum var, yaşadığım için söylüyorum, bilen bilir fsm köprüsünden sonra kozyatağına girişte uzun ve hafif eğimli bi rampa var, karda oraya motor freni ile inerken aracın arkası attı, hafif gaz vermesem toparlayamıyordum, yani motor frenindede dikkat etmek gerek, araçlarımızın arkası hafif, kaymaya daha da müsait
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: ABS'li araç kullanma avantajının dezavantaja döndüğü an

İleti berkalpberk » 07 Şubat 2010 14:43

ABS çukura düştüğünüz an devre dışı kalır ve o andan itibaren 1-2 saniye çalışmaz dolayısıyla fren sisteminizin çalışmadığını hissedebilirsiniz ...
berkalpberk
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 63
Kayıt: 28 Kasım 2008 19:14
Marka & Model: ClıoIII StılPack
Motor Tipi & Gücü: dci65
Kilometre: 70000
Yakıt: GTL
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: Berk - Ankara



Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 63 misafir